XSLaren edukia

Nazioarteko Harremanak25005

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25005

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Nazioarteko Harremanak ikasgaia Kazetaritza, Ikus-entzunezko Komunikazioa, Publizitatea eta Harreman Publikoak,

Politika Zientzia eta Kudeaketa Publikoa eta Soziologia graduen ikasketa-planetan ematen da. Ikasgaia nahitaezkoa eta

adarraren oinarrizkoa da, eta 6 ECTS ditu.



Horrela, ikasgaiaren oinarrizko helburua Nazioarteko Harremanen ikasketari sarrera orokorra egitea da. Ikasgaizerrendan

aurreratu ahala, ikaslea gai izango da gaur egungo nazioarteko gizartearen genesia eta egungo egoera

aztertzeko eta baloratzeko, eta gizateriak XXI. mendean maila globalean aurre egin behar dizkion prozesu, arazo eta

erronka nagusiak antzemateko ere.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1.Estatuen arteko harremanen egitura eta prozesuak aztertzea eta oinarrizko kontzeptu eta teoriak erabiltzea.



2.Munduko arazo nagusienak ezagutzea eta arazo hauen aurrean nazioarteko komunitateak hartu dituen neurriak

aztertzea.



3.Informazio kuantitatiboa eta kualitatiboa erabiliz, maila globalean zein erregionalean nazioarteko eragin-mailaren

egitura zehaztea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

A. ESKOLA TEORIKOAK



I. Atala: Sarrera



Nazioarteko Harremanen sarrera teoriko-kontzeptuala



II. Atala: Nazioarteko Gizartearen Aktoreak



Estatua



Nazioarteko Gobernuarteko erakundeak: Nazio Batuak



Gobernuz Kanpoko Erakundeak



Entrepresa Transnazionalak, Gobernu Aktore Ez Zentralak, Mugimendu Sozial Transnazionalak



III. Atala: Nazioarteko Sistemaren Egitura



Boterea eta ordena mundu anarkikoan: oreka, hegemonia eta polaritatea



IV. Atala: Nazioarteko Gizartearen oinarrizko prozesuak



Diplomaziaren teoria eta praktika



Indarkeriazko gatazkak: ohizko gerratik terrorismora



Nazioarteko elkarkidetza eta nazioarteko erregimenak



Integrazio eta erregionalizazio prozesuak



V. Atala: Gizateriak aro globalean dituen erronka nagusiak



Segurtasun kolektiboa eta bakearen mantentzea



Suntsipen handiko armen hazkundea



Giza eskubideak



Baliagai naturalak eta planetaren oreka



Pobrezia, desberdintasuna eta arazo demografikoak



Epidemiak eta osasuna mundu zabalean



Informazioaren eta komunikazioaren munduko gizartea



B. ESKOLA PRAKTIKOAK



1. Praktika: Gai-zerrendaren lehenengo, bigarren edo hirugarren atalekin erlazionaturik lana egitea. Jarduera praktiko hau

lauhilekoaren hasieran ikasleei emango zaien ikasle-gidan zehaztuko da. Eredu honen barnean lan monografikoen edo

iruzkin kritikoen aurkezpena, rol jokoak, simulazioak edo ikasgaiaren arduradunak zehaz dezaken beste edozein jarduera

egingo du ikasleak.



2. Praktika: Gai-zerrendaren laugarren edo bostgarren atalekin erlazionaturik lana egitea. Jarduera praktiko hau

lauhilekoaren hasieran ikasleei emango zaien ikasle-gidan zehaztuko da. Eredu honen barnean lan monografikoen edo

iruzkin kritikoen aurkezpena, rol jokoak, simulazioak edo ikasgaiaren arduradunak zehaz dezaken beste edozein jarduera

egingo du ikasleak.



MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaiaren gai-zerrendan zehazten diren Nazioarteko Harremanen oinarrizko kontzeptu eta prozesuen ezaguerak eskola

praktikoetan garatuko dira, eta ikasleek emango dituzten talde-lanen bidez ebaluatuko dira. Bestelako aldeak kontutan

hartujo dira ere, eskoletara bertaratzea edota parte-hartze aktiboa, besteak beste.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

I. EBALUAZIO MISTO-JARRAIKO SISTEMA



Ebaluaketa sistema hau eskoletara etorriko diren ikasleek jarraituko dute eta era honetan osatuko da:



1. Lana (%20). Lana irakasleak emango dituen argibidetara egokituko da. Nahitaezkoa da iradokitako bibliografia

irakurtzea. Lanaren kalifikazioak honako alde hauek hartuko ditu kontutan: a) eduki informatiboa, b) idazkera estiloa, c)

ohar pertsonalak, eta d) aurkezpen formala.



2. Lana (%20). Lana irakasleak emango dituen argibidetara egokituko da. Nahitaezkoa da iradokitako bibliografía

irakurtzea. Lanaren kalifikazioak honako alde hauek hartuko ditu kontutan: a) eduki informatiboa, b) idazkera estiloa, c)

ohar pertsonalak eta, d) aurkezpen formala.



3. Azken azterketa (%60). Azterketan eskoletan azaldu eta garatutako gaiez gain, irakasleak emandako osagarrizko

dokumentazioa ere sartuko da.



Garrantzitsua:



Ikasleak 1. eta 2. irizpideetan (lanak) zehazten diren jarduerak egin eta emateaz gain, azken azterketa gainditu beharko

du ere ikasgaia gainditzeko.



Iturri digital edo bestelako argitalpenetako hitzez hitzeko kopia agertzen duten lanek suspentsoa izango dute.



II. AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA



Ebaluaketa sistema hau eskuragarri dago gelara etortzen ez diren ikasleentzat, baldin eta lehenengo hilabetean hori

eskatzen badiote irakaskeari eta horrela adosten badute horrekin. Ebaluaketa sistema honetan notaren %100 azken

azterketa bati bakarrik dagokio, eta proba horren galderak irakasleak zehaztutako zenbait materialetan oinarrituko dira.

Azken froga horrek lau galdera izango ditu eta ikasleak hiru aukeratu eta garatu beharko ditu.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

I. EBALUAZIO MISTO-JARRAIKO SISTEMA



Ebaluazio misto-jarraiko sistemaren bidez bi praktika gainditu dituzten ikasleek, lauhilekoan zehar eskoletan landu diren apunteak ikasiko dituzte azterketara aurkezteko. Praktiketan lortutako kalifikazioak azken notaren %40ko balioa izango du, beti ere ikasleak azterketa gainditzen badu.



Ohiko deialdian praktikak gainditzen ez dituzten ikasleek, ezohiko deialdian azken ebaluazioaren sistemarako zehaztutako materialak erabiliko dituzte azterketa gainditzeko. Azterketa horrek notaren %100ko balioa izango du.



II. AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA



Ohiko deialdian bezala.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Klaseko power pointak eta apunteak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BARBÉ, E.(2007), Relaciones Internacionales, 3ª ed., Barcelona, Tecnos.



BROWN, Chris eta Kirsten AINLEY (2017), Nazioarteko Harremanak zer diren, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.



GUTIERREZ-SOLANA JOURNOUD, Ander (koord.) (2017), Nazioarteko Harremanetako 14 giltza-hitz, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.



MOURE, L. eta ITURRE, M.,(2011) Nazioarteko Erakundeetarako Sarrera: Nazio Batuen kasua, Leioa, UPV/EHU.



PÉREZ DE ARMIÑO, Karlos (2019), Nazioarteko Harremanak: korronte teorikoak eta mundu-ikuskerak, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALDECOA, F., La Integración Europea: Génesis y Desarrollo de las Unión Europea (1979-2002), Madril, Tecnos, 2002.
ARENAL, C. del, Introducción a las Relaciones Internacionales, 4ª ed., Madril, Tecnos, 2009.
BRZEZINSKI, Z., El Dilema de EE.UU.: ¿Dominación global o liderazgo global?, Bartzelona, Paidós, 2005.
DÍEZ DE VELASCO, M., Instituciones de Derecho Internacional Público, Madril, Tecnos, 2003.
HALLIDAY, F., Las relaciones internacionales en un mundo en transformación, Madril, Catarata, 2002.
HELD, D. et al., Trasformaciones Globales: Política, Economía y Cultura, Oxford, Oxford University Press, 2002.
HELD, D. Y MCGREW, A., Globalización/Antiglobalización: Sobre la reconstrucción del orden mundial, Bartzelona,
Piados, 2003.
KRASNER, S., Soberanía, Hipocresía Organizada, Bartzelona, Paidós, 2001.
MANGAS MARTÍN, A., La Constitución Europea, Madril, Iustel, 2005.
MESA, M. Y GONZÁLEZ BUSTELO, M. (Coor.), Poder y Democracia: Los retos del multilateralismo, Anuario CIP 2006,
Madril, Icaria, 2006.
MORATA, F., La Unión Europea. Procesos, actores y políticas, 2º ed., Bartzelona, Ariel, 1999.
PEARSON, F. S. y ROCHESTER, J. M., Relaciones Internacionales. Situación Global en el Siglo XXI, 4ª ed., Colombia,
McGraw-Hill, 2000.
RIORDAN, S., Adiós a la Diplomacia, Madril, Siglo XXI, 2005.
SCHMIDT, H., La Grandes Potencias del Futuro: Ganadores y perdedores del mañana, Bartzelona, Paidós, 2006.
SEGURA, A., Señores y Vasallos del Siglo XXI: Una Explicación de los Conflictos Internacionales, Madril, Alianza, 2004.
SODUPE, K., La Estructura de Poder del Sistema Internacional, Madril, Fundamentos, 2002.
STRANGE, S., La Retirada del Estado: la difusión del poder en la economía mundial, Bartzelona, Icaria, 2001.
VILARIÑO, E., Curso De Derecho Diplomático y Consular, Madril, Tecnos, 2003.
WALZER. M., Reflexiones sobre la Guerra, Bartzelona, Paidós, 2004.

Aldizkariak

Agenda ONU. Anuario de la Asociación para las Naciones Unidas en España.
Anuario de los Cursos de Derecho Internacional y Relaciones Internacionales de Vitoria-Gasteiz.
Anuario del Centro de Investigaciones para la Paz (CIP).
Revista Electrónica de Estudios Internacionales
El Estado del Mundo. Anuario económico y geopolítico mundial.
Estudios Internacionales.
Foreign Policy (Edición española).
Foro Internacional.
Papeles para la Paz.
Política Exterior.
La Situación en el Mundo. The Worldwatch Institute.
Tiempo de Paz.

Web helbideak

Ipar Atlantikoko Ituna
www.nato.int/docu/other/sp/treaty-sp.htm
Harreman Diplomatikoen inguruko Vienako Batzarra
www.oas.org/legal/spanish/documentos/convencionviena.htm
Nazio Batuen Karta
www.un.org/spanish/aboutun/charter
Nazio Batuen Erreforma: Goi-mailako taldearen Txostena
www.un.org/spanish/secureworld
Europako Konstituzioa
www.europa.eu.int/constitution/index_es.htm
Estatu Batuen Segurtasunerako Estrategia
www.usinfo.state.gov/esp/Archive_Index
Giza Eskubideen Deklarazio Unibertsala (1948)
http://www.un.org/spanish/aboutun/hrights.htm
Segurtasun Kontseiluaren 1373 (2001) Ebazpena
www.un.org/spanish/docs/sc01/scrl01.htm
Yahoo:(www.es.news.yahoo.com/10/)
CNN: (www.cnn.com/espanol/)
BBC: (www.news.bbc.co.uk/hi/spanish/news/)
The WWW Virtual Library, International Relations Resources (http://www2.etown.edu/vl/)
International Relations Sites, The University of the British Columbia, (http://www.library.ubc.ca/poli/international.html)
University of Michigan Library international simulations (http://www.lib.umich.edu/govdocs/intsim.html)
Ipar Atlantikoko Itunaren Erakundea (www.nato.int)
Nazio Batuen Erakundea (www.un.org)
Europako Batasuna (europa.eu.int)
Afrikako Batasuna (www.africa-union.org)
Liga Arabiarra (www.arableagueonline.org)
Asiako Hegoekialdeko Nazioen Elkartea (www.aseansec.org)
Nazioarteko Amnistia (www.amnesty.org)
Munduko Gizarte Foroa (www.forosocialmundial.org.br)
Greenpeace (www.greenpeace.org/)
Intermon Oxfam (www.intermonoxfam.org/)
Mugarik gabeko Medikuak (www.mfe.es)
The Worldwatch Institute (www.worldwatch.org/)
Hegoa Dokumentazio Zentroa (https://www.hegoa.ehu.eus/eu)
Unión Africana: www.africa-union.org
Liga Árabe: www.arableagueonline.org
Asociación de Naciones del Sudeste Asiático: www.aseansec.org
Amnistía Internacional: www.amnesty.org
Foro Social Mundial: www.forosocialmundial.org.br

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CORNAGO PRIETO, NOE
  • DE CASTRO RUANO, JOSE LUIS
  • PEREZ ALONSO DE ARMIÑO, CARLOS

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

09:00-11:00 (3)

11:00-12:30 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

09:00-11:00 (3)

11:00-12:30 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:00 (1)

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

09:00-11:00 (3)

11:00-12:30 (4)

Irakasleak

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:00 (1)

Irakasleak