XSLaren edukia

Komunikazioko Ikerketa Metodoak27152

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27152

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Gelako p.2131.5
Ordenagailuko p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Bigarren kurtso/moduluko ikasgaia da eta bi graduetan batera irakasten du: Publizitate eta HH.PP. eta Fikus-entzumenezko Komunikazioa graduetan.

Jakintza alor arteko trebakuntza bultzatzen duen ikasgaia da, beraien edukien eta gaitasunen hausnarketan eta praktikan sakonduz eta areagotuz.

Bi kasuetan, ikasgaia batez ere ikerketa zientifikora zuzenduta dago, zehazki marketina eta harreman publikoen eremuetan, kontsultarako eta zuzendaritzarako lan postu betetzeko.

Lehen kurtsoko ikasgai batzuetan oinarritzen da: komunikazioari aplikatutako estatistika eta Komunikazioa eta publizitatea: konbentzitzeko estrategiak. Aldi berean, 2. kurtsoko beste ikasgairekin garatzen da: Iturri dokumentalen kudeaketa eta Marketina: kontzeptuak, estrategiak eta teknikak.

Ikasgaiaren dimentsio oinarrizkoa eta aplikatua kontuan izanda ondoko ikasgai guztietarako euskarria da, ikerketa enpirikoaren gaitasun orokorrak eta zeharkakoak garatzen dituzten heinean.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1.Interes informatiboa edota komunikatiboa duen errealitate bat, ikerketa proiektuaren bidez, ikertzeko gai bezala definitzea.

2.Ikerketa bat egiteko estrategia metodologiko egokia aukeratzea

3.Ikerketa planifikatzea eta garatzea garai ezberdinetan.

4.Informazioa biltzeko ikerketa teknika egokiak identifikatzea eta aplikatzea.

5.Informazioa analizatzeko ikerketa teknika egokiak identifikatzea eta aplikatzea.

6.Bezerori aplikatutako ikerketa txostena egitea.



Bi graduetan:

-Gaitasun OROKORRAK

G001 - Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea, ikus-entzunezko komunikazioaren eta publizitateko eta harreman publikoetako tekniken diziplinaz(arte)ko eremuen testuinguruan.

G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta -testuinguru desberdinetan.

G003 - Komunikazio-problemak ebazteko ikuspegi sortzaile berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.

G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.

G005 - Genero, formatu eta komunikabide desberdinetan, publizitatekoak eta harreman publikoetakoak ere, egindako lanaren eta ikerketaren proiektuak, lorpenak eta emaitzak jakinaraztea eta azaltzea, jariotasunez, eraginkortasunez eta argudiatuz.

G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.

G010 – Iturri desberdinetako informazioa bilatzea, hautatzea, hierarkizatzea eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.

-ZEHARKAKO gaitasunak

CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa

CT3 - Komunikazioa eta eleaniztasuna

CT5 – Informazioaren kudeaketa eta herritartasun digitala

CT7 - Pentsamendu kritikoa

-Gaitasun ESPEZIFIKOAK

C2CC01 –Ezagutza lortzea eta Informazio- eta komunikazio-sistemak eta -prozedurak identifikatzea eta aztertzea, beren testuinguru historiko eta sozialean.

C2CC02 - Dokumentu-iturriekin lan egiteko teknikak eta metodologiak garatzea, informazioaren eta ikus-entzunezko komunikazioaren arloko problemak ikertu eta ebazteko.

C2CC04 - Komunikazio-lanaren eta ikerketaren helburuak, prozedurak eta lorpenak komunikatzea, argudiatzea eta azaltzea, komunikabideen konbentzio formal bereizgarriak aplikatuta.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.GAIA: IKERKETA ETA BERE PROZESUA

Zer da ikerketa zientifikoa?: noiz ikertu, zertarako eta zergatik. Ikerketa zientifikoa prozesu bezala: zatiak eta zereginak. Helbururen eta joera metodologikoren araberako ikerketa motak. Ikerketa kuantitatiboak eta kualitatiboak.

2.GAIA: IKERKETA PROIEKTUA

Ikerketaren helburuak, galderak eta hipotesiak. Ikerketa baten diseinuaren aukeraketa eta lanaren egitasmoa. Ikerketa baten proiektuaren idazketa.

3.GAIA: IKERKETA KUANTITATIBOA INKESTAREN BITARTEZ

Galdetegi egitea, lagin diseinua eta landa lana. Datuen analisi estatistikoa

4.GAIA: IKERKETA KUALITATIBOA ELKARRIZLETA/TALDE ELKARRIZKETAREN BITARTEZ

Elkarrizketa sakon edota talde elkarrizketaren gidoi egitea.

5. GAIA: IKERKETAREN EMAITZAK AURKEZTEA

Txosten eta aurkezpen motak

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai honetan metodologia ezberdinak erabiltzen dira, haien artean proiektuetan eta arazoetan oinarritutako ikaskuntza kolektiboa inportantena da. Ikasleen lan autonomoa eta parte hartzeko estrategiak bultzatuko dira.

Zehazki eta irakaskuntza eredu ezberdinekin lotuta (magistrala, gelako praktika eta laborategi praktika) hurrengo ekintzak egingo dira:

-Irakasleek emandako eskola magistraletara ikasleen asistentzia eta jarraitze aktiboa. Eskola hauetan geroago praktika jarriko diren kontzeptuak azaltzen dira.

-Asistentzia eta banaka eta taldeko lana eskola praktiko eta presentzialetan.

Astero egiten diren eskola praktikoetan (gela eta ordenagailuak) lan ezberdinak egiten dira (banaka sein taldekoak). Lan hauek integratuta daude programa praktiko osoan zeinean ikasgaiaren edukiak eta gaitasunak garatzen diren.

-Kontsulta espezifikoak tutoretza orduetan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA

Proposatutako ebaluazio JARRAITUA izaten da eta bi partez osatuta dago:

1)Ebaluaketa jarraitua, azkeneko notaren %40koa. Ebaluaketa jarraituaren barnean taldeko zein banakako programa praktiko bat dago gelako, laborategiko eta gelatik kanpoko zeregin entregagaietan oinarritzen dena

2)Azkeneko banakako proba, azkeneko notaren %60koa da. Ikasle bakoitzaren gaitasunak egiaztatzeko banakako froga teoriko-praktikoa egingo da. Azkeneko proba beharrezkoa da eta ondorioz gainditzea ezinbestekoa da ikasgai osoa gainditzeko.





Ikastearen emaitzen irizpideak: ikerketaren galdera eta gaien identifikatzea; diseinu eta irtenbide tekniko egokiak aukeratzea; kontzeptuen operazionalizazioa; ikerketaren garaien planifikatzea; errekurtso dokumentalak eta teknikoak erabiltzea; ezagutza teorikoak inguru praktikora egokitzea.



EBALUAKETA JARRAITUAREN BIDEZ OHIKO DEIALDIAri uko egiteko azkeneko frogara ez aurkeztea nahikoa da. “Ez aurkeztua”ren nota suposatzen da.



Indarrean dagoen arautegiaren arabera, ikasleak EBALUAKETA JARRAITUARI UKO EGITEKO eskaera idatziz aurkeztu behar diote irakasleari “gutxienez eskolak bukatu baino hilabete bat lehenago” (12.2 art. Ebaluaketaren arautegia).





Ebaluaketa jarraituaren nota kontuan hartzen da soilik ohiko deialdian, hau da, ezohiko deialdian nota partzial positiboak ez dira kontuan hartzen.





AZKEN EBALUAKETA

UPV/EHUko gradu titulazioen ikasleen ebaluaketaren arautegiaren arabera (EHAA N. SO- 2017/03/17) “ikasleak azken ebaluaketa egitearen eskubidea izaten du, ebaluaketa jarraituan parte hartu edo ez hartu izanda ere”. Horretarako, ebaluaketa jarraituari uko egiteko, eskolen lehenengo 9 asteetan dokumentu idatzia aurkeztu behar dio irakasleari (8.3. art).



Azken ebaluaketa idatzi froga teoriko-praktikoa (%100) izango da Fakultateak ezartzen duen egunean.

















Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZOHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA



Azken ebaluaketa idatzi froga teoriko-praktikoa (%100) izango da Fakultateak ezartzen duen egunean. Ezohiko deialdian irizpide ohiko deialdian erabiltzen diren irizpide berdinak erabiltzen dira.



EZOHIKO DEIALDIARI UKO EGITEKO azkeneko frogara ez aurkeztea nahikoa da. “Ez aurkeztua” jarriko da notan.







Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Interneteko baliabideak eta ikasgaiaren materialak e-gelan

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

OINARREZKO BIBLIOGRAFIA

•BABBIE, E. (1996) Manual para la práctica de la investigación social, Desclée de Brouwer, Bilbao.

•BERGANZA, MªRosa. y RUIZ SAN ROMÁN, J.A. (Coord.)(2005) Investigar en comunicación. Guía práctica de métodos y técnicas de investigación social en comunicación. McGraw-Hill, Madrid.

•CEA D’ANCONA, MªÁngeles. (2012) Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa, Síntesis, Madrid

- DÍAZ DE RADA, V. (2009). Análisis de datos de encuestas, Editorial UOC, Barcelona

- GAITÁN, J.A. y PIÑUEL, J.L. (1998) Técnicas de investigación en comunicación social, Síntesis, Madrid.

- HAIR, J.F., BUSH,R.P. y ORTINAU, D.J. (2004) Investigación de mercados, McGraw-Hill, México

- ISPIZUA, M. y LAVÍA, C. (2016) La investigación como proceso. Planificación y desarrollo. Dextra, Madrid.

- VALLES, M (1997). Técnicas cualitativas de investigación social: Reflexión metodológica y práctica profesional. Síntesis, Madrid

- WIMMER, R. y DOMINICK, J. (1996) La investigación científica de los medios de comunicación, Bosch, Barcelona.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- ALVIRA, F. (2004) La encuesta: una perspectiva general metodológica, Cuadernos Metodológicos nº35, CIS, Madrid.
- CEA D'ANCONA, MªÁngeles. (2004) Métodos de encuesta. Teoría y práctica, errores y mejora, Síntesis,
Madrid.
- CURTIS, Bruce & CURTIS, Cate. (2011) Social research, a practical introduction, Sage Los Angeles-London.
- DIAZ DE RADA, Vidal (2001) Diseño y elaboración de cuestionarios para la investigación comercial, ESIC,Madrid.
- GORDO, Ángel y SERRANO, Araceli. (Coords.) (2008) Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social, Pearson, Madrid.
SANCHEZ CARRION, J.J. (1995) Manual de análisis estadístico de los datos, Alianza , Madrid.
TREADWELL, Donald (2014) Introducing Communication research, Sage, Los Angeles-London
VALLES, M (2002) Entrevistas cualitativas, Cuadernos Metodológicos nº32, CIS, Madrid.

Aldizkariak

ZER, revista de comunicación:
http://www.ehu.es/zer/

UZTARO,giza eta gizarte-zientzien aldizkaria
https://www.uztaro.eus/

REVISTA LATINA DE COMUNICACIÓN SOCIAL:
http://www.ull.es/publicaciones/latina/

REVISTA ESPAÑOLA DE INVESTIGACIONES SOCIOLÓGICAS (REIS)
http://www.reis.cis.es

Web helbideak

CENTRO DE INVESTIGACIONES SOCIOLÓGICAS (CIS)
http://www.cis.es/cis/opencms/ES/index.html
ANEIMO -Asociación nacional de empresas de investigación de mercado y opinión pública
http://www.aneimo.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTIN RONCERO, UNAI
  • MARTINEZ DE ALBENIZ EZPELETA, IÑAKI
  • OTERO GUTIERREZ, BEATRIZ

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00 (1)

15:00-17:00 (2)

17-30

14:30-16:30 (3)

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

17:00-18:30 (1)

Irakasleak

16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:30-17:00 (1)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:30-15:30 (1)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00 (1)

15:00-17:00 (2)

17-30

14:30-16:30 (3)

Irakasleak

17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

17:00-18:30 (1)

Irakasleak

17 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:30-17:00 (1)

Irakasleak

17 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

17 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:30-15:30 (1)

Irakasleak

17 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:00-11:30 (1)

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-14:00 (1)

Irakasleak