Komunikazioa eta Publizitatea: Konbentzitzeko Estrategiak27093
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
- Kodea
- 27093
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Graduaren lehen kurtsoa osatzen duten ikasgaiak hiru ardatzetan egituratzen dira: (1) Ekonomiaren ezagutza, (2) Hizkuntza, (3) Komunikazioa.
Hirugarren ardatz horretan biltzen dira Kazetaritzarekin, Ikus-Entzunezko Komunikazioarekin, eta Publizitatea eta Harreman Publikoekin lotutako ikasgaiak.
Ikasgai hau Publizitate eta Harreman Publikoen arloari dagokio, lehen lauhilekoan ikasten den Komunikazio Komertzial, Korporatibo eta Instituzional (KKKI) ikasgaiarekin batera.
Halaber, bi ikasgai hauek Komunikazio Komertzialaren Oinarriak moduluan integratzen dira, ondoko ikasgai hauekin batera: Publizitatearen eta Harreman Publikoen Sistemak eta Prozesuak (2. maila, 1. lauhilekoa), Publizitatearen Historia (2. maila, 2. lauhilekoa), Publizitatearen Zuzenbidea, eta Publizitatearen Etika (4. maila, 2. lauhilekoa).
Ikasgai honek marketing eta/edo komunikazio plan ororen muinaren oinarriak jartzen ditu, alegia, xede-taldearen ezagutza eta bai mezuaren, iturriaren, hartzailearen, kanalaren eta testuinguruaren artean ematen den elkarreragina ulertzea ere.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Ikasgaia egin ondoren, ikaslea gai izango da:
1. Pertsuasioak egungo gizarteetan duen funtzioaz jabetzeko, pertsuasioaren agerpen desberdinak bereizteko eta agerpen guztien oinarri komuna antzemateko.
2. Pertsuasio elkarrekintzan parte hartzen duten prozesu psikologikoak interpretatzeko gizarte psikologia erabiliz.
3. Mezu pertsuasiboak analizatzeko, eraginkortasun gakoak azalduz.
4. Komunikazio egoeraren araberako estrategia eta mezu pertsuasiboak diseinatzeko.
Ikastearen emaitza horiek ikasgaia kokatzen den hiru Graduetan komunak diren ondorengo gaitasun orokor hauek garatzen dituzte: komunikazioaren teoriak ulertu eta praktikan jartzea, gertaerak eta proiektu komunikatiboak modu kritikoan aztertu eta baloratzea, komunikazio proiektuak planifikatu eta kudeatzea, eta komunikazio arazoen aurrean irtenbide sortzaileak aplikatzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Ahozko komunikazioa: Komunikazioa pertsonaz pertsona eta komunikazioa publiko baten aurrean.
2. Aktitudeak eratzea eta aldatzea
2.1. Aktitudeak: definizioa eta egitura
2.2. Aktitudeak: funtzioak eta ondorioak
2.3. Aktitudeak neurtzea
3. Pertsuasioaren ikuspuntu teorikoak
3.1. Yale eskola
3.2. Juzku Sozialaren teoria
3.3. Erantzun kognitiboaren teoria
3.4. Eredu Heuristiko-Sistematikoa
3.5. Lanketa Probabilitatearen Eredua
4. Pertsuasio-iturria
4.1. Sinesgarritasuna
4.2. Erakargarritasuna
4.3. Boterea
5. Mezua
5.1. Edukia
5.2. Antolaketa
6. Ezaugarri pertsonalen eragina pertsuasioan.
7. Pertsuasioaren testuingurua: Kanala eta hedabideak. Markoak.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgai honek hainbat irakaskuntza-ikasketa metodo erabiltzen ditu dagozkion gaitasunen garapena bermatzeko. Saio teorikoetan, komunikazio pertsuasiboaren funtsezko teoria, eredu eta kontzeptuen azalpen magistralarekin batera, sustatu egingo da ikasleen parte-hartze aktiboa horiei buruzko eztabaida eta aurkezpenetan.
Praktika-saioetan ariketa indibidual zein taldekoak burutuko dira, eta bai ahozko aurkezpenak ere.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Test motatako proba (%): 50
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
EBALUAZIO JARRAITUA:
Ikasgai honetan ebaluazio jarraitua lehenesten da, eta honela egiten da:
1. Alde teorikoa: test idatzia (%50).
2. Alde praktikoa: hainbat lan ikasturtean zehar (%50):
a) Pertsuasio testuak analizatu eta sortu
b) Saio praktikoetara etorri eta parte hartu
c) Ahozko aurkezpenak eta eztabaidak saio praktikoetan.
Irakasleak ikaslearen gidan zehaztuko du zein material, tresna eta baliabide —teknologikoak edo bestelakoak— onartuko diren ebaluazio probetan.
Saio praktikoetara etortzea derrigorrezkoa da. Gutxienez, praktiken %80an parte hartu behar du ikasleak, ebaluaketa jarraituan onartua izateko. Praktikak behar bezala betetzen ez baditu, ikasleak ezin izango du test teorikoa egin.
Proba teorikoa suspendituz gero, ikasgai osoa suspenditu egiten da.
EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEA:
Ikasleen ebaluaziorako araudian jasotzen denaren arabera, ikasleak uko egin ahal izango dio ebaluazio jarraituari eta ebaluazioa azken probaren bitartez egiteko eskatu. Horretarako, eskaera idatziz helarazi behar dio irakasle arduradunari lauhilekoaren lehen bederatzi asteen barruan.
AZKEN PROBA:
Azken probaren bitarteko ebaluazio sistemak zati teorikoa (%50) eta zati praktikoa (%50) izango du. Proba teorikoa suspendituz gero, ikasgai osoa suspenditu egiten da.
Irakasleak ikaslearen gidan zehaztuko du zein material, tresna eta baliabide —teknologikoak edo bestelakoak— onartuko diren ebaluazio probetan.
OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA:
Ikasleak uko egin ahal dio ebaluazioaren ohiko deialdiari. Horretarako, ebaluazio jarraituaren kasuan, eskaera idatziz helarazi behar dio irakasle arduradunari lauhilekoa amaitu baino hilabete bat lehenago. Kalifikazioa Ez Aurkeztua izango da.
Azken probaren bitarteko ohiko ebaluazioaren kasuan, ebaluazio deialdiari uko egiteko nahikoa izango da probara ez aurkeztea. Kasu horretan, kalifikazioa Ez Aurkeztua izango da.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdian egin beharreko probak zati teorikoa (%50) eta zati praktikoa (%50) izango du.
Proba teorikoa suspendituz gero, ikasgai osoa suspenditu egiten da.
Irakasleak ikaslearen gidan zehaztuko du zein material, tresna eta baliabide —teknologikoak edo bestelakoak— onartuko diren ebaluazio probetan.
Ezohiko ebaluazio deialdiari uko egiteko nahikoa izango da probara ez aurkeztea. Kasu horretan, kalifikazioa Ez Aurkeztua izango da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasleak Moodle informatika-plataforman argitaratzen dituen materialak derrigorrez landu beharko ditu ikasleak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Briñol, P.; de la Corte, L.; Becerra, A. (2001). Zer da pertsuasioa. Leioa: EHU argitalpen zerbitzua.
Cialdini, R.B. (1990). Influencia. Ciencia y práctica. Barcelona: Ed. José Manuel Sastre Vidal.
Morales, J.F.; Gaviria, E., Moya, M., Cuadrado, I. (2007). Psicología Social. McGraw-Hill. Kapítuluak: 17 – 19; 21.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Aristóteles (1997). La retórica. Madrid. Gredos.
Boronat, D y Pallarés, E. (2009). Vender más en internet. La persuabilidad o el arte de convertir usuarios en clientes. Barcelona. Gestión 2000.
Boush, David M.; Friestad, Marian; Wright, Peter (2009). Deception in the Marketplace. The psychology of deceptive persuasion and consumer self protection. Routledge.
Briñol, P., Petty, R. E. (2005). Individual differences in attitude change. In D. Albarracín, B. T. Johnson, & M. P. Zanna (Eds.), The handbook of attitudes and attitude change (pp. 575-616). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Fogg, B.J. (2003). Persuasive Technology. Using computers to change what we think and do. Morgan Kaufmann Publishers.
Garzia, J. (2008). Jendaurrean hizlari. (Ahozko) Komunikazio gaitasuna lantzeko eskuliburua. Alberdania.
Igartua, J.J. (2007). Persuasión narrativa. El papel de la identificación con los personajes a través de las culturas. Alicante: Ed. Club Universitario.
Knowles, E.S., Linn, J.A. (2004). Resistance and persuasion. Lawrence Erlbaum.
Lakoff, G. (2007). No pienses en un elefante. Lenguaje y debate político. Madrid. Universidad Complutense.
León, J.L. (2008). Persuasión pública. Universidad del País Vasco. Servicio Editorial
López Vazquez, B (2007). Publicidad emocional. Estrategias creativas. Madrid. ESIC.
Lozano, J. (2013). Persuasión. Las estrategias del creer. Bilbao: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
Moliné, M. (1988). La comunicación activa. Publicidad sólida. Bilbao: Ed. Deusto.
O'Keefe, D.J. (2002). Persuasion. Theory and Research. 2nd ed. Thousand Oaks: Sage.
Perloff, R.M. (2017). Communication and Attitudes in the 21th Century. Routledge.
Pratkanis, A.; Aronson, E. (1994). La era de la propaganda. Uso y abuso de la persuasión. Barcelona: Paidós.
Aldizkariak
1. Questiones publicitarias. Komunikazio eta publizitateari buruzko nazioarteko aldizkaria. Sevillako unibertsitatea.
2. Comunicación y Sociedad. Universidad de Navarra. Komunikazio Fakultatea.
3. ZER. Komunikazio ikasketen aldizkaria. Ed. Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea. UPV/EHU.
4. Control Publicidad.
5. El publicista.
6. Social Influence.
Web helbideak
Ikertzaileak:
Icek Ajzen: http://people.umass.edu/aizen
Steve Booth-Butterfield: http://healthyinfluence.com/wordpress/steves-primer-of-practical-persuasion-3-0
Pablo Briñol: https://www.uam.es/otros/persuasion/index.html
Russell H. Fazio: http://faculty.psy.ohio-state.edu/fazio/fazio/index.php
B.J. Fogg: http://www.bjfogg.com
Juan José Igartua: http://web.usal.es/~jigartua
Richard E. Petty: http://www.psy.ohio-state.edu/petty
Bestelakoak:
Elkarketa inplizituen testa: https://implicit.harvard.edu/implicit
Pertsuasio-printzipioen aplikazioa gizarte arazoetara:
http://www.instituteforgovernment.org.uk/content/133/mindspace-influencing-behaviour-through-public-policy
Gizarte arauaren teoria eta aplikazioak: http://socialnorms.org/social-norms-approach/
Teknologia pertsuasiboa: Nazioarteko konferentzia: http://www.springerlink.com/content/q607527j47u7/#section=712760&page=1
Advertising Principles. Evidence-based persuasion principles. J. Scott Armstrong: http://www.advertisingprinciples.com/
http://www.ted.com
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
- FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
- ITURBE TOLOSA, ANDONI
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
17-30 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
17-30 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
02 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
02 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
03 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
17-30 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
03 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
03 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
17-30 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
17-30 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 15:00-17:00 (1) | 15:00-17:00 (2) | |||
17-30 | 15:00-17:00 (3) |
Irakasleak
66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 15:00-17:00 (1) |