XSLaren edukia

Zeramikatik26946

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Sorkuntza eta Diseinuko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26946

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Tailerra4567.5
Tailer Ind.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

DESCRIPCIÓN:

Aproximación al Arte y al Diseño desde la Cerámica, incidiendo en hitos actuales e históricos; la asignatura implica un conocimiento de la materia arcilla y de los sistemas propios de elaboración de formas, así como el estudio de temperaturas y atmósferas como elementos transformadores y definitorios.

Introducción teórico-práctica a la creación escultórica y a los sistemas de seriación vinculados al concepto de aplicación de productos. Aproximación al desarrollo de proyectos y su materialización.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Zeramika abiapuntutzat hartuta, Artera eta Diseinura hurbiltzea, gaur egungo eta historian zeharreko gertaera garrantzitsuak azpimarratuz.

Horren baitan, buztina eta formak lantzeko berezko sistemak ezagutuko dira; halaber, tenperaturak eta atmosferak elementu eraldatzaile eta definitzaile gisa aztertuko dira.

Eskultura-sorkuntzaren eta produktuak aplikatzeko kontzeptuari lotutako seriazio-sistemen inguruko sarrera teoriko-praktikoa.

Proiektuen garapena eta horiek gauzatzearen hastapena.



Xedea ikasleak zeramikaren eremua ezagutzea da,hastapeneko izaera garbia izanik, horrek zabaltzen dituen alderdi operatibo anitzetara hurbilduz.

Irakasgaiaren xedea ikasleak erabilera-funtzioari dagozkion produktuei buruzko gaiei ekiteko ezagutza nahikoa eskuratzea da, eta halaber, bere sorkuntza-proiektuei erantzuna ematea.

Ikasleak proiektua aurrez emandako proposamen bati nola egokitzen zaion baloratzeko gaitasuna izan behar du, prozesuari eta egiturari dagozkion alderdiak aintzat hartu behar ditu, eta hori burutu ahal izateko, antolaketa-faseak ezagutu behar ditu. Horri lotuta, objektuaren forma zuzena optimizatu eta ahalbidetuko duten bitarteko teoriko eta teknikoak, eskuzkoak eta instrumentalak eta plastikoak erabiltzen jakin beharko du.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Irakasgai-zerrendak zenbaki-korrelazioa du multzoka; hala ere, horiek garatzeko orduan, gai desberdinetako puntuak txandakatu eta elkarrekin lotu egingo dira.



1. gaia. Materia/materiala: Buztina eta zeramika.

- Zeramika-prozesuaren deskribapena.

- Izaera, jatorria, osaketa eta sailkapena.

- Plastikotasuna, oraketa, lehorketa eta uzkurdura.

- Materiaren egoerak.

- Modelatu, moldatu eta moldera egokitu.



2. gaia. Buztinak finkatzea.

- Berotasunaren ondorioz buztina: uzkurtzea, porositatea, beiraztapena eta fusioa.

- Egosketa: erreferentzia historikoak, errekuntza-sistemak eta estibazioa.

3. gaia. Materia eta forma.

- Forma eta funtzioa.

- Seriazioa eta monotipoak: prototipoak, moldeak eta positibatzea.

- Prentsa eta estrusionatzea.



4. gaia: kolorea.

- Ezaugarriak, osaketa eta aplikazioa.

- Gaiaren, pasten, engobeen eta beiraztatuen gaineko kolorea.

- Sistema eta baliabide adierazkorrak.





















MetodologiaToggle Navigation

Ikastaro honetan honako irakasteko modalitateak erabiliko dira:

- Tailerrak: taldeko ikasle bakoitzak bere kontura lan egiten du irakaslea bertan dagoela, eta irakasleak ikasle bakoitzak planteatzen dizkion zalantzak argitu edo arazoak konpontzen ditu. Taldeen tamaina ertaina da. Ikasleek tailerretan egiten dituzten lanetarako saio bat baino gehiago behar izaten dituzte, eta kasu batzuetan ikastaldi osoa izan daiteke. Sarritan tailerretako saioak irakaslearen azalpen txiki batekin edo laburpen batekin hasten dira.

- Mintegiak: ikasle-talde txiki batekin lan egiten da. Irakasteko modu honek ikasleen curriculumean edukiak eta trebetasunak sartzeko prozesu indibidualizatuan parte hartzea errazten du. Horietan lanak aurkeztuko dira, kasuak aztertuko dira, arazoak konponduko dira eta gai teorikoak azalduko dira. Irakaskuntza mota hau funtsezkoa da ikasleen etengabeko ebaluazioa egiteko eta autoikaskuntzaren etekina jakiteko.

- Industria-tailerretan irakasleak ikasle talde txiki batekin lan egingo du. Irakasgaiaren garapenak funtzionamenduari dagokionez konplexuak diren makinekin, aparatuekin edo instalazioekin lan egitera behartuko du ikaslea; horiek erabiltzen ikasiko du; lanak egingo ditu eta horiekin esperimentatuko du.

- Tutoretzek laguntza eta aholkularitza pertsonalizatua emango dute aurretiaz adierazitako prestakuntza-jardueretan edo lan pertsonalari dagozkionetan agindutako zereginak gauzatu ahal izateko. Bakarkako ikaskuntza jardueren baitan, ikasketa edo lan pertsonala, indibiduala edo taldekoa, kontsulta, bibliografia, lanak daude.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20
    • Actitud: Asistencia. Compromiso. Participación activa. Valores. Trabajo en equipo. Presentación de trabajos en tiempo (según cronograma). (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Proposatutako ebaluatze-sistemak etengabeko ebaluazioa dakar, gaiaren izaera teoriko-praktikoak erantzun praktiko egokiak ahalbidetuko baititu, ikasgelan jarraipena egin eta kontrastatze aldera. Ikaslearen motibazioa eta konpromisoa aintzat hartuko dira, bai norberaren erantzun praktikoen bidez eta baita planteatutako jardueretan izandako parte-hartzearen bidez ere (ikasgela barruan eta ikasgelatik kanpo).

- Eduki teorikoak tailerretako eta mintegietako erakusketen bidez emango dira, eta ariketak, lanak, eta ikasleek landutako proiektuak zuzenduz ebaluatuko dira.

- Etengabeko ebaluazioa praktikek osatzen dute, ikasgelako jarraipenaren bidez. Gaitasun praktikoak ikasgela-tailerrean irakaslearen zuzendaritzapean egindako ariketen ebazpenarekin eskuratzen dira, eta halaber, ikasgela-tailerrean ikasleak bakarka egindako lanen bidez ere.

- Gaitasunak eskuratzeko prozesuan ikasleen aurrerakuntza egokia ebaluatzeko, ikasturtean zehar aurkeztutako lanen eta ariketa praktikoen jarraipena egingo da.

Bukaerako kalifikazioa 0tik 10era bitartekoa izango da.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Dado el carácter teorico-práctico y experimental de la asignatura, el alumno/a debe presentar en esta convocatoria extraordinaria todos los trabajos planteados a lo largo del curso.



- Modo de renuncia a la convocatoria: El estudiante puede renunciar a la convocatoria cuando la evaluación es continua. Para ello deberá enviar al profesor un escrito expresando su renuncia

en un plazo no inferior a diez días antes del periodo de exámenes. Todo

estudiante que presentase renuncia por escrito constaría como NP y no

consumiría convocatoria. Sin embargo aquellos que no lo hicieran aparecerían

como suspendidos.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Materias primas de laboratorio: Oxidos, pigmentos y fritas.
Arcillas:Loza, refractario y porcelana.
Escayola.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BACHELAR,G., La poética del espacio, FCE: Mexico,1978.

GABO Y PEVSNER, Pioneros del diseño moderno, Arg: Infinito, B.Aires, 1970.

MORALES GÜETO,Juan., Tecnología de los materiales cerámicos, Arg: Diaz, Madril, 2005.

LEACH,B., Manual del ceramista, H. Blume, Bartzelona, 1980.

LYNGGAARD,Finn., Tratado de cerámica, Omega, Bartzelona, 1983.

CHABARRIA,X., Moldes, Parramón, Bartzelona, 1998.

WILIAMS,Ch., El origen de la forma, G. Gilli, Bartzelona, 1980.

FOCILLON,E., La vida de las formas, Xarait, Bartzelona, 1989.

Gehiago sakontzeko bibliografia

MUJIKA A.,Arcillas del lugar y su incidencia en producciones cerámicas de Euskal Herria, Argitalpen Zerbitzua/Servicio Editorial UPV/EHU, 2007.
ALEXANDER, Ch.,Ensayo sobre la síntesis de la forma, Infinito, Buenos Aires, 1973.
FRITH, Donald E., Mold Making for Ceramics, A&C Back, Londres, 1992.
RHODES, D., Pastas y vidriados, CEAC, Madril, 1983.
RHODES, D., Los hornos, CEAC, Madril, 1990.
SCOTT, Paul., Cerámica y técnicas de impresión, Arg: GG, Bartzelona, 1997.
GIOVANNINI, Rolando., Tecniche decorative e progettazione, Grupo editoriale Faenza, Faenza, 1996.

Aldizkariak

American Ceramics. Arg: American Ceramics. New York.
Arte Cerámico. Arg. Trama Art. Bartzelona.
Bolletin de la sociedad española de la cerámica y el vidrio. Arg: Sociedad española de la cerámica y el vidrio. Madril.
Bulleti Informatiu de Cerámica. Arg: Amics de la terrisa. Bartzelona.
Ceramic Review. Arg: The crafman potters association. Londres.
Cerámica. Arg: A. Vivas. Madril.
Ceramics Monthely. Arg: Advertising and circulation offices. Columbus (Ohio).
Ceramics. Art and perception. Arg: Janet Mansfield. Australia.
La ceramique moderne. Paris.
La revue de la ceramique et du verre. Paris.
New Ceramics. Germany
The studio potter. Arg: Box ht Goffstown. New Hampshire (USA).

Web helbideak

www.micfaenza.org
www.museozauli.it
http://www.micfaenza.org/
http://www.youtube.com/watch?v=S9E2D2PaIcI
http://fundaciomiro-bcn.org/
http://www.industreal.it/
http://www.nettyvandenheuvel.nl/index1.htm
http://www.marekcecula.com/
http://www.museoreinasofia.es/index.html
http://www.tate.org.uk/
http://www.museuceramica.bcn.es/home.htm
http://mks-keramikspritzguss.de/?p=keramikspritzguss
http://www.designboom.com/snapshot/index.php?SNAPSHOT_ID=9
http://www.conbarro.com/conbarro6.html
http://www.revistaceramica.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • LEYUN ORRICO, MAITE
  • MARIN RUIZ, MARIA CARMEN
  • URRUELA UZABAL, CARLOS

TaldeakToggle Navigation

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

08:30-11:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 08:30
  • Ekain : 2024-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • KERAMIKA GELA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailer Ind.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

11:30-12:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 08:30
  • Ekain : 2024-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • KERAMIKA GELA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailer Ind.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 08:30
  • Ekain : 2024-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • KERAMIKA GELA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)