XSLaren edukia

Grafika Teknologikoa26891

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Sorkuntza eta Diseinuko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26891

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Deskribapena

Grafika teknologikoa eremu teknologiko berriek ematen duten ikuspegitik proiektu grafikoak garatzean oinarritzen da. Ikasgai honetan teknologikoa dena hausnarketa eta praktika artistikoaren erdigunea bilakatzen da.

Grafika Teknologikoak sormen prozesuan parte hartzen duten teknika, sistema eta estrategia grafiko guztiak biltzen ditu, bai asmatze edo proiekzio esparruan eta gauzatzea ere, tresna analitikoa bezala dituen gaitasunak edo ahalmena ahaztu gabe.

Grafika teknologikoa beste hainbat eremuekin konektaturik planteatzen da: pintura, ilustrazioa, grabatua, bideoa, diseinu grafikoa, objektuen diseinua, infografia, argazkigintza, eta marrazketa. Gainera, prozedura grafiko digitalak eta euskarri materialak dituzten loturak aztertzen ditu, sentsu zabalean inprimaketako prozesuei arreta berezia eskainiz: inprimaketa digitala, teknika grafikoak, mozketa eta laser grabaketa, ea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

4º Kurtsoko Gaitasunak

C1 Testuinguru desberdinetan sormena eta diseinuarekin erlazionaturiko prozedura, teknologia, teknika eta materialak menperatzea (llustrazioa, grafika eta keramika: esparru objetualean)

C2 llustrazioa, grafika eta esparru objetualean: keramikako eremuekin erlazionaturiko proiektuak garatzean sakontzea

C3 Proiektuetatik sortzen diren ideiak, arazoak eta konponbideak, bai idatziz, ahoz edo bisualki, informazioa igortzeko aurkezpena eta ereduz adierazteko teknikak aplikatzea.

C4 Bertan parte hartzen duten Profesionalki

C5 Sormen ekintzan gizartean propio diren gizabanako - kolektibotasunaren arteko erlazio eiteak ezagutaraztea. Sortzaile garaikideari

C6 Graduaren esparruan erlazionaturiko gaien barruan proiektu berritzaileak garatzeko metodologia sortzaileak eta berritzaileak ezagutzea.



Ikasketako helburuak (Sormen eta Diseinu Gradua)

- Artearen historiaren ulermen kritikoa, baita arte sormenean ematen diren balio sozialak eta antropologiakoak, aplikatzen duten lan pertsonala garatzen gai izatea

-Inpronta digitalarekin eta analogikoekin batera konbinaturik, marrazkiak eta irudiak eratzen, eraldatzen eta hautatzen ikastea.

-Irudiaren teknologien arteko loturetan oinarriturik, lan sistema propioa ezartzen gai izatea.

- Programa informatikoekin batera, sarrera eta irteerako dispositiboen ohizko erabilerak ezagutaraztea, era berean erabilera pertsonalak ezartzea

- Gertaera artistikoak ematen diren testuinguru sozialarekin erlazionatzen jakitea eta sormeneko esperimentazioan laguntzen duen sinbolizazioa ezagutaraztea

-Irudi baten manaiakuntzan eraldaketen faktoreak erlazionatzen jakitea.

- Esperimentazioaren bitartez sormeneko proiektuak garatzen ahal izatea.

- Material eta baliabide digitalak zein analogikoak erabiltzea (inprimaketa, estanpazioa)

- Materialak beren errejistro edo inprontaren arabera sailkatzea.

-Bere proiektu pertsonaletan arlo desberdineko prozesuak eta materialak erabiltzen jakitea: pintura, eskultura, marrazkia, artea eta teknologia.

-Irudiaren euskarri desberdinak (materiala, elektrikoa, digitala) identifikatzea eta erabiltzea, baita beren birmoldatzea.

- Irudiaren izaera desberdinak (argia, materia, datua) identifikatzea eta erabiltzea, baita beren birmoldatzea

-- Irudiaren egoera edo estatuko desberdinak (begizkoa, fotolitoa, matrizea) identifikatzea eta erabiltzea

- Tonukera jarraia, lerrozkoak eta tramazko irudiak identifikatzea eta erabiltzea, beren birmoldaketa barne.

- Irudiaren tratamoldearen arabera matrize egonkorrak eta ez-egonkorrak bereiztea

- Matrizearen burutzean egokiak diren prozesuak ezagutzea eta erabiltzea ; tailazko prozesuak, erliebezkoak, lauak eta iragazkorrak.

- Irudi digitalak eraldatzeko euskarri eta periferiko egokiak ezagutzea eta aukeratzea.

- Mozketako laserrean irudiak eraldatzeko euskarri egokiak ezagutzea eta aukeratzea.

- Euskarri desberdinetan argazki jatorrizko irudiak transferitzea eta produzitzeko edo editatzeko gai izatea

- Proiektuaren ebazpenean medioak desberdintzea, aukeratzea eta aurreztea.

- Errealitatearen behaketaren bitartez sormenerako hizkuntza propioa eta egokia erabiltzen jakitea, baita materiaren berezagutza eta esperimentazioaren bitartez ere.

-Irudien produkzioan, edizioan eta ilustrazioan testuinguruan propioak diren hitz teknikoak eta nomenklatura propioak ikastea.

-Irudi analogikoak eta digitalak lotzea eta hibridatzea

-Irudia eta textua lotzea eta hibridatzea.

-Proiektua burutzeko dokumentuak eta materialak bilatzen, identifikatzen eta sailkatzen ikastea.

- Praktika pertsonalean arlo desberdinetatik datozen sormeneko oinarrizko eiteak erlazionatzea

--Dossier profesionala garatzen ikastea eta argudiatuz klasekideei aurkezteko gai izatea.

-Espazio konkretuetan, barru aldekoetan zein kanpo aldekoetan, proiektuei testuinguru egokia ematen jakitea.

-Ingurune birtualean proiektuari testuinguru egokia ematen jakitea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gaia. Teknologia grafiko garaikideak

1.1- Esparru gafikoan teknologia berriak digitalen, analogikoen eta hibridoen arteko konekzioak. Infografia, argazkigintza, grabatua, bideo, irudigintza, pintura.



2. Gaia. Proiektua eta medio teknologikoak artea, ilustrazioa eta diseinuko esparruan.

2.1. Prozesuak, faseak eta metodologiak

2.2. Hausnarketa ekintza eta komunikaziorako medio eta euskarri garaikideak



3. Gaia. Grafikoki digitalki prozesatzeko eta harrapatzeko sistema teknologikoak

3.1. Sistema eta dispositibo digitalizatzaileak

3.2. Prozesatzeko programak: bitmap tratamoldea, marrazki bektoriala eta bideoa editatzea



4. Gaia. Grafikoki iraultzeko sistema eta dispositiboak

4.1. Inprimaketako sistemak (neurriak eta euskarriak)

4.2. Grabatuko sistemak eta laser mozketa

4.3. Estanpatzeko sistemak eta transferentzia (offset, serigrafia, fotopolimeroa, ea.)

4.4. Irudien sistemak ez-materialak diren euskarrietan (proiekzioak, bideoa, sarea)

MetodologiaToggle Navigation

Gai teorikoak, ikasgaian inplikaturiko kontuen ikuspegi panoramikoen inguruan arituko diren sesioetan aurkeztuko dira. Teknologia desberdinen inguruko gaiak orokorrean landuko dira, teknika eta prozedura guztiak ez dira modu zehatz batean ikasiko. Era honetan, tekniken ikasketan eta aplikazio handiago bat lortuko nahi da, gaur egun eskura dagoen ezagupen zabala oinarri bezala izanik. Era berean prozeduren gaineko gehiegi finkatzea eragotzi nahi da, pertsonalizaturiko prozedurak eskuratzean eta ikerketan sakontzeko.



Klase praktikoak ariketa praktiko puntualak egi eta proiektu pertsonalak garatu eta burutzeko erabili ahal izango dira. Proiektu pertsonalerako honako pausuak proposatzen dira: hausnarketa, materialen bilketa, aurre proposamen eta irudiak egitea.

Era berean, aplikatu nahi diren tekniken ikerketa praktikoa eta eskuragarri dauden medio teknikoen erabilerari buruzkoa. Bigarren fase batean, bideragarritasun teknikoa, sormen interesa eta grafikoa edo produkziozkoa ezarri ondoren, proiektua garatuko da.



Klase teorikoetan ppt aurkezpenak eta bestelako baliabideak erabiliko dira. Gai bakoitzarentzat kontsultarako ikusentzunezko materiala, bibliografia eta web orrialdeak eskura izango dira



Lanerako taldeak, bai POI ekintzetarako bai praktiketarako, lauhilekoaren hasieran eratuko dira eta kurtsoan zehar mantenduko dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Proiektu pertsonala, talde lana, asitentzia eta parte hartzea, dossierra, ahozko aurkezpena. (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAKETA SISTEMA

-Asistentzia, parte hartzea 5%

-Bakarkako praktikak burutzea (ariketak edo problemak)20%

-Taldeko lana 20%

-Proiektuaren garapena 40%

-Dossierra garatzea eta ahozko aurkezpena 15%



Ebaluaketa jarraia izango da. Ebaluaketarako parametro nagusiak honako hauek dira:

-Ikasgaian azaldutako elkar ekintzetan parte hartzea. Ikasgaian aktiboki parte hartzea eta lankide aritzea.

-Ariketa eta praktiken kalitate teknikoa. Egitean emaitza egokia eta originala gauzatzea

-Proiektuaren kalitatea eta interesa:

.Kalitate artistikoa: dentsitatea, sorkuntza, konekzioak, argudioak.

.Kalitate teknikoa: zabalera, aniztasuna, medioaren ezagupena, konplexutasuna.



Argibideak

Ebaluaketa jarraia izango da. POI erako ekintzak azken notaren %20 suposatzen du; ariketa hauetako batzuk bakarka eta beste batzuk taldeka ebaluatu daitezke. Ikaslearen gidan ekintzen zehaztasunak adierazten dira. Praktikei beste %20 dagokie. Azkenik taldeko lana ez zuzenki ebaluatuko da, taldeko ekintzei zuzenketen faktorea aplikatuko zaielarik. Ikasturtearen hasieran ikasleen esku ebaluaketa prozesuaren informazio zehatza jarriko da.



Deialdiari uko egitea

Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.”

Ebaluazio sistemari uko egitea



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasturtean zehar burututako ariketa praktikoak zein teorikoak aurkeztu beharko dira

Proiektu pertsonala aurkeztea

Dosierra garatzea eta burututako lan guztiaren ahozko aurkezpena egitea

Ebaluaziorako erabiliko diren parametro nagusiak honako hauek izango dira:

- Praktiken eta ariketen kalitate teknikoa. Ongi burutzea eta originaltasuna.

- Proiektuaren kalitatea:

Kalitate artistikoak: sakontasuna, gaitasun sortzaileak, loturak, argudiatzeko gaitasunak

Kalitate teknikoa: zabalera, aniztasuna, medioen ezagupena, zailtasuna.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Izatekotan irakasleak ikasgaiaren hasieran aipatuko luke.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BREA, J.L. La era postmedia. Salamanca: CASA, 2002. 162 p. ISBN: 84-95719-05-3

ELLIOT, P. Comtemporary art in Print. London: Booth-Clibborn. 2001.

978-84-614-7535-3

ESTRADA, S. Basic Promo. Barcelona: Index Book, 2012. 309 p. ISBN: 978-84-92643-90-5

MANOVICH. L. El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. Barcelona: Paidós. 2005. 432 p. ISBN: 9788449317699

SHANKEN, E. Art and Electronic Media. London: Phaidon Press, 2009. 304 p. ISBN 978-0-7148-4782-5

TALA, A. Installations & Experimental Printmaking. London: A&C Black Publishers, 2009. 112 p. ISBN: 978-07136-8807-8

WHALE, G. & BARFIELD, N. Digital Printmaking. London: A&C Black Publishers, 2001. 128 p. ISBN: 0-7136-5035-4

Gehiago sakontzeko bibliografia

Izatekotan irakasleak ikasgaiaren hasieran aipatuko luke.

Aldizkariak

Izatekotan irakasleak ikasgaiaren hasieran aipatuko luke.

Web helbideak

www.gusgsm.com
www.manovich.net
www.printeresting.org
www.vectoralia.com
http://beliomagazine.com
http://etudesphotographiques.revues.org/index.html
http://www.infosthetics.com
http://netescopio.meiac.es/index.php
http://ubu.com
http://esteticayteoriadelasartes.org/paginas/materiales

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALVAREZ GAINZA, IZASKUN
  • JODRA LLORENTE, SUSANA
  • LEGARRETA ALTZIBAR, NEREA

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:30-18:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-09 14:30
  • Ekain : 2024-06-11 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-09 14:30
  • Ekain : 2024-06-11 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-09 14:30
  • Ekain : 2024-06-11 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:30-18:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 14:30
  • Ekain : 2024-06-12 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 14:30
  • Ekain : 2024-06-12 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 14:30
  • Ekain : 2024-06-12 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)