XSLaren edukia

Komunikazio eta Gizarte Gaitasunak eta Ikerkuntza-Erremintak Ingeniaritzan

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Mintegia4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasuna: taldean lan egiteko gaitasuna, modu autonomoan eta efizientean, komunikazioko oinarrizko trebetasunak eta estrategiak aplikatuz, berrikuntzan gaituta. Automozioan beharrezkoak diren trebetasun pertsonalak, instrumentalak eta sistemikoak garatzeko gaitasuna.



UPV/EHUren zeharkako konpetentzien katalogoa aztertuta, irakasgaiaren konpetentziak birformulatu dira, ikaskuntzaren emaitzak hauetara egokituz, eta ondokoak dira:



AUTONOMIARAKO ETA AUTORREGULAZIORAKO GAITASUNA (AA):

Ikas-emaitzak:

AA01. Egoera korapilatsu baten lanketa edo konponketa baldintzatzen duten emozio propioak identifikatzen ditu.

AA02. Egoera problematiko eta estresagarri bati modu arrazionalean erantzuten dio. Horretarako, emozioak ondo kudeatzen ditu eta behar diren erabakiak hartzen ditu egoerari arrakastaz aurre egin ahal izateko. Zentzuz erantzuten du egoera arazotsu eta estresagarri baten aurrean, eta emozioak kudeatzen ditu erabakiak hartzeko unean, egoera arrakastaz gainditzeko.

AA03. Autokonfiantza eta motibazioa erakusten ditu, ikaskuntza espezifiko baten inguruan proposatzen zaizkion zereginak arrakastaz garatzeko.



KOMUNIKAZIO ERAGINKORA GAITASUNA (KO)

Ikas-emaitzak:

KO04. Euskararen eta / edo gaztelaniaren erabilera testuinguru akademikora eta / edo profesionalera egokitzen du, hizkera inklusiboa erabiliz.

KO05. Pertsonen arteko harremanetan entzute aktiboa eta enpatia aplikatzen ditu, komunikazio eraginkorra erraztuz.

KO06. Behar bezala antolatuta, helburuak kontuan hartuta eta hartzaileei egokituta, komunikazio idatzia, ahozkoa eta hitzik gabekoa behar den bezala aurkezten ditu.



TALDE-LANAREN GAITASUNA (TL)

Ikas-emaitzak:

TL07. Taldekide bakoitzaren rolak ezagutzen eta identifikatzen ditu; bereziki, lidergoak dakartzan xehetasunak ezagutzen ditu.

TL08. Taldekide desberdinen ikuspuntuak onartzen ditu. Partekatutako helburuak definitzen ditu; horretarako, erabakiak hartzeko tresna ezberdinak eta eskuragarri dauden erregistro-tresnak erabiltzen ditu

TL09. Gatazken dinamika ezagutzen du. Gatazkak eraldatzeko dauden tresnak, Komunikazio Ez Bortitzaren kasu, erabiltzeko gai da.



TREBEZIA DIGITALEN GAITASUNA (IF)

Ikas-emaitzak:

TL08. (AZKEN ZATIA): eskuragarri dauden erregistro-tresnak erabiltzen ditu.

IF10. Kudeatzaile bibliografikoak erabiliz, arte- edo teknika-egoerak behar den bezala garatzen eta aurkezten ditu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

- Gizarte gaitasunen garrantzia ingeniaritzan.

- Adimen Emozionala (AE) ingeniaritzako lanetan.

- Generoaren ikuspegia ingeniaritzan.

- Komunikazio ingeniaritzan. Idatzizko, ahozko eta hitzik gabeko komunikazioa.

- Komunikazioan ezarritako oinarrizko trebetasunak eta estrategiak: asertibitatea, enpatia eta entzute aktiboa.

- Talde-lana kooperatiboa.

- Lidergoa eta negoziazioa.

- Teknika edo Artearen egoera burutzea.

- Datu-base zientifikoetan bilaketa bibliografikoa.

- Kudeatzaile bibliografikoen erabilera.

- Kudeatzaile bibliografikoen erabilera.

MetodologiaToggle Navigation

Ikaskuntza kooperatibo tekniketan oinarrituta metodologi aktiboak landuko dira:

- Taldeetan oinarritutako ikaskuntza (Team based learning)

- Alderantzizko ikasgela (Flipped Clasroom)

- Gidatutako Unibertsitateko Debatea (GUD)

- Emandako feedbak-aren bidez, etengabeko hobekuntza oinarritutako ikaskuntza autonomo eta gidatua.







Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgai honek ebaluazio-sistema jarraitua kontuan hartzen du. Hau da, lauhileko hamabost asteetan zehar banaka edo taldean hainbat zeregin -bereziki komunikazioaren inguruan, bai ahozko zein idatzizkoa- burutuko dira. Zeregin horien helburua ikasgaian planteatutako gizarte-trebetasunak eskuratzea izango da. Horrez gain, idatzizko proba bat ere egin beharko da, landutako eduki teorikoak eta praktikoak baloratu ahal izateko. Tresna horietako bakoitzak aurreko atalean adierazitako kalifikazio-ehunekoa du, eta gainditzeko guztien artean gutxienez 5 puntuko kalifikazioa lortzea beharrezkoa da.



Ikasleak jarraitutako ebaluazio-sistemari uko egin diezaioke azkeneko ebaluazioa izateko. Horretarako, irakaskuntzaren aldia amaitu baino hilabete lehenago irakasgaiko arduradunari idatzia aurkeztu behar dio jarraitutako ebaluazio-sistemari uko egiten diola adieraziz. Behin uko egite-idazkia jasota, "Komunikazio eta Gizarte Gaitasunak eta Ikerkuntza-Erremintak Ingeniaritzan" irakasgaiaren jarraituako ebaluazioari uko egiteko dokumentua sinatu beharko dute, bai ikasleak eta baita irakasgaiaren ardura duen irakasleak. Irakasle arduradunak gainontzeko irakasleei errenuntzia-idazkia helaraziko die.



Azkeneko ebaluazioan ikasleak proba desberdinak gainditu beharko ditu. Ikasleak irakasgaiaren gaitasunak, ikas-emaitzetan oinarrituta, eskuratu dituela egiaztatzeko, probak irakasgaiko irakasle taldearen aurrean, idatziz zein ahoz, burutu beharko ditu.



Irakasgaiaren ebaluazioa aurrez aurrekoa egin ezin bada, on-line ebaluaziorako beharrezkoak diren aldaketak egingo dira, UPV/EHUk dituen tresna informatikoak erabiliz. On-line ebaluazio horren ezaugarriak ikasle-gidetan eta eGelan argitaratuko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren zehar garatzen eta zehazten diren materialak, eGelan eskuragai izango dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Díaz Vivas, A. Tazo Herrán,I. (2015). Una aproximación del enfoque de género en las Ingenierías

de la UPV/EHU. Servicio Editorial UPV/EHU.

- Espinoza-Tenorio, A. (2016). Cómo convertirse en un hábil investigador.

Perfiles Educativos, 38(154), 234-238.

- Goleman, D. (2012). Inteligencia emocional. Editorial Kairós.

- Jacques, J., & Jacques, P. (2007). Cómo trabajar en equipo: guía práctica (Vol. 178).

Narcea Ediciones.

- Van-Der Hofstad, C. J. (2005). El libro de las habilidades de comunicación:

como mejorar la comunicación personal.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Caballo, V. E., & Carrobles, J. A. (1987). Teoría, evaluación y entrenamiento de las habilidades sociales. Valencia: Promolibro.
- Cornelius, H., & Faire, S. (2007). Tú ganas-yo gano, todos podemos ganar: cómo resolver conflictos creativamente. Gaia.
- Cuesta, S. C., & Castillo, M. S. (2016). Habilidades sociales: módulo transversal, servicios socioculturales a la comunidad. Altamar.
- Rosenberg, M. (2000). Comunicación no violenta. Ediciones.

Aldizkariak

- Revista Electrónica de Investigación Educativa.
- Personality and Individual Differences.
- Revista Iberoamericana de Educación.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARTANO PEREZ, MIREN KARMELE
  • MARTINEZ BLANCO, MARIA PILAR
  • TORRE TOJAL, LEYRE

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-12:00

2-10

11:00-12:00

11-15

11:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:00-13:00

09:00-11:00

2-10

12:00-13:00

09:00-11:00

11-15

12:00-13:00

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-12:00

2-10

11:00-12:00

11-15

11:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:00-13:00

09:00-11:00

2-10

12:00-13:00

09:00-11:00

11-15

12:00-13:00

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 0.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

61 Mintegia-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:00-11:00

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.