XSLaren edukia

Ingurumen Inpaktuaren Ebaluazioa

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Geografiako eta Lurralde Antolakuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Ordenagailuko p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

TITULAZIOAREN GAITASUNAK

Oinarrizko gaitasunak: CB1 eta CB5

Gaitasun orokorrak: G004 eta G007

Zeharkako gaitasunak: G001 eta G004

Moduluaren gaitasunak: M02CM01, M02CM02 eta M02CM05



IRAKASGAIREN GAITASUNAK

ESPEZIFIKOAK

G.Z.1. Ingurumen-kudeaketarako baliabideak ezagutzea.

G.Z.2. Ingurumen-inpaktua bere ezaugarrien arabera sailkatzea eta ingurumen-adierazlea zuzenki erabiltzea.

G.Z.3. Ingurumen-Inpaktuaren Ebaluazioaren legeria aztertzea.

G.Z.4. Proiektu zehatz baten ekintza zuhaitza eraikitzea eta ekintza horiek eremu zehatz batean eragin ditzaketen ingurumen-inpaktuak identifikatzea.

G.Z.5. Ingurumen-inbentarioa egitea eta inkesta baten bidez ingurumen-faktoreak haztatzea.

G.Z.6. Modu kualitatibo eta kuantitatiboan ingurumen-inpaktuak baloratzea eta eremu batean proiektu baten inpaktu globala kalkulatzea.

G.Z.7. Ingurumen-inpaktuaren azterketaren sintesi-txosten bat lantzea eta idaztea.



GAITASUN ZEHARKAKOAK

G.Ze.1. Analisietarako, sintesietarako eta informazioaren kudeaketarako ahalmena.

G.Ze.2. Antolaketarako, plangintzarako, erabakiak hartzeko eta problemak ebazteko ahalmena.

G.Ze.3. Azterketa alorrari buruzko ezaguera informatikoak.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

PROGRAMA: PARTE TEORIKOA



I. BLOKEA: INGURUMEN-KUDEAKETA

1. GAIA: AURREKARIAK

1.1. Ingurumena

1.2. Garapen jasangarria: bilakaera historikoa

2. GAIA: MARKO KONTZEPTUALA

2.1. Oinarrizko printzipioak

2.2. Parte hartzen duten faktoreak: jarduera, entornoa eta inpaktua

2.3. Ingurumen-kudeaketarako sistemak eta tresnak



II. BLOKEA: INGURUMEN-INPAKTUAREN EBALUAZIOA (IIE)

3. GAIA: MARKO KONZEPTUALA

3.1. Definizioak

3.1.1. Ingurumen-Inpaktuaren Ebaluazioa (IIE)

3.1.2. Ingurumen-Inpaktuaren Azterketa (IIA)

3.1.3. Beste batzuk

3.2. Ingurumen-Inpaktuaren Ebaluazio-motak

4. GAIA: INGURUMEN-INPAKTUA

4.1. Sarrera

4.2. Ingurumen-inpaktuen tipologia

4.3. Ingurumen-inpaktuaren izaera

4.4. Ingurumen-inpaktuaren adierazleak

5. GAIA: MARKO LEGALA ETA INSTITUZIONALA

5.1. Europar Erkidegoko legeria

5.2. Estatuko legeria

5.2.1. Araudi sektoriala

5.2.2. Ingurumen-Inpaktuaren Ebaluazioaren legeria espezifikoa

5.3. Autonomia- Erkidegoko legeria

5.3.1. Euskadiko legeria

5.4. Ingurumen-Inpaktuaren Ebaluazioaren prozedura administratiboa



III. BLOKEA: INGURUMEN-INPAKTUAREN AZTERKETA (IIA)

6. GAIA: INGURUMEN-INPAKTUAREN AZTERKETA EGITEKO METODOLOGIA OROKORRA

6.1. Diziplinarteko taldearen eraketa

6.2. Ingurumen-Inpaktuaren Azterketaren egitura eta edukia

6.3. Gehien erabiltzen diren metodo orokorrak

6.3.1. Alternatibak alderatzeko metodoak

6.3.2. Faktoreak haztatzeko metodoa

6.3.3. Ekintzak, azpifaktoreak eta inpaktuak identifikatzeko metodoak

6.3.4. Inpaktuak ebaluatzeko metodoak

7. GAIA: INGURUMEN-INPAKTUAREN AZTEKETA EGITEKO PROPOSATUTAKO METODOLOGIA

7.1. Ingurumen-Inpaktuaren Azterketaren egitura orokorra

7.2. Ingurumen-Inpaktuaren Azterketaren edukia

7.2.1. Proiektuaren eta alternatiben analisia

7.2.2. Ingurumen-inbentarioa

7.2.3. Efektuen aurreikuspena

7.2.4. Inpaktuak sorrarazten dituzten ekintzen identifikazioa

7.2.5. Inpaktuak jasan ditzaketen ingurumen-faktoreen identifikazioa

7.2.6. Inpaktuen identifikazioa: inpaktu matrizea

7.2.7. Inpaktuen balorazioa

7.2.7.1. Balorazio kualitatiboa: garrantzi-matrizea

7.2.7.2. Balorazio kuantitatiboa: ebaluazio-matrizea

7.2.8. Ingurumena Zaintzeko Programa

7.2.9. Sintesi-dokumentua



PROGRAMA: PARTE PRAKTIKOA

1. Ingurumen-inpaktuak sortzeko gai den proiektuaren definizioa eta ingurumen-inpaktu horiek jasaten dituen ingurunearen aukeraketa.

2. Aukeratutako proiektu-ingurunea alternatiben proposamena.

3. Akzio-zuhaitzaren sorkuntza: Proiektuaren alternatiba bakoitzean ingurumen-inpaktuak eragiten dituzten akzioen identifikazioa.

4. Faktore-zuhaitzaren sorkuntza: Ingurumen-inpaktuak jasaten dituzten azpifaktoreen aukeraketa.

5. Kausa-efektua interakzio-matrizearen egitea: Proiektuaren alternatiba bakoitzak sortutako ingurumen-inpaktuen identifikazioa.

6. Identifikatutako ingurumen-inpaktu guztien balorazio kualitatibo eta kuantitatiboa.

7. Inpaktuen zuzenketa: Inpaktu negatibo garrantzitsuen neurri zuzentzaileen eta konpentsatzaileen ezarpena.

8. Inpaktuen epaiketa

9. Alternatiba bakoitzaren ingurumen-inpaktu totalaren determinatzea, egokienaren aukeraketa eta justifikazioa

10. Ingurumen-Inpaktuaren Azterketaren idaztea.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetarako proposatutako metodologia aktiboa da, hau da, planifikatutako jarduerek ikasleei ezagueraren eraikuntzan parte hartzea eta erantzukizun handiagoa lortzea baimentzen diete.



Irakasleen eta ikasleen arteko erlazioa eta komunikazioa hurrengo bideen bidez egiten da:

- Klase teorikoak eta praktikak.

- eGelaren bidez. Plataforma honetan ikasleek beharrezko informazio guztia dute.

- Lantaldeko koordinatzailea. Lantalde bakoitzak koordinatzailea izendatuko du, irakaslearekin lotura-pertsona izango dena.

- Tutoretzak.



Klase magistralak eta banakako probak izan ezik, ikasleek garatzen dituzten jarduerak lan kooperatiboaren parte dira, non ikasleek taldeka lan egingo duten.



Osasun egoera dela eta irakaskuntza modu ez-presentzialean egin behar baldin bada, irakasgai honen ezaugarriek antolatuta dagoen moduan garatzeko aukera ematen dute, horretarako UPV/EHUk gure eskura jartzen dituen baliabide informatikoak erabiliz (eGela, etab.).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio-sistema Etengabeko Ebaluazioa izango da, ikaskuntza-irakaskuntza prozesua eta gaitasunen eskuratzea bultzatzeko.



ETENGABEKO EBALUAZIOA:

i) Idatzizko proba. Ariketa praktikoa (banakakoa) (% 10).

ii) Idatzizko proba. Testa (banakakoa) (% 20).

iii) IIAren idatzizko lana: IIA (taldeka) (% 40).

iv) Lan kooperatiboa (banakakoa) (% 10).

v) Idatzizko proba. Garatzekoa eta IIAri buruzkoa (% 20).



Azkeneko nota jarduera bakoitzean lortutako emaitzari aipatutako ehunekoak aplikatuz kalkulatuko da. Dena den, beharrezkoa da honako BALDINTZAk betetzea:

a) Asistentzia gutxienez % 80 izatea.

b) Ezarritako jarduera guztiak epe (eGelan ezarritakoa) barruan egin izana, taldearen balioespen-inkestak barne.

c) Proba bakoitzean lortutako gutxieneko kalifikazioa 3,5/10 izatea.



Irakasgaia gainditzeko azkeneko kalifikazioak 5/10 izan behar du. Aurreko baldintzak bete ez dituzten ikasleek gehienez 4.0ko kalifikazioa izango dute ohiko deialdian.



EBALUAZIO TRESNAK



Jarduera bakoitzaren ebaluazio-tresna horretarako garatutako errubrika izango da, konpetentzien lorpena ebaluatzeko erabiltzen diren irizpideak eta adierazleak zehaztuko dituena. Errubrikak eGelan argitaratuta egongo dira.

i) Ariketa praktikoaren balorazioa erantzunen zuzentasunaren araberakoa izango da.

ii) Idatzizko proba eGelaren bidez egingo da eta test-motako proba izango da, non erantzun positibo bakoitzak puntu 1 gehituko duen eta erantzun negatibo bakoitzak, aldiz, 0,25 puntu kenduko duen.

iii) Idatzizko lana (IIA) ikastaroa bukatzerakoan aurkeztuko da. Kasu honetan, balioespena irakasleak egingo du, errubrikaz baliatuz.

iv) Lantalde bakoitzean, lan kooperatiboa taldekideek balioetsiko dute. Horretarako gurutzatutako inkestak egingo dira, non lantaldearen funtzionamendua eta kide bakoitzaren parte-hartzea abaluatuko diren.

v) Garatzeko idatzizko probaren balorazioa erantzunen zuzentasunaren araberakoa izango da.



Salbuespenezko neurri gisa, ikasturte bukaeran “banakako bikaintasun proba” egiteko aukera egongo da. Idatzizko testean eta IIAri buruzko idatzizko proban 8 edo gehiagoko nota eskuratu izan duten ikasleek badute bikaintasun proba egitea, azkeneko nota hobetzeko. Probak gehienez puntu bat gehi diezaioke azkeneko notari. Aitzitik, ezarritako minimoa lortu ezean, 0.5 puntu kenduko ditu. Proba hau ikastaroaren zehar egindako IIAren ahozko aurkezpenean datza (10-15 min), eta UPV/EHU-k ezarritako azterketa ofizilaren egunean (ohiko deialdian) burutuko da.



Edozein kasutan, ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzia aurkeztuko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du.



AZKEN EBALUAZIOA



Azken ebaluazioak bi atal izango ditu: alde batetik, proba idatzia (azken notaren % 70, irakasgaiari buruzko garapen-galdera teorikoak eta problemak erantzutean datza) eta, bestetik, idatzizko lana (azken notaren % 30, Ingurumen-Inpaktuaren Azterketa egitean datza). Lan hori UPV/EHU-k ezarritako azterketa ofizialaren datan (ohiko deialdian) aurkeztuko da.



Irakasgaia gainditzeko gutxieneko kalifikazioak 5/10 izan behar du.





EBALUAZIO-DEIALDIARI UKO EGITEA:



Irakasgaiaren azken notaren % 40 baino gehiago balio duen azken probarik ez dagoenez, etengabeko ebaluazioa aukeratu duten ikasleek ebaluazio-deialdiari uko egiten diola jasotzen duen idatzia aurkeztu beharko dio irakasleari. Idatzia aurkezteko epea irakasgaia bukatu baino hilabete bat lehenago amaituko da.



Azken ebaluazioa aukeratu duten ikasleek azterketara ez aurkeztea besterik ez dute ebaluazio-deialdiari uko egiteko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

INGURUMEN INPAKTUAREN EBALUAZIOAREN OINARRIAK. Rojo N., Gallastegui G., Encinas D., Gómez-de-Balugera Z., Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU. 2019. ISBN: 9788413190471.

INGURUMEN INPAKTUAREN AZTERLANA: PROZEDURA ETA TRESNAK (4. edizioa). Encinas D., Gómez-de-Balugera Z., Rojo N., Gallastegui G.J., Durana N. Vitoria-Gasteiz. Egile Editorea. 2018.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

METODOLOGÍA DE ELABORACIÓN DE LA EVALUACIÓN DE IMPACTO AMBIENTAL. Alberto Jiménez. Madrid: Editorial Elearning S.L. 2020



CASOS PRÁCTICOS EN EVALUACIÓN DE IMPACTO AMBIENTAL. Juan M. Martínez Orozco. Libro electrónico: https://elibro-net.ehu.idm.oclc.org/es/ereader/ehu/130765. 2020



EVALUACIÓN DE IMPACTO AMBIENTAL: FUNDAMENTOS. Ignacio Español Echániz. https://elibro-net.ehu.idm.oclc.org/es/ereader/ehu/130768. 2016



EVALUACIÓN DE IMPACTO AMBIENTAL: GUÍA METODOLÓGICA PARA LA REDACCIÓN DE ESTUDIOS DE IMPACTO AMBIENTAL. Javier Granero Castro et al. Fundación Confemetal. 2015



EVALUACIÓN DE IMPACTO AMBIENTAL Y EVALUACIÓN ESTRATÉGICA. director, Tomás Quintana López; coordinadora, Ana Belén Casares Marcos. Tirant lo Blanch. 2014



EVALUACIÓN DEL IMPACTO AMBIENTAL. Domingo Gómez Orea, Mª Teresa Gómez Villarino, Ediciones Mundiprensa Madrid. 2013



GUÍA METODOLÓGICA PARA LA EVALUACIÓN DEL IMPACTO AMBIENTAL. Vicente Conesa Fernández Vítora. Madrid: Mundi-Prensa. 2010 (4ª Edición)

Gehiago sakontzeko bibliografia

EVALUACIÓN DE IMPACTO AMBIENTAL. Mª Pilar Borderías Uribeondo, Carmen Muguruza Cañas. UNED, Madrid. 2014

EXPERTO EN GESTIÓN MEDIOAMBIENTAL. Innovación y Cualificación, S.L., Target Asesores, S. L. 2014

ESTUDIOS DE IMPACTO AMBIENTAL. MANUAL PRÁCTICO PARA SU ELABORACIÓN. Tomás Sánchez, Universidad de Alicante. 2013

AUDITORÍA AMBIENTAL. Julián Rodríguez Ruiz; Ángel Alcaide Arenales; José Francisco Castro Guevara; Patricia Rodríguez Fernández. Madrid: UNED. 2013 (edición. digital)

10 ASPECTOS CLAVES PARA LA GESTIÓN AMBIENTAL. Jos Ben Tez, José Benítez, Wilfredo López, Marieudil Lopez, EAE. 2012

GESTIÓN AMBIENTAL. AENOR. AENOR. Madrid. 2011

CÓMO IMPLANTAR UN SISTEMA DE GESTIÓN AMBIENTAL SEGÚN LA NORMA ISO 14001-2004. Javier Granero Castro. Fundación Confemetal, Madrid. 2011

PERSPECTIVAS DEL MEDIO AMBIENTE MUNDIAL GEO-4: MEDIO AMBIENTE PARA EL DESARROLLO. Naciones Unidas. Mundi-Prensa Libros. 2008.

TaldeakToggle Navigation

01-31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-36

09:00-11:00

11:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - LETREN FAKULTATEA
  • LABORATORIO 1.43 - LETREN FAKULTATEA

01-31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-36

11:30-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO 1.43 - LETREN FAKULTATEA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-36

09:00-11:00

11:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - LETREN FAKULTATEA
  • LABORATORIO 1.43 - LETREN FAKULTATEA

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-36

11:30-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO 1.43 - LETREN FAKULTATEA