Gaia

XSLaren edukia

Gizarte eta Hezkuntza Programetako Ikerkuntza eta Curriculum Berrikuntza

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

“Gizarte eta Hezkuntza Programetako Ikerkuntza eta Curriculum Berrikuntza” ikasgaia “Gizarte eta Hezkuntzako Eremuen Ikerketa Masterrean” kokatzen da.

Materia honetan sakontzen da, ikerlariaren begirada kritiko batetik, Curriculumarekin erlazionatuta dauden hainbat aspektutan, bere testuinguru sozio-hezitzaile eraldaketa bat bilatuz.

Bizipenak hezkuntzak, behaketak, elkarrizketak eta batez ere artikuluen analisiak erabiltzen dira baliabide praktikoak bezala. Beraien bidez ikasteko aldagaiak eta dimentsioak argitzen dira, datuak kategorizatu, hobetzeko proposamenei buruz hausnartu eta baita artikuluen barneko egitura analizatu ere.

Nahiz eta beharrezkoa ez izan, ikaslea oinarri bat Didaktikan (curriculum, konpetentziak, metodologia aktiboak, ebaluazio sistemak …) eta programa eta proiektuen diseinutan edukitzea komenigarria da.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCOEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaDidaktika eta Eskola Antolakuntzajoxe.amiama@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Aplicar al análisis y comprensión del curriculum las diversas teorías que sobre el mismo forman parte del pensamiento educativo contemporáneo15.0 %
Analizar y evaluar , de manera crítica, las propuestas y las prácticas curriculares identificando sus componentes estructurales15.0 %
Analizar el impacto de la actual realidad socioeconómica y los cambios tecnológicos de cara a la puesta en marcha de proyectos de innovación curricular.15.0 %
Diseñar, poner en práctica y evaluar proyectos de innovación curricular15.0 %
Preparar y poner en práctica investigaciones relacionada con el estudio del curriculum y las innovaciones en el mismo.40.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala104555
Mintegia10010
Gelako p.10010

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Lan praktikoak0.0 % 50.0 %
Portafolioa0.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Diskurtso zehatza eta teknikoa proposamen kurrikular desberdin artean eraikitzen du

Praktika hezitzailean proposamen kurrikular desberdin artean bereizten du

Artikulu baten barneko egitura kontuan hartuz bere kalitatea ebaluatzen du

Populazio anitzen artean informazio egokia lortzeko tresna funtzionalak aukeratzen ditu

Gizarte eta hezkuntza eremuan tresna metodologikoak era egokian erabiltzen ditu

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea



Proposamen teoriko-praktiko hau gelako taldeko lanez eta porta-folio indibidual baten bidez ebaluatuko da.

1.- Gelako taldeko lanak (%50)

Ebaluazio irizpideak: 24 orduko epea entregatzeko; jarduerarekiko konpromezu aktiboa; eskatutako kalitatea ekoizpenean.

2.- Porta-folio (%50)

Ebaluazio irizpideak: aste beteko epea entregatzeko; kalitatezko argudioak ikasketetan saioan landutako edukiak kontuan hartuz; saiotik abiatuta beste ikasketa batzuk hausnartzea (artikuluetan oinarrituak …); progresioa ikasketetan; eta saioetan azaltzen diren klabe kurrikularrak, edukiak eta jarduerak lantzean, behaketa.

Ikasle batek ezin badu jarraitu ebaluaketa hau, espreski uko egingo du dokumentu bat sinatuz kurtsoa bi aste pasa baino lehen. Ikasgaiaren konpetentziak erakusteko, azken proba bat egingo du garapenen galderen bidez (%60) eta lau artikuluen egituren hausnarketa (%40). Materialak e-gelan egongo dira.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Gainditzen ez duen ikasleak deialdi berezia edukiko du. Ikasgaiaren konpetentziak erakusteko, azken proba bat egingo du garapenen galderen bidez (%60) eta lau artikuluen egituren hausnarketa (%40). Materialak e-gelan egongo dira.

Proba honi uko egiteko ez aurkeztearekin nahikoa izango da.

Irakasgai-zerrenda

BERRIKUNTZA KURRIKULARREN GARAPEN HISTORIKOA. Hezkuntzaren eredu eta paradigmak eta bere harremana proposamen kurrikularrekin. Modernitatetik postmodernitatera iragatea kurrikulumaren garapenean.



CURRICULUM ETA ERRONKA SOZIAL BERRIAK. Curriculum eta aniztasunari erantzun inklusiboa.



BERRIKUNTZA KURRIKULARRA AZKEN HAMARKADETAN. Marko kurrikular Europa mailan: oinarrizko konpetentziak Europar Batasunean eta beren eragina gaur egungo proposamen kurrikularretan gizarte aldakor batean.



IKERKETA EREDUAK ULERMEN ETA BERRIKUNTZA KURRIKULUMEAN. Analisi konparatiboa eredu hauetan eta beren egokitzapena ikasteko arazo desberdinetan.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

E-gelan plataforman daudenak

Oinarrizko bibliografia

Aguirre, A., Benet, A., Moliner, O., Sales, A., Sanahuja, A. y Traver, J.A. (2018). Técnicas para la participación democrática. La formación para la convivencia democrática en los procesos de mejora. Castelló de la Plana: Universitat Jaume I.

López Goñi, I. y Goñi, J.M. (2015). Hacia un currículum guiado por las competencias. Propuestas de acción. Pamplona: Universidad Pública de Navarra.

Perrenoud, P. (2008). Diez nuevas competencias para enseñar. Barcelona: Graó.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ainscow, M., Beresford, J., Harris, A., Hopkins, D., West, M. (2018). Crear condiciones para la mejora del trabajo en el aula. Madrid: Narcea.



Aráujo, A.M. (coord) (2004). La pedagogía de la liberación en Paulo Freire. Barcelona: Graó.



Bisquerra, R. (coord.) (2004). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.



McKernan, J. (1999). Investigación-acción y curriculum. Madrid: Morata.



Stenhouse, L. (2003). Investigación y desarrollo del currículum. Madrid: Morata.



Aldizkariak

Aula de Innovación Educativa



Cuadernos de Pedagogía



Tantak



Estekak

Dialnet: http://dialnet.unirioja.es/index.jsp



Revista de Pedagogía: www.revistadepedagogia.org



Organización y Gestión Educativa: www.oge.net



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak