Gaia
Gizarte eta Hezkuntza Programetako Ikerkuntza eta Curriculum Berrikuntza
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
“Gizarte eta Hezkuntza Programetako Ikerkuntza eta Curriculum Berrikuntza” ikasgaia “Gizarte eta Hezkuntzako Eremuen Ikerketa Masterrean” kokatzen da.Materia honetan sakontzen da, ikerlariaren begirada kritiko batetik, Curriculumarekin erlazionatuta dauden hainbat aspektutan, bere testuinguru sozio-hezitzaile eraldaketa bat bilatuz.
Bizipenak hezkuntzak, behaketak, elkarrizketak eta batez ere artikuluen analisiak erabiltzen dira baliabide praktikoak bezala. Beraien bidez ikasteko aldagaiak eta dimentsioak argitzen dira, datuak kategorizatu, hobetzeko proposamenei buruz hausnartu eta baita artikuluen barneko egitura analizatu ere.
Nahiz eta beharrezkoa ez izan, ikaslea oinarri bat Didaktikan (curriculum, konpetentziak, metodologia aktiboak, ebaluazio sistemak …) eta programa eta proiektuen diseinutan edukitzea komenigarria da.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Didaktika eta Eskola Antolakuntza | joxe.amiama@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Aplicar al análisis y comprensión del curriculum las diversas teorías que sobre el mismo forman parte del pensamiento educativo contemporáneo | 15.0 % |
Analizar y evaluar , de manera crítica, las propuestas y las prácticas curriculares identificando sus componentes estructurales | 15.0 % |
Analizar el impacto de la actual realidad socioeconómica y los cambios tecnológicos de cara a la puesta en marcha de proyectos de innovación curricular. | 15.0 % |
Diseñar, poner en práctica y evaluar proyectos de innovación curricular | 15.0 % |
Preparar y poner en práctica investigaciones relacionada con el estudio del curriculum y las innovaciones en el mismo. | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 45 | 55 |
Mintegia | 10 | 0 | 10 |
Gelako p. | 10 | 0 | 10 |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Lan praktikoak | 0.0 % | 50.0 % |
Portafolioa | 0.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Diskurtso zehatza eta teknikoa proposamen kurrikular desberdin artean eraikitzen duPraktika hezitzailean proposamen kurrikular desberdin artean bereizten du
Artikulu baten barneko egitura kontuan hartuz bere kalitatea ebaluatzen du
Populazio anitzen artean informazio egokia lortzeko tresna funtzionalak aukeratzen ditu
Gizarte eta hezkuntza eremuan tresna metodologikoak era egokian erabiltzen ditu
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Proposamen teoriko-praktiko hau gelako taldeko lanez eta porta-folio indibidual baten bidez ebaluatuko da.
1.- Gelako taldeko lanak (%50)
Ebaluazio irizpideak: 24 orduko epea entregatzeko; jarduerarekiko konpromezu aktiboa; eskatutako kalitatea ekoizpenean.
2.- Porta-folio (%50)
Ebaluazio irizpideak: aste beteko epea entregatzeko; kalitatezko argudioak ikasketetan saioan landutako edukiak kontuan hartuz; saiotik abiatuta beste ikasketa batzuk hausnartzea (artikuluetan oinarrituak …); progresioa ikasketetan; eta saioetan azaltzen diren klabe kurrikularrak, edukiak eta jarduerak lantzean, behaketa.
Ikasle batek ezin badu jarraitu ebaluaketa hau, espreski uko egingo du dokumentu bat sinatuz kurtsoa bi aste pasa baino lehen. Ikasgaiaren konpetentziak erakusteko, azken proba bat egingo du garapenen galderen bidez (%60) eta lau artikuluen egituren hausnarketa (%40). Materialak e-gelan egongo dira.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Gainditzen ez duen ikasleak deialdi berezia edukiko du. Ikasgaiaren konpetentziak erakusteko, azken proba bat egingo du garapenen galderen bidez (%60) eta lau artikuluen egituren hausnarketa (%40). Materialak e-gelan egongo dira.Proba honi uko egiteko ez aurkeztearekin nahikoa izango da.
Irakasgai-zerrenda
BERRIKUNTZA KURRIKULARREN GARAPEN HISTORIKOA. Hezkuntzaren eredu eta paradigmak eta bere harremana proposamen kurrikularrekin. Modernitatetik postmodernitatera iragatea kurrikulumaren garapenean.CURRICULUM ETA ERRONKA SOZIAL BERRIAK. Curriculum eta aniztasunari erantzun inklusiboa.
BERRIKUNTZA KURRIKULARRA AZKEN HAMARKADETAN. Marko kurrikular Europa mailan: oinarrizko konpetentziak Europar Batasunean eta beren eragina gaur egungo proposamen kurrikularretan gizarte aldakor batean.
IKERKETA EREDUAK ULERMEN ETA BERRIKUNTZA KURRIKULUMEAN. Analisi konparatiboa eredu hauetan eta beren egokitzapena ikasteko arazo desberdinetan.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
E-gelan plataforman daudenakOinarrizko bibliografia
Aguirre, A., Benet, A., Moliner, O., Sales, A., Sanahuja, A. y Traver, J.A. (2018). Técnicas para la participación democrática. La formación para la convivencia democrática en los procesos de mejora. Castelló de la Plana: Universitat Jaume I.López Goñi, I. y Goñi, J.M. (2015). Hacia un currículum guiado por las competencias. Propuestas de acción. Pamplona: Universidad Pública de Navarra.
Perrenoud, P. (2008). Diez nuevas competencias para enseñar. Barcelona: Graó.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Ainscow, M., Beresford, J., Harris, A., Hopkins, D., West, M. (2018). Crear condiciones para la mejora del trabajo en el aula. Madrid: Narcea.Aráujo, A.M. (coord) (2004). La pedagogía de la liberación en Paulo Freire. Barcelona: Graó.
Bisquerra, R. (coord.) (2004). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.
McKernan, J. (1999). Investigación-acción y curriculum. Madrid: Morata.
Stenhouse, L. (2003). Investigación y desarrollo del currículum. Madrid: Morata.
Aldizkariak
Aula de Innovación EducativaCuadernos de Pedagogía
Tantak
Estekak
Dialnet: http://dialnet.unirioja.es/index.jspRevista de Pedagogía: www.revistadepedagogia.org
Organización y Gestión Educativa: www.oge.net