Gaia
Kulturarteko Hezkuntzarako Teoriak eta Praktikak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Egunez egun globalizatuago dagon mundu honetan pertsonen mugimendu migratorioak ohikoagoak dira. Mugimendu hauek egoera konplexuak sortzen ditu erakunde politiko-administratiboentzat ez badakite honi aurre egin.Hezkuntzaren arloan egoera hauek are eta argiagoak dira beste herri, kultura eta hizkuntza bat duten umeekin. Ondorioz, hezkuntza sisteman lan egiten dugunok behartuak gaude egoera honi erantzuna ematera, betiere ikuspuntu erreflexibo batetik. Ezagutza izan behar dugu aurrean daukagun erronkari aurre egiteko, sakonki aztertu behar dira arazoak eta hauei irtenbide bat aurkitu. Proposamen soziohezitzaileak sortzen diren oztopo horiek gainditu behar ditu eta ikasle immigrantearen behar eta arazoei egokitu.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MURUA CARTON, HILARIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzaren Teoria eta Historia | hilario.murua@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Ser capaz de reflexionar e investigar en el ámbito de la educación intercultural. | 10.0 % |
Conocer las distintas respuestas socio-educativas frente a los retos de la educación intercultural en Europa. | 20.0 % |
Profundizar en el conocimiento de los principales problemas de la educación con alumnado inmigrante en Euskadi y las prácticas actuales existentes | 30.0 % |
Elaborar propuestas socioeducativas que sirvan para conseguir una mayor equidad en la educación con alumnado inmigrante | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 45 | 60 |
Mintegia | 10 | 0 | 10 |
Gelako p. | 5 | 0 | 5 |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 0.0 % | 20.0 % |
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 0.0 % | 60.0 % |
Lan praktikoak | 0.0 % | 20.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Kurtso bukaerarako ikasleek hezkuntza interkulturulari buruz indibidualki eta kolektiboki hausnartu eta ikertzeko gai izan behar dira.- Hezkuntza interkulturalean lan egiteko kurtso bukaerarako ikasleek beharrezko teknikak ezagutu eta ikasi behar dituzte
- Hezkuntza interkulturalari buruz existitzen diren proposamen soziohezitazile desberdinak ikasleek ezagutu behar dituzte kurtso bukaerarako
- EAEk ikasle etorkinei buruz existitzen diren arazoak, ikasleek kurtso bukaerarako ezagutu behar dituzte.
- EAEn ikasle etorkinekin geletan egiten ari den lana ikasleek ezagutu behar dute.
- Kurtso bukaerarako ikasleek proposamen soziohezitzaile bat diseinatu behar dute geletan egunero egiten ari diren praktikak hobetzeko
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraia da. Irakasgaiaren funtsezko ardatza lanaren prozesuak eta lanaren emaitzak osatzen dutenez, biak (prozesua zein emaitza) hartuko dira aintzakotzat. Atal bakoitzak ondorengo balioak izango ditu:Praktikak (jarduerak, kasuak,...) 20%
Lan taldeak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) 60%
Irakurketak, txostenen aurkezpenak... 20%
Horrez gain, ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du.Azterketara ez aurkezteak deialdiari uko egitea suposatuko du.
Irakasgai-zerrenda
La Educación Intercultural en el mundo globalizadoLa Unión Europea. Propuestas sobre Educación Intercultural. Políticas educativas en el ámbito de la interculturalidad
La Educacion bilingüe en el País Vasco. Experiencias de interculturalidad en el ámbito de las instituciones socioeducativas.
La inmigración y el rendimiento escolar. Experiencias con alumnado inmigrante en las escuelas e instituciones socioeducativas. Prevención del racismo y la xenofobia en el aula. Plurilingüismo y educación con inmigrantes
Políticas de protección y acogida de menores en las instituciones socioeducativas
Planteamientos teóricos y metodológicos para una investigación en el ámbito de la educación intercultural
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Besalú, X. (2002): Diversidad cultural y educación. Editorial Síntesis Educación. Barcelona.Defensor del Pueblo (2003): La escolarización del alumnado de origen inmigrante en España: análisis descriptivo y estudio empírico. Madrid: www.defensordelpueblo.es
Etxeberria, F. (2002): Sociedad multicultural y educación. Ibaeta Pedagogía. Donostia
Etxeberria, F. y Otros (2009): Competencias interculturales del profesorado ante el alumnado inmigrante. Proyecto de Cooperación Transfronterizo. Euskadi-Aquitaine.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Ballesteros, S. (2005): Juegos de calle multiculturales. Editorial CCS. Madrid.Carbonell, F. (2002): ¿Para una educación obligatoria de calidad¿. Cuadernos de Pedagogía, nº 315. pp. 109-113
Carbonell, J., Simó, N., Tort, A. (2004): Magrebíes en las aulas. Municipio, escuela e inmigración: un caso a debate. Barcelona. Ediciones Octaedro.
CEA D¿ANCONA, Mª ÄNGELES; VALLES MARTINEZ, MIGUEL S. (2010): Evolución del racismo y la xenofobia en España. Informe 2009. Minist. Trabajo e Inmigración.
Cuadernos de Pedagogía (1997): Hacia una Educación Multicultural. Número monográfico, 264. Editorial Praxis. Barcelona.
Etxeberria, Felix (2006): Ikasle etorkinak eta euskara. (Alumnado inmigrante y euskara). Revista JAKIN. Maio-junio 2006. nº 154. Número monográfico dedicado a la educación e inmigración. Donostia-San Sebastián.
Etxeberria, Felix; Elosegi, Kristina (2008): Basque, Spanish and Immigrant Minority Languages in Basque School. Pp 69-84 Teaching Through Basque. Achievements and challenges. Multilingual Matters. Clevedon. UK
Etxeberria, Felix (2009) (coordinador): Educación y menores en riesgo. Ediciones Sello Editorial, S.L. Barcelona
Etxeberria, F. Elosegi, K. (2010): Integración del alumnado inmigrante: obstáculos y propuestas. Revista Educación Comparada. 16 (2010). 235-263
Etxeberria, F. Elosegi, K (2010): Alumnado inmigrante: entre la asimilación y la marginación. Segundas lenguas e inmigración. Gakoa. S.L.
Aldizkariak
International Journal of Multicultural Education. http://ijme-journal.orgThe Journal on Multuculturalism in Education. http://www.multiculturaljournal.com