Gaia
Gizarte eta Hezkuntza Ikerketarako Metodo eta Teknika Aurreratuak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikasgai honetan, ikerketaren oinarriak ulertzeko behar diren tresnak eta baliabideak eskaintzen dira, aniztasun metodologikoa aztertuz, gizarte eta hezkuntza arloko ikerketaren arloan lanak egin ahal izateko.Ikasgaia erabilgarria da:
1.- Ikertzaileen eta adituen txostenak eta ekarpenak irakurtzeko eta interpretatzeko.
2.- Gizarte- eta hezkuntza-esparruan aplikatzen diren ikerketak diseinatzeko eta gauzatzeko, printzipio eta estandar etikoak kontuan hartuz.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
SANTOS BERRONDO, ALAITZ | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoak | alaitz.santos@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Gizarte eta hezkuntza ikerketaren diferentzia eta aniztasuna identifikatuz eta analizatuz, ikerketaren berariazko oinarriak ulertzeko gaitasuna. | 20.0 % |
Ikerketa kuantitatibo eta kualitatiboaren ezaugarriak ulertzeko eta integrazio metodologikoaren posibilitateak eta bere aplikazioa gizarte eta hezkuntzaren alorrean baloratzeko gaitasuna | 20.0 % |
Informazioaren bilketa, ekoizpen eta analisi teknika desberdinen aplikaziorako, oinarrizko ezagupen eta trebetasunen erabilera. | 20.0 % |
Gizarte eta hezkuntza prozesuen berrikuntza eta hobekuntzarako ikerketak duen zeresana ulertzeko gaitasuna | 20.0 % |
Gizarte eta hezkuntzaren ikertzaileen zereginetan portaera-arau etikoek duten garrantzia bereganatzeko trebetasuna. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 45 | 60 |
Gelako p. | 15 | 0 | 15 |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 0.0 % | 10.0 % |
Azalpenak | 25.0 % | 50.0 % |
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 0.0 % | 45.0 % |
Garatu beharreko galderak | 25.0 % | 25.0 % |
Lan praktikoak | 50.0 % | 75.0 % |
Otras Evaluaciones | 25.0 % | 25.0 % |
Portafolioa | 0.0 % | 45.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
1. EBALUAZIOA:1.1. ETENGABEKO EBALUAZIOA: nahitaezko asistentzia.
Txosten praktikoa (%45)
Zuzendutako jarduera (%45)
Parte-hartzea (%10)
.
1.2. AZKEN EBALUAZIOA: asistentzia %80tik beherakoa izatea. Azken proba (%100)
1.3.- ENTREGATZEKO EPEAK: Zuzendutako jarduera irakasgaiaren azken saioan aurkeztuko da. Ondoren, ikasleek azken klasearen ondoren 15 eguneko epea izanen dute praktiken txostena eta zuzendutako jarduera aurkezteko.
2. DEIALDIARI UKO EGITEA
Masterrean matrikulatutako pertsona bakoitzak azken irakaskuntza-saioa baino 4 aste lehenago uko egin diezaioke deialdiari.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
1. EBALUAZIOA:1.1. ETENGABEKO EBALUAZIOA: nahitaezko asistentzia.
Txosten praktikoa (%45)
Zuzendutako jarduera (%45)
Parte-hartzea (%10)
.
1.2. AZKEN EBALUAZIOA: asistentzia %80tik beherakoa izatea. Azken proba (%100)
1.3.- ENTREGATZEKO EPEAK: Zuzendutako jarduera irakasgaiaren azken saioan aurkeztuko da. Ondoren, ikasleek azken klasearen ondoren 15 eguneko epea izanen dute praktiken txostena eta zuzendutako jarduera aurkezteko.
2. DEIALDIARI UKO EGITEA
Masterrean matrikulatutako pertsona bakoitzak azken irakaskuntza-saioa baino 4 aste lehenago uko egin diezaioke deialdiari.
Irakasgai-zerrenda
Ikerketaren izaera. Ikerketaren aniztasuna. Integrazio metodologikoa. Etika ikerketan.Inkesta azterketak. Ikerketa korrelazionalak. Diseinu esperimentalak.
Ikerketa kualitatiboaren modalitateak. Ikerketaren kalitatea.
Proiektuaren eta ikerketa txostenaren elementuak. Proiektu motak eta ikerketa txostenak. Proiektua eta ikerketa txostenaren aurkezpena. Proiektuaren eta ikerketa txostenaren ebaluazioa.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Ikerketa txostenakArtikulo zientifikoak
Irakasleak prestatutako dokumentu ezberdinak
Oinarrizko bibliografia
Bisquerra, R. (2005). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.Colás, M.P. eta Buendía, L. (1995). Hezkuntzaren Ikerkuntza. Leioa: EHU . [ Colás, M.P. y Buendía, L. (1992): Investigación educativa. Alfar. Sevilla. (Jatorrizko argitalpena) ] .
Dahlberg, L. and McCaig, C. (2010). Practical Research and Evaluation. A Start-to-Finish Guide for Practitioners. London: SAGE.
Salkind, N.J. (2010) Encyclopedia of Research Design. London: SAGE
Flick, U. (2007). Introducción a la investigación cualitativa. (2ª Ed.) Madrid: Morata
Johnson, H. (2010) Practical Research in Education. A Guide for Teachers and Students. London: SAGE
Lukas, J.F. & Santiago, K. (2009). Evaluación Educativa. Madrid: Alianza.
Sandín, M.P. (2003). Investigación cualitativa en Educación. Fundamentos y tradiciones . Madrid: McGraw Hill.
Tashakkori, A. and Teddlie, Ch. (Eds.) (2010) The SAGE Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research. Second Edition. London: SAGE
Thomas, D. and Hodges, I.D. Designing and Planning Your Research Project. London: SAGE
Tojar, J.C. (2006). Investigación cualitativa. Comprender y actuar. Madrid: La Muralla.
Aldizkariak
- American Educational Research Journal- Bordón
- British Educational Research Journal
- Infancia y Aprendizaje
- International Journal of Educational Research
- Qualitative Inquiry
- REDIE (Revista Electrónica De Investigación Educativa). http://redie.ens.uabc.mx/
- RELIEVE (Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa) http://www.uca.es/RELIEVE/
- Review of Educational Research.
- Revista de Educación
- Revista de Investigación Educativa
- Tantak
Estekak
- AERA: American Educational Research Association. http://aera.net- AIDIPE: Asociación Interuniversitaria de Investigación PEdagógica. http://www.uv.es/aidipe/
- CIDE: Centro de Investigación y Documentación Educativa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. http://www.mec.es/cide/
- CINDOC (Centro de INformación y DOcumentación Científica. http://www.cindoc.csic.es/
- EERA. European Educational Research Association.http://www.eera.ac.uk
- ERIC. Educational Resources lnformation Center. http://www.ed.gov/EdRes/EdFed/ERIC.html
- INCE. Instituto Nacional de Calidad y Evaluación. http://www.ince.see.mec.es
- IVEI/ISEI: Instituto Vasco de Evaluación e Investigación Educativa. http://www.isei.euskalnet.net
- REBIUN. Red de Bibliotecas Universitarias Españolas. http://www.csic.es/cbic/webuni.htm
- REDINET. Bases de datos de información educativa sobre investigación, innovación y recursos didácticos. http://www.mec.es/redinet
- REDUC. Base de Datos de la Red Iberoamericana de Información y Documentación en Educación. http://www.reduc.cl/
- TESEO. Base de datos de tesis doctorales españolas. http://www.mec.es/teseo/