Gaia
Gizarte eta Hezkuntza Esku-hartze Programetarako Neurketa Tresnen Ebaluazioa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgaiak konpetentziak garatu nahi ditu, ikasleak tresna eta teknika kuantitatiboak erabiltzen dituen gizarte- eta hezkuntza-arloko ikerketaren irakurketa kritikoa eta ulerkorra egin dezan. Zehazki, likert motako itemak erabiltzen dituen neurketa-tresna baten ebaluazioa egiteko gai izatea da helburua. Ebaluazio horrek tresna baten metrikaren lau alderdi erabakigarriak jaso behar ditu: a) item/estatistika deskribatzaileen ahalmen diskriminatzailea; b) tresnaren egitura dimentsionala/Azterketa faktorial esploratzailea; c) dimentsio bakoitzaren fidagarritasuna barne-sendotasun gisa; d) Tresnaren baliozkotasuna: dimentsioen eta irizpidearen balioen arteko interkorrelazioak.Analisi-estrategia horiek aplikatuta, ikaslea gai izango da, halaber, ikerketa psikoedukatiboaren arloan hedapen eta eragin handia duten argitalpen askotan erabilitako analisien eta tresnen kalitatea kritikoki epaitzeko.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
APODACA URQUIJO, PEDRO MIGUEL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Hezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoak | pedro.apodaca@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Utilizar eficientemente las tecnologías informáticas aplicadas al análisis de datos necesarios para el diseño, elaboración y evaluación de los instrumentos de medida.(nivelación) | 25.0 % |
Diseñar, elaborar y evaluar instrumentos de medida | 40.0 % |
Manejar diferentes metodologías e instrumentos de evaluación, aplicados a personal, programas o instituciones socioeducativas | 15.0 % |
Saber leer críticamente e interpretar lo relativo a los aspectos metodológicos en los proyectos, informes y artículos de investigación | 10.0 % |
Desarrollar habilidades de interacción eficaz y de trabajo cooperativo | 10.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 45 | 55 |
Gelako p. | 5 | 0 | 5 |
Ordenagailuko p. | 15 | 0 | 15 |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 50.0 % | 50.0 % |
Garatu beharreko galderak | 50.0 % | 50.0 % |
Lan praktikoak | 0.0 % | 100.0 % |
Otras Evaluaciones | 50.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Idatzizko adierazpena- Portadak identifikazio-elementuak ditu, eta dokumentua behar bezala itxuratuta dago.
- Ortografia- eta puntuazio-alderdiak zuzen erabiltzen ditu.
- Sintaxia gramatikalki zuzena da.
- Zehatz eta argi adierazten du, termino egokiak eta akademikoak erabiliz.
- Azalpenen sekuentzia eta egitura ordenatua eta sendoa da.
Tresnaren deskribapena
- Instrumentua kontzeptualki deskribatzen du, honako hauek adieraziz: neurketaren helburua, balizko dimentsio-egitura eta erreferentziaren bat erabiliz.
- Item bakoitzaren oinarrizko koefiziente deskribatzaileak aurkezten ditu.
- Koefiziente deskribatzaileak egoki interpretatzen ditu, eta banaketa-arazoak eta ahalmen diskriminatzaile txikia dituzten itemak identifikatzen ditu.
Dimentsio-egitura
- Analisi faktorial esploratorioa behar bezala erabiltzen du, eta faktore-kopurua, erauzketa-metodoa, errotazioa eta formatu-elementuak definitzen ditu.
- Faktoreak egoki interpretatzen ditu, kontzeptuala lehenetsiz, eta, hala badagokio, analisia trinkotasun handiagoa bilatzera birkonfiguratzen du.
Dimentsioen barne-sendotasuna
- Cronbachen Alpha fidagarritasun-koefizientea egoki erabiltzen du, eta interpretatzeko taula egokiak aurkezten ditu.
- Egoki interpretatzen ditu dimentsio bakoitzaren fidagarritasun-koefizienteak eta, bereziki, item bakoitzak fidagarritasun horri egiten dion ekarpena.
Baliozkotasuna
- Dimentsio bakoitzeko puntuazioa kalkulatzen du, fidagarritasunaren eta esplorazio-faktorearen analisietan oinarrituta.
- Pearsonen korrelazio-koefizientea edo dagozkion beste koefiziente batzuk, behar diren taulak eta koefizienteak aurkeztuta behar bezala erabiltzen ditu.
- Egokiro interpretatzen ditu intrakorrelazioen taula (instrumentu-dimentsioen artekoa) eta beste irizpide aldagai batzuekiko interkorrelazioen taula.
Ondorioak
- Instrumentuaren ezaugarri metrikoen azken balorazio integratua eta sintetikoa egiten du, ebidentzia enpirikoak, kontzeptualak eta teorikoak behar bezala erabiliz.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazioa jarraitua izango da, eta irakasleak emandako datuak dituen neurketa-tresna baten ebaluazioari buruzko azken txostena aurkeztea ekarriko du. Horrela, matrikulatutako ikasleak hasieratik ohartarazten dira, eta hala agertzen da programan, garatu beharreko jarduerez eta irakasgaiaren amaierako txostena ebaluatzeko erabili beharreko errubrikez.Presentzialtasunari eta ebaluazio jarraituari uko egiten dioten ikasleek irakasgaia irakasten amaitu baino lau aste lehenago jakinarazi beharko dute, beranduenez. Ikasle horiek, halaber, aurrez aurreko ikasleen izaera bereko txosten bat aurkeztu beharko dute, azterketaren data ofiziala baino astebete lehenago. Lehen deialdiaren data ofizial horretan, emandako txostenaren ahozko defentsa egin beharko dute. Txosten hau egiteko, gaiari buruzko Moodle orrialdean agertzen diren argibide eta dokumentazio guztiak izan ditzakete, bai eta irakaslearen beraren aholkularitza eta orientazioa ere. Horretarako, presentzialtasunari uko egitearekin batera, irakaslearekin harremanetan jarri beharko dute irakasgaiko zereginak eta jarduerak egiteko egutegia adosteko.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Bigarren deialdira aurkezten diren ikasleek lehen deialdian aurrez aurreko ikasleen izaera bereko txostena aurkeztu beharko dute, azterketaren data ofiziala baino astebete lehenago. Bigarren deialdiaren data ofizial horretan, emandako txostenaren ahozko defentsa egin beharko dute. Txosten hau egiteko, gaiari buruzko Moodle orrialdean agertzen diren argibide eta dokumentazio guztiak izan ditzakete, bai eta irakaslearen beraren aholkularitza eta orientazioa ere. Horretarako, irakaslearekin harremanetan jarri beharko dute, irakasgaiko zereginak eta jarduerak egiteko egutegia adosteko.Irakasgai-zerrenda
Neurketa-tresnak ebaluatzeko erabili beharreko koefiziente nagusien errepaso laburra.Diskriminazioa, banaketa-modua, fidagarritasuna, baliozkotasuna, dimentsio-egitura
Egiteko plana. Epaile adituen irizpidea. Irizpide enpirikoak.
Analisi faktorial esploratorioa. Analisi Faktorial konfirmatorioa
Ebaluazio-politika. Prozesuen mekanizazioa. Landa-lana.
Txostena eta haren atalak. Audientziak. Ebaluazioaren etika eta testuingurua.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
OrdenagailuaAplikazioak PSPP, SPSS, Mplus
Oinarrizko bibliografia
APODACA, P. (1999). Evaluación de los resultados y del impacto. Revista de Investigación Educativa, 17, 2, 363-377.APODACA, P., y PAEZ, D. (1992). Los modelos estructurales: Posibilidad y Limitaciones. En D. PAEZ,J. F. VALENCIA,J. F. MORALES,B. SARABIA, y N. URSUA (Eds.), Teoria y Método en Psicología Social Madrid: Anthropos.
ARON, A. y ARON, E. N. (2.001): Estadística para psicología. Prentice Hall. Madrid.
MARTÍNEZ ARIAS, R. (1995). Psicometría: Teoría de los tests psicológicos y educativos. Madrid: Síntesis.
MILLER, D. C. (1991). Handbook of research design and social measurement. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
MORALES, P. (2000). Medición de actitudes en psicología y educación. Madrid: Universidad Pontificia de Comillas.
MORALES, P., UROSA, B. y BLANCO, A. (2003). Construcción de escalas de actitudes tipo Likert. Madrid: La Muralla.
SANDRA MATHISON, (2005) Encyclopedia of Evaluation. Thousand Oaks, CA : Sage Publications, Inc.
VISAUTA, B y MARTORI, J.C. (2.002): Análisis estadístico con SPSS para Windows. McGraw-Hill. Madrid
Gehiago sakontzeko bibliografia
APODACA, P & GRAD, H. (2005). The dimensionality of student ratings of teaching: integration of uni- and multidimensional models. Studies in Higher Education, 30, 6, 723-748.BYRNE, B.M. (1998). Structural Equation Modeling with LISREL, PRELIS and SIMPLIS: Basics Concepts, Applications, and Programming. London: Lawrence Erlbaum Associates.
Cronbach, L. J. (1982). Designing evaluations of educational and social programs. San Francisco: Jossey Bass
DENDALUCE, I. (1994). Diseños cuasiexperimentales. En V. GARCÍA HOZ (Eds), Problemas y métodos de investigación en educación personalizada (pp. 286-304). Madrid: Rialp.
MARK, M. M., & SHOTLAND, R. L. (1987). Multiple methods in program evaluation. New Directions for Program Evaluation (Series No. 35). San Francisco: Jossey Bass
MARUYAMA, G.M. (1998). Basics of Structural Equation Modeling. Thousand Oaks, California: Sage.
MUNICIO, P. (1992). La evaluación segmentada de los programas, Bordón, vol. 43, n 4, pp. 375-396.
ROJAS, A. J. y PÉREZ, C. (2001). Nuevos modelos para la medición de actitudes: enfoques de/para la medición en tests de personalidad, actitudes e intereses. Valencia: Promolibro.
SHERRIL B. GELMON, et al (2001). Program Evaluation: Principles and Practices. 2nd Edition. Portland: Northwest Health Foundation, 2005. First edition with Amy Connell
STOECKER.R(2005) Research Methods for Community Change: A Project-Based Approach. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.,
Estekak
American Evaluation Association http://www.eval.org/CART (Compendium of Research and Assessment Tools for Measuring Education and Youth Development Outcomes)
http://cart.rmcdenver.com
Innonet (Innovation Network) http://www.innonet.org
National Service-Learning Clearinghouse http://servicelearning.org
Project STAR http://projectstar.org
SEARCH ERIC :http://searcheric.org/
The United Way of America's Program Outcomes Measurement
http://www.unitedway.org/outcomes
Buros Institute of Mental Measurements http://www.unl.edu/buros
The Evaluation Exchange http://gseweb.harvard.edu/~hfrp/eval
Practical Assessment, Research and Evaluation (PARE) http://pareonline.net/