Gaia
Ikerketa metodologia Ingeniaritza mekanikoan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikerketa, garapen eta berrikuntza lanetan erabili beharreko metodologiari buruzko oinarrizko nozioak ikasleari azaltzea da. Ikerketa lan guztiak bideratu beharko lituzketen metodo zientifikoaren oinarriak, dokumentazioa lortzeko, sailkatzeko eta prozesatzeko teknika desberdinak, lortutako datuen tratamendu posiblea, erabakiak hartzera bideratuta, baita egituratzeko jarraibideak eta txosten teknikoak prestatzea ere ingeniaritzan ikerketako edukiekin. Oinarri teknologikoko enpresak sortzeko ekimenak sostengatu eta babesten dituen berrikuntza metodologiak eta egitura instituzionala ezagutzera emango dira.Kapitulu zehatz bat ere eskainiko da talde-laneko teknikak azaltzeko.
Azalpen teoriko guztiak ikasleek garatu beharreko adibide praktiko ezberdinekin aplikatuko dira.
1. gaia: Ikerketaren oinarriak
2. gaia: Ikerketa teknikak
3. gaia: Talde lana
4. gaia: Doktorego tesia
5. gaia: Lanen erakusketa publikoa
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AMEZUA SAN MARTIN, ENRIQUE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Ingeniaritza Mekanikoa | enrique.amezua@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Ikerketa teknologikoko prozesua, produktu berrien garapena eta industria berrikuntza Ingeniaritza Mekanikoaren arloan kudeatzeko gai izatea | 100.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 14 | 21 | 35 |
Gelako p. | 11 | 16.5 | 27.5 |
Ordenagailuko p. | 5 | 7.5 | 12.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Aplikazio-tailerrak | 12.5 | 40 % |
Ariketak | 11.0 | 100 % |
Azalpenezko eskolak | 14.0 | 100 % |
Ikaslearen lan pertsonala | 37.5 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Etengabeko ebaluazioa, eskoletara joanda | 0.0 % | 10.0 % |
Idatzizko azterketa (arazoak) | 0.0 % | 50.0 % |
Idatzizko eta ahozko lanaren balorazioa | 0.0 % | 40.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Gai tekniko baten artearen egoeraren berrikuspen egokia egitea.Aztertu nahi den esperimentuaren identifikazioa eskuragarri dauden datuetan eta garapenean oinarrituta. Emaitzetatik ondorioak ateratzeko gaitasuna.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Deialdi arrunta ikasketen erdian azterketaren bidez kalifikatuko da, ikerketaren inguruan (notaren% 50), ikerketa dokumentalari buruz garatu eta aurkeztuko den lana, taldean (% 40 kalifikazioa) eta gaian parte hartzearen kualifikazioa (notaren% 10). Azken lana aurkezten ez duen ikasleak gaiari uko egin diola ulertuko da.Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdian, ikasleak deialdi arruntean gainditu gabeko zatia (azterketa edo lana) gainditu beharko du.Irakasgai-zerrenda
1. GAIA: Ikerketaren oinarriak1.1 KAPITULUA. Sarrera (0,2 kreditu)
1.1.1. Zientzia kontzeptua
1.1.2. Ikertzailea eta ikerketa
1.1.3. Metodo zientifikoa
2. GAIA: Ikerketa teknikak
2.1 KAPITULUA. Ikerketa dokumentala (0,4 kreditu)
2.1.1. Lan-plana prestatzea
2.1.2. Materiala harrapatzeko prozesua
2.1.3. Informazioa bilatzeko baliabide informatikoak
2.1.4. Erreferentzia bibliografikoen ordenagailuen kudeaketa
2.1.5. Informazioaren antolaketa eta analisia
2.1.6. Idazketa eta salaketa
2.2 KAPITULUA. Landa Ikerketa (1,2kreditu)
2.2.1. Etapak landa ikerketan
2.2.2. Esparru teorikoaren lanketa
2.2.3. Hipotesia eta haren aldagaiak
2.2.4. Laginketa eta ikerketa teknikak
2.2.5. Laginaren tamaina zehaztea
2.3 KAPITULUA. Datuak aztertzeko tresnak (0,2 kreditu)
2.3.1. Teknika grafikoak
2.3.2. Ikuskapen orria
2.3.3. Pareto taula
2.3.4. Kausa-efektuen diagramak
2.3.5. Histograma
2.3.6. Sakabanatu diagramak
3. GAIA: Talde lana (0,2 kreditu)
3.1 KAPITULUA. Talde laneko metodologiak (0,2 kreditu)
3.1.1. Taldearen kontzeptua
3.1.2. Taldearen osaera
3.1.3. Erabakiak hartzeko tresnak
3.1.4. Taldearen funtzionamendua
3.1.5. Hobekuntza estrategiak
4. GAIA: Doktorego tesia (0,2 kreditu)
4.1 KAPITULUA. Doktorego tesiaren prestaketa
4.1.1. Doktorego tesiaren kontzeptua
4.1.2. Doktorego tesiaren ezaugarriak
4.1.3. Dokumentu estiloa
4.1.4. Dokumentuaren egitura
4.1.5. Doktorego tesiaren defentsa publikoa
5. GAIA: LANEN ERAKUSKETA PUBLIKOA (0,6 kreditu)
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Diseño y análisis de experimentos; Douglas C. Montgomery; Limusa Wiley, 2002Guía para elaborar la tesis; Zorrilla Arena, Santiago; McGraw-Hill Interamericana, 1997.
Metodología de la investigación: bibliográfica, archivística y documental; De la Torre Villar, Ernesto; McGraw-Hill, 1981.
La investigación científica: su estrategia y su filosofía; Bunge, Mario; Ariel, 1985.
La ciencia: su método y su filosofía; Bunge, Mario; Siglo Veinte, 1988.
Metodología formal de la investigación científica; Tamayo y Tamayo, Mario; Limusa, 1977.
Evaluating the measurement process; Wheeler, D.J.; Lyday, R.W.; Addison-Wesley, 1990.
Case study research: design and methods; Yin, R.K.; Sage, 1984.
El manual del equipo; Scholters, P.R. et al.; Joiner Associates Incorporated, 1991.
Cómo escribir una tesis doctoral; Pery, Chad; Universidad de Queensland, 1996.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Filosofía de la Física; Bunge, Mario; Ariel, 1982.Causalidad: el principio de causalidad en la ciencia moderna; Bunge, Mario; Editorial Universitaria de Buenos Aires, 1978.
Estekak
http://www.biblioteka.ehu.es/p207-home/es/http://sauwok5.fecyt.es/admin/SessionError.cgi?&DestApp=JCR&Error=No+SID+Received