Gaia

XSLaren edukia

Hezkuntza Ikerketarako Hastapenak. Teknologia

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Introducción al tema para (re)conocer los conceptos básicos y las diferentes perspectivas metodológicas de la investigación educativa, para centrarse en el diseño de una investigación desde la formulación del problema a la recogida y análisis de dato

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
GORROÑO VITERI, NAIARAEuskal Herriko UnibertsitateaProfesorado SustitutoDoktoreaElebidunaHezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoaknaiara.gorronov@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Conocer y aplicar metodologías y técnicas básicas de investigación y evaluación educativas y ser capaz de diseñar y desarrollar proyectos de investigación, innovación y evaluación30.0 %
Tener la comprensión de la ética básica y de las consideraciones morales que deben acompañar a la práctica de investigación y la evaluación en educación.30.0 %
Ser capaces de evaluar la calidad de un informe de investigación o evaluación a partir de unos criterios establecidos.40.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala153045
Gelako p.151530

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Eskola magistralak20.080 %
Gelako praktikak10.0100 %
Irakurketa eta analisi praktikoak15.00 %
Talde-lana30.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak10.0 % 10.0 %
Lan praktikoak40.0 % 40.0 %
Test motako azterketa50.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Hezkuntzan onartuak dauden ikerketa diseinu desberdinak kontutan izanik, berauei egokituta balizko ikerketa proiektuak deskribatu eta aurkeztu.

Gaur egunean dauden ikerketa ikuspegiak kontutan izanik, beraien arteko aukerak eta mugen konparaziozko analisia landu, argudiozko saiakera eginez eta egungo erreferentzia esanguratsuak erabiliz.

Ikerketetan aztertu beharreko objektuen izaeraren arabera, informazioa jasotzeko prozedura kuantitatibo edota kualitatiboak hautatu.

Hautatutako ikerketa ikuspegi bat kontutan izanik eta marko teoriko zehatz batean oinarrituz, Teknologiaren Hezkuntzaren esparruan ikerketa proiektu bat diseinatu

Irakasgai-zerrenda

Investigación Educativa: conceptos básicos.

Perspectivas metodológicas de la investigación educativa.

La revisión bibliográfica.

Formulación del problema de investigación.Las hipótesis de investigación.

Las variables de investigación.

El diseño de investigación.

Casos y muestreo.

Recogida de datos en Investigación Educativa.

La metodología cualitativa.

El informe de investigación.

Tipología de la evaluación educativa

La evaluación diagnóstica

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

1. Bisquerra, R. (Coord.). (2004). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.

2. Blaxter, L. et al. (2000). Cómo se hace una investigación. Barcelona: Gedisa.

3. Cohen, L. y Manion, L. (2002). Métodos de investigación educativa. Madrid: La Muralla.

4. Colás, M.P. & Buendía, L. (1995). Hezkuntzaren Ikerkuntza. Leioa: EHU

5. Hernández Pina, F, et al. (1995). Introducción al proceso de investigación en Educación. Murcia: D.M.

6. Lukas,J.F. & Santiago,K. (2009). Evaluación Educativa. Madrid: Alianza.

7. Mateo, J. (2000). La evaluación educativa, su práctica y otras metáforas. Barcelona: ICE-Horsori.

8. McMillan, J.S. y Schumacher, S. (2005). Investigación educativa: una introducción conceptual. Madrid: Pearson.

9. Nieto Martín,S. (Ed.). (2010). Principios, métodos y técnicas esenciales para la investigación educativa. Madrid: Dykinson.

10. Pérez-Juste, R. (2006). Evaluación de programas en educación. Madrid: La Muralla.

11. Rincón, D. del et al. (1995). Técnicas de investigación en Ciencias Sociales. Madrid: Dykinson.

12. Ruiz Olabuénaga, J.I., Arístegui, I. & Melgosa, L. (2002). Cómo elaborar un proyecto de investigación social. Bilbao: Universidad de Deusto.

13. Sandín, M.P. (2003). Investigación cualitativa en educación. Fundamentos y tradiciones. Madrid: McGraw-Hill.

14. Tójar Hurtado, J.C. (2006). Investigación cualitativa. Comprender y actuar. Madrid: La Murall

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak