Eduki publikatzailea

Positive parenting assessment in 4 year old children

Egileak:
Sánchez de Miguel, M., Baigorri Zia, P., Barreto, F. B., Santa-Marina, L., y Arranz-Freijo, E. B
Urtea:
Aldizkaria:
Early Child Development and Care
Liburukia:
19(3)
Hasierako orria - Amaierako orria:
ISBN/ISSN:
DOI:
10.1080/03004430.2020.1756793
Deskribapena:

Azterlan honen helburua familia-testuingurua ebaluatzeko eredu integral bat eskaintzea eta Haezi Etxadiren Familia Ebaluazioko Eskalaren (HE-FAS 4) fidagarritasuna eta faktore-egitura aztertzea izan zen. Neurri horrek azken bi hamarkadetan deskribatutako haurren garapenean eragina duten familia-testuinguruarekin lotutako aldagaiak barne hartzen ditu. Espainiako 346 familiaren lagin batek ( % 51,5 neskak; M = 4,47; urteak; SD = 0,91) osatu zuen tresna, McCarthyren eskalekin batera. Ebaluazio psikometrikoak agerian utzi zuen HE-FAS 4ak doikuntza ona erakutsi zuela, fidagarritasun ona (.62 eta 80 arteko alfa balioak), egonkortasun ona eta aurresateko baliozkotasuna. AFAk lau azpieskalako egitura bat berretsi zuen: garapen kognitiboaren eta linguistikoaren estimulazioa, garapen sozial eta emozionalaren estimulazioa, gurasoen testuingurua eta testuinguru sozialaren eta ingurune fisikoaren antolamendua. Familia hainbat ingurunetan ebaluatzeko neurriaren erabilera potentzialak eztabaidatzen dira, baita ebidentzian oinarritutako politiketan dituzten inplikazioak ere.