XSLaren edukia

Erlijioaren Fenomenologia

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia00
Gelako p.2436
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasunak

1. Traszendentzia eta ekintza erlijiosoaren esistentziaren kontzientzia.

2. Kultura askoren ekintza erlijiosoa ezagutzea. Haren eragina eta presentzia egungo kulturan.

Beste kulturetako erlijioekiko begirunea eta ezagutza.

3. Bizitzari buruzko zentzuzko galderak egitea posible dela.

4. Biblia eta haren liburuak irakurtzeko gaitasuna.

5. Itun Zaharreko teología ezagutzeko ahalmena.

6. Hizkera erlijiosoa eta haren erabilera eta sinbologia ezagutzeko posibilitatea.



1. Traszendentzia eta ekintza erlijiosoaren esistentziaren kontzientzia.

2. Kultura askoren ekintza erlijiosoa ezagutzea. Haren eragina eta presentzia egungo kulturan.

Beste kulturetako erlijioekiko begirunea eta ezagutza.

3. Bizitzari buruzko zentzuzko galderak egitea posible dela.

4. Biblia eta haren liburuak irakurtzeko gaitasuna.

5. Itun Zaharreko teología ezagutzeko ahalmena.

6. Hizkera erlijiosoa eta haren erabilera eta sinbologia ezagutzeko posibilitatea.

.

1 1-Erljioaren errealitate eta garapenaz arduratu diren zientziak zehazten ditu, elkarren arteko ikuspegia desberdintzen jakiten duelarik.

-Ekintza erlijiosoaren unibertsaltasuna definitzen du, zertan datzan identifikatzen.

-Bizitzaren zentzuari eman zaizkion galde-erantzunak deskribatzen ditu, biak ezagutzen dituela.

2-Ekintza erlijiosoaren egitura azaltzen ezagutzen du.

-Sakratua, Misterioa, Hierofaniak ere nabarmentzen ditu haien adierazpenak ematen.

-Badaki kontzeptuak eta erizpide hermeneutikoak erabiltzen.

3 -Erlljioen sailkapen erizpideak eta erlijioen ereduak lotzen ditu.

-Eredu eta egituren artean loturak gauzatzen ditu.

-Bi multzo erlijiosoen arteko desberdintasunak eta harremanak egiaztatzen ditu, ulerpenak lotzen dituelarik.

4 -Egungo eredu kulturalak aztertzen ditu eragina mundo erlijiosoan bereiztuaz.

-Erlijio eta kulturaren arteko lotura nabarmentzen ditu.

-Interpretazio ezberdinak errespetatzen badaki.

5 -Tradizio kultural judutar kristaua ezagutzen du haren balorea bereizten egunean.

-Kanon kristauaren historia ezagutzen du.

-Bibliaren genero literarioak ere nabarmentzen ditu, ezaugarriak ezagutzen.

-Badaki Itunen ikuspegi teologiko orokorra esplikatzen.

6 -Pentsamendu eta sinbolo erlijiosoen arteko lotura bereizten du.

-Sinbologia erlijiosoaren pisua kulturan estimatzen du.

-Sinbolo erlijiosoen esanahia bereizten du, errealitate erlijiosoarekin loturak ezartzen.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

3Gaitegia



1. Erlijio Gertaera eta Erlijio Tradizio ezberdinen eta kulturen arteko elkarrizketari lotutako sarrera:



• Esperientzia erlijiosoa: errealitate antropologikoa

• Erlijio Gertaera eta gizartean, moralean, kulturan eta artean nola islatzen den

• Elkarrizketa erlijiosoa eta kulturartekoa. Tradizio eta kreentzia erlijiosoenganako hurbilketa: Kristautasuna, Islama, budismoa, Judaismoa,…

• Kristautasuna eta kulturaren arteko elkarrizketa: mendebaldeko zibilizazioaren erro kristauak.

• Kulturarren sekularizazioa, sekten berbizketa eta indifetrentzia erlijiosoa.



2. Gizakia.



• Kreatura.

• Bokazioa.

• Gizatiarra.

• Bizitzaren zentzua.

• GGEE eta duintasuna.

• Proiektu pertsonala.



3. Biblia: Hiru erlijio handien liburu sakratuaren ezagutzaren oinarriak



• Itun Berria eta Itun Zaharraren liburuen formakuntza eta estruktura.

• Biblia: Errebelazio kontzeptua.

• Kreazioa eta Hierofania: norbera, besteak, gauzak (mundua) eta Transzendentzia.

• Jainkoa eta Herriaren arteko Ituna.

• Pertsonaia biblikoak eta hauen esannahia Israel Herriaren, Kristautasunaren eta Islamaren esperientzia erlijiosoan.



MetodologiaToggle Navigation

4. Klase eta tutoria presentzialak Multzoen edukiak lantzeko, klaseetan azalpen minimoa emango da; hauek osatzeko, web eta gainontzeko baliabideak erabiliko dira: lanak, irakurgaiak, ariketak, arazoak, eztabaidak…

Lanak Multzoak sakontzeko era askotako lanak -banakakoak zein taldekakoak- egingo dira.

Kanpoko lana Multzo batzutan kanpora aterako da, unitateak egiteko: sinbologia erlijiosoa...

Irakurketak Testoak irakurri, aztertu eta kritikatu.

Unitateak, moduloak... hobeto osatzeko eta ulertzeko, ikusten da hirian gertatzen diren foru, elkarrizketa, test, emanaldietara ere joateko posibilitatea...

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio metodoei dagokienez, Ikasleen Ebaluaziorako Araudiaren 8. artikuluak dioenez, irakasgairako bi ebaluazio sistema eskaintzen dira:





1. Etengabeko ebaluazioa: ezinbestekoa da etengabeko ebaluazioan ezarriko diren proba edo ebaluazio-jarduera hauek egoki jasoak eta argitaratuak izatea. Aukera egongo da ebaluazioa prestakuntza aldian zehar egindako probekin soilik egiteko, edo, proba horiek egiteaz gain, kasuan kasuko azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean egingo den proba osagarri bat ere egiteko.



Gogoratu beharrekoa da proba edo ebaluazio-jarduera hauetan eskatutakoari erantzuten dion ikasle orok ohiko deialdian etengabeko ebaluazio sisteman ebaluatua izateko eskubidea duela. Beraz, irakasgaiaren kronograman proba edo ebaluazio-jarduerak noiz izango diren zehaztea gomendatzen da.



Irakaskuntza gidan zehaztu egin beharko da proba edo jarduera bakoitzak irakasgaiaren kalifikazioan duen haztapena eta, horrez gain, proba edo jarduera derrigorrezkoa den ere adierazi beharko da, hau da, egin beharrekoa den eta /edo gutxieneko nota bat lortu behar den irakasgaia bera gainditzeko.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.





2. Azken ebaluazioa: aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da.

Salbuespen moduan, ebaluazio sistema horrek ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahal izango ditu, azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan argi eta garbi adierazi beharko da jarduera horiek zeintzuk diren eta horien haztapena zein den, eta jarduerok sailaren oniritzia izan beharko dute.

























DEIALDIAK ETA UKO EGITEA

Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian jasotzen den bezala, uko egitea honako era honetan egin daiteke:





1. Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

2. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

10. NAHITAEZ ERABILI BEHARREKO MATERIALAK.

Apunteen dosierra eta komentaketetarako testoak.
EGELA plataforman eskatuko dena.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA

--Arregi, Joxe, (2004) Oinatzak bidean. Erlijioen historia, Bilbao: Universidad de Deusto.

--Eliade, M. (1998) Lo profano y lo sagrado. Barcelona: Paidós.

--Kung, H. (2004) En busca de nuestras huellas. Madrid: Debate.

--Martin Velasco, J. (2005) Fenomenología de la religión. En Manuel Fraijó (ed.) Filosofía de la religión (pp. 67-87). Madrid: Trotta.

--Trias, E. (2000) Por qué necesitamos la religión. Barcelona: Plaza & Janes.

--Sorazu Emeterio., Antropología de la religión en el País Vasco. CAPG

--Hans Küng, El Judaísmo. CL

--El Cristianismo CL

--El Islam. CL

--CEE. (2010). La Sagrada Biblia. Versión oficial de la Conferencia Episcopal Española. Madrid: BAC.

Gehiago sakontzeko bibliografia

SAKONTZEKO BIBLIOGRAFÍA
--Eliade M. (1999) Historia de las ideas y de las creencias religiosas, 3 ale. Barcelona: Paidós.
--Mardones, J. Mª. (1998) Para comprender las nuevas formas de la religión. Estella: Verbo Divino.
--Nadal, M. (2002) Curso de iniciación al Antiguo y al Nuevo Testamento. Estella: Verbo Divino.
--Otto, R. (1980) Lo santo. Lo racional y lo irracional en la idea de Dios. Madrid: Alianza.
--Tamayo, J.J. (2004) Fundamentalismos y diálogo entre religiones. Madrid: Trotta

Aldizkariak

ALDIZKARIAK
--BANDUE, Revista de la Sociedad Española de Ciencias de las Religiones, Madrid: Trotta
--ILU, Revista de Ciencias de las Religiones, Madrid: Universidad Complutense
--RESEÑA BIBLICA, Estella: Asociación Bíblica Española.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CANTERO GABIOLA, CONCEPCION RAQUEL
  • DIAZ ALAMO, MONICA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:30-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:30-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA