XSLaren edukia

Lehen Hezkuntzarako Hizkuntzaren Didaktikaren Oinarriak Testuinguru Eleanitzetan

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasgai honetan kritikoki analizatzen dira hizkuntzaren zientziek hizkuntzaz eta haren ikaste-irakasteez ekartzen dizkiguten kontzeptualizazio desberdinak, eta haietatik eratortzen diren printzipio didaktikoak.

Ikasgai honen bidez aztertu nahi dira irakaskuntza elebiduneko programa desberdinak, etxetik eskolara hizkuntza aldaketa dakartenak, eta ezagutu nahi dira horiek aplikatzeko behar diren estrategiak, testuinguru soziolinguistikoak kontuan hartuta.



1.Ezagutzea zer funts linguistiko, psikolinguistiko eta soziolinguistikotan hartzen duen oinarri hizkuntzaren didaktikak, egoerak eta gertakariak analizatzeko lehen eta bigarren hizkuntzen didaktikan (C1, C3)

1.1.Ezagutzea eta azaltzea oinarrizko kontzeptuak hizkuntzaren didaktika teorikoki funtsatzeko

1.2.Hautatzea metodologiarik egokiena hizkuntzaren didaktikarako, gelako beharrizanen arabera eta eskola-curriculumaren markoan

1.3.Bilatu eta hautatzea informazio bibliografikoa funtsatze teorikorako



2.Gogoeta egitea nolako eragina izan dezakeen anitz-eleko egoerak eskolaren eta ikasgelaren testuinguruan (C1, C2)

2.1. Hizkuntz-ukipeneko egoerak analizatzea

2.2. Ezagutzea eskolako instituzioari zer-nolako desafioak datozkion, anitz-eleko egoeretatik etorrita

2.3. Oinarrizko jardunbideak proposatzea hizkuntza ez ofizialak dituzten ikasleak ikasgeletan integratzeko



3. Erdiestea jakintza funtsatua eta gogoetan oinarritua hezkuntza elebiduneko eta eleanitzeko programez, aintzat harturik nolako hizkuntz eta kultur aniztasuna den eskolan

3.1. Informazioa hautatzea eta integratzea, ezagutzeko inguruko errealitate soziolinguistikoaren zein faktorek eta nola eragiten duten heziketa-testuinguruan

3.2. Bereiztea parametro jakin batzuen arabera hezkuntza elebiduneko eta ele-anitzeko programak



4. Komunikazio konpetentziak garatzea Autonomi Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan (C5)

4.1. Hizkuntza erabiltzea kohesio-koherentziez, zuzentasunez eta egokitasunez, ahoz eta idatziz.

4.2. Bereiztea komunikazio konpetentzian osagai diren alderdiak, ikasgela praktikan.



5. Aldeko jarrerak sortzea hizkuntzez, pertsona elebidunez eta irakaskuntza elebidunaz eta eleaniztunaz, oharturik nolako onurak eta zailtasunak diren horietan, lanbideko jardunean aritzeko.

5.1. Hizkuntza guztien eta haien hiztunen aurrean adieraztea errespetua, balioespena eta aintzatespena.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Hizkuntzaren didaktikaren oinarri teorikoak

1.1. Funtsatze linguistikoa

1.2. Funtsatze psikolinguistikoa

1.3. Funtsatze soziolinguistikoa



2. Hizkuntzak eskolan

2.1. Hizkuntzaren didaktika testuinguru eleaniztunetan

2.2. Hezkuntza elebiduneko eta eleaniztuneko programak

2.3. Testuinguru eleaniztuneko hezkuntzaren beste alderdi batzuk



MetodologiaToggle Navigation

V. IRAKAS-METODOLOGIA ETA FORMAZIO JARDUERAK:

Eskola magistralak eta gela praktikak konbinatzen dira. Biek eskatzen dute ikasleen parte hartze aktiboa, kolaborazio jarduna eta edukiei buruzko gogoeta, eta baita ikasleak berak hartzea bere ikasketa prozesuaren erantzukizuna.





JARDUEREZ ETA METODOLOGIAZ

Eskola magistrala:

-Edukien azalpena, analisia eta eztabaida

-Dudak argitzea



Gela praktikak:

-Testuen irakurtze kritikoa

-Ikusentzunezko materiala analizatzea

-Atazak egitea

-Hainbat ikas-materialen analisia, euskarri ezberdinetan

-Lanak ahoz aurkeztea



Mintegiak:

-Ikasleek lanak azaltzea, analizatzea eta eztabaidatzea, irakasleak lagunduta norabidean



Tutoretzak:

-Dudak argitzea

-Lanak gidatzea



Gelaz kanpokoak:

-Ikaste lana

-Bakarkako edo taldekako lanak egitea

-Testuak kritikoki irakurtzea

-Bibliografia eta intereseko beste material batzuen bilatzea





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Bilboko Hezkuntza Fakultateko ebaluazio sistema:

1. Kontzeptu teorikoetan oinarrituriko proba idatzia (nota guztiaren %40)

2. Irakasgaian zehar landuko diren konpetentzia eta gaitasunetan oinarrituriko proiektu praktikoak (nota guztiaren % 44)

3. Diziplinarteko Modulua (nota guztiaren %16)



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak ikasturtean eskaintzen duena (EGELA plataforma erabili ohi da).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BAKER, C. (1997). Fundamentos de educación bilingüe y bilingüismo. Madrid: Cátedra.

BILBAO, X. (1998). Hezkuntza elebiduna. Zenbait oinarri. Gasteiz: UPV/EHU eta Arabako Foru Aldundia

BREWSTER, J.; ELLIS, G.; GIRARD, D. (2002). The Primary English Teacher's Guide. Harlow: Pearson Education Limited.

BRONCKART, J. P. (2007). Desarrollo del lenguaje y fidáctica de las lenguas. Buenos Aires: Miño y Dávila.

CAMERON, L. (2005). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.

COELHO, E. (2006): Enseñar y aprender en escuelas multiculturales: Una aproximación integrada. Barcelona:Horsori.

COELHO, E (2003). Adding English. A guide to teaching in multilingual classrooms

COYLE, HOOD & MARSH (2010). Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press

CRYSTAL, D. (2007). Hizkuntzaren iraultza. Donostia: Erein.

CUMMINS, J. (2002). Lenguaje, poder y pedagogía. Madrid: Morata.

EUROPAKO KONTSEILUA (2004). Hizkuntzen erreferentzia marko bateratua. In:

http://www.habe.euskadi.eus/contenidos/informacion/oinarrizko_kontzeptuak/eu_9716/adjuntos/europako_markoa.pdf

GUASCH, O. (2008). Reflexión interlingüística y enseñanza integrada de lenguas. Textos de

Didáctica de la Lengua y la Literatura, 47, 20-32.

HUGUET, A. & MADARIAGA, J. M. (2005). Fundamentos de educación bilingüe. Bilbo: UPV/EHU.

IDIAZABAL, I. & BARREÑA, A. (arg.) (2009). Ikasteredu elebidunak eta euskararen azterketan (iker)molde berriak.

Bilbo: Euskaltzaindia.

LARREA, K. & MAIA, J. (2011). Galdera-erantzun batzuk hizkuntzaren didaktikaz. Bilbo: UPV/EHU. In:http://testubiltegia.ehu.es/

LASAGABASTER, D. & García, O. (2014). "Translanguaging: Hacia un modelo dinámico de bilingüismo en la escuela". Cultura y Education-Culture and Education, Vol. 26, 3: 557-572.

LASAGABASTER, D. & SIERRA, J. M. (koord.) (2005). Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona: Horsori.

MAIA, J. (2015). Hezkuntza elebiduna Euskal Herrian: 30 urteko ibilaldia. Euskera, 59 (2), 579-628.

MAIA, J. & Larrea, K. (2011). Euskara batua eta euskalkiak Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: UPV/EHU

PRADO ARAGONÉS, J. (2004). Didáctica de la lengua y la Literatura para educar en el siglo XXI. Madrid: La Muralla.

RICHARDS, J. C. y RODGERS, T. S. (1998). Enfoques y métodos de enseñanza de idiomas. Madrid: Cambridge University Press.

RUIZ BIKANDI, U. (2009). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: UPV/EHU.

SERRA, M., SERRAT, E., SOLÉ, R., BEL, A. y APARICI, M. (2000). La adquisición del lenguaje. Barcelona: Ariel Psicología.

SIGUÁN, M. (koord.) (1996). La enseñanza precoz de una segunda lengua en la escuela. Barcelona: Horsori.

SIGUÁN, M. & MACKEY, W. (1989). Educación y bilingüismo. Madrid: Santillana.

UNAMUNO, V. (2003). Lengua, escuela y diversidad sociocultural. Barcelona: Graó.

VEZ, J. M. (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Barcelona: Ariel.

VV.AA. (2010). Soziolinguistika eskuliburua. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzako Argitalpen Zerbitzu Nagusia. In:

http://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/ikerketa_soziolinguistikoak/eu_def/adjuntos/SOZIOLINGUISTIKA_ESKULIBURUA-azkena.pdf

Gehiago sakontzeko bibliografia

AMENGUAL, M., JUAN, M. y SALAZAR, J. (2008). Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües:
ensayos y propuestas aplicadas. Illes Balears: UIB.
BERNÁRDEZ, E. (2004). ¿Qué son las lenguas?. Madrid: Alianza.
BESALÚ, X. (2002). Diversidad cultural y educación. Madrid: Síntesis.
BESALÚ, X. y VILA, I. (2007). La buena educación. Libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Catarata.
BRONCKART, J. P. (1993). Hizkuntzaren zientziak: irakaskuntzarako desafioa?. Donostia: HABE.
CUMMINS, J. (1983). Interdependencia lingüística y desarrollo educativo de los niños bilingües. Infancia y Aprendizaje,21, 37-61.
EUSKAL HERRIKO IKASTOLEN ELKARTEA eta EUSKALTZAINDIA. (2008). Zenbait orientabide erregistroen trataeraz. Bilbo: Euskaltzaindia.
ETXEBERRIA, F. (2005). Elebitasuna eta hezkuntza euskararen herrian. Donostia: Erein.
ROMAN ETXEBARRIETA, G.; PÉREZ-IZAGUIRRE, E.; LANGARIKA-ROCAFORT, A. (2020): Teaching Minority Languages in Multiethnic and Multilingual Environments: Teachers’ Perceptions of Students’ Attitudes toward the Teaching of Basque in Compulsory Education (2020). Education Sciences, 10(2):25.
ETXEBERRIA, F. (1999). Bilingüismo y educación en el país del euskara. Donostia: Erein.
FASOLD, R & CONNOR-LINTON J. (arg). (2010). Hizkuntza eta hizkuntzalaritza: hastapenak. Bilbo: UPV/EHU.
GONZÁLEZ NIETO, L. (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua (Lingüística para profesores). Madrid: Cátedra.
EUSKAL HERRIKO IKASTOLEN ELKARTEA (2009). Ikastolen hizkuntz proiektua. Zamudio: Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa.
MORENO RÍOS, S. (2005). Psicología del desarrollo cognitivo y adquisición del lenguaje. Madrid: Biblioteca Nueva.
VEZ, J. M. (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Barcelona: Ariel.
VV.AA. (2000). Didáctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis.

Aldizkariak

- Bat Soziolinguistika
- Euskera
- Ikastaria
- Hikhasi
- Jakingarriak
- Tantak
- Textos
- Uztaro

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • EIZAGIRRE TELLERIA, NEREA
  • PASTOR SANTAMARIA, LUIS
  • ROMAN ETXEBARRIETA, GORKA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

13:30-16:00

25-25

14:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

14:30-17:00

25-25

14:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

13:30-16:00

24-24

13:30-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

11:30-14:00

24-24

11:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

14:00-16:30

26-26

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

32 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

14:00-16:30

26-26

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA