XSLaren edukia

Haur eta Gazte Literatura

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Formakuntza literarioa eskuratzea eta haur literatura ezagutzea

2. Irakurketa sustatzea eta idaztera animatzea

3. Hizkuntza ofizialetan zuzen eta egoki hitz egin, irakurri eta idaztea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Haur literatura eta heziketa literarioa



a) HGLren definizio gatazkatsua

b) Gaitasun literarioa eta heziketa literarioa

c) Eskola-kanona eta liburuak hautatzeko irizpideak



2. Haur eta gazte literaturaren historia eta tradizioa



a) HGLko klasikoak: definizioa, funtzioak eta egokitzapenak

b) Mendebaldeko HGLren historia

c) Euskal HGLren historia



3. Egungo HGLa (I): euskal haur literatura garaikidea



a) Euskal HGL literatur sistema XXI. mende hasieran

b) Egile eta obra garaikide kanonikoak

c) Pertsonaia literarioak eta euskal HGL bildumak

d) Euskal HGlri buruzko dokumentazio-baliabideak



4. Egungo HGLa (II): komunikazio literarioa eta beste adierazpen-kode batzuk



a) HGL eta IKTak: irakurketa-moduak.

b) HGL eta transmedialitatea: serie literarioak

c) HGL eta kode ikonografikoak: komikia

d) HGL eta kode ikonografikoak: hitzik gabeko albumak

e) Genero dramatikoa eta haur antzerkia

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai honetan hainbat metodologia konbinatzen dira: 7



-Megodologia aktiboak: arazoetan eta proiektuetan oinarritutako ikaskuntza, flipped classroom, etab.

-Ikaskuntza dialogikoa: tertulia literarioak.

-Taldeko lanak egin eta aurkeztea

-Eskola magistralak.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

1. Gutxienez eskolen % 80ra etortzen diren ikasleek ebaluazio jarraitua egin ahal izango dute, eta honela osatuko da beraien kalifikazioa:



-Erreseinak eta bakarkako gogoetak (%60)

-Taldeko lanak eta aurkezpenak (% 40)



Etengabeko ebaluazioari uko egin nahi dion ikasleak irakasleari idazki baten bidez jakinaraziko dio, eskolak hasi eta 18 asteko epean.



2. Gutxieneko asistentzia (% 80) betetzen ez duten ikasleek edo etengabeko ebaluazioari uko egiten diotenek nota azken froga baten bidez lortuko dute. Horrez gain, ikasgaiaren zenbait gaitasun lortzeko, idatzizko bakarkako lanak egin beharko dituzte azterketa-egunerako, irakaslearekin adostuta. Froga idatzia eta lan idatziak nahitaezkoak dira ikasgaia gainditu ahal izateko. Honela osatuko da kalifikazioa, ebaluazio-mota honetan:



-Azterketa idatzia (% 40)

-Bakarkako lanak (% 60)



1. Oharra: covid19aren eraginez, ezin izango balitz aurrez aurreko saiorik egin, ebaluazio jarraitua bere horretan mantenduko litzateke eta lanak Egela bidez aurkeztuko lirateke. Bestalde, ebaluazio ez-jarraituari dagokion froga idatzia aurrez aurre egin ezin izango balitz, on-line modalitatean egingo litzateke, Egelan eta lanak ere Egelan aurkeztuko lirateke.

2. Oharra: edozein dela ere ebaluazio-mota, ahoz zein idatziz hizkuntza-gaitasun egokia erakutsi beharko da ikasgaia gainditzeko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak ikasgelan banatutako materialak eta zehaztutako artikulu eta liburuak, besteak beste, Moodle-era igotako eta kopiategian salgai jarritako materiala.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Amo Sánchez-Fortún, José Manuel de (2002). Literatura infantil: teoría y práctica. Granada: Grupo Editorial Universitario.

-Colomer, Teresa (2009). Introducción a la literatura infantil y juvenil actual. Madril: Síntesis.

-Etxaniz Erle, Xabier (1997). Euskal haur eta gazte literaturaren historia. Iruñea: Pamiela.

-Etxaniz Erle, Xabier eta Jose Manuel Lopez Gaseni (2011). XXI. Mende hasierako haur eta gazte literatura. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza, Arabako Foru Aldundia, Amigos del Libro Infantil y Juvenil.

-Garralon, Ana (2001). Historia portátil de la literatura infantil. Madril: Anaya.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Agiriano, Asun, Jone Arroitajauregi eta Mikel Ayerbe, Mikel (2014). 10 Books from Basque Literature for Children and Young People. 10 Libros de literatura vasca infantil y juvenil. Donostia: Galtzagorri Elkartea eta Etxepare Euskal Institutua.
-Borda Crespo, María Isabel (2002). Literatura infantil y juvenil: teoría y didáctica. Granada: Grupo Editorial Universitario
-Cerrillo, Pedro (2007). Literatura Infantil y Juvenil y educación literaria. Madril: Octaedro.
-Chambers, Aidan (2007). Dime : los niños, la lectura y la conversación. Mexiko: Fondo de Cultura Económica.
-Colomer, Teresa (2005). Andar entre libros. Espacios para la lectura. Mexiko: Fondo de Cultura Económica.
-Colomer, Teresa (2002). Siete llaves para valorar las historias infantiles. Madril: Fundación GSR.
-Colomer, Teresa, Mireia Manresa, Lucas Ramada Prieto eta Lara Reyes López (2018). Narrativas literarias en educación infantil y primaria. Madril: Síntesis.
-Durán, Teresa (2009). Albumes y otras lecturas. Madril: Octaedro.
-Etxaniz Erle, Xabier (2005). 90eko hamarkadako haur eta gazte literatura. Iruñea: Pamiela.
-Etxaniz Erle, Xabier (2007). Literatura eta ideologia. Donostia: Utriusque Vasconiae.
-Kortazar, Jon (zuz.) eta Iratxe Retolaza (arg.) (2017). Egungo euskal komikiaren historia. Bilbo: UPV/EHU.
-Kortazar, Jon (zuz.), Xabier Etxaniz Erle (arg), Jose Manuel Lopez Gaseni (arg) (2011). Egungo euskal haur eta gazte literaturaren historia. Bilbao: UPV/EHU.
-Landa, Mariasun (2018). Txikiaren handitasuna literaturan. Donostia: Erein.
-Lluch, Gemma (2003). Análisis de narrativas infantiles y juveniles. Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla La Mancha.
-Lluch, Gemma, Janeth Chaparro, María Cristina Rincón, Andrea Victorino (2009). Cómo reconocer los buenos libro

Aldizkariak

Behinola
CLIJ
Tantak
Lazarillo
Peonza
Educación y Biblioteca

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
  • IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
  • URIZAR ENBEITA, RUBEN

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.08 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

08:30-10:30

20-26

12:30-14:30

20-27

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • Aula 2.02 - .
  • Aula 2.02 - .