XSLaren edukia

Ingelesezko Hizkuntza Gaitasunaren Garapena

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasuna: Ingelesaren sistema segmental eta suprasegmentala analizatzea eta norbere ahoskera zein etorkizuneko haur hezkuntzako eta lehen hezkuntzako ikasleen ahoskera ebaluatzeko, diagnostikatzeko eta zuzentzeko gaitasuna garatzea.



Irakaskuntza emaitzak:

Ingelesaren fonemak eta ezugarri suprasegmentalak (silabak, azentoa, erritmoa eta entonazioa) identifikatzen ditu; ahoskera egokia du eta ahoskatzean egiten diren ohiko akatsak identifikatu eta zuzentzeko gai da.



Gaitasuna: Ingelesaren unitate morfologikoak ezagutzea eta hitzen eraketa analizatzea; unitate sintaktikoak eta hauen konbinazioak analizatzea; gaitasun semantikoa eta pragmatikoa garatzea.



Irakaskuntza emaitzak:

Hizkuntzaren unitate morfologikoak (morfemak, alomorfoak) eta sintaktikoak (sintagma motak, perpausa) identifikatzeko gai da. Ingeleseko hitzen forma flexibo eta deribatu egokiak ekoizteko gai da. Sintagma eta perpaus zuzenak egiten ditu; testuinguru orokorrean hitzen eta esaldien esanahia ulertzeko eta haien arteko erlazio semantikoak ulertzeko gai da.



Ingelesaren arau gramatikalak ezagutzea eta ondo erabiltzea.



Gramatika egokia erabiltzen du; arau gramatikalak ezagutu eta ondo aplikatzen ditu.



Ingelesaren egituren eta bere erabileraren gainean hausnarketak egiten ditu

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

FONETIKA

1. Fonazio-organoak.

2. Bokalen sistema.

3. Kontsonanteen sistema.

4. Erritmoa, azentuazioa eta intonazioa.



MORFOSINTAXIA Y SEMANTIKA:

1. Morfologia zer den: morfemak, alomorfoak eta erregela morfo-fonologikoak.

2. Morfologia flexiboa eta eratorria.

3. Sintaxia: sintagmak eta perpausa.

4. Semantika: hitzen esanahia eta hitzen arteko erlazioak.

5. Ohiko akats gramatikalen azterketa: Denbora eta aspektua; galderak eta ezeztapena;modalitatea; baldintzazkoak; esaldi pasiboak; aditzaren forma ez jokatuak; artikuluak; izenordainak; preposizioak; erlatibozkoak; esaldi inpertsonalak; lokarriak; etab.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetan eduki teoriko-praktikoen gainean azalpenak eman eta irakurgaiak proposatuko dira, ondoren hauen gaineko hausnarketa sustatuko da galdetegi eta ariketa ezberdinen bitartez. Galdetegi edo ariketa hauek bakarkoak zein taldean egingo dira, autonomia eta ikaskuntza kooperatiboa sustatuz.

Klase orduetan egin beharreko lanez gain, klasetik kanpo barkarka zein taldeka egin beharreko bestelako lanak egongogo dira; lan hauetako bat erreferentziako bibliografia erabiltzea eta lantzea izango da (oinarrizko gramatikak eta lanak).

Ahal den heinean, gelako praktiken kopuru bat hizkuntzen laborategian izango dira.



*Irakaskuntza ez-presentziala edo bimodala ezarri behar izanez gero, ikasgai osoan zein zati batean tresna metodologikoak egokituko dira. Irakaskuntzaren kalitatea bermatzeko beharrezkoak diren online baliabideak erabiliko dira.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

KLASERA DATORREN IKASLEAREN EBALUAZIO SISTEMA (%75ko asistentzia)



o Ebaluazioa Sistema Jarraia

o Bloke ezberdinen deskripzioa eta portzentaiak



1.1. Praktikak egitea (Ariketak, Kasuak edota buruketak)%20-%30 (Atal honetan bakarkako zein talde lan ezberdinak burutu beharko dira)

1.2. Ahozko azterketa %10-%20

1.3. Azken proba (garatzeko azterketa) %50-%70



Azken Kalifikazioa egiteko kalkulua eta baldintzak:

Ikasgaia gainditzeko goian aipaturiko bloke guztiak gainditu behar dira: praktikak (bakarkako eta talde lanak), ahozko proba eta azken proba idatzia. Azken proba idatziaren kasuan, sistema linguistikoaren osagai ezberdinen ezagutza eta gaitasuna ebaluatzeko atal ezberdinak egongo dira eta beharrezkoa izango da atal horiek guztiak gainditzea proba gainditzeko.



*Irakaskuntza ez-presentziala edo bimodala ezarri behar izanez gero, ikasgaian ebaluatuko diren zeregin eta probetarako modalitateak egokituko dira. Dagozkion oline balidabideak erabiliko dira horretarako.





EBALUAZIO IRIZPIDEAK:



Ingelesaren fonemak eta ezugarri suprasegmentalak (silabak, azentoa, erritmoa eta entonazioa) identifikatzeko gai da.

Ahoskera egokia erakusten du, ohiko akatsak saihestuz.

Hizkuntzaren unitate morfologikoak (morfemak, alomorfoak) eta sintaktikoak (sintagma motak, perpausa) identifikatzen ditu. Ingeleseko hitzen forma flexibo eta deribatu egokiak ekoizteko gai da.

Sintagma eta perpaus zuzenak egiten ditu.

Testuinguru orokorrean hitzen eta esaldien esanahia ulertzeko eta haien arteko erlazio semantikoak ulertzeko gai da.

Gramatika egokia erabiltzen du; arau gramatikalak ezagutu eta ondo aplikatzen ditu.

Egitura ez-gramatikalak identifikatu eta zuzentzeko gai da. Akatsen gainean hausnartzeko gaitasuna du.



EBALUAZIO HEZIGARRIA



Planifikatutako tutoretzak

Eginkizunen zuzenketak eta hauek hobetzeko argibideak. Lana lehenengoz entregatu eta gero, ikasleek aldaketak egin ahal izango dizkiote eta bertsio hobetu bat entregatu. Azken bertsioa kalifikatukoa da.

Plataforma birtualean oinarrizko zein sakontzeko materialak, klasean landutako ariketen zuzenketa-orriak





JUSTIFIKATUTAKO ARRAZOIENGATIK KLASERA EZIN ETOR DAITEKEEN IKASLEA



Azken ebaluazioa

Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik (araudian jasotakoak) ezin bazaio egin ebaluazio jarraia, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren % 100 balio du.



Ebaluazio Sistema

Azken ebaluazio honek azken proba idatzian datza

Garatzeko galdera teoriko-praktikoak (batzuk test modukoak izan daitezke)%80-%90

Proba orala %10-%20



*Irakaskuntza ez-presentziala edo bimodala ezarri behar izanez gero, ikasgaian ebaluatuko diren zeregin eta probetarako modalitateak egokituko dira. Dagozkion oline balidabideak erabiliko dira horretarako.



EBALUAZIO JARRAIARI UKO EGITEA



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa “aurkezteke” izan dadin (12.2 art.)



OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DION IKASLEA



Ikaslea azken probara aurkeztu ezean, ohiko deialdiari uko egin diola ulertuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Klaseko libura edo materiala.
Ikus-entzunezko materiala (TV, cassette/CD erreproduktorea, DVD/bideo erreproduktorea, projektorea...)
Internet konexiodun ordenadorea eta projektorea

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Units 1-3: LINGUISTICS COMPETENCE, METALINGUISTIC AWARENESS, GRAMMAR AND ITS

COMPONENTS



Chomsky, N. (1965). Aspects of the Theory of Syntax. Cambridge, MA: MIT Press.

Hymes, D. (1971). Competence and performance in linguistic theory. Language acquisition: Models and methods, 1, 3-28.

Lehmann, C. (2007). Linguistic competence: Theory and empiry. Folia linguistica, 41(3-4), 223-278.

O'Grady, W., Dobrovolsky, M., & Katamba, F. (Eds.). (1997). Contemporary linguistics. London/NY: Longman.

Plag, I., Arndt-Lappe, S., Braun, M., & Schramm, M. (Eds.). (2015). Introduction to English linguistics. Walter de Gruyter

GmbH & Co KG.

Bialystock, E. (1982). On the relationship between knowing and using linguistic forms. Applied Linguistics 3,

181–206



Unit 4: PHONETICS & PHONOLOGY

García Lecumberri, M.L. & Maidment, J. A. (2000). English Transcription Course. Arnold. London.

O'connor, J.D. & Fletcher, C. (2002). Sounds English: A Pronunciation Practice Book. London: Longman.

Baker, A. (2007). Ship or Sheep? An Intermediate Pronunciation Course. 3rd ed. Cambridge: CUP.



Unit 5: MORPHOLOGY, SYNTAX, SEMANTICS & PRAGMATICS



Downing, A. and P. Locke. (2005). English Grammar: A University Course. London: Routledge.

Katamba, F. (1994). Morphology. London: Mcmillan.

Plag, I. (2003). Word-Formation In English. Cambridge University Press.

Poole, G. (2002). Syntactic Theory. New York: Palgrave.

Collins, P. & Hollo, C. (2010). English grammar. An introduction. 2nd ed. London: Palgrave.

Leech, G., Deuchar, M. & Hoogenraad, R. (2005). English grammar for today. A new introduction. 2nd ed. Houndmills:Palgrave Macmillan.



Dictionaries:

WELLS, J. C.Longman Pronunciation Dictionary. Longman. London.

JONES, D. English Pronouncing Dictionary. Cambridge University Presshttp://www.phon.ucl.ac.uk/

Morris Students Plus (Basque-English)

Collins English Dictionary: 30th Anniversary

Collins Essential Thesaurus.

Collins Unabridged Spanish Dictionary (Over 315,000 words and references)

Collins Cobuild Active English Grammar

Cambridge International Dictionary of Phrasal Verbs.

Cambridge Idioms Dictionary.

Cambridge Advanced Learner's





Gehiago sakontzeko bibliografia

Carrasco Gutiérrez, Á. (2018). Algunas pistas sobre cómo (no) enseñar gramática a los más pequeños. ReGroc: revista de gramática orientada a las competencias, 1(1), 0079-112.
Fontich, X. (2011). La enseñanza de la gramática en primaria y secundaria: algunas reflexiones y propuestas. Da investigação às pràticas.
Fontich, X. (2010). La construcción del saber metalingüístico. Estudio sobre el aprendizaje de la gramática de escolares de educación secundaria en el marco de una secuencia didáctica (Doctoral dissertation, Tesis doctoral: Universidad
Autónoma de Barcelona).
Gonzalo, C. R. (2012). La enseñanza de la gramática: las relaciones entre la reflexión y el uso lingüístico. Revista iberoamericana de educación, 59, 87-118.
Hulstijn, J. and Ellis, R. (2005).Theoretical and empirical issues in the study of implicit and explicit second-language learning. Studies in Second Language Acquisition 27, 2 (special issue).
Lightbown, P.M., Spada, N., and White, L. (1993). The role of instruction in second language acquisition. Studies in Second Language Acquisition 15 (special issue).
Long, M.H.: 1991,‘Focus on form: A design feature in language teaching methodology’. In K.D. Bot, R. Ginsberg, and C. Kramsch (eds.), Foreign Language Research in Cross-Cultural Perspective, pp. 39–52. Amsterdam: Benjamins.
Roach, P. (2000). English Phonetics and Phonology. Cambridge University Press. Cambridge.
Ashby, P. (2005). Speech Sounds. Routledge. London.
Ashby, M. & Maidment, J.A. (2005). Introducing Phonetic Science. Cambridge University Press.
Clark, J, Yallop, C. & Fletcher, J. (2006). An Introduction to Phonetics and Phonology. Blackwell. Oxford University Press.
Ladefoged, P. (2005). A Course in Phonetics. Harcourt. New York.
Haegeman, L And J. Guéron. (1999). English Syntax: A Generative Approach. Oxford: Blackwell.
Katamba, F. (1994). English Words. London: Routledge.
Tallerman, M. (1998). Understanding Syntax. New York. Edward Arnold.

Aldizkariak

English Language and Linguistics. Cambridge University Press.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRREGOITIA MARTINEZ, AMAIA
  • BALZA TARDAGUILA, IRENE
  • MILLA MELERO, RUTH

TaldeakToggle Navigation

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

08:30-10:00

10:30-12:00

3-15

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

61 Mintegia-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

13:00-15:30

12-12

13:00-15:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S07T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S07T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

61 Mintegia-2 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

13:00-15:30

12-12

13:00-15:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S07T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S07T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

61 Mintegia-3 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

13:00-15:30

12-12

13:00-15:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S07T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S07T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

08:30-10:30

11:00-13:00

3-12

10:30-12:30

13-15

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S07T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

61 Gelako p.-2 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

08:30-10:30

11:00-13:00

3-12

10:30-12:30

13-15

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S07T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA