MIREN ARANTZETA

MIREN ARANTZETA

Postdoctoral Researcher

Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak
Centro de Investigación Micaela Portilla Ikergunea
Universidad del País Vasco (UPV/EHU)

miren.arantzeta@ehu.eus

2003an logopedian lizentziatu nintzen Bartzelonako Unibertsitate Autonomoan (UAB) eta 2007an hizkuntzalaritzan lizentziatu nintzen Bartzelonako Unibertsitatean (UB). 2013an Hizkuntzalaritza Klinikoko Europako Masterra (Erasmus Mundus) amaitu nuen Potsdameko eta Groningen Unibertsitatean. Urte berean, EACEAk Europako Batzordearen beka bat eman zidan Hizkuntza eta Garunaren Ikuspegi Esperimentalen Nazioarteko Doktoregoa (IDEALAB) egiteko Groningen, Newcastle, Trento, Potsdam eta Macquarie Unibertsitatean (titulua bateratua). 2017an Neurozientzia Kognitiboan doktoretu nintzen “Esaldien ulermena afasia elebakar eta elebidunean: jokabidearen eta begien jarraipen metodoen ebidentzia” izenburuko tesiarekin.

Gaur egun, Itziar Lakak zuzendutako Gogo Elebiduna ikerketa-taldean Ramón y Cajal ikertzailea naiz Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV / EHU). Nire ikerketa interesak: a) kalte neurologikoetatik eratorritako afasiak eta bestelako hizkuntza nahasmenduak (bat batekoak edo neurodegeneratiboak); b) elebitasunaren papera hizkuntzaren prozesatze normalean eta patologikoan; c) hizkuntza prozesamentua bizitzaren zikloan zehar; d) ebaluaketa eta diagnostiko frogen garapena eta egokitzapena; e) ebidentzian oinarritutako logopedia.

Intereseko arloak: hizkuntzaren prozesamendua; afasia; lehen mailako afasia progresiboa; hizkuntza nahasmenak; elebitasuna; zahartze osasuntsua; hizkuntzaren kontrola; funtzio exekutiboak; logopedia; errehabilitazio kognitiboa; ebidentzian oinarritutako terapia.

ARGITALPENAK

  • Arantzeta, M. (2021) Afasiaren diagnostikoa eta terapia pertsona elebidunetan: eraginkortasuna eztabaidan. Bi hizkuntza garun bakarrean: euskal psikohizkuntzalaritzaren ekarpenak eta erronkak. Udako Euskal Unibertsitateak eta Euskal Herriko Unibertsitateak lankidetzan argitaratuta, p. 65 -88.

  • Arantzeta, M. (2021). Elebitasunaren onura zahartzaroan. Euskonews, 765. Eusko Ikaskuntza. ISSN 1139-3628.

  • Arantzeta, M., Howard, D., Webster, J., Laka, I., Martínez-Zabaleta, M. & Bastiaanse, R. (2019). Bilingual aphasia: Assessing cross-linguistic asymmetries and bilingual advantage in sentence comprehension deficits. Cortex, 119, 195-214. DOI: 10.1016/j.cortex.2019.04.003.

  • Arantzeta, M., Webster, J., Laka, I., Martínez-Zabaleta, M., Howard, D. (2018). What happens when they think they are right? Error awareness analysis of sentence comprehension deficits in aphasia. Aphasiology, 32, 1418-1444. DOI: 10.1080/02687038.2017.1423270.

  • Arantzeta, M., Bastiaanse, R., Burchert, F., Wieling, M., Martinez-Zabaleta, M., & Laka, I. (2017). Eye-tracking the effect of word order in sentence comprehension in aphasia: Evidence from Basque, a free word order ergative language. Language, Cognition and Neuroscience, 32, 1320-1343. DOI: 10.1080/23273798.2017.1344715.

  • Arantzeta, M. (2017). Sentence comprehension in monolingual and bilingual aphasia: Evidence from behavioral and eye-tracking methods. Groningen, NL: Groningen Dissertations in Linguistics (GRODIL). ISBN: 978-90-367-9635-4

  • Arantzeta, M., Martínez-Ferreiro, S., Raaijmakers, S., Satoer, D. & Bastiaanse, R. (2015). The e- Token Test: Spanish version. Groningen (NL): Groningen Expert Center for Language and Communication Disorders.

  • Arantzeta, M., Martínez-Ferreiro, S., Raaijmakers, S., Satoer, D. & Bastiaanse, R. (2015). The e- Token Test: Basque version. Groningen (NL): Groningen Expert Center for Language and Communication Disorders.

  • Martínez-Ferreiro, S., Arantzeta, M., Raaijmakers, S., Satoer, D. & Bastiaanse, R. (2015). The e- Token Test: Galician version. Groningen (NL): Groningen Expert Center for Language and Communication Disorders.

  • Arantzeta, M., Webster, J., Laka, I., Martinez-Zabaleta, M. & Howard, D. (2016). Crosslinguistic asymmetries in sentence comprehension deficits in bilingual Basque-Spanish aphasia. Evidence from eye-tracking and behavioural data. Stem-, Spraack- en Taalpathologie, 21(S1), 28-31.

 

 

Comments are closed.