XSLaren edukia
Konputagailuen Teknologiaren Oinarriak
- Ikastegia
- Informatika Fakultatea
- Titulazioa
- Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 40 |
Laborategiko p. | 20 | 20 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ikaste-prozesuaren emaitzak.
Osagai eta gailu elektriko eta elektronikoen oinarrietan dauden kontzeptuak ulertzea, zirkuitu elektriko eta elektronikoen analisia egin ahal izateko, zehazki korronte zuzeneko zirkuituena, batik bat egoera egonkorrean. Horren osagarri gisa, egoera iragankorra eta korronte alternoko zirkuituen oinarrizko kontzeptuak ere aztertuko ditugu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Elektrostatika
1.1 Karga elektrikoa.
1.2 Coulomb-en legea.
1.3 Eremu elektrikoa.
1.4 Energia potentzial elektrostatikoa.
1.5 Potentzial elektrostatikoa.
2. Elektrozinetika.
2.1 korronte elektrikoa.
2.2 Korrontearen intentsitatea eta dentsitatea.
2.3 Potentzial-diferentzia.
2.4 Potentzia elektrikoa.
3. Zirkuituetarako sarrera.
3.1 Zirkuituaren definizioa.
3.2 Zirkuituen sailkapena tipologiaren arabera: analogiko/digitalak, bilduak/banatuak; Korronte
zuzeneko edo korronte alternoko zirkuituak; zirkuituen funtzionamendu egoerak: egoera egonkorra
/ egoera iragankorra.
4. Zirkuitu elektrikoetako ohiko osagaiak.
4.1 Erresistentziak.
4.2 Kondentsadoreak.
4.3 Harilak.
4.4 Tentsio- eta korronte-sorgailuak, independente zein mendekoak.
4.5 Etengailuak
4.6 Kommutagailuak.
5. Zirkuituetako oinarrizko legeak eta haien aplikazioak.
5.1 Kirchhoff-en legeak.
5.2 Elementuen serie eta paralelo elkarketak.
5.3 Tentsio- eta korronte-zatitzaileak.
5.4 Voltmetro eta amperemetro neurgailu elektrikoen funtzionamenduaren hastapenak.
6. Zirkuituak analizatzeko metodoak.
6.1 Maila-korronteen metodoa.
6.2 Gainezarpen-printzipioa.
6.3 Thévenin-en eta Norton-en teoremak.
6.4 Potentziaren transferentzia maximoaren teorema.
7. Egoera iragankorra.
7.1 RC zirkuitua.
7.2 Karga- eta deskarga-prozesuak.
7.3 Zirkuituaren denbora-konstantea.
7.4 Kommutazio-maiztasun maximoa.
8. Egoera solidozko elektronikarako sarrera.
8.1 Energia-banden teoria.
8.2 Material erdieroaleak.
8.3 Erdieroale intrintseko eta extrintsekoak.
8.4 PN juntura.
8.5 Gailu erdieroaleen ezaugarri fisikoak: diodoa, transistore bipolarra eta eremu-efektuzko
transistoreak (JFET eta MOS).
9. Diodo erdieroaleen azterketa eta aplikazioa.
9.1 Diodo-motak, artezle, LED, Zener.
9.2 Hurbilketa linealak.
9.3 Diododun zirkuituen ebazpena.
9.4 Diodozko artezgailuaren azterketa.
10. Transistore bipolarren eta eremu-efektuzkoen azterketa eta aplikazioa.
10.1 Urbilketa linealak.
10.2 Transistoredun zirkuituen ebazpena.
10.3 Alderanzgailuaren azterketa.
11. Erdieroalezko osagaidun zirkuitu digitalen analisirako sarrera.
11.1 Zirkuitu integratuak.
11.2 Integrazio-mailak.
11.3 Familia logikoak.
12. Korronte alternoko zirkuituetarako sarrera.
12.1 Korronte alterno sinusoidala
MetodologiaToggle Navigation
Lankidetzako ikaskuntzan oinarritutako metodologia aktiboak bultzatuko dira, eskolan irakaslearen aurrean egoteko saioetan, zein eskolatik kanpokoetan.
Ikasleen parte hartze aktiboa eta talde lana funtsezkoak dira gaitasunak eskuratzeko. Ikasleek egin beharreko jarduera guztiek isla izango dute ebaluazioan, dagokien neurrian.
Lankidetzako ikaskuntzan oinarritutako 4 jarduera edo eginkizun desberdin egin beharko dituzte ikasleek, proiektuetan oinarritutako ikaskuntza eta arazoetan oinarritutako ikaskuntza metodologiak erabiliz. Zehazki, 2 arazo eta 2 proiektu.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Lehenengo deialdiari begira, ikasleak ebaluazio mota aukeratu ahal izango du: ohiko amaierako azterketa egin urtarrilean, edo ebaluazio jarraitua ikastaroan zehar, irailetik abendura bitartean. Printzipioz ebaluazio jarraitua da hobetsitako ebaluazio-metodoa. Ebaluazio jarraituan jarraitzeko ezinbestekoa da ebaluatutako atal bakoitzean 4/10 baino nota altuagoa lortzea. Baina ebaluazio jarraituaren baldintzak betetzen dituen ikasleren batek ebaluazio globalera pasa nahiko balu, irakasleari posta elektronikoz jakinarazi beharko dio ebaluazio globaleko azken data baina 9 aste lehenago.
Ebaluazio jarraitua: Lehenengo lauhilekoan zehar ikasleak, banaka zein taldeka, egindako lana kontuan hartuko da kalifikazioa emateko, modu haztatuan. Ikasgaia bi arazo (A1 eta A2) eta bi proiekturen bidez (P1 eta P2) ebaluatuko da. Arazo eta proiektu bakoitzaren ebaluaziorako egin beharreko jardueren kalifikazioen balioak eta guztirako ehunekoak honako hauek izango dira:
Jarduerak
Txostenak Galdetegiak Kontrolak Guztira
A1 arazoa 0,3 0,1 0,4 0,8 (% 8)
A2 arazoa 0,7 0,2 1,1 2 (% 20)
P1 proiektua 1,7 0,2 2,1 4 (% 40)
P2 proiektua 1 0,2 2 3,2 (% 32)
Guztira 3,7 (%37) 0,7 ( %7) 5,6 (%56) 10 (% 100)
Amaierako azterketa bidezko ohiko ebaluazioa: Osoko azterketa baten bidez egingo da. Horren iraupena 3 ordukoa izango da gutxi gorabehera, eta bertan irakasgaian landutako gai guztiak agertuko dira, modu egokian haztatuak. Azterketa horren balioa irakasgaiko kalifikazioaren % 100 izango da.
Deialdiari uko egiteko nahikoa izango da ebaluazio jarraitua bertan behera uztea amaitu aurretik eta azken azterketara ez aurkeztea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
ARBELAITZ, RUIZ, 2001. Zirkuitu elektriko eta elektronikoen oinarrizko analisia. (UEU)
Liburua formatu elektronikoan (pdf): http://www.buruxkak.org/liburuak_ikusi/1959/ zirkuitu_elektriko_eta_elektronikoen_oinarrizko_analisia.html
RUIZ, ARBELAITZ, ETXEBERRIA, IBARRA, 2004. Análisis básico de circuitos eléctricos y electrónicos. (Pearson. Prentice Hall)
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ARBELAITZ, RUIZ, 2001. Zirkuitu elektriko eta elektronikoen oinarrizko analisia. (UEU)
Liburua formatu elektronikoan (pdf): http://www.buruxkak.org/liburuak_ikusi/1959/ zirkuitu_elektriko_eta_elektronikoen_oinarrizko_analisia.html
RUIZ, ARBELAITZ, ETXEBERRIA, IBARRA, 2004. Análisis básico de circuitos eléctricos y electrónicos. (Pearson. Prentice Hall)
IRWIN J. D., 2003. Análisis básico de circuitos en ingeniería. (Limusa Wiley)
MALVINO A. P., BATES D. J., 2006. Principios de electrónica. (McGraw-Hill)
SEDRA A.S., SMITH K.C., 2006. Circuitos Microelectrónicos. (McGraw-Hill)
GÓMEZ VILDA, P. et alter. , 2007. Fundamentos físicos y tecnológicos de la informática. (Pearson Educación)
MONTOTO L., 2005. Fundamentos físicos de la informática y las comunicaciones. (Thomson)
CRIADO A. et alter., 1999. Introducción a los fundamentos físicos de la informática. (Paraninfo)
Gehiago sakontzeko bibliografia
SCOTT D.E., 1988. Introducción al análisis de circuitos: un enfoque sistémico. (McGraw-Hill)
NILSSON J.W., RIEDEL S.A., 2005. Circuitos eléctricos. (Pearson. Prentice Hall)
GROB B., 1997. Basic electronics. (McGraw-Hill)
ALCALDE P., 2010. Electrónica aplicada. (Paraninfo)
SCHILLING D.L., BELOVE C., 1993. Circuitos electrónicos discretos e integrados. (McGraw-Hill)
CUESTA L.M., et alter., 1993. Electrónica Analógica: análisis de circuitos, amplificación, sistemas de alimentación. (McGraw-Hill)
KEMMERLY J.E., et alter., 2007. Análisis de circuitos en ingeniería. (McGraw-Hill)
TIPLER P.A., MOSCA G., 2005. Física para la ciencia y la tecnología. (Reverté)
YOUNG H.D., FREEDMAN R.A., 2009. Física universitaria con física moderna, 2. alea. (Pearson - Addison-Wesley)
GIANCOLI D.C., 2009. Física para ciencias e ingeniería con física moderna, 2. alea. (Pearson - Prentic Hall)
Aldizkariak
Mundo electrónico.
Nueva electrónica.
Revista Española de electrónica.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AMUCHASTEGUI URIARTE, CARLOS
- CALVO SALOMON, PILAR Mª
- MORI CARRASCAL, LIBE
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:00-10:30 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-15:30 |
Irakasleak
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-15:30 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
46 Laborategiko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 17:00-18:30 |
Irakasleak
46 Laborategiko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 17:00-18:30 |
Irakasleak
46 Laborategiko p.-3 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-13:30 |