Gaia

XSLaren edukia

Indarkeria eta Biktimizazio Egoeretako Esku-hartzea

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Indarkeriaren ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendua: bikote arteko indarkeria, sexu-erasoak, haurren sexu-gehiegikeriak, parekoen arteko indarkeria... Indarkeria-egoerei aurre egiteko eta horietan esku hartzeko programak diseinatzea, euren ebaluazio-metodologia eta guzti.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ARRUABARRENA MADARIAGA, MARIA IGNACIAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebakarraGizarte Psikologiaignacia.arruabarrena@ehu.eus
CORRES MEDRANO, IRUNEEuskal Herriko UnibertsitateaProfesorado Ayudante DoctorDoktoreaElebidunaBilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologiairune.corres@ehu.eus
MACHIMBARRENA GARAGORRI, JUAN MANUELEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakjuanmanuel.machimbarrena@ehu.eus
AIZPITARTE GORROTXATEGI, ALAZNEHospital sant joan de deu BesteakDoktoreaaaizpitarte@sjdhospitalbarcelona.org
SARASUA SANZ, MARIA BELENServicio de Asistencia Psicológica a Víctimas de Malos Tratos y Agresiones Sexuales y Maltratadores en el hogarBesteakinfo@zutitu.com
ZUBIZARRETA ANGUERA, IRENEPráctica privadaBesteakinfo@zutitu.com

Gaitasunak

IzenaPisua
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin.20.0 %
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian.10.0 %
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu.5.0 %
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu.5.0 %
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko.20.0 %
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu.20.0 %
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala121830
Gelako p.284270

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak12.0100 %
Banakako lana15.00 %
Irakurketak15.00 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea15.00 %
Kasu praktikoen ebazpena20.0100 %
Proiektuen aurkezpena eta defentsa8.0100 %
Talde-lana15.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Idatzizko azterketa70.0 % 30.0 %
Lan praktikoak30.0 % 70.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Ebaluatzeko eta tratatzeko prozesuan pazienteak eta haien senideak edo zaintzaileak lantzeko harremanetarako trebetasunak erakustea (Lotutako gaitasuna: 1.)

Aztertutako gaien inguruko eta horien hartzaileei egokitutako ebaluazio-txostenak idaztea (Lotutako gaitasuna: 2.)

Lanbide arteko komunikaziorako eta lankidetza lanerako trebetasunak garatzea jakintza-alor anitzeko taldeetan (Lotutako gaitasuna: 3.)

Lantzen diren gaiekin zehazki lotuta dauden portaerak eta nahasmenduak identifikatzen jakitea, bai eta horiek agertzearekin eta mantentzearekin zerikusia duten faktore psikosozialak ere (Lotutako gaitasunak: 4. eta 5.).

Aztertutako gaien ondoriozko eskaerei erantzuteko ebaluazio eta esku-hartze psikologikorako prozedurak eta teknikak aplikatzen jakitea (Lotutako gaitasunak: 5. eta 6.)

Landutako gaiei buruzko prebentzio- eta terapia-lanak diseinatu, gainbegiratu eta ezartzeko teknikak eta prozedurak ezagutzea (Lotutako gaitasunak: 5., 6. eta 7.).

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Eduki teoriko eta praktikoen inguruan azterketa galdera irekiak edo aukera anitzekoekin.



Lan praktikoak: irakurgai komentatuak, komunikabideetan informazio bilaketak eta azterketak, kasuen azterketa, elkarrizketa klinikoen diseinua, esku-hartze programen diseinua…



Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko



Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk…)

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Eduki teoriko eta praktikoen inguruan azterketa galdera irekiak edo aukera anitzekoekin.



Lan praktikoak: irakurgai komentatuak, komunikabideetan informazio bilaketak eta azterketak, kasuen azterketa, elkarrizketa klinikoen diseinua, esku-hartze programen diseinua…



Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.



Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk…)

Irakasgai-zerrenda

1 Gaia. Bikoteen arteko indarkeriaren ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendua



2 Gaia. Ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendu psikologikoa haurrekiko indarkeri sexualean.



3 Gaia. Berdinen arteko bortizkeriaren ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendua.



4 Gaia. Saio klinikoak: eskatutako ebaluaziorako prozedurak, azalpen-hipotesien ezarpena eta esku-hartzeko plan baten garapena.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgairako irakasle taldeak prestatu duen materiala kasu praktikoekin erlazionatutakoa.

Oinarrizko bibliografia

Arruabarrena, I., Polo, S. y Rivas, E. (2021). Bajo el mismo techo. La atención a los niños, niñas y

adolescentes víctimas de violencia sexual en Euskadi: necesidades de mejora y aportaciones del modelo

Barnahus. Save the Children.

Baca, E., Echeburúa, E. y Tamarit, J.Mª. (2006). Manual de victimología. Valencia:Tirant lo Blanch.

Bravo, M. y Juárez, J.R. (2022). Y tú, ¿sabes cómo preguntarme? Intervención en infancia y adolescencia frente a la violencia sexual. Recomendaciones para profesionales. Centro de Estudios Jurídicos y Formación Especializada, Dirección General de Ejecución Penal en la Comunidad y de Justicia Juvenil.

Brochado, S., Soares, S., & Fraga, S. (2017). A scoping review on studies of cyberbullying prevalence among adolescents. Trauma, Violence, & Abuse, 18(5), 523-531.

Cerezo, F., Calvo, A., y Sánchez, C. (2011). Programa CIP. Intervención psicoeducativa y tratamiento diferenciado del bullying. Madrid: Pirámide.

Conchell, R., Lila, M, y Catalá, A. (2012). Cambios psicosociales en un programa de intervención con hombres penados por violencia contra la mujer. Revista de Psicología, 21, 2, 159-186.

Dixon, L., and Graham-Kevan, N. (2011). Understanding the nature and etiology of intimate partner violence and implications for practice and policy. Clinical Psychology Review 3, 1145–1155

Sarasua, B. y Zubizarreta, I. (2000). Violencia en la pareja. Málaga: Aljibe.

Echeburúa, E. y Corral, P. (1998). Manual de Violencia Familiar. Madrid. Siglo XXI.

Echeburúa, E. y Fernández-Montalvo, J. (2009). Evaluación de un programa de tratamiento en prisión de hombres condenados por violencia grave contra la pareja. International Journal of Clinical and Health Psychology, 9, 1, 5-20.

Echeburúa, E. y Guerricaechevarría, C. (2021). Abuso sexual en la infancia. Nuevas perspectivas clínicas y forenses. Ariel.

Finkelhor, D. (2009). The prevention of childhood sexual abuse. The Future of Children, 19, 169-194.

Foshee, V.A., Bauman, K.E., Ennett, S.T., Linder, G.F., Benefield, T., y Suchindran, Ch (2004). Assessing the Long-Term Effects of the Safe Dates Program and a Booster in Preventing and Reducing Adolescent Dating Violence Victimization and Perpetration. American Journal of Public Health, 94, 619–624.

Garaigordobil, M. (2013). Cyberbullying: Screening de acoso entre iguales. Madrid: TEA.

Garaigordobil, M., y Oñederra, J.A. (2010). La violencia entre iguales: Revisión teórica y estrategias de intervención. Madrid: Pirámide.

Garaigordobil, M., y Martínez-Valderrey, V. (2014). Cyberprogram 2.0. Un programa de intervención para prevenir y reducir el ciberbullying. Madrid: Pirámide.

Graña, J.L., y Cuenca, M.L. (2014). Prevalence of psychological and physical intimate partner aggression in Madrid (Spain): A dyadic analysis. Psicothema, 26, 343-348.

Intebi, I. (2012). Estrategias y modalidades de intervención en abuso sexual infantil intrafamiliar. Colección de Documentos técnicos 05. Gobierno de Cantabria.http://www.serviciossocialescantabria.org/ <br /><br />Juárez, F.R. y Álvarez, F. (2018). Evaluación psicológica forense de los abusos y maltratos a niños, niñas y adolescentes. Asociación de Psicólogos Forenses de la Administración de Justicia, <br /><br />Labrador, F.J., Rincón, P.P., de Luis, P. y Fernández-Velasco, R. (2004). Mujeres víctimas de la violencia doméstica. Programa de actuación. Madrid: Pirámide. <br /><br />Lila, M., Catalá, A., Conchell, R., García, A., Lorenzo, M.V., Pedrón, V., y Terreros, E. (2010). Una Experiencia de Investigación, Formación e Intervención con Hombres Penados por Violencia contra la Mujer en la Universidad de Valencia: Programa Contexto. Intervención Psicosocial, 19, 167-179. <br /><br />Matud, M.P., Padilla, V. y Gutiérrez, A.B. (2005). Mujeres Maltratadas por su pareja. Guía de tratamiento psicológico. Madrid. Minerva Ediciones <br /><br />Sanmartín, J., Iborra, I., García, Y. y Martínez, P. (2010). III Informe Internacional. Violencia contra la mujer en las relaciones de pareja. Valencia. Centro Reina para el estudio de la violencia. <br /><br />Sonkin, D. y Dutton, D (2003). Treatment assaultive men from an attachment perspective. En Dutton, D. y Sonkin, D. (Eds). Intimate Violence: Contemporary Treatment Innovations. New York: Haworth Publishing. <br /><br />Subijana, II.J. y Echeburúa, E. (2018). Los Menores Víctimas de Abuso Sexual en el Proceso Judicial: el Control de la Victimización Secundaria y las Garantías Jurídicas de los Acusados. Anuario de Psicología Jurídica, 28, 22-27. <br /><br />United Nations Children&#8217;s Fund (2020). Action to end child sexual abuse and exploitation: A review of the evidence. UNICEF.

Aldizkariak

Aggression and Violent Behavior, A Review Journal



Aggressive Behavior



Behavioral Psychology-/Psicología Conductual



Child Abuse and Neglect, The International Journal



Child Maltreatment



Computers in Human Behavior



Crime and Delinquency



Deviant Behavior



Emotional and Behavioural Difficulties



European Journal of Education and Psychology



Informació Psicológica



International Journal of Clinical and Health Psychology



International Journal of Psychology



Journal of Adolescent Health



Journal of Aggressive Behavior



Journal of Family Violence



Journal of Interpersonal Violence



Journal of School Health



Psicothema



Revista de Psicodidáctica



Sexual Abuse: A Journal of Research and Treatment



Trauma, Violence & Abuse



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak