XSLaren edukia

Musika Adierazpenaren Garapena I25906

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25906

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

A) Desarrollo de los contenidos curriculares musicales básicos de esta etapa.

B) Aplicación de teorías para la adquisición y desarrollo de conocimientos de expresión musical.

C) Conocimiento y uso de canciones para el fomento de la educación auditiva, rítmica y vocal.



A) Etapa honetako curriculumeko musika-oinarriak garatzea.

B) Musika-adierazpeneko ezaguerak eskuratzeko eta garatzeko teoriak aplikatzea.

C) Abestiak ezagutzea eta erabiltzea, entzumen-, erritmo-, eta ahots-heziketa sustatzeko.



A) Development of the basic musical curricular contents of this stage.

B) Application of theories for the acquisition and development of knowledge of musical expression.

C) Knowledge and use of songs for the promotion of aural, rhythmic and vocal education.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. TEMA- Percepción auditiva y lenguaje musical

2. TEMA- Voz y canto

3. TEMA- Movimiento corporal y baile

4. TEMA- Instrumentos musicales

5- TEMA- Teorías, metodologías y tendencias para el aprendizaje musical.



1. GAIA- Entzunezko hautematea eta musika-hizkuntza

2. GAIA- Ahotsa eta kantua

3. GAIA- Gorputz-mugimendua eta dantza

4. GAIA- Musika-tresnak

5. GAIA- Musika ikasteko teoriak, metodologiak eta joerak



1. THEME- Auditory perception and musical language

2. THEME- Voice and singing

3. THEME- Body movement and dance

4. THEME- Musical instruments

5. THEME- Theories, methodologies and trends in musical learning.

MetodologiaToggle Navigation

- La metodología de esta asignatura consiste en trabajo teórico y práctico.

- En las sesiones teóricas, la persona docente llevara a cabo los conceptos básicos de la asignatura.

- En las sesiones prácticas, se llevarán a cabo los siguientes ejercicios:

. Lectura y escritura musical: solfeo rítmico, oral y cantado.

. Interpretación de cantos infantiles.

. Interpretación de algunas obras musicales infantiles de percusión corporal, percusión escolar y de flauta dulce.

. Conocimiento y análisis de los principios metodológicos básicos que guían el proceso de enseñanza-aprendizaje de la etapa infantil musical.



- Ikasgai honen metodologia lan teorikoan eta praktikoan oinarrituta dago.

- Saio teorikoetan, irakasleak ikasgaiaren oinarrizko edikiak burutuko ditu.

- Lan praktikoan, honako ariketak burutuko dira:



. Irakur-idazketa musikala: solfeoa erritmikoa, hitzezkoa eta abestutakoa.

. Haur kanta batzuk interpretatzea.

. Gorputz-perkusiorako, eskola-perkusiorako eta flauta gozorako haur-musika lan batzuk interpretatzea.

. Haur Etapako musikaren irakas-ikaskuntza prozesua gidatzen duten oinarrizko printzipio metodologikoak ezagutzea eta aztertzea.



- The methodology of this subject consists of theoretical and practical work.

- In the theoretical sessions, the lecturer will carry out the basic concepts of the subject.

- In the practical sessions, the following exercises will be carried out:

. Musical reading and writing: rhythmic, oral and sung solfège.

. Performance of children's songs.

. Performance of some children's musical works for body percussion, school percussion and recorder.

. Knowledge and analysis of the basic methodological principles that guide the teaching-learning process in the musical infant stage.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 75
    • Banakako lanak (%): 5
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

La evaluación de esta asignatura tiene dos secciones:

1. LA SECCIÓN PRÁCTICA (80 % de la nota final):

1.1. Instrumentos de evaluación: ejercicio de ritmo-solfeo; ejercicio vocal-solfeo; ejercicio de canto-solfeo; interpretación de algunas canciones infantiles trabajadas durante el curso; interpretación de algunas canciones de flauta dulce trabajadas durante el curso. Cada uno de los ejercicios tendrá una puntuación de 20 %.

1.2. Criterios de evaluación: rítmica y métrica adecuada; lectura apropiada de notas; sostener adecuadamente el tono al cantar; dicción y articulación del texto; emisión e impostación adecuadas de la voz; rítmica y métrica del canto acertados; nivel de afinación; contenido expresivo; en flauta dulce, postura, respiración, articulación y digitación adecuadas.



2. LA SECCIÓN TEÓRICA (20 % de la calificación final):

2.1. Instrumentos de evaluación: "Análisis y valoración de material didáctico de la etapa de infantil" en un trabajo modular llevado a cabo de manera individual o grupal.

2.2. Criterios de evaluación: detallados en la guía del trabajo modular.



Según el artículo 8 de la Normativa Reguladora de la Evaluación del Alumnado en las titulaciones oficiales de Grado (13 de marzo de 2017, BOPV, núm. 50): En todo caso el alumnado tendrá derecho a ser evaluado mediante el sistema de evaluación final, independientemente de que haya participado o no en el sistema de evaluación continua. Para ello, el alumnado deberá presentar por escrito al profesorado responsable de la asignatura la renuncia a la evaluación continua, para lo que dispondrán de un plazo de 9 semanas para las asignaturas cuatrimestrales y de 18 semanas para las anuales, a contar desde el comienzo del cuatrimestre o curso respectivamente, de acuerdo con el calendario académico del centro.





Ikasgai honen ebaluaketa 2 atal ditu:

1. ATAL PRAKTIKOA (azken notaren %80).

1.1. Ebaluaketa-tresnak: erritmo solfeo-ariketa; hitzezko solfeo-ariketa; abestutako solfeo-ariketa; kurtsoan zehar landutako haur kanta batzuk interpretatzea; kurtsoan zehar landutako flauta gozorako musika lan batzuk interpretatzea. Bost ariketa egingo dira. Bakoitza ebaluatuko da %20 batekin.

1.2. Ebaluaketa irizpideak: erritmika eta metrika egokiak; noteen irakurketa egokia; tonuari eutsitako kantu egokia; testuaren artikulazio eta dikzio egokiak; ahotsaren emisio eta inpostazio egokiak; kantaren erritmika eta metrika egokiak; afinazio-maila; eduki adierazkorra; flauta gozoan, jarrera, arnasketa, artikulazio eta digitazio egokiak.



2. ATAL TEORIKOA (azken notaren %20).

2.1. Ebaluaketa-tresnak: "Haur etaparako material didaktikoen azterketa eta balorazioa" bakarka edo taldekako modulu-lan bat burutzea.

2.2. Ebaluaketa irizpideak: modulu-lanaren gidan zehaztuta daude.



. Ikasgaiaren azken nota, atal praktikoa (%80) eta teorikoaren (%20) arteko batazbesteko ponderatua izango da; ezinbestekoa izango da atal praktikoa gainditzea, baina teorikoa (modulu-lana) ez.

. Atal praktikoa gainditu ahal izateko, atal horrek dituen bost frogatxo guztiak (erritmo-irakurketa-intonazio-kantak-flauta gozo) gainditu beharko dira eta atal praktikoaren azken nota, bost froga horien batazbesteko aritmetikoa izango da. Horrela ez bada, ikasleak, hurrengo deialdian, berriro egin beharko ditu bost ariketa horiek.



Onartutako Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren arabera, (2017ko martxoaren 13ko EHAA, 50. zk), ikasleek uko egin ahal izango diotela etengabeko ebaluazioari. Horretarako, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, 9 asteko epearen barruan lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoa jarraituz.



The evaluation of this subject has two sections:

1. THE PRACTICAL SECTION (80 % of the final grade):

1.1. Evaluation instruments: rhythm-solo exercise; vocal-solo exercise; singing-solo exercise; interpretation of some children's songs worked on during the course; interpretation of some recorder songs worked on during the course. Each of the exercises will have a score of 20 %.

1.2. Evaluation criteria: proper rhythm and metre; proper note reading; proper pitch holding when singing; diction and articulation of the text; proper voice emission and imposition; correct singing rhythm and metre; level of intonation; expressive content; on recorder, proper posture, breathing, articulation and fingering.



2. THE THEORETICAL SECTION (20 % of the final mark):

2.1. Assessment instruments: "Analysis and evaluation of didactic material for the infant stage" in a modular work carried out individually or in a group.

2.2. Assessment criteria: detailed in the modular work guide.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

. Recursos escritos: apuntes de la asignatura, guía modular, contenidos curriculares musicales de la etapa de infantil.
. Recursos auditivos.
. Recursos audiovisuales.
. Recursos informáticos.
. Otros: aula de música, instrumentos musicales, composiciones musicales, otros complementos.

. Idatzizko baliabideak: ikasgaiaren apunteak, moduluaren gida, Haur etapako musikaren ODK.
. Entzunezko baliabideak.
. Ikus-entzunezko baliabideak.
. Baliabide informatikoak.
. Beste: musika ikasgela, musika-tresnak, musika bildumak, beste osagarri batzuk.

. Written resources: subject notes, modular guide, musical curricular contents of the infant stage.
. Auditory resources.
. Audiovisual resources.
. Computer resources.
. Others: music room, musical instruments, musical compositions, other complements.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AKOSCHKY, J. (1988). Cotidiáfonos (Instrumentos sonoros cotidianos realizados con objetos cotidianos). Buenos Aires. Ricordi.

DÍAZ, M.; GIRÁLDEZ, A. (coords.) (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Barcelona: Graó.

KÜNTZEL-HANSEN, M. (1981). Educación musical precoz y estimulación auditiva. Barcelona. Ed. Médica y Técnica.

MOTOS, T. (1983). Iniciación a la expresión corporal. Barcelona. Humanitas

PASCUAL MEJÍA, P. (2006). Didáctica de la música. Educación infantil. Madrid. Pearson Prentice Hall.

Gehiago sakontzeko bibliografia

HEMSY DE GAINZA, V. (2005). Pedagogía musical. Dos décadas de pensamiento y acción educativa. Buenos Aires. Lumen Humanitas.
CAMPBELL, P.S.; SCOTT-KASSNER, C. (1995). Music in Childhood: from Preschool through the Elementary Grades. New York. Schirmer Books.

Aldizkariak

Boletín de investigación educativo-musical del CIEM (Centro de Investigación en Educación Musical).
Eufonía: Didáctica de la música.
Léeme. Revista electrónica de educación musical.
Música y Educación.

Web helbideak

http://musica.rediris.es/leeme/index.html
http://www.filomusica.com/filo82/audicion.html
http://www.ucm.es/info/reciem/index.htm
http://usuarios.lycos.es/guiaudicion
http://www.aulaactual.com/
http://www.aulodia.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BARRENA DE LA RUA, NEREA
  • EALO OCHOA DE ERIBE, ASIER
  • URRETABIZKAIA ZABALETA, ITZIAR

TaldeakToggle Navigation

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

16:00-18:00 (1)

16-30

14:00-16:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-16 15:30
  • Ekain : 2024-06-27 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (2)

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

16:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-16 15:30
  • Ekain : 2024-06-27 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (1)

46 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

16:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-16 15:30
  • Ekain : 2024-06-27 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (1)

47 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

14:00-16:00 (1)

16-30

16:00-18:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-17 15:30
  • Ekain : 2024-06-27 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (2)

47 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-17 15:30
  • Ekain : 2024-06-27 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (1)