XSLaren edukia

Hezkuntzaren Soziologia25029

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25029

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Hezkuntza arloan lan egiteko beharrezkoa da hezkuntzaren izaera soziala ulertu eta ezagutzea arrazoi ezberdinengatik:

.-Hezkuntza fenomeno soziala delako.



.-Hezkuntzan gertatzen den gauzarik garrantzitsuenetakoa "gizarteratze" edo "sozializazioa" delako.



.-Eta gizartearen edo testuinguru sozialaren eta hezkuntzaren artean etengabeko elkar eragina dagoelako.



Hezkuntzaren mundua ulertu ahal izateko, beharrezkoa da, beraz, gizarte hezitzaileak bere garaiko eta testuinguruko gertaera eta fenomeno sozialak ezagutu, aztertu eta ulertzea. Irakasgai honek horretarako tresnak emango dizkio ikasleari.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasunak



- Hezkuntzaren eta gizartearen azterketan, ikuspegi soziologikoaren oinarri teoriko bereiziak zeintzuk diren identifikatzea eta ulertzea

- Errealitatearen azterketa soziologikoa egiten jakitea

- Jarrera parte-hartzailea erakustea

-Lan taldeetan era kooperatibo, arduratsu eta etiko batean lan egitea, sortuko diren zailtasunak ikusiz eta konponbideak planteatuz



Ikaskuntza Emaitzak



- Gizarte zientzietako testuak idazten jakitea, hau da, errealitate soziala zientifikoki aztertuaz, soziologiak hezkuntzaren azterketari eginiko ekarpenak jasoaz, eta informazioa bilatuaz

- Testuinguru sozial baten analisi soziologikoa egitea

- Soziologiak hezkuntzaren azterketari eginiko ekarpen nagusiak esplikatzen jakitea

- Klaseetan jarrera aktibo eta parte-hartzailea erakustea

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

-Hezkuntza eta gizartea. Soziologiak hezkuntzaren azterketa zientifikoari eginiko ekarpenak

- Gizarteratzea

- Hezkuntza bere testuinguruan: hezkuntza eta ekonomia; hezkuntza eta politika; hezkuntza eta kultura; hezkuntza eta generoa

- Hezkuntza erakunde eta eragileak

MetodologiaToggle Navigation

Klase magistraletan eta praktikoetan ekintza ezberdinak eramango dira aurrera, beti ere ikasleen ikaskuntza kooperatibo eta parte hartzailea bultzatuz, lan autonomoa ahaztu gabe.

Konkretuki programa teoriko eta praktiko batean integratzen diren ekintza hauek eramango dira aurrera, irakasgaiaren edukiak eta gaitasunak garatu ahal izateko:



.- Irakaslearen aurkezpenak kontzeptu berriak azaltzeko eta ulertu arazteko

.- Testuen irakurketa eta analisia, bideoak ikuskatzea, informazio estatistikoa aztertzea, prentsako albisteak aztertzea, ezatabaidak eta gelako aurkezpenak

.- Guzti honekin batera, ikasleek Moduluko lan edo proiektu bat burutu beharko dute. Bertan lauhilabeteko irakasgai guztien ("Hezkuntzaren testuinguruak" Modulua)ezagutza teorikoak eta azterketa ikuspegiak txertatu beharko dituzte era integratu batean

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 45
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraituaren sistema erabiliko da. Sistema honek hainbat ebaluazio froga eta ekintza hartuko ditu bere baitan, formazio epe honetan ikasleak izan duen garapenaren balorazioa egitea bermatuko dutenak.

Ebaluazioak bere baitan hartuko ditu:

a) Azken froga idatzia, non klaseetan ikusitako gai teoriko ezberdinen inguruan hausnartuko duten ikasleek. Azken froga honetan lortutako kalifikazioak ikasleen azken kalifikazioan %20 eta %40 arteko balioa izango du.

b) Ekintza eta ataza praktiko ezberdinak, hala nola lauhilabetean zehar egin beharreko froga edo proiektuak. Atal honetan lorturiko kalifikazioak ikasleen azken kalifikazioan %40 eta %55 arteko balioa izango du

c) Moduluko lana. Taldean egingo da lan hau. Lan honetan lortutako kalifikazioak ikasleen azken kalifikazioan %15 balioa izango du



Zehaztutako mugen artean kokatuz, zentro bakoitzeko irakasgaiaren irakasleek adieraziko die ikasleei, ikasturtearen hasieran, ebaluziorako froga ezberdinek duten pisua.

Ebaluazio sistema hau erabili ahal izateko,ikaslearen asistentzia irakasgaiaren klaseetara, gutxienik, %70koa izan beharko da.

Derrigorrezkoa izango da, baita ere, azken froga idatzia idatzia eta atal praktikoa gainditzea, irakasgaia gainditu ahal izateko.

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki "etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da

proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazoaren %40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea".

Azken ebaluazioaren sisteman ikaskuntza emaitzak froga baten bidez ebaluatuko dira. Azterketa batez edo gehiagoz eta/edo ebaluazio globalera zuzenduriko ekintzez osotua egongo da froga hau eta azterketen garai ofizialean eramango da aurrera.

UPV/EHUko Etika Akadmeikorako Protokoloak dioenez "normalean, eta besterik adierazi ezean, UPV/EHUko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. (Graduko Titulazio ofizialeko ikasleen ebaluaziorako arautegia" (3. puntu, or.5).Gainera, "UPV/EHUn honako hauek joko dira jokabide makur edo iruzurrezkkotzat ebaluazio probetan edo ebaluatu beharreko lan adademikoak egitean eta aurkeztean: Lanak plagiatzea, hau da, ignoren lanak kopiatzea jatorria edo iturria aipatu barik eta norberarenak balira bezala ematea ebaluazi akademikorako aurkezten diren testu edo lanetan" (2.a. puntu).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdiari dagokion irakasgaiaren ebaluazioa, esklusiboki, azken ebaluazioaren sistema erabiliz egingo da. Ebaluazio jarraituaren sistema jarraitu duen ikasleari irakasgaiaren atal praktikoan eta Moduluko lanean lortutako kalifikazioak gordeko zaizkio, beti ere hauek ezarritako gutxiengoak bete baldin badituzte.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Gida didaktikoak, irakasgaiaren apunteak eta irakasleak proposaturiko materialak (testuak, bideoak, klaseetako eztabaidetako aktak, ariketak burutzeko gidak,...). Material hauek irakasgaiaren atal teoriko eta praktikoa lantzeko erabiliko dira. EGela paltaformaren bidez hel araziko zaizkio ikasleari irakasgaiaren programazio zehaztua eta irakasgaia lantzeko
beharrezko materiala.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Beltran J. y Hernandez F. J. (2011): Sociología de la Educación. McGraw-Hill, Madrid.

Berger, P. (1992) Soziologiarako gonbitea. Ikusmolde humanistiko bat. Bilbo: UPV-EHU.

Durkheim E. (1922/1993): Hezkuntza eta soziologia. Klasikoak, Donostia.

Fernandez Enguita, M. (2004).- La escuela a examen. Ed. Pirámide. Madrid.

Fernández Palomares F. (2007): Sociología de la Educación. Prentice Hall, Madrid.

Flecha R., Gómez J. Y Puigvert, L. (2001). Teoría sociológica contemporánea. Paidós. Barcelona.

Garreta J., Molina F., García Lastra M. y Fernández Enguita (2010): Sociología de la educación secundaria. Grao, Barcelona.

Guerrero A. (2010): Manual de sociología de la educación. Síntesis, Madrid.

Horton, P. B. eta Hunt, C. L. (1990). "Soziologia" EHU, Bilbo.

Imaz, J.I. (2019). Hezkuntzaren Soziologia. UEU.

Taberner J. (2009): Soziologia eta hezkuntza. Hezkuntza-sistema gizarte modernoetan: funzioak, aldaketak eta gatazkak.Euskal Herriko Unibertsitatea, Bilbao

Gehiago sakontzeko bibliografia

Almeida, J. (1995). Sociología de la Educación. Barcelona. Ariel.
Apple M.W., Ball S.J. y Gandin L.A. (2010): The Routledge International Handbook of the Sociology of Education. Routledge, Londres.
Castells M. (1997): La era de la información. Alianza, Madrid (tres volúmenes: La sociedad red, El poder de la identidad y Fin de milenio).
Carbonell, J. (1996). La escuela: entre la utopía y la realidad. Barcelona. Eumo-Octaedro.
Giddens A. (1991/2010): Sociología. Alianza, Madrid.
Iztueta P. (2000): Hezkuntza, hizkuntza eta boterea Euskal Herrian. Utriusque Vasconiae, Donostia.
Larrinaga, A. eta Amurrio, M. (2006). Hezkuntza Euskal Herrian aztergai. Donostia: Utriusque Vasconiae.
Macionis, J.y Plummer, K. (1999). Sociología. Madrid: Prentice Hall.
Rocher, G. (1973). Introducción a la sociología general. Barcelona: Herder.
Urkola M. (2004): Soziologia kritikotik hezkuntza orokorrera.
Valero Matas, J. A. (1999). Una mirada sociológica a la sociología desde las ciencias sociales. Madrid: Tecnos.

Aldizkariak

Revista de Educación (http://www.revistaeducacion.mec.es)
Inguruak-Revista de Asociacion Vasca de Sociología y Ciencia Política
Témpora-Revista de Sociología de la Educación
Educación y Sociedad
British Journal of Sociology of Education
Revista Española de Sociología
Sociology of Education (American Sociological Association)
International Studies in Sociology of Education
TANTAK-Euskal Herriko Unibertsitateko Hezkuntza Aldizkaria
HIK HASI (hikhasi.com)
RES (Revista de Educación Social)

Web helbideak

Centro de Investigaciones Sociologicas: www.cis.es
European Sociological Association: www.european.sociology.org
International Sociological Association-Research Committee on Sociology of Education RC04: www.isasociology.
org/rc04.htm
Eurydice: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice
Eurostat: http://epp.eurostat.ec.europa.eu
Mariano Fernández Enguita: enguita.info
Rafael Feito: rfeito.blogspot.com
CREA: ub.edu/web/ub/es/recerca_innovacio/recerca_a_la_UB/instituts/institutspropis/crea.html
Asociación Mediterranea de Sociología de la Educación: asamse.org
Eusko Jaurlaritzako Prospekzio Soziologikoen Gabinetea: http://www.lehendakaritza.ejgv.euskadi.net
Gaindegia-Euskal Herriko gizarte eta ekonomia garapenerako behatokia: gaindegia.org
Asociación vasca de sociología y ciencia política: http://www.avsp.es
Federación española de sociología: http://www.fes-sociologia.com
AMSE (Asociación mediterránea de sociología de la educación): https://asamse.wordpress.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALCORTA ELORZA, EIDER
  • AZKARRAGA ETXAGIBEL, JOSEBA
  • GARCIA RABADAN, JONATAN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-12

12:00-14:30 (1)

13-15

11:30-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-12

09:00-10:30 (1)

13-15

09:00-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-12

09:00-11:30 (1)

13-15

09:00-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-12

11:00-12:30 (1)

13-15

11:30-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-12

09:00-10:30 (1)

13-15

09:00-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)