Trafiko-Istripuen Peritazioa28145
- Ikastegia
- Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 4.5
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 28145
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Lehen lauhilekoan eman beharreko laugarren mailako irakasgaia da, eta trafiko-istripuak berreraikitzeko analisi-gaitasunak, metodologia eta tresna egokiak eman nahi dizkie ikasleei.
Ikasgai honetako ikasleek hainbat jardueraren bidez landuko dute trafiko-istripuaren berreraikuntza osoa, datuen bilketatik abiatuta, aurkitutako ebidentziak identifikatuta eta interpretatuta eta kalkulu-metodo aurreratuak aplikatuta. Irakasgaiaren garapenean kasu errealak konpontzen lan egingo dugu.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
ESKUMENAK.
Ibilgailuen istripuen peritazioari buruzko ezagutzak.
IKASKUNTZAREN EMAITZAK.
1.- Ingelesaren erabilerarekiko jarrera positiboa izatea, jarduera guztietan aktiboki parte hartzen saiatuz eta ikasteko zailtasunak gaindituz.
2.- Artearen egoerak garatzea Automozioko Ingeniaritzaren esparruan, datu-base zientifiko eta teknologiko garrantzitsuenak erabiliz, trafiko-istripuen peritazioari lotutako ezagutza eguneratua ateratzeko.
3.- Trafiko-istripuen peritazioaren esparruan informazio eta dokumentazio teknikoa eta teknologikoa eraginkortasunez bilatu, hautatu, interpretatu eta sortzea.
4.- Beste profesional, bezero edo erakunde batzuentzat proiektuak eta txosten teknikoak idaztea.
5.- Ingeniaritzaren berezko administrazio-dokumentazioa eta protokolo profesionalak kudeatzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Trafiko-istripua. Aldez aurreko kontsiderazioak
1.1 Istripuaren definizioa
1.2 Arazo sozial eta judizialak. Trafiko-istripua ikertzeko beharra
1.3 Istripuak berreraikitzeko metodologia
2. Trafiko-istripu batean esku hartzen duten elementuak
2.1 Ingurunea
2.2 Gidaria
2.3 Ibilgailua
3. Istripuen sailkapena.
3.1 Kokapenaren arabera
3.2 Emaitzengatik
3.3 Inplikatutako ibilgailu kopuruaren arabera
3.4 Ekoizteko moduaren arabera
4. Trafiko-istripuak berreraikitzeko interes bereziko elementuak
4.1 Aztarnak eta aztarnak
4.2 Lanparak ikuskatzea
4.3 Gurpilak
4.4 Segurtasun pasiboko sistemak
4.5 Takografoak
5. Datuak biltzea
5.1 Datuen egituraketa
5.2 Datuak hartzeko metodologia
5.3 Neurketak
5.4 Datuak hartzeko laguntza osagarriak
6. Trafiko-istripuak berreraikitzeko oinarri fisikoak eta horien aplikazioa
6.1 Oinarri fisikoak
6.2 Oinarri fisikoen aplikazioa
6.3 Ibilgailuen indarrak eta mugimenduak istripuan zehar
7. Ibilgailuetako suteen ikerketa
7.1 Sua
7.2 Erregaia
7.3 Beroa
7.4 Ibilgailuetako suteak
7.5 Ibilgailuetako suteen ikerketa
7.6 Gizakien parte-hartzeak eragindako suteak
7.7 Istripu baten ondorioz sortutako suteak
7.8 Ibilgailu batean izandako sutearen ikerketaren adibidea
8. Harrapatzeak
8.1 Harrapaketaren azterketa
8.2 Harrapaketei buruzko estatistika-azterlanak
8.3 Harrapaketen izena
8.4 Harrapatzeak kalkulatzeko teknikak
8.5 Oinezkoen aitzinamendu-abiadura
8.6 Adibideak
9. Ibilgailu baten deformazio-energiak kalkulatzea
9.1 McHenryren metodoa
9.2 Deformatutako eremuan neurriak hartzea
9.3 Datuak hartzeko arau erabilgarriak
9.4 A eta B koefizienteen balioak
9.5 Hesiaren abiadura baliokidea kalkulatzea (EBS)
9.6 Neurketa-prozesua ibilgailu batean
9.7 Deformazio-energien kalkuluaren adibidea
10. Txosten teknikoa egitea
10.1 Txostenaren egitura
10.2 Txostenak. Adibide praktikoak
11. Txosten teknikoaren defentsa epaitegian
11.1 Peritu-txostenaren garrantzi juridikoa
11.2 Peritua epaitegian
MetodologiaToggle Navigation
IRAKASKUNTZA/IKASKUNTZA
Azterketari laguntzeko campus birtuala http://eGela.ehu.es /
Eskola-orduetan ikasgaiaren alderdi teorikoak eta praktikoak jasoko dira, etengabeko prozesu batean, ikasleari trafiko-istripuen peritazioaren arloan pixkanaka murgiltzeko aukera emango diona. Horretarako, ikasleak presentzia jarraitua eta aktiboa izan behar du eskoletan, prestakuntza-prozesuan parte hartuz eta aberastuz; beraz, eskoletara joateak funtsezko balioa izango du, eta halakotzat hartuko da.
Ikaskuntza kooperatiboko tekniketan oinarritutako metodologia aktiboak jarraituko dira:
- Alderantzizko gela (Flipped Clasroom)
- Arazoetan oinarritutako ikaskuntza (ABP)
Egindako jarduera guztietan feedback bat garaiz ematea.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Lehentasunezko eta gomendatutako ebaluazioa etengabeko ebaluazioa izango da, eta ikaslearen lana eta eskoletan landutako gaitasunak baloratuko dira.
Ikasleak ebaluazio jarraituari uko egin diezaioke eta azken proba bakarra egin dezake, irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diola jakinarazi ondoren. Horretarako, idazki bat bidali beharko dio, behar bezala sinatuta, irakasgaiaren ardura duen irakasleari, ebaluazio jarraituari uko egiteko eskatuz. Idazki hori 9. astea baino lehen aurkeztu beharko da nahitaez, ikasgaia ematen den lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita.
Amaierako proba bakarrean, irakaskuntza-gida honetan garatutako gaitasunak, ezagutzak eta gaitasunak jasoko dira. Proba horretan, beraz, ariketa teorikoak eta praktikoak egin ahal izango dira, baita ahozko defentsa ere.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdiaren ebaluazioa amaierako ebaluazio-sistemaren bidez baino ez da egingo, 2020/21 ikasturterako ikasleen ebaluazio-araudiak ezartzen duen bezala, baina ikasleak ebaluazio jarraitua egitea aukeratu badu, ikasturtean zehar lortutako emaitza positiboak aztertuko zaizkio.
Azken ebaluaziorako, ikasleak hainbat proba gainditu beharko ditu, idatzizkoak, praktikoak edo trebetasunekoak, bai eta ahozko defentsa ere, irakasgaiaren irakasle-taldearen epaimahaiaren aurrean, ikasleak irakasgaiaren gaitasunak eskuratu dituela egiaztatzeko.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgaiari buruzko dokumentazio teoriko-praktikoa (irakasleen apunteak), plataforma birtualean jasotakoa.
eGela plataforman zehaztutako oinarrizko bibliografia.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Oinarrizko bibliografia:
• Daniel Álvarez Mántaras, Pablo Luque Rodríguez y Juan Manuel González-Carbajal García; ISBN 13: 9788497324038
• Pablo Luque y Daniel Álvarez; Investigación de accidentes de tráfico. Manual de reconstrucción; Editorial: Netbiblo; ISBN-13: 978-8497451734. 2007
• Julià Cabrerizo y Fernando Pérez. Manual para la investigación y reconstrucción de las causas de accidentes de tráfico. ISBN: 978-84-9020-569-3. 2016
• Manual de reconstrucción de accidentes de tráfico. Centro de Experimentación y Seguridad Vial Mapfre. ISBN: 978-84-9701-274-4. 2013.
Gehiago sakontzeko bibliografia
• Alba López, J.J.; Iglesia Pulla, A.; Aragüás Viñao, J.; Introducción al análisis de deformaciones. Copy Center. ISBN 84-95475-16-2. 2001.
• Aparicio, F.; García, A.; Martínez, L.; Páez, J.; Sánchez, M.; Gómez, A. Accidentes de tráfico: investigación, reconstrucción y costes. Sección de publicaciones de la E.T.S. de Ingenieros Industriales. UPM. ISBN: 84–7484–149–6. 2002.
• Aparicio, F.; García, A.; Martínez, L.; Páez, J.; Sánchez, M.; Gómez, A. La seguridad de los vehículos automóviles. Sección de publicaciones de la E.T.S. de Ingenieros Industriales. UPM. ISBN: 84–7484–150–X. 2002.
• Aparicio Izquierdo, F.; Vera Álvarez, C.; Díaz López, V. Teoría de los vehículos automóviles. Sección de Publicaciones de la ETSII. Universidad Politécnica de Madrid. ISBN 84-7484-109-7. 1995.
• Byatt, R.; Watts, R. Manual of road accident investigation. Volume 1. Pitman Publishing Limited. ISBN 0-273-01325-4. 1980.
• Norma UNE-26-403-90. Vehículos Automóviles. Colisiones. Terminología
• Lechner, D. La reconstitutioncinematique des accidents. Rapport INRETS nº 21. ISBN 2-85782-164-6. 1986.
• Lechner, D. Utilisationréelle des capacitésdynamiques des véhicules par les conducteurs. Rapport INRETS nº 165. ISBN 2-85782-379-7. 1986
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- DELGADO TERCERO, RUPERTA
- GARCIA GRACIANTEPARALUCETA, BEÑAT
- MESANZA MORAZA, AMAYA
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-10 | 09:30-10:30 (1) | ||||
11-15 | 09:30-10:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 1.6 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
- AULA 1.6 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-10 | 10:30-11:00 (1) | 09:30-11:00 (2) | |||
11-15 | 10:30-11:00 (3) | 09:30-11:00 (4) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 1.6 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
- AULA 1.6 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
- AULA 1.6 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (3)
- AULA 1.6 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (4)