XSLaren edukia

Eguneroko Bizitzaren Soziologia25010

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Politika Zientzia eta Kudeaketa Publikoa + Soziologia
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25010

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Eguneroko Bizitzaren Soziologia irakasgaia Soziologiako Graduko bigarren mailako derrigorrezko irakasgaia da. Soziologiako Graduko lehen mailako "Azterketa Soziologikoaren Oinarriak" eta "Erakundeak eta Prozesu Sozialak" irakasgaiekin lotuta dago, horiek baitira, kasu zehatz honetan, eguneroko bizitzaren azterketari aplikatuko zaizkion analisi soziologikoaren oinarriak. Era berean, Soziologiako Graduko "Teoria Soziologikoa II" eta "Teoria Soziologikoa III" derrigorrezko irakasgaiekin lotuta dago, horietan garatzen baitira egungo gizarte-errealitatea osatzen duten alderdi teoriko makro eta mikro soziologikoak.

Ikasgai hau ikasteko, ikasleek aldez aurretik errealitate sozialaren jarraitutasun- eta aldaketa-prozesuak azaltzen dituzten faktore sozialak identifikatu, definitu eta aztertu beharko lituzkete. Irakasgai honen helburua, jarduera profesionalari begira, honako hau da: aldez aurretik egin dituzten ikasgaietan ikuspegi makrosozialetik ikasten diren prozesu sozial, ekonomiko, juridiko, kultural eta politikoek hurbileneko eta tokiko bizitza-eremuan duten eragina aztertzea eta kritikoki aztertzea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

TITULAZIOAREN GAITASUN OROKORRAK

G002 - Ikerketa soziologikoko txosten bat egitea eta aurkeztea.

G003 - Gizarte-arazo garrantzitsuenen oinarrizko osagaiak identifikatzea eta definitzea.

G004 - Politika publikoetako eta esku-hartze sozialeko proiektuak diseinatzea, kudeatzea eta ebaluatzea, baita horien emaitzak ere.

G005 - Antolakuntza-egitura publikoetan eta pribatuetan gertatzen diren prozesuak eta oinarrizko beharrak identifikatzea eta aztertzea.

G006 - Kudeaketa-estrategiak lantzea eta garatzea erakunde publiko eta pribatuetan.

G007 - Bakearen eta balio demokratikoen kultura sustatzeko interes berezia duten erakunde publiko eta pribatuetan hezkuntza- eta prestakuntza-politikak eta -programak diseinatzea eta ebaluatzea.

G008 - Gizarte-arazoei eta -premiei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, genero-desberdintasunei, klaseari eta etniari arreta berezia eskainiz.

G009 - Datu eta praktika sozialei buruzko jarrera kritikoa garatzea.

G010 - Zorroztasun intelektuala eta etikoa erabiltzea argudio eta analisi soziologikoetan, etorkizun profesionalari begira.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa.

CT7 - Pentsamendu kritikoa.



GAITASUN ESPEZIFIKOAK

C2CC01 - Teoria soziologikoaren eskola nagusiak aztertzea eta haien azalpen-gaitasuna baloratzea.

C2CC04 - Gizarte garaikidea definitzen duten egitura-prozesuak aztertzea eta interpretatzea.

C2CC06 - Gizabanakoen eguneroko esperientzia osatzen duten bizipen-munduak eta horiek ematen dieten esanahia soziologikoki aztertzea eta interpretatzea.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK

1. Egiturazko aldaketa sozial, politiko, ekonomiko eta kulturalak pertsonen eguneroko bizitzako fenomenoekin lotzea.

2. Pertsonen eguneroko bizitza osatzen duten funtsezko elementuak eta dimentsioak idaztea, interpretatzea eta erlazionatzea.

3. Gizarte-errealitatearen egiturari eta sen onari lotzea.

4. Pertsonen zientzia, teknologia eta eguneroko esperientzia erlazionatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

. Ezagutza arruntaren ezagutza

. Eguneroko bizitzaren espazio- eta denbora-egituraketa

. Pertsonen arteko harremanak

. Eguneroko bizitza eta teknologia

. Etxean ibiltzeko politikak: eguneroko bizitzaren politizazioa

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia, funtsean, ikasleen eguneroko bizitzaren inguruko lan praktiko batean oinarritzen da, analisiaren eta esku-hartzearen dimentsio bikoitzetik abiatuta. Dimentsio analitikoa taldekako eta banakako praktiken bidez landuko da, eta ikerketa-txostenak idatziko dira. Esku-hartzearen dimentsioak teknika etnografikoak eta ikasleen eguneroko eremuko esku-hartzeak eskatuko ditu, dagokien dokumentazioarekin eta informazio-bilketarekin.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAIUA

- Azken notaren % 40. Gai-zerrenda osoari buruzko banakako lana. Ikasle bakoitzak bere eguneroko bizitzaren azterketa soziologikoa egin beharko du, eta, horretarako, aurrez ikasgelan landuko ditugun teoria eta kategoria analitikoak erabiliko ditu.

- Azken notaren % 40. Gai-zerrendako zatiei buruzko talde-lanak eta banakako lanak.

- Azken notaren % 20. Ikasgelan modu aktibo eta kritikoan parte hartzea eta irakasleak planteatzen dituen ariketa puntualak garatzea.

Ikasleek 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko dute banakako lanetan, gainerako ariketetan ebaluatu ahal izateko.



AZKEN AZTERKETA: justifikatutako arrazoiengatik klaseetara erregulartasunez joan ezin diren edo gelako dinamikan esleitutako lanak gainditu ez dituzten ikasle guztientzat azken azterketa bat prestatuko da. Notaren % 100 azterketa honetan landutako erantzunen araberakoa izango da. Azterketa hori ikastetxeak ezarritako tokian eta orduan egingo da.



Artikulu honen arabera: Ikasleen Ebaluazioa Arautzen duen Araudiaren 8.3 artikuluan ezarritakoaren arabera, ebaluazio jarraitua utzi eta azken probari atxiki nahi dioten ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiteko aukera, lauhilekoa hasi eta lehen bederatzi asteen barruan, hau da, 2017ko azaroaren 10a baino lehen (edo 2018ko martxoaren 23a baino lehen, bigarren lauhileko irakasgaien kasuan).

Amaierako ebaluazio-probak honako jarduera hauek izango ditu: Garatu beharreko idatzizko proba.

Behar izanez gero, eta gerora sortutako inguruabarrak direla eta, azterketa horren ordez banakako lan bat egingo da, eta zeregin hori e.gela bidez eman ahal izango da. Horretarako, 5000 eta 6000 hitz arteko entsegua egingo da, eta, bertan, programako gairen bat edo batzuk garatuko dira. Lana irakaslearekin hitzartu beharko da aldez aurretik.



Ikasleen Ebaluazioari buruzko Araudiaren 12.2 artikuluaren arabera, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote irakaslealdia amaitu baino hilabete lehenago, hau da, azaroaren 23a baino lehen (edo apirilaren 19a baino lehen bigarren lauhilekoan). Uko egitea idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaia gainditzen ez dutenek aurreko deialdiko ebaluazio-sistema berari jarraitu beharko diote, eskoletara erregulartasunez joan diren ala ez kontuan hartuta. Bertaratuek azken azterketaren bidez ere egin ahal izango dute ebaluazioa.

Behar izanez gero, eta gerora sortutako inguruabarrak direla eta, azterketa horren ordez banakako lan bat egingo da, eta zeregin hori e.gela bidez eman ahal izango da. Horretarako, 5000 eta 6000 hitz arteko entsegua egingo da, eta, bertan, programako gairen bat edo batzuk garatuko dira. Lana irakaslearekin hitzartu beharko da aldez aurretik.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgelan banatutako edo irakasleek egela plataformara igotako materiala.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AUGE, Marc (1993) Los no lugares. Espacios del anonimato. Barcelona: Gedisa.

DE CERTEAU, Michel (1999) La invención de lo cotidiano. México: Universidad Iberoamericana



Gehiago sakontzeko bibliografia

ADAM, Barbara (1999) Timewach. The social analysis of time. Cambridge. Polity Press.
ARPAL, Jesús (1997) "Regularidades temporales y vida cotidiana" in Dpto. de Justicia, Economía, Trabajo y Seguridad Social (ed.) Empleo y tiempo de trabajo: El reto de fin de siglo. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.
BECK, ULRICH; BECK—GERHEIM, ELISABET (2001) El normal caos del amor. Barcelona: Paidós.
DEBORD, Guy (2005) La sociedad del espectáculo , Valencia: Pre-Textos.
GOFFMAN, Erving. (1993) La presentación de la persona en la vida cotidiana. Buenos Aires: Amorrortu.
LEFEVBRE, Henri (2013) La producción del espacio. Madrid: Capitan Swing.
SCHUTZ, Alfred eta LUCKMANN, Thomas (1973) Las estructuras del mundo de la vida, Buenos Aires: Amorrortu.

Aldizkariak

Arbor. Ciencia, pensamiento y cultura. http://arbor.revistas.csic.es/index.php/arbor
Inguruak. Soziologia eta Zientzia Politikoaren Euskal Aldizkari. http://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=709
Papeles del CEIC. http://papeles.identidadcolectiva.es/index.php/CEIC
Política y Sociedad. http://revistas.ucm.es/index.php/POSO
Revista Internacional de Sociología. http://revintsociologia.revistas.csic.es/index.php/revintsociologia
Revista Española de Investigaciones Sociológicas. http://www.reis.cis.es/REIS/html/index.html
Gender and Society. http://gas.sagepub.com/
Time and Society. http://tas.sagepub.com/

Web helbideak

Sociologia Ordinaria. Aprendiendo de lo banal, lo frívolo y lo superficial: http://sociologiaordinaria.com/
"Links de sociología": http://www.eweb.unex.es/eweb/sociolog/BAIGORRI/links/links.htm

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTIN RONCERO, UNAI
  • MARTINEZ DE ALBENIZ EZPELETA, IÑAKI
  • OTERO GUTIERREZ, BEATRIZ

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

2-15

09:00-11:00 (3)

11:00-12:30 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:30-13:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

2-15

09:00-11:00 (3)

11:00-12:30 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:30-13:00 (1)

Irakasleak