Gaia
Mugikorrean eramateko irratia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikus-entzuneko komunikabideetan zein multimedia esparruetan lan egiten duten kazetariek eta eduki-hornitzaileek egungo irratiaren ekoizpen teknikak eta adierazpen-baliabideak ezagutu behar dituzte. Entzuleriak aldatu dira, eta "millennials" direlakoek baztertu dituzte bide eta euskarri tradizionalak sare sozialek, aplikazioen eta azken belaunaldiko telefono mugikorrek eskaintzen dituzten bitartekoez baliatzen dira munduarekiko harremantzeko.Horrekin batera istorioak azaltzeko modu berriak sortu dira, narrazio-mota berriak, baita irratian ere. Irratiak beti jakin izan du egokitzen, baina
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ARRIAGA AZCARATE, TANIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea | tania.arriaga@ehu.eus |
FERNANDEZ ASTOBIZA, MIREN ITXASO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea | itxaso.fernandez@ehu.eus |
GUTIERREZ PAZ, MIREN ARANTZA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea | mirenarantza.gutierrez@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer los procesos específicos de producción y realización radiofónicos en soportes s multimedia e Internet, y analizar y valorar las propuestas artísticas y de futuro (programas radiofónicos creativos, mezcla de diversos sonidos...). | 20.0 % |
Planificar y elaborar contenidos radiofónicos específicos, montajes y creaciones sonoras dirigidas especialmente a soportes multimedia e Internet (radiomovies, soundscapes, radiodramas, reportajes sonoros...). | 40.0 % |
Profundizar en el conocimiento y utilización de los recursos técnicos que ofrecen los sistemas digitales de edición multipista, así como las nuevas posibilidades expresivas auspiciadas por Internet | 10.0 % |
Profundizar en el conocimiento y manejo de diversos editores multipista (tanto los de software libre como licenciados y experimentar con los recursos sonoros para contar historia | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 15 | 25 |
Mintegia | 5 | 7.5 | 12.5 |
Ordenagailuko p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 10.0 | 80 % |
Azalpenezko eskolak | 25.0 | 100 % |
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea | 20.0 | 80 % |
Talde-lana | 20.0 | 80 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 10.0 % | 20.0 % |
Lan praktikoak | 80.0 % | 90.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraituaren bidez ebaluatuko da ikasgaia.Izan ere ikasgelan parte-hartzeak ikasgaiaren % 20 da; lan praktikoen bidez notaren % 80 lortuko da. Honako irizpideen arabera:
1. Minutu bateko irrati-pieza baten eraketa, grabazioa, edizioa eta hedapena (sare sozialen bidez) %30
2. Gehienez 5 minutuko iraupena izango duen irrati-pieza baten errealizaioa % 50
Ebaluazio jarraituari uko egingo dion ikasleak aurretik zehazturiko bi irrati-lan aurkeztu beharko ditu baita alde teorikoari dagokion 3500 hitz izango dituen idazlan bat ere.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraituari uko egingo dion ikasleak bete beharreko baldintzak bete beharko dio; hau da, irrati-lanak eta 3500 hitz izango dituen lan teorikoa egin beharko ditu.Irakasgai-zerrenda
Eduki teorikoak:1. Poltsikoan eramateko irratia: transistoretik app-etara.
2. Entzuleri globaletik entzuleri zehatzetara: entzulearen araberako irrati-programazioa.
3. Irrati-softwarea: nola egin podcast bat, artxibo-zerrendak (playlist)
4. Irratia 4.0
Eduki praktikoak:
1. Soinu-iturriak: sakelako telefonoa grabagailu/editore moduan erabili
2. Soinu-edizioa (editore multipista)
3. Nola egin podcast bat
4. Mugikorrean eramateko irrati-pieza baten eraketa ideiatik azken artxibora:
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Audio-editorea (aukeran, Audacity, Protools, Q-base...)Oinarrizko bibliografia
- Eskolako apunteak.- Gutierrez Paz, Arantza eta Fernandez Astobiza, Itxaso. Irratsaio bat egiteko tailer praktikoa. UEU; Bilbo, 2005.
- Gutierrez Paz, Arantza. Soinu-adierazpena (apunteak)
Gehiago sakontzeko bibliografia
• Arheim, Rudolf. Estética radiofónica. Gustavo Gili; Bartzelona, 1980.• Balsebre, Armand. El lenguaje radiofónico. Catedra; Madril, 1994.
• Cebrián Herreros, Mariano. La radio en la convergencia multimedia, Madril, 2001.
• Chion, Michel. La audiovisión. Paidós; Bartzelona, 1993.
• Keith, Michael. Técnicas de producción en radio. IORTV; Madrid, 1992.
• Hausman, C; Benoit, P.; O´Donnell. C. Producción de la Radio moderna. Paraninfo, 2001.
• Ortzin Sobrino, Miguel Angel eta Lopez Vidales, Nereida (ed.). Radio 3.0 Una nueva radio para una nueva era. Fragua; Madril, 2011.