Gaia
Errealitatea birtuala eta emendatua: 3D elkarrekintza multimodala
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Errealitate Birtuala eta Errealitate Areagotua terminoek erabiltzailearen pertzepzioa aldatzen duten sistemekin elkarreragiteko moduei egiten diete erreferentzia, errealitate alternatiboak sortzeko edo elementu birtualak mundu errealaren pertzepzioan integratzeko.Azken urteotan, horrelako esperientziak sortzea ahalbidetzen duten gailuen aurrerapenari esker, errealitate birtuala eta areagotua gutxi batzuentzako teknologia izatetik edozeinen eskura egotera igaro da. Horrek ezagun egin du errealitate birtualaren eta errealitate areagotuaren erabilera, ez bakarrik aisiaren eta bideo-jokoen sektorean, baita ingurune profesionaletan ere, hala nola simulazioan ingurune medikoetan, makineriaren erabileran trebatzean edo informazioaren getioan modu bisualean.
Ikastaro honetan, lehenik eta behin, errealitate birtualeko esperientziak sortzeko teknologiak landuko dira, maila teorikoan zein praktikoan. Bigarren zatian, erabiltzailearekiko elkarekintzaren arazoari helduko zaio, agente adimendunen sorrera aztertuz.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
CALVO MOLINOS, BORJA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Konputazio Zientzia eta Adimen Artifiziala | borja.calvo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocimiento de los algoritmos de presentación de imágenes (image rendering) demostrando haber adquirido la capacidad de utilizarlos en el diseño de nuevas aplicaciones o en la mejora de las existentes. | 30.0 % |
Conocimiento de los algoritmos de interacción háptica (haptic rendering) demostrando haber adquirido la capacidad de utilizarlos en el diseño de nuevas aplicaciones o en la mejora de las existentes. | 30.0 % |
Ser capaz de aplicar dichos conocimientos en la creación o modificación de aplicaciones multimodales 3D | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 | 75 |
Mintegia | 10 | 15 | 25 |
Ordenagailuko p. | 20 | 30 | 50 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Talde-lana | 90.0 | 33 % |
Aplikazio-tailerrak | 0.0 | 0 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Banakako eta/edo taldeko lana | 0.0 | 0 % |
Bideokonferentziak | 0.0 | 0 % |
Ikasketa sistematizatua | 0.0 | 0 % |
Interakzioa irakaslearekin ingurune birtualetan | 0.0 | 0 % |
Irakaskuntza-taldeak plataforma birtualaren bidez proposatutako jarduerak | 0.0 | 0 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 0.0 | 0 % |
Lanak egitea eta aurkeztea | 20.0 | 0 % |
Ordenagailuko praktikak - taldeko lana | 20.0 | 50 % |
Plataformaren bidez harreman birtualean emandako orduak (foroetan parte hartzea, etab.) | 0.0 | 0 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 0.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 15.0 % | 25.0 % |
Azalpenak | 30.0 % | 40.0 % |
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 25.0 % | 50.0 % |
Foroetan parte hartzea | 15.0 % | 25.0 % |
Lan praktikoak | 50.0 % | 75.0 % |
OTROS | 0.0 % | 10.0 % |
Urrutiko ebaluazio-probak | 75.0 % | 85.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Errealitate birtualeko eta errealitate areagotuko aplikazioetan inplikatutako elementu konputazionalak ezagutzeaAgente birtual adimendunak diseinatzea
Errealitate birtualeko aplikazioak sortzea Unity 3D erabiliz
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiaren ebaluazioa dokumentazio-lanen eta horien aurkezpenaren arabera egingo da, bai eta Unity 3D inguruneko programazio-proiektuen arabera ere.Egoerak uzten duen neurrian, lanak gelan aurkeztuko zaizkie irakaslari eta taldekideei. Hori ezinezkoa bada, aurkezpenak telematikoki egingo dira.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdiko ebaluazioa programazio-lanen arabera egingo da. Lan horiek aurrez aurreko banakako elkarrizketa baten bidez aurkeztu eta azaldu beharko zaizkie irakasleari, egoerak horretarako aukera ematen badu. Aurrez aurrekoak ezin badira izan, elkarrizketak bideo-dei sistema baten bidez egingo dira.Irakasgai-zerrenda
1. Gaia - Errealitate Birtual eta Areagotuaren hastapenak2. gaia - Ikusmen-pertzepzioa
3. gaia - Ingurune birtualetarako konputazio grafikoa
4. gaia - Fisikako motorren hastapenak
5. gaia - Adimen artifiziala ingurune birtualetan
6. gaia - Errealitate Birtualaren eta Areagotuaren teknologiak eta aplikazioak
Alderdi praktikoari dagokionez Unity 3D ingurunea erabiliko da aplikazioak sortzeko.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Mario A. Gutiérrez, Frédéric Vexo, Daniel Thalmann (2008) Setpping into Virtual Reality. Springer.John Vince (2014) Mathematics for Computer Graphics. Cuarta edición. Springer-Verlag, London.
Matjaz Mihelj, Domen Novak, Samo Begus (2014) Virtual Reality Technology and Applications. Springer.
Matt Smith (2018) Unity 2018 Cookbook. Packt Publishing.
Gehiago sakontzeko bibliografia
David Solomon (2011) The Computer Graphics Manual. Springer-Verlag, London.Ramakrishnan Mukundan (2012) Advanced Methods in Computer Graphics, Springer.
Borko Furht Ed. (2011) Handbook of Augmented Reality. Springer.
Jonathan Linowes (2018) Unity Virtual Reality Projects. Packt Publishing.
Jesse Glover (2018) Unity 2018 Augmented Reality Projects. Packt Publishing.