XSLaren edukia

Kimika Analitikoa

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Industria Kimikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Gelako p.3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

TEQI.2. Prozesuak eta produktuak aztertzeko, diseinatzeko, simulatzeko eta optimizatzeko gaitasuna.

TEQI.6. Analisi kimiko eta instrumentaleko metodo nagusiak problema analitikoen ebazpenean aplikatzeko ezagutzak eta gaitasunak.

TEQI.8. Metodologia zientifikoaren berezko estrategiak aplikatzea: laginen azterketa kualitatibo eta kuantitatiboa; ingeniaritzak bere espezialitatean dituen arazoak ebazteko hipotesiak eta estrategiak planteatzea.

TEQI.9 Industria-ingeniaritzaren arloko ezagutzak, prozedurak, emaitzak, trebetasunak eta alderdiak behar bezala komunikatzea, berariazko hiztegia eta terminologia egokiak erabiliz.

TEQI.10 Diziplina anitzeko eta hizkuntza anitzeko inguruneetan eraginkortasunez lan egitea, industria-ingeniaritzaren arloan bere espezialitatean erabakiak hartzeko gaitasunak eta ezagutzak integratu.

TEQI.11 Legeria, zehaztapenak, araumenduak eta arauak ezagutzea, ulertzea eta aplikatzea.

TEQI.12 Neurketak, kalkuluak, azterlanak, txostenak eta antzeko beste lan batzuk egitea.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA: KIMIKA ANALITIKOAREN KONTZEPTUAK.

2. GAIA: KIMIOMETRIA.

3. GAIA: AZIDO-BASE OREKAK.

4. GAIA: KONPLEXUAK ERATZEKO OREKAK.

5. GAIA: PREZIPITAZIO-OREKAK.

6. GAIA: ANALISI GRABIMETRIKOA.

7. GAIA: OXIDAZIO-ERREDUKZIO OREKAK

8. GAIA: ELEKTROKIMIKA.

9. GAIA: ESPEKTROSKOPIA.

10. GAIA: KROMATOGRAFIA.

MetodologiaToggle Navigation

KLASE MAGISTRALAK: EDUKI TEORIKOAK ETA JARDUERA KOOPERATIBOAK

• Jarduera presentziala: Irakasleak eduki teorikoak azalduko ditu eta aplikatzekoak diren arazoak eztabaidatuko ditu. Ikasleek modu kooperatiboan ebatziko dituzte irakasleak planteatutako galdekizunak.

• Jarduera ez-presentziala: Ikasleak bakarka eta taldean landuko ditu eduki teorikoak eta gai bakoitzean lan-material gisa ematen diren galdekizunak (autoebaluazioa).

IKASGELAKO PRAKTIKAK: (A) ARAZOAK ETA (B) JARDUERA OSAGARRIAK

Egin beharreko jarduerak: problemak ebaztea eta lan kooperatiba egitea.

(A) ARAZOAK

• Jarduera presentziala: Irakasleak gai bakoitzeko arazo-zerrenda bat emango du eta horiek ebazteko estrategia posibleak planteatuko dizkio ikasleari. Ikasleek modu kooperatiboan ebatziko dituzte irakasleak planteatutako arazoak.

• Jarduera ez-presentziala: Ikasleak banaka landuko ditu gai bakoitzean lan-material gisa ematen diren arazoak eta galdekizunak.

(B) JARDUERA KOOPERATIBOAK

Jarduera kooperatiboak talde-lanak dira, industrian benetako kimika analitikako arazoak ebazteko eskuratutako ezagutzetan oinarrituz.

Lantalde bakoitzak jarduera kooperatibo bat egingo du. Jarduera horretan, irakasgai osoaren ezagutzak batuko dira eta kasu jakin baterako aplikatuko da.

Jarduera honek (13 aste zehar) hainbat jarduera presentzial eta ez-presentzial inplikatuko ditu.

• Jarduera presentziala: irakasleak egin beharreko jarduera aurkeztuko du eta ikasleei talde-lanerako aplikatu behar diren tekniketan orientazioa emango die. Ikasturtean zehar jarraipen-saioak egingo dira lan-kooperatiboaren aurrerapena ezagutzeko. Jarduera egin ondoren, talde bakoitzak lana aurkeztuko du.

• Jarduera ez-presentziala: Ikasleek modu kooperatiboan egingo dute talde-lana. Jarduera honen emaitza entregagarria eta ahozko aurkezpena izango da.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgai honek 2 ebaluazio-sistema eskaintzen ditu: ebaluazio jarraitua edo finala. Ikaskuntza-prozesua optimizatzeko eta gaitasunak eskuratzeko ebaluazio jarraitua aukeratzea gomendatzen da. Ikasleak, ikasturtearen hasieran, ebaluazio-prozedura bat aukeratuko du, eta, horretarako, aukeratutako ebaluazio-aukera adieraziz kontratu bat sinatuko du. Ebaluazio jarraituaz ebaluatuta izateko eskatzen diren baldintzak bete beharko ditu.

Irakasgaiaren ebaluazio presentziala ezin bada egin, aldaketak egingo dira UPV/EHUn dauden tresna informatikoak erabiliz ebaluazioa “onlien” egiteko. Online ebaluazio horren ezaugarriak eGelan argitaratuko dira.

A) EBALUAZIO JARRAIA

Hurrengo probak izango ditu:

i. ARIKETA PRAKTIKOAK (aplikazio-ariketak, kasu praktikoak, etab.): banakako lana eta lan kooperatiboa.

ii. LAN TEORIKO-PRAKTIKOA, ABP metodologia erabiliz eta “Ingeniaritza Kimikoko Esperimentazioa II” irakasgaiarekin lotuta dagoena. Irakasgaian barneratutako ezagutzak modu praktikoan aplikatzeko egingo da (lan kooperatiboa). Lan hori egin ondoren, ikasgelan aurkeztuko da, eta horrek hainbat gaitasuna baloratzeko balioko du.

iii. IDATZIZKO PROBA, irakasgaiaren edukiekin zerikusia duten gaiak eta aplikazio-ariketak aztertuko dira (lan indibiduala).

Noten distribuzioa:

i. ARIKETA PRAKTIKOAK: % 15

ii. PROIEKTUA (ABP bidez) eta ahozko azalpena: % 15

iii. IDATZIZKO PROBA: % 60

iv. LAN KOOPERATIBOA: % 10

Ebaluazio jarraituan aprobatzeko baldintza hauek bete behar dituzte:

a) Ezarritako jarduera guztiak egin beharko dira (balorazio-inkestak barne).

b) Zereginak ezarritako epean egitea .

c) Proba guztien nota batez bestekoa egiteko, proba bakoitzean gutxienez 3,5/10 lortu beharko da, idatzizko proban izan ezik. Horretan, 4/10 nota lortu beharko da.

Ikasgaia gainditzeko 5/10eko nota lortu beharko da.

Ikasleek lehen adierazitako baldintzaren bat betetzen ez badute, irakasgaia eten egingo da ohiko deialdian, gehienez ere honako azken kalifikazio honekin: 4/10.

B) EBALUAZIO FINALA

Ebaluazio jarraituko sistemara aukeratzen ez duten ikasleek azken azterketa bat egin beharko dute, irakasgaiaren galdera teorikoak eta praktikoak dituenak.

Ohiko ebaluazio deialdiari uko egitea

Bere garaian kontratu baten bidez ebaluazio jarraitua aukeratu duten ikasleek uko egin ahal izango diote ebaluazio-deialdiari, irakasgaia ematen duten irakasleei zuzendutako idazki baten bidez, irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Halaber, ebaluazio-deialdiari uko egin ahal izango diote, eta EZ dira proba idatzira aurkeztuko (azken notaren % 60ko balioa du).

Ebaluazio-deialdiari uko egiteko azken ebaluazio-sistema aukeratzen duten ikasleen kasuan, nahikoa izango da azken probara EZ aurkeztea



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgaiaren edukiak garatzeko erreferentziazko materiala OINARRIZKO BIBLIOGRAFIAN proposatutako testuliburuak dira. Ikasgaia egiteko behar den lan-materiala ikaslearen eskura dago e-gelan. Ikastaro horrek honako hauek biltzen ditu, oro har:
• Gaien aurkezpena (edukien azalpen zehatza)
• Galderak, arazoak eta aplikazio-ariketak (emaitzekin).
• Gaiaren edukiak sakontzeko/osatzeko eta/edo jarduera kooperatiboak egiteko material osagarria.
• Esteka interesgarriak.
E-gela ikastaroak honako FORO hauek ere eskaintzen ditu:
• ZALANTZA-FOROA: ikasleek zalantzak bidal ditzaten eta modu kooperatiboan ebatz ditzaten.
• IRADOKIZUNEN FOROA: ikasleek iradokizunak bidal ditzaten irakasgaiaren garapena hobetzeko.
• FORO KOOPERATIBOAK: ikasleen jarduera kooperatiboei buruzko lana errazteko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

• SKOOG D.A.; WEST D.M.; HOLLER F.J., CROUCH S.R. Fundamentos de Química Analítica.

Madrid: Ed. Thompson,2008.

• HARRIS D.C. Análisis Químico Cuantitativo. Barcelona: Ed. Reverté, S.A., 2001.

• SANCHEZ BATANERO P., GÓMEZ DEL RÍO M.I. Química Analítica General Vol. I y II.

Madrid: Ed. Síntesis S.A., 2006.

• SILVA M; BARBOSA J. Equilibrios iónicos y sus aplicaciones analíticas. Madrid: Ed. Síntesis S.A., 2004.

• YAÑEZ-SEDEÑO P.; PINGARRÓN J.M., DE VILLENA RUEDA F.J. Problemas resueltos de química analítica. Madrid. Ed. Síntesis S.A., 2003.

• HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ L., GONZÁLEZ PÉREZ C. Introducción al análisis instrumental.

Barcelona: Ed. Ariel S.A., 2002.

• SKOOG D.A. HOLLER F.J. CROUCH S.R. Principios de análisis instrumental. México.

Cengage Learning, 2008.

Gehiago sakontzeko bibliografia

• VICENTE PÉREZ S. Química de las disoluciones: diagramas y cálculos gráficos. Madrid:
Alhambra, 1996.
• SKOOG D.A., LEARY J.J. Análisis Instrumental. Madrid: Ed. McGraw-Hill, 1996.
• MARR I.L., CRESSER M.S., GÓMEZ ARIZA J.L. Química Analítica del Medio Ambiente. Ed:
Universidad de Sevilla, 1989.
• SAWYER C.N., McCARTY P.L., PARKIN G.F. Química para ingeniería ambiental.
Bogotá(Colombia). Ed.McGraw Hill, 2001.
• WILLARD H.H., MERRITT L.L., SETTLE F.A. Métodos instrumentales de análisis. México:
Grupo Editorial Iberoamérica, 1991.

Aldizkariak

Analytical Chemistry (Anal. Chem.): http://pubs.acs.org/journal/ancham
Analyst: http://pubs.rsc.org/en/journals/journalissues/an#!recentarticles&all
Analytica Chemical Acta (Anal. Chim. Acta): http://www.sciencedirect.com
International Journal of Environmental Analytical: http://www.tandfonline.com/toc/geac20/current
Chromatographia: http://link.springer.com/journal/10337
Journal of Chromatography A: http://www.journals.elsevier.com/journal-of-chromatography-a/
Electroanalysis: http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1002/(ISSN)1521-4109

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALVAREZ GORDEJUELA, JON
  • ENCINAS MALAGON, MARIA DOLORES
  • GOMEZ DE BALUGERA LOPEZ DE ALDA, ZURIÑE

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.