XSLaren edukia

Enpresen Kudeaketa III: Estrategia Zuzendaritza27657

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
Titulazioa
Lan Harreman eta Giza Baliabideetako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27657

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala37.556.25
Gelako p.1522.5
Ordenagailuko p.7.511.25

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honetan Zuzendaritza Estrategikoaren teknika garatuko da: kontzeptu mailan eta praktikan

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IKASKETA HAUEN EMAITZA, Zuzendaritza estrategikoaren tresnak erabiltzen ikastea da;

PLAN ESTRATEGIKO bat garatu eta honen ezarpena zein ebaluaketa prestatzea, alegia.



Ikasgai honetan propio garatuko diren KONPETENTZIAK honako hauek dira:



- Zuzendaritza estrategikoaren hiztegia eta teknika erabiltzen ikasi

- Idatziz eta ahoz langaiak aurkeztu ikasgaian proposatutako enpresa arazoei konponbidea emanez

- IKT erabili ikasgaian zehar lantzen diren konpetentzietan

- Erabakiak hartu: bakarka eta taldeka



Ikasgai honetan garatuko diren KONPETENTZIEK, LLHH eta GGBB graduko honako konpetentziei isurtzen diote:



- Enpresak/antolamenduak duen posizionamendu estrategikoaren arabera, GGBB esparruari dagozkiok politika eta jarduerak garatu

- GGBB-estrategiak garatu, kontrolatu eta ebaluatu

- Lan Harremanak osatzen dituzten arlo desberdinak uztartu

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- ZUZENDARITZA ESTRATEGIKOA: SARRERA

2.- ZE PROZESUA (I): JARDUERA ESPARRUA ZEIN DEN ERABAKITZEA (Negozio/Misio/Bisioa)

3.- ZE PROZESUA (II): ANALISI eta DIAGNOSTIKO ESTRATEGIKOA (Ingurunea eta Baliabide/gaitasunak)

4.- ZE PROZESUA (III): FORMULAZIO ESTRATEGIKOA (Helburuak eta estrategiak)

5.- ZE PROZESUA (IV): EZARPEN ETA KONTROL ESTRATEGIKOA (Kudeaketa-plana, Aginte-Koadro Integrala,Plan estrategikoaren ebaluaketa)

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai honetan garatuko den irakaskuntza-ikaskuntza metodologiaren barne honako elementuak daude: irakasleak egindako kontzeptu azalpena; ikasleak bakarka burututako bilaketak, hausnarketak eta idazlanak; projektu baten inguruko talde-lana; ikasleek burututako bakarkako ahozko aurkezpenak; proposatutako hausnarketei inguruko eztabaidak.



Ikasgai honetan egiten den planteamendua EBALUAKETA JARRAIAn oinarritzen da. Ikasgai hau UPV/EHUk bere gain hartu duen IKD irakaskuntza-ikaskuntza ereduaren barne kokatzen da bete betean. Bertan, irakaskuntza-ikaskuntza METODOLOGIA AKTIBOAK landuko dira (projektu baten bidez ikasketaren inguruan) ikaslegoaren gaitasunak garatzeko eta, UPV/EHUren ikaslegoaren ebaluaketaren araudiarekin bat dator, bereziki bi arlotan: EBALUAKETA FORMATIBOA eta JARRAIA erabiliko ditu.



Bestalde, UPV/EHUko Ikaslegoaren estatutuko, II kap. 13. Artik.ak, a) atalean, bere aldetik, ikasleak “bere hezkuntza osatuko duten akademi jardueretan AKTIBOKI parte hartu beharko du”-ela dio. Aldi berean, c) atalean zera dio: “Unibertsitate-jardueretan ERANTZUKIZUNEZ parte hartzea eta hauek BEHAR BEZALA GARA DAITEZEN LAGUNTZEA”.



Horiek horrela, Enpresa kudeaketa III: zuzendaritza estrategikoan EBALUAZIO JARRAIA EGIN AHAL IZATEKO HONAKO JARDUERAK ESKATZEN ZAIZKIO IKASLEARI: Eskoletan parte hartu behar du; Garaiz ibili behar du eskoletan eta talde bileretan; ERRESPETU OSOZ aritu behar da ingurukoekin, ikaskide naiz irakasle; Arreta erakutsi behar du eskoletan; Ikasgaiaren eduki teorikoak landu egin behar ditu ikasgaia aurrera dihoan heinean; Irakasleak eskatutako bakarkako lana egin behar du (garaiz eta behar bezala); Lan taldeak adostutako bileretan parte hartu behar du; Dagokionean, ahozko aurkezpenak egin behar ditu; Projektua burutzeko dagozkion lanak (garaiz eta egoki) egin behar ditu; Tramankulu elektronikoak ikasgai honetan garatuko diren jarduera akademikoak burutzeko besterik ez ditu erabiliko; IRUZURRIK EZ DU EGINGO norbere eta taldearen ekarpen akademikoetan; BERE JOKABIDEAK IKASKIDEEN BAKARKAKO ETA TALDEKO LAN JARDUERA AHALBIDERATUKO DUTE UNE ORO.



BALDINTZA HAUETARIKO BAT/BATZUK EZ BETETZEKOTAN, IKASLEA ETENGABEKO EBALUAKETATIK AT GELDITUKO DA ETA OHIKO DEIALDIAN EZ NAHIKOA IZANGO DU. Ikastaroaren lehen egunean irakasleak baldintza hauek argituko ditu eta IKASLEAK EZAGUTZEN DITUELA IDATZIZ ADIERAZI BEHARKO DU EBALUAKETA JARRAIA EGIN AHAL IZATEKO.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 60
    • IKASGELAN IZANDAKO JOKABIDEA (Parte hartzea, talde lana, aurkezpenak) (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa jarraiaren ebaluaketa-irizpide zehatzak (errubrikak) E-gela bitartez eskuragarri daude eta zehazki azalduko dira eskoletan.



Eskoletan jarraiki parte hartzen ez duten ikasleek, etengabeko ebaluazioa izaki, uko egin diezaiokete ebaluaketa eredu honi irakasleari zuzendutako email batean erabaki hau adieraziz ikasturtea hasi eta hurrengo 9 asteetan.



Azken ebaluaketa izango duten ikasleek ikasgaiko ezagutzei buruzko idatzizko azterketa bat izango dute (%50) eta ezagutza horiek kasu baten inguruan aplikatu beharko dituzte (%50).



Bai etengabeko ebaluaketan eta baita ebaluaketa finalean ere, ebaluaketarako erabiltzen diren tresna desberdinetan, gutxienez, nahikoa adierazten duen iritzia atera beharko du ikasleak.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez ohiko deialdiak froga bi izango ditu: idatzizko azterketa bat eduki kontzeptualei buruz (%50) eta hausnarketarako kasu baten inguruko galdera praktikoak (%50).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

E-Gelan aurki daitezkeenak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Albizu, E. eta Landeta, J. (Koord.) (2014) Zuzendaritza estrategikoa. EHU. Leioa

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ansoff, I.H. y MacDonell, E. J.(1998) La dirección estratégica en la práctica empresarial. Ed. Addison Wesley. Naucalpán de Juárez.

Bueno, E. (1996), La Dirección estratégica de la empresa. Ed. Pirámide Madrid.

David, F.A. (1997), Conceptos de administración estratégica. Ed. Prentice Hall. Naucalpán de Juárez.

García, D.; Bernal, J. y Briones, A.J. Coord. (2010), El Emprendedor Innovador y la Creación de Empresas. Ed. Universidad Politécnica de Cartagena. Cartagena.

Gómez Mejía, L.R., Balkin, D.B., y Cardy, R.L. (1997) Gestión de Recursos Humanos. Prentice Hall. Madrid.

Grant, R.M. (1995), Dirección Estratégica. Ed. Cívitas. Madrid.

Jiménez, J.A. (2005): Dirección Estratégica y Viabilidad Empresarial, Ediciones Pirámide. Madrid.

Johnson, G. y Scholes, K. (2007) Dirección estratégica (7ª edición). Prentice Hall, Madrid (traducción del original: Exploring Corporate Strategy, 1999, Prentice Hall)

Menguzzato, M. y Renaú, J. J. (1995) La dirección estratégica de la empresa. Ariel. Barcelona.

Mintzberg, H.; Quinn, J.B.; y Goshal, S. (1999) El proceso estratégico. Prentice Hall. Madrid.

Navas, J.E. y Guerras, L.A.(2007) La Dirección Estratégica de la Empresa. Teoría y aplicaciones(4ª edic.), Editorial Cívitas, Madrid.

Pérez Moya, J. (1994) Manual de estrategia y gestión de empresas. Ed. Díaz de Santos. Madrid.

Porter, M.E. (1987) Ventaja Competitiva. Creación y sostenimiento de un
desempeño superior, CECSA, México D.F., (traducción del original: Competitive
Advantage. Creating and sustaining superior performance, The Free Press)

Thompson, A. A. y otros (2015). Administración Estratégica: Teoría y casos (19ª edic.). Ed. McGraw Hill. México.

Urra, J.A. (2018), Dirección estratégica para el siglo XXI. Ed. Pirámide. Madrid.

Aldizkariak

http://www.estrategia.net/estrategia/
https://www.expansion.com/actualidadeconomica.html
https://cincodias.elpais.com/
http://www.ehu.eus/cuadernosdegestion/revista/es/
https://www.ehu.eus/ojs/index.php/rdae
https://redaedem.org/?seccion=revistas_ermbe_presentacion
https://www.euskadi.eus/k86aEkonomiazWar/ekonomiaz/inicio
https://www.revistadyna.com/inicio-dyna
http://www.revistadyo.com/index.php/dyo
http://www.ogasun.ejgv.euskadi.net/r51-k86aekon/es/k86aEkonomiazWar/ekonomiaz/inicio?locale=es_ES
https://ubr.universia.net/
Ekonomiaz

Web helbideak

http://www.eustat.es
http://www.ine.es
http://www.mercaempleo.es/cast/new/index.htm
http://www.directivos.com/
http://mtas.es
http://www.europa.eu.int/comm/eurostat/index.html
http://www.aedipe.es/
http://www.cvdirectivos.com/
http:www.openvalue.com/MundoOpen/Universidad/03Glosario.html
http://www.cvdirectivos.com/
http:www.openvalue.com/MundoOpen/Universidad/03Glosario.html

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AHUMADA CARAZO, ROSA MARIA
  • ALBIZU GALLASTEGUI, ENEKA
  • BETZUEN ALVAREZ, AMAIA JONE

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

15:00-16:00 (1)

15:00-16:30 (2)

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

16:00-17:00 (1)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

16:30-17:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-11:30 (1)

10:30-12:00 (2)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:30-12:30 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:00-10:30 (1)

Irakasleak