XSLaren edukia

Adingabekoen Babes Juridikoa eta Familia26200

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea
Titulazioa
Kriminologiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26200

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala31.547.25
Gelako p.13.520.25

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Adin txikikoak babesteko zuzenbide zibilak eskaintzen dituen baliabide eta tresna juridikoen azalpenak ematen dira irakasgai honetan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Adin txikioaren gaitasuna eta autonomia; adin txikioak zaintzeko erakundeak (guraro ahala, tutoretza eta egitatezko zaintza); botere publikoak eta familiako kideak batera aritzea (tutoretza automatikoa, harrera eta zaintza); familiako krisiak; bitartekaritza famili arazoetan.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Gaitasuna eta erantzukizuna. 1.- Gaitasuna oro har: gaitasun juridikoa eta jardutekoa. 2.- Adin txikikoaren gaitasuna. Negozio-gaitasuna eta gaitasuna osatzea. 3.- Erantzukizun zibila.



Adin txikikoa babesteko famili erakundeak. 1.- Sarrera . 2.- Guraso ahala. 3.- Tutorertza. 4.- Egitatezko zaintza.



Botere publikoen parte hartzea. 1.- Babesik gabeko adin txikikoak laguntzeko batera aritzea botere publikoak eta familiakoak. 2.- Tutoretza automatikoa, zaintza eta harrera. 3.- Laguntzarik gabe bakarrik etorri diren adin txikiko atzerritarren egoera.



Adin txikikoa eta famili mota desberdinak. 1.- Bikote progenitorea edo adoptatzailea. 2.- Bikote berria (bigarren familia). 3.- Progenitore bakarra. 4. Adin txikikoa famili krisian: 4.1. Banantzea eta dibortzioa. 4.2. Famili bitartekaritzan funtzioa.

MetodologiaToggle Navigation

METODOLOGIA

Irakasgaia ikasteko metodoan biltzen dira klase teorikoak hartzea eta kasu praktikoak egitea. Kasuen bidez, errealitateko arazoak ikusi eta aztertzen dira, konponbide desberdinak topatu eta horietatik bat aukeratu beharra izanik, konponbidearen argudioak emanez noski. Kasua aztertzeko, beharrezkoa da iturri juridikoak bilatzea eta kontsultatzea, horiek gero analizatu, sistematizatu eta, behar izanez gero, jendaurrean azaltzeko. Klasearen barruan, emandako azalpen teorikoen eta kasu praktikoen konponbideen gaineko eztabaidak sustatuko dira. Halaber, kasu praktikoetan, azalduko dira epaiak, dokumentu juridikoak eta albiste juridikoak, ikaslearen interesa eta parte hartzea bultzatzeko.



FORMAKUNTZARAKO JARDUERAK

(1) Klaseen bidez ikasi beharreko gaiekin lotutako kontzeptuak eta prozedurak gelan aurkeztea.

(2) Arauak eta jurisprudentzia bilatzea eta kontsultatzea teknologia berriak erabiliz.

(3) Proposatutako materialak bakoitzak irakurtzea

(4) Praktikak (ariketak, kasuak edo arazoak) prestatzeko lana, banaka eta taldeka.

(5) Proposatutako gaiak sakonago aztertzea, banaka edo taldeka.

(6) Aurkezpenak eta eztabaidak.

(7) Banakako ikasketa, frogak eta azterketa (ahoz edo idatziz).



IKASITAKOAREN EMAITZAK

(1) Garrantzia juridikoa duten egitatezko suposamenduak bereiztea.

(2) Kasuan aplikatu beharreko arau juridikoak aukeratzea, ulertzea eta erabiltzea.

(3) Gaiari buruzko jurisprudentzia eta bibliografia garrantzitsuena topatzea.

(4) Gaiari dagozkion kontzeptu juridikoak jakitea eta erabiltzea.

(5) Aukera desberdinak atzematea, argudioak osatzea eta kasurako egokiena den konponbidea aukeratzea.

(6) Azalpenak, ahoz nahiz idatziz, modu ordenatuan eta garbian ematea, terminologia juridikoaren erabileran trebezia erakutsiz.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 70
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikastaroaren emaitzak neurtzeko, ebaluazio-sistema honela banatuko da:

-notaren %30a eskola praktikoetan eskuratutako konpetentziei dagokie

-notaren %70a idatzizko azterketa bidez (galderak garatzekoa edota test modukoa).

Irakasgaia gainditzeko bi zatiak aparte gainditu behar izatea ez da beharrezkoa izango.

Eskola praktikoen ebaluazioa ikasturtean zehar egingo da; hala ere, ikasleek beti izango dute eskubidea eskola praktikoetan eskuratutako konpetentzien ebaluazioa amaierako proba baten bidez egiteko, eskola praktikoetak parte hartu badute zein ez. Irakasleak, eskola praktikoak hastean, jakinaraziko du, bi sistemak erabili dituzten ikasleen kasuan, irakasgaiko azken nota nola kalkukatuko den: azken probako nota bakarrik zenbatuta edo bi notetatik hoberena hartuta.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Eskola praktikoetan ikasleek lortutako emaitza positiboak gordeko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

GIL RODRIGUEZ: ¿Las instituciones tuitivas¿, en PUIG FERRIOL, GETE-ALONSO, GIL y HUALDE, Manual de Derecho Civil, I. Introducción y derecho de la persona, 3ª ed., Marcial Pons, Madrid, 2001.
SEISDEDOS MUIÑO: ¿La patria potestad¿, en PUIG FERRIOL, GETE-ALONSO, GIL y HUALDE, Manual de Derecho Civil, I. Introducción y derecho de la persona, 3ª ed., Marcial Pons, Madrid, 2001

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

LACRUZ BERDEJO, SANCHO REBULLIDA, LUNA SERRANO, DELGADO ECHEVERRÍA, RIVERO HERNANDEZ. RAMS ALBESA: Elementos de Derecho Civil, IV. Derecho de familia. Dykinson, Madrid, 2008

Gehiago sakontzeko bibliografia

AAVV (coord. ALVENTOSA DEL RÍO.): Matrimonio y adopción por personas del mismo sexo, Cuadernos de Derecho judicial, XXVI, Madrid, 2006.
ARRUABARRENA MADARIAGA - PAUL OCHOTORENA (dir.): Manual de protección infantil, Barcelona, 2001.
ASENSIO SÁNCHEZ: La patria potestad y la libertad de conciencia del menor, Madrid, 2006.
CAMPO IZQUIERDO: ¿La mediación familiar como complemento del proceso judicial de familia¿, Revista de Derecho de Familia, nº 26, enero ¿ marzo, 2005.
CASTILLEJO MANZANARES: Guarda y custodia de hijos menores. Las crisis matrimoniales y de parejas de hecho, Madrid, 2007.
DE LAMA AYMÁ: La protección de los derechos de la personalidad del menor, Valencia, 2006.
LÁZARO GONZÁLEZ ¿MAYORAL NARROS (coords.): Jornadas sobre derecho de los menores, Madrid, 2003.
LLEBARÍA SAMPER: Tutela automática, guarda y acogimiento de menores (Estudio sistemático de la Ley 21/1987, de 11 de noviembre), Barcelona, 1990.
LUQUÍN BERGARECHE: Teoría y práctica de la mediación familiar intrajudicial y extrajudicial en España, Pamplona, 2007.

Aldizkariak

Anuario de Derecho Civil, Revista de Derecho Privado, Aranzadi Civil, Indret, Revista de Derecho de Familia, Derecho Privado y Constitución, Cuadernos Cívitas de Jurisprudencia Civil

Web helbideak

Saila
https://www.ehu.eus/es/web/departamento-derecho-de-la-empresa-y-derecho-civil

Poder Judicial
http://www.tribunalconstitucional.es/
http://www.poderjudicial.es
http://www.justizia.net

Poder legislativo
http://www.boe.es/
http://www.cde.ua.es/boe
http://www.euskadi.net/cgi-bin_k54/bopv_00?C
http://www.senado.es/brsweb/CALEX
http://www.senado.es/brsweb/ALCA/formulario.html

Poder Ejecutivo
http://www.administracion.es
http://www.euskadi.net

Jurisprudencia constitucional
http://www.boe.es/g/es/bases_datos/tc.php

Derecho Civil
http://www.derechocivil.net/
http://civil.udg.es/normacivil
http://www.codigo-civil.org/

Buscadores de bibliografía
http://www.senado.es/brsweb/ARTI/formulario.html
http://dialnet.unirioja.es/
http://biblioteca.uam.es/derecho/bibdigital.html
http://www.rebiun.org/
http://sentenciascivilescomentadas.unirioja.es/cex_produccion/sistemas/crd/inicio.jsp

Documentos electrónicos
http://diariolaley.laley.es/Content/Inicio.aspx
http://www.indret.com/
http://www.eusko-ikaskuntza.org/es/publicaciones/colecciones/eleria

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ASUA GONZALEZ, CLARA ISABEL
  • FERNANDEZ-SANCHO TAHOCES, ANA SUYAPA
  • HERNANDO COLLAZOS, ISABEL

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-19

15:30-18:30 (1)

20-28

15:30-17:30 (2)

29-29

15:30-16:30 (3)

30-30

15:30-16:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 4.5 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • AULA 4.5 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)
  • AULA 4.5 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (3)
  • AULA 4.5 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (4)

16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-28

17:30-18:30 (1)

29-29

16:30-18:30 (2)

30-30

16:00-18:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (3)