XSLaren edukia

Gorputz Adierazpena eta Dantza25795

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25795

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Gelako p.4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honek gorputz-adierazpenaren arloan sartzen ditu ikasleak, eta, bereziki, beraren adierazkortasunik jatorrenean, Dantza arloan. Irakasgaiaren interesa, kirol-motrizitate hutsean oinarritutakoarekin alderatuz, motrizitatearen osagai adierazkor eta estetikoen ikasketan eta bizipenean datza. Hori garrantzitsua eta oinarrizkoa da, ikasleen prestakuntza eta formazio motorrerako eta etorkizunean hezkuntza-testuinguruetan eta/edo aisialdia eta denbora librean izan ditzakeen esku-hartzeetarako. .



Irakasgaia, besteak beste, graduko Praxiología, Oinarrizko Gorputz Hezkuntza, Kirol Jolasak eta Jarduera Fisiko eta Kirolen irakaskuntza irakasgaiekin lotua dago

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IRAKASGAIAREN GAITASUN ESPEZIFIKOAK

G1. Adierazpeneko Gorputz Jardueren egiturak eta funtzioak ezagutu eta ulertu.

IKASKUNTZA EMAITZAK: ikaslea, bai ahoz, eta baita idatziz ere, Adierazpeneko Gorputz Jarduera eta Dantzaren marko kontzeptuala, egiturak eta funtzioak aztertzeko eta interpretatzeko gai izango da.

G2.- Gorputz adierazpeneko oinarrizko hamaika teknika bizi eta aztertzea, besteak beste: tradiziozko dantzak, areto dantzak,dantza moderno-garaikidea.

IKASKUNTZA EMAITZAK G2. Ikaslea, gorputz lengoaiaren forma desberdinak eta dantza estilo desberdinak zehazteko, irudikatzeko-antzezteko eta aztertzeko gai izango da.

G3.- Gorputz Adierazpeneko, Keinu bidezko Antzerki eta Dantza lan koreografiko originalak osatzea.

IKASKUNTZA EMAITZAK G3. Ikaslea, gorputz Adierazpeneko, Keinu bidezko Antzerkiko eta Dantzako hamaika konposizio praktiko original sortzeko, osatzeko eta ikuslegoaren aurrean aurkezteko gai izango da.



ZEHARKAKO GAITASUNAK:

*G021 Lan arloko bikaintasun eta kalitate ohiturak garatzea.

IKASKUNTZA EMAITZAK G021. Ikaslea, gai izango dira gorputz-adierazpeneko egoeretan modu aktiboan parte hartzeko eta ideia iradokitzaileak proposatzeko, bai eta Gorputz Adierazpenaren eta dantzaren arloan proposamen didaktikoak egiteko ere.



(*) Gaitasun hau landu, ebaluatu eta kalifikatu egingo da.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKI TEORIKOAK:

-GORPUTZ ADIERAZPENA: marko kontzeptuala

-ADIERAZPENEKO EGOERA MOTORRAK IKUSPEGI PRAXIOLOGIKOTIK: helburu motorrak eta ezaugarri bereizgarriak

-ADIERAZPENEKO JARDUERA MOTOR FISIKOAK SOIN HEZKUNTZAKO EDUKI GISA

-ADIERAZPEN DRAMATIKOA. Hitzezkoa ez den komunikazioa. Keinu-Antzerkia. Keinua eta mimika.

-DANTZARAKO SARRERA. Dantza, jarduera fisiko, artistiko eta tekniko gisa. Dantzaren historia eta garapena. Dantza arte gisa markatu duten estiloak. Dantzaren gauregungo era eta joera berriak.



EDUKI PRAKTIKOAK:



1. ADIERAZPEN MOTORRERAKO SARRERA. Gorputz adierazkorraren analisia. Norbere gorputzaren eta beronen adierazpen-aukeren ezagutza, bestearekiko eta taldearekiko harremanean. Gorputzaren adierazpen-aukerak espazioarekiko, denborarekiko eta objektuaren munduarekiko harremanean.



2. DRAMATIZAZIOA (KEINU-ANTZERKIA). Gorputz keinuen analisia eta horien esanahia. Ekintzak eta pertsonaiak irudikatzetik egoeren irudikapenera.



3. DANTZA: Dantza estilo ezberdinen praktika. Dantzaren oinarri teknikoak eta koreografikoak. Koreografia sortzeko printzipioak.

MetodologiaToggle Navigation

Saio teoriko zein praktikoen garapen egokirako, ikasleak modu aktiboan parte hartzea, interesa erakutsiz eta talde-lanarekin errespetuz parte hartzea ezinbestekoa da. Saio praktikoak gimnasioan eta saio teorikoak gelan egiten dira.

Irakasgaia honetan, ikaslea, ezagutzak eskuratzeko etengabeko prestakuntza prozesu batean barneratzea lortu nahi dugu, modu horretan deskribatutako gaitasunak modu jarraituan eta progresiboan garatuz, eta horrela, bilatutako ikaskuntzaren emaitzak lortu direla egiaztatuz.

Irakasgaia ondo jarraitzeko ikasleak astero E-gela plataforma kontsultatzea behar beharrezkoa izango du, bai eduki teorikoak, bai eta eduki praktikoak, zein laguntza-dokumentazioa kontsultatzeko: bai artikuluak, liburuak eta bideo estekak... zereginak bidaltzeko, ebaluazio jarraituaren (etengabekoa) proba praktikoak eta horien datak, errubrikak ezagutzeko, dokumentazio eta bai eta izango diren oharrak ezagutzeko ere (ordutegi edo eta instalazio aldaketak, nota partzialen argitaratzeak, eta abar.)

Irakasgai honen irakaskuntzari buruzko edozein zalantza kontsultatzeko eta ebazteko gomendagarria da ikasleek tutoretzak erabiltzea, bai etengabeko ebaluazio sisteman, bai amaierako ebaluazioan (are gehiago).



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 70

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIOA (*):



1. OINARRI TEORIKOEN BALORAZIOA (azken notaren %20): Eskola magistraletan garatu, planteatu edo eskatutako banakako eta taldeko lanak jasoko dituen idatzizko talde-txostena. Agindutako lanak ez aurkeztu edo gainditzekotan, edo idatzizko talde-txostena ez gainditzekotan, garatu beharreko galdera motzeko idatzizko proba bidez ebaluatua izango da (ohiko deialdian dagokion datan).



2. OINARRI PRAKTIKOEN BALORAZIOA (azken notaren %80):



2.1. KONPOSIZIOAREN BALORAZIOA (Azken notaren %70): Irakasgaian landutako eduki praktikoak jasoko dituzten taldekako Gorputz adierazpena eta Dantza konposizio expresibo originalak sortu eta jendaurrean aurkeztu beharko dira.



2.2. G021 GAITASUNAREN BALORAZIOA (azken notaren %10): Gaitasun hau saio praktikoetan planteatutako praktiken, jolas ariketen eta bestelako proposamen praktikoen burutzearen eta menperatzearen baitan ebaluatu eta kalifikatuko da. Irakasgaiaren izaera praktikoa dela eta saio praktikoetan parte hartzea funtsezkoa da gaitasun honen baloraziorako, modu honetara, parte hartutako saio bakoitzak 0,03 puntuko balioa izango du.



OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgaiaren azken nota osatzeko, beharrezkoa izango da, bai 1. Oinarri teorikoen balorazioan, bai eta 2. Oinarri praktikoen balorazioan ere gutxienez 10etik 5eko kalifikazioa lortzea (azken balorazio hau egiteko, izango diren proba praktiko bakoitzean 10etik 5eko bat gutxienez eduki behar da).



G021 gaitasunaren balorazioari dagokionez, ikasleak saio praktikoen gutxienez %80an proaktiboki parte hartu beharko du.



Ohiko deialdian irakasgaia ez gai bada, gainditutako alderdien notak (hala izatekotan) ikasturte bereko EZOHIKO DEIALDIRA ARTE BAKARRIK gorde ahal izango dira.



(*) ETENGABEKO EBALUAZIOA: ikasleak uko egin ahal izango dio etengabeko ebaluazio-sistemari, eta azken ebaluazioa aukeratu ahal izango du lehenengo 9 asteen barruan. Idatziz jaso eta jakinarazi beharko die irakasleei (posta elektronikoz).



IKASKETA EDOTA EBALUAZIO PROZESUETAN ESKATZEN DIREN PRINTZIPIO ETIKOAK ETA ZINTZOTASUNA EZ BADIRA BETETZEN KALIFIKAZIOA ZERO (0.0 SUSPENTSO) IZANGO DA.



AZKEN EBALUAZIOA

1. OINARRI TEORIKOEN BALORAZIOA (azken notaren %20): garatu beharreko galdera motzeko idatzizko proba.

2. OINARRI PRAKTIKOEN BALORAZIOA (azken notaren %80):



2.1. KONPOSIZIOAREN BALORAZIOA (Azken notaren %70): Irakasgaian landutako eduki praktikoak jasoko dituzten taldekako Gorputz adierazpena eta Dantza konposizio expresibo originalak sortu eta jendaurrean aurkeztu beharko dira.



2.2. G021 GAITASUNAREN BALORAZIOA (azken notaren %10): Gaitasun hau saio praktikoetan planteatutako praktiken, jolas ariketen eta bestelako proposamen praktikoen burutzearen eta menperatzearen baitan ebaluatu eta kalifikatuko da. Irakasgaiaren izaera praktikoa dela eta saio praktikoetan parte hartzea funtsezkoa da gaitasun honen baloraziorako, modu honetara, parte hartutako saio bakoitzak 0,03 puntuko balioa izango du.



OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgaiaren azken nota osatzeko, beharrezkoa izango da, bai 1. Oinarri teorikoen balorazioan, bai eta 2. Oinarri praktikoen balorazioan ere gutxienez 10etik 5eko kalifikazioa lortzea (azken balorazio hau egiteko, izango diren proba praktiko bakoitzean 10etik 5eko bat gutxienez eduki behar da).



Ohiko deialdian irakasgaia ez gai bada, gainditutako alderdien notak ikasturte bereko EZOHIKO DEIALDIRA ARTE BAKARRIK gordeko dira.



DEIALDIARI UKO EGITEA:



Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak dagokion deialdiari uko egitea ekarriko du automatikoki.



IKASKETA EDOTA EBALUAZIO PROZESUETAN ESKATZEN DIREN PRINTZIPIO ETIKOAK ETA ZINTZOTASUNA EZ BADIRA BETETZEN KALIFIKAZIOA ZERO (0.0 SUSPENTSO) IZANGO DA.



Ebaluazioa ez prezentziala egin beharko balitz, antolaketa-egokitzapenak egingo dira 2022-2023 Irakaskuntzarako Egokitzapen Planaren gomendioei jarraituz eta dagokien egutegi eta egitarauan.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIOA :



1. OINARRI TEORIKOEN BALORAZIOA (azken notaren %20): garatu beharreko galdera motzeko idatzizko proba.



2. OINARRI PRAKTIKOEN BALORAZIOA (azken notaren %80):



2.1. KONPOSIZIOAREN BALORAZIOA (Azken notaren %70): Irakasgaian landutako eduki praktikoak jasoko dituzten taldekako Gorputz adierazpena eta Dantza konposizio expresibo originalak sortu eta jendaurrean aurkeztu beharko dira.



2.2. G021 GAITASUNAREN BALORAZIOA (azken notaren %10): Gaitasun hau saio praktikoetan planteatutako praktiken, jolas ariketen eta bestelako proposamen praktikoen burutzearen eta menperatzearen baitan ebaluatu eta kalifikatuko da. Irakasgaiaren izaera praktikoa dela eta saio praktikoetan parte hartzea funtsezkoa da gaitasun honen baloraziorako, modu honetara, parte hartutako saio bakoitzak 0,03 puntuko balioa izango du.



OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgaiaren azken nota osatzeko, beharrezkoa izango da, bai 1. Oinarri teorikoen balorazioan, bai eta 2. Oinarri praktikoen balorazioan ere gutxienez 10etik 5eko kalifikazioa lortzea (azken balorazio hau egiteko, izango diren proba praktiko bakoitzean 10etik 5eko bat gutxienez eduki behar da).



G021 gaitasunaren balorazioari dagokionez, ikasleak saio praktikoen gutxienez %80an proaktiboki parte hartu beharko du.



IKASKETA EDOTA EBALUAZIO PROZESUETAN ESKATZEN DIREN PRINTZIPIO ETIKOAK ETA ZINTZOTASUNA EZ BADIRA BETETZEN KALIFIKAZIOA ZERO (0.0 SUSPENTSO) IZANGO DA.



AZKEN EBALUAZIOA



1. OINARRI TEORIKOEN BALORAZIOA (azken notaren %20): garatu beharreko galdera motzeko idatzizko proba.



2. OINARRI PRAKTIKOEN BALORAZIOA (azken notaren %80):



2.1. KONPOSIZIOAREN BALORAZIOA (Azken notaren %70): Irakasgaian landutako eduki praktikoak jasoko dituzten taldekako Gorputz adierazpena eta Dantza konposizio expresibo originalak sortu eta jendaurrean aurkeztu beharko dira.



2.2. G021 GAITASUNAREN BALORAZIOA (azken notaren %10): Gaitasun hau saio praktikoetan planteatutako praktiken, jolas ariketen eta bestelako proposamen praktikoen burutzearen eta menperatzearen baitan ebaluatu eta kalifikatuko da. Irakasgaiaren izaera praktikoa dela eta saio praktikoetan parte hartzea funtsezkoa da gaitasun honen baloraziorako, modu honetara, parte hartutako saio bakoitzak 0,03 puntuko balioa izango du.



OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgaiaren azken nota osatzeko, beharrezkoa izango da, bai 1. Oinarri teorikoen balorazioan, bai eta 2. Oinarri praktikoen balorazioan ere gutxienez 10etik 5eko kalifikazioa lortzea (azken balorazio hau egiteko, izango diren proba praktiko bakoitzean 10etik 5eko bat gutxienez eduki behar da).



DEIALDIARI UKO EGITEA:

Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak dagokion deialdiari uko egitea ekarriko du automatikoki.



IKASKETA EDOTA EBALUAZIO PROZESUETAN ESKATZEN DIREN PRINTZIPIO ETIKOAK ETA ZINTZOTASUNA EZ BADIRA BETETZEN KALIFIKAZIOA ZERO (0.0 SUSPENTSO) IZANGO DA.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Arropa erosoa eta garbia praktiketarako

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ABAD, A. Historia del ballet y de la danza moderna. Madrid: Alianza,2004

VICIANA, V. y ARTEAGA, M. Las actividades coreograficas en la escuela. Ed. INDE. Barcelona, 1997.

AU, S. Ballet and modern dance. Londres: Thames and Hudson Ltd, 1997

BROZAS, M.P. El cuerpo en la teoría teatral del siglo XX. Ciudad Real:Ñaque, 2004.

CANALIAS,N. Danza inclusiva. Laboratorio de Educación social. Editorial UOC. 2013

COLOMÉ, D. Pensar la danza. Ed. Turner.Madrid, 2007

DUNCAN, I. El arte de la danza y otros escritos . Madrid: Akal, 2003.

EREÑO, C. El proceso de enseñanza apendizaje en la danza.Alternativas para la enseñanza del Arin-arin.(Una reflexión desde la propia práctica). Euskonews 2011

EREÑO, C. La expresión de las emociones en el baile folklórico vasco. Seminario Internacional sobre Globalización y Deporte Tradicional (2º. 2012. Kobe, Japón).Universidad Municipal de Estudios Extranjeros, Kobe, Japón.

II Seminario Internacional. Globalización y deporte. Universidad de Kobe, agosto 2012.

FAST, J. El lenguaje del cuerpo. Ed. Kairós. Barcelona, 1994.

FUENTES, L. (2005) El valor pedagógico de la danza. (tesis inédita)

GUEBER WALSH, N., LERAY, C. y MAUCOUVERT, A. Danza. Ed. Agonos, Lleida, 2000.

LAFERRIERE, GEORGES. Prácticas creativas para una enseñanza dinámica : la dramatización como herramienta didáctica y pedagógica. Ñaque, Ciudad Real : 2001.

MATEU, M., DURAN.C. y TROGNET, M. 1000 ejercicios y juegos aplicados a las actividades corporales de expresión. Ed. Paidotribo. Barcelona, 1995.

URDANGARÍN, C. (2012). Interculturalidad global: vascos en el mundo. El tiempo de las danzas vascas como elemento de socialización americana: el caso del Zazpiak Bat de Reno, Nevada. En Seminario Internacional sobre Globalización y Deporte Tradicional (2º. 2012. Kobe, Japón) (pp. 90-101) Universidad Municipal de Estudios Extranjeros, Kobe, Japón.

Gehiago sakontzeko bibliografia

HISTORIA DE LA DANZA CONTEMPORÁNEA EN ESPAÑA. (VVAA) VI, VII Y VII. Instituto Nacional de las Artes Escénicas y de la Musica. Ministerio de Cultura y Deporte (Gobierno de España)
INTERNATIONAL ENCYCLOPEDIA OF DANCE. Selma jeanne cohen edit. Oxford University (2004)
VIDEOS -PELICULAS-DOCUMENTALES relacionados con los referenciados en clase
BOURCIER, P. Historia de la danza en occidente. Ed. Blume. Barcelona, 1981.
BROZAS, M.P (coordinadora) ¿Cuerpo e imagen en el encuentro de la danza con otras artes? en Cuerpo, imagen y expresión. Secretariado de publicaciones de la Universidad de León (2006)
FERNÁNDEZ DE LARRINOA, K. Invitación al estudio de la danza tradicional del País Vasco. Vitoria-Gasteiz: Servicio central de publicaciones del Gobierno vasco, 1998.

Aldizkariak

ARTEZ. Revista de las artes escénicas
DANCE MAGAZINE
INTERNATIONAL BALLET

Web helbideak

www.guíaspraxis.com
www.expresiva.es
www.artez.com
www.dantzak.com
www.dantzan.com
www.dancemagazine.com
www.eter.com
www.cnd.es
www.ndt.nl
www.victorullateballet.com
www.merce.org
www.nycballet.com
www.abt.org
www.marthagraham.org
www.youtube.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • EREÑO ALVAREZ, MARIA CARMEN
  • FERNANDEZ DEL VALLE, MARIA AURORA
  • URDANGARIN LIEBAERT, CLARA
  • EREÑO ALVAREZ, MARIA CARMEN
  • ROMARATEZABALA ALDASORO, ESTIBALIZ
  • URDANGARIN LIEBAERT, CLARA
  • EREÑO ALVAREZ, MARIA CARMEN
  • ROMARATEZABALA ALDASORO, ESTIBALIZ
  • URDANGARIN LIEBAERT, CLARA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

12:00-13:30 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

10:30-12:00 (1)

12:00-13:30 (2)

11-15

12:00-13:30 (3)

12:00-13:30 (4)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

09:00-10:30 (1)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-15:00 (1)

12:00-13:30 (2)

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

13:30-15:00 (1)

10:30-12:00 (2)

11-15

13:30-15:00 (3)

10:30-12:00 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

13:30-15:00 (1)

09:00-10:30 (2)

11-15

09:00-10:30 (3)

09:00-10:30 (4)

Irakasleak