XSLaren edukia

Estatistika eta Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Ikerketaren Oinarriak25792

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25792

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Gelako p.1522.5
Ordenagailuko p.3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikerkuntza da ezagupen berrien sorrera eta egiaztapenaren oinarri nagusia. Ikasgai honek, ikerketa metodologiari eta data analisiei buruz bideratzen dituen ezagupenek testu zientifikoak ulertarazteko lagungarriak dira. Horretaz gain, metodologiako oinarrizko kontzeptuak eda data analisien kontzeptuak ikerketa lanetan erabiltzeko beharrezkoak izango dira.

Jarduera fisiko eta Kirolaren arloan elementu ezberdinak sartuko dira jokoan, ikuspegi paradigmatiko ezberdinetik jorratzea behartuko dutenak.

Era berean, ikasgai honetan landutako edukiak aplikagarriak izango dira eremu askotan, datuen trataera egokiak egiteko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

ZEHARKAKO GAITASUNAK



G018 Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT) JFKZren esparruan aplikatzen jakitea. Gaitasun hau ordenagauliko praktiketan ebaluatuko da.

IKASKUNTZA EMAITZAK-zeharkako gaitasun G019- Ikasleek Microsoft-en programa informatikoak erabiltzen jakingo dute eta baita ere SPSS edo JASP programak ere.



G019 Lidergorako, pertsonen arteko harremanetarako eta taldean lan egiteko trebetasunak garatzea. Gaitasun hau klasean egindako praktiketan ebaluatuko da.

IKASKUNTZA EMAITZAK-zeharkako gaitasun G019-Ikasleek, bibliografia zientifikoan oinarritzen, errebisio bibliografiko lan bat egiten eta bere aurkezpenaren bidez lantzen jakingo dute.



IKASGAIAREN GAITASUNAK



IG 1. Ikerketa prozesu bat diseinatu eta garatu.

IKASKUNTZA EMAITZAK 1- Ikasleek ikerketa prozesua disenatzen jakimngo dute.



IG 2. Datuak aztertu, estatistikaren kontzeptuak ezagutu eta erabiltzeko

IKASKUNTZA EMAITZAK 2- Ikasleak estadistikako programa informatiko baten bidez datuak aztertzeko gai izango dira.



IG3. Ikerkuntzaren kontzeptu espezifikoak ezagutu eta erabili.

IKASKUNTZA EMAITZAK 3- Ikasleek ikerkuntzaren kontzeptu espezifikoak erabiliko dituzte.



IG4. Ezagupenak erabili ikerketa lan batean.

IKASKUNTZA EMAITZAK 4- Ikasleek ikerkuntzaren kontzeptu espezifikoak aplikatuko dituzte.



Gaitasun horiek klasean egindako praktiketan eta teoriko-praktiko azterketan ebaluatuko dira.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gaia. IKERKETA PROZESUA

1.1. Sarrera: Ikerketa Jarduera Fisikoan

1.2. Literatura erabiliz arazoak konpontzeko

1.3. Arazoaren aurkezpena

1.4. Metodoa

1.5. Ikerketa proiektua

1.6. Ikerketa txostena



2. Gaia. DATUEN ANALISI ESTATISTIKOA

2.1. Kontzeptu estatistikoak

2.2. Analisi deskribatzailea

2.3. datu kualitatiboen analisia

2.4. Aldagaien arteko loturak

2.5. Taldeen arteko ezberdintasunak

2.6. Analisi multibarianteak: sarrera



3. Gaia. IKERKETA MOTAK

3.1. Ikerketa kuantitatiboa

3.2. Ikerketa kualitatiboa



4. Gaia. DATU BILKETARAKO TEKNIKAK.

4.1. Galdesorta. Inkesta.

4.2. Elkarrizketa.

4.3. Behaketa.

4.4. Esperimentua.



5. Gaia. NEURKETA

5.1. Neurketen baliagarritasuna, fidagarritasuna eta zehaztasuna



6. Gaia. LAGIN BIDEZKO METODO ETA TEKNIKAK.

6.1. Lagin motak.

6.2. Laginaren tamaina.



MetodologiaToggle Navigation

Irakasleek eskeinatako edukiak

Talde txikietan egindako lanak (praktikak)

bakarkako ikaskuntza

Ordenagauluko praktikak

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Test motatako proba (%): 55
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 25

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaziorako bi aukera daude:



JARRAIA:

Azterketa eta Praktikak

Praktika guztiak egin eta epearen barruan entregatu behar dira: 2,5 puntu.

G018 “Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT) JFKZren esparruan aplikatzen jakitea” ordenagauliko praktiketan ebaluatuko da.

Azterketa gainditzen ez duten ikasleek, azterketa osoa egin beharko dute uztaileko deialdian.

Azterketa: Atal Teorikoa 4 puntu, Atal Praktikoa: 3,5 puntu.

Azterketa gainditzeko atal bakoitzean gutxienez puntu bat atera behar da eta baita azterketaren puntuazio osoaren %50a.

Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



FINALA:

Ebaluaketa jarraiako baldintzak betentzen ez dituzten ikasleek, ebaluaketa finala burutu beharko dute.

EXAMEN: Atal teorikoa: 5 puntu, Atal praktikoa: 5 puntu.

Azterketa gainditzeko gutxienez bi puntu atera behar dira atal bakoitzean.



Ebaluazio eta ikasketen ohiko printzipio etikoak urratzen badira, kalifikazioa ZERO KOMA ZERO izango da (SUSPENTSOA).



Deialdiari uko egitea:



1.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2.– Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3.– Azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Ebaluazioa ez presentziala egin beharko balitz, antolaketa-egokitzapenak egingo dira 2022-2023 Irakaskuntzarako Egokitzapen Planaren gomendioei jarraituz eta dagokien egutegi eta egitarauan.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1.– Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.

2.– Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.

3.– Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak eba¬luatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebalua¬zioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute.



Ebaluazio eta ikasketen ohiko printzipio etikoak urratzen badira, kalifikazioa ZERO KOMA ZERO izango da (SUSPENTSOA).







Deialdiari uko egitea:



1.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2.– Azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.





Ebaluazioa ez presentziala egin beharko balitz, antolaketa-egokitzapenak egingo dira 2022-2023 Irakaskuntzarako Egokitzapen Planaren gomendioei jarraituz eta dagokien egutegi eta egitarauan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

SPSS edo/eta JASP programa informatikoak
E-Gela

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Etxeberria, J. (1989): Giza zientziei egokitutako estatistika SPSS/PC+ programa paketea erabiliz. EHU. Bilbao.

Goss-Sampson, Mark (2019) Statistical analysis in JASP: a guide for students. JASP.

Heinemann, K. (2003). Introducción a la metodología de la investigación empírica en las ciencias del deporte. Paidotribo.

Juaristi, P (2003). Gizarte Ikerketarako Teknikak. Teoria eta adibideak. Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.

Lizasoain, L.; Joaristi, L. (1995): SPSS 6.01 para Windows. Ed Paraninfo. Madrid.

Manzano, V. (1995): Inferencia estadística: Aplicaciones con SPSS/PC+. Ed. Ra-Ma. Madrid.

Mesoro de Miguel, M (2005). Ikerketa-proiektuak lantzeko teknikak.Udako Euskal Unibertsitatea.

Thomas, J.R., Nelson, J.K. (2007): Métodos de Investigación en Actividad Física. Paidotribo.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Garcia Ferrando, M (1985). Socioestadística. Alianza
Kirkendall, D.; Gruber, J.; Johnson, R. (1987): Measurement and Evaluation for Physical Educators. Human Kinetics. Champaign, Illinois.
Morrw, J.R. y col. (1995): Measurement and evaluation in Human Performance. Human Kinetics. Champaign, Illinois.
Rodriguez Osuna, J.(1991). Métodos de muestreo. Centro de investigaciones sociológicas (CIS). Cuadernos metodológicos.
Ruiz Olabúenaga, J.I.(1989).Métodos de Investigación cualitativa. Universidad de Deusto.
Sierra Bravo,R(1990).Técnicas de investigación social. Teoría y ejercicios. Paraninfo.

Aldizkariak

Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
RYCIDE
Retos, nuevas tendencias en educación física.

Web helbideak

https://jasp-stats.org
https://www.discoveringstatistics.com
http://www.sportsci.org/
http://www.sportsci.org/resource/stats/index.html
http://www.efdeportes.com/
https://revista-apunts.com
https://www.apunts.org

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • EGIBAR ARTOLA, MIREN
  • LLODIO URIBEETXEBARRIA, IÑAKI
  • ZUBILLAGA ZUBIAGA, ASIER
  • EGIBAR ARTOLA, MIREN
  • LLODIO URIBEETXEBARRIA, IÑAKI
  • ZUBILLAGA ZUBIAGA, ASIER

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

09:00-10:30 (1)

5-6

13:00-14:30 (2)

7-10

09:00-10:30 (3)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

12:00-13:30 (1)

5-6

10:30-12:00 (2)

7-10

12:00-13:30 (3)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

13:30-15:00 (1)

5-6

09:00-10:30 (2)

7-10

13:30-15:00 (3)

11-15

10:30-12:00 (4)

10:30-12:00 (5)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

10:30-12:00 (1)

5-6

09:00-10:30 (2)

7-10

10:30-12:00 (3)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

09:00-10:30 (1)

5-6

09:00-10:30 (2)

7-10

09:00-10:30 (3)

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

10:30-12:00 (1)

5-6

13:00-14:30 (2)

7-10

10:30-12:00 (3)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

10:30-12:00 (1)

5-5

12:30-14:00 (2)

6-6

13:00-14:30 (3)

7-10

10:30-12:00 (4)

11-15

09:00-10:30 (5)

12:00-13:30 (6)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

12:00-13:30 (1)

5-5

14:00-15:30 (2)

6-6

13:00-14:30 (3)

7-10

12:00-13:30 (4)

11-15

10:30-12:00 (5)

09:00-10:30 (6)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

13:30-15:00 (1)

5-6

09:00-10:30 (2)

7-10

13:30-15:00 (3)

11-15

13:30-15:00 (4)

09:00-10:30 (5)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

09:00-10:30 (1)

5-6

10:30-12:00 (2)

7-10

09:00-10:30 (3)

11-15

12:00-13:30 (4)

13:30-15:00 (5)

Irakasleak