XSLaren edukia

Osasunerako Ariketaren Balorazioa25764

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25764

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2537.5
Gelako p.1015
Laborategiko p.1015

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Graduko ikasketen Gestiorako 2022-2023 ikasturterako Arautegia, 2022ko apirilaren 21eko EHAAn argitaratua



- Irakaslearen izen abizenak: IÑAKI ARRATIBEL IMAZ

- Bulegoa: 2.04

- E-maila: inaki.arratibel@ehu.eus

- Tutoretzak Graduko web orriko estekaren bitartez: https://www.ehu.eus/eu/jarduera-fisikoaren-eta-kirolaren-zientzietako-gradua/irakasleak



Pertsona osasuntsu eta gaixoen egoera fisikoa analizatzen ikasiko da, horrekin zein intentsitatetan ariketa fisikoa, osasuna helburua denean, egin dezaketen zehazteko. Aldi berean, ariketa fisiko egiteko aurkitu daitezkeen debeku absolutu eta erlatiboak ezagutu beharko dira

Egoera fisikoa eta osasun egoera aztertzeko dauden protokolo eta galdeketak ikasiko dira, kasu bakoitzean aproposena zein den jakiteko, eta bereziki emaitzetan zein aldaketak izan daitezkeen

Bakoitzari esfortzurako intentsitateak jartzen ikasiko da, dagozkien balorapenetan oinarrituta.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IKASGAIAREN GAITASUNAK

CE1. Banakoak arrisku-estratifikazio kategorien arabera balioestea. IKASKETAREN EMAITZA 1: Ikaslegoak pertsona bakoitzaren arrisku graduak, osasun egoeraren arabera, ezagutu beharko ditu.



CE2. Esfortzu-proba desberdinetarako kontraindikazioak analizatzea. IKASKETAREN EMAITZA 2: Ikaslegoak esfortzu proba bat ez egitera eramaten duten patologiak, modu absolutu edo erlatiboan, eta ondorioz Jarduera Fisikoa, ezagutu beharko ditu.



CE3. Balioespen fisikoko eta bizi-kalitateko protokolo desberdinak egitea. IKASKETAREN EMAITZA 3: Ikaslegoak osasunerako baloraziorako dauden test mota ezberdinak, bai laborategian bai zelaian, trebatu behar ditu, eta horrela egora bakoitzean zein den test egokiena ezagutu.



CE4. Bizi-kalitatearen hobekuntzari emateko balioespenen datuak interpretatzea. IKASKETAREN EMAITZA 4: Ikaslegoak testean lortzen diren emaitzak interpretatzen jakin beharko du, ondo analizatuz eta ariketaren intentsitateen mugak finkatuz





ZEHARKAKO GAITASUNAK:

G017 Jarduera fisikoaren eta kirolaren arloko literatura zientifikoa ulertzea, bertako hizkuntzetan eta zientziaren eta teknologiaren esparruan erabiltzen diren beste hizkuntza batzuetan.

G021 Osasunera bideratuta dauden Jarduera Fiskoko lan arloko bikaintasun eta kalitate ohiturak garatzea (landu, ebaluatu eta kalifikatzen da).

G022: Lana behar bezala egiteko nahitaezkoak diren printzipio etikoak ezagutzea, eta horien arabera jardutea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1- BALORAZIOAREN HELBURUA:

1.1.- Osasunerako balorazioaren helburua

1.2.- Onurak eta etekinak: zertarako balorazioa?



2- OSASUNAREN BAORAZIOAN GOGOETA LEGALAK:

2.1.- Osasuna baloratzerakoan gaitasun profesionalak

2.2.- Jarduera profesionalean arrisku legalak: esfortzu probak, jarduera fisikoko programak

2.3.- Baimen informatuaren esanahia



3- ARRISKUAREN ETA ZIRTASUNAREN BALORAZIOA, ARIKETAREN BALORAZIOA EGIN AURRETIK:

3.1.- Aurreko galdeketak: ACSM, PAR-Q, eta abar

3.2.- Arriskuaren geruzapena.



4- ARIKETAREN BALORAZIOA: ARIKETA PROBA AURREKO EBALUAZIOA:

4.1.- Proba aurreko mediku azterketa

4.2.- Gaixotasun desberdinengatik ariketa fisikoa egiteko debekuak

4.3.- Osasun balorazioan eta ariketa egiteko maila zehazteko protokolo desberdinen analisia



5- OSASUNERAKO EGOERA FISIKOAREN BALORAZIOA::

5.1.- Oinarriak eta gida basikoak: hasierako instrukzioak, proben ordena, giroa

5.2.- Gorputz konposaketa: metodo antropometrikoak

5.3.- Gaitasun kardiobaskularra:

5.3.1.- Proba maximoa vs submaximoa

5.3.2.- Balorazio metodoak



6- DATUEN INTERPRETAZIOA:

6.1.- Graduko ariketaren aurrean izaten diren erantzunen interpretazioa: bihotz maiztasuna, presio arteriala, gasen trukaketa eta bentilazio erantzunak

6.2.- Ariketa fiskoan erantzun patologikoak



7- OSASUNERAKO BIZI-KALITATEA EBALUATZEKO BESTE TRESNAK:

7.1.- Beste testak: aerobikoak eta indarrekoak

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia:

A-Teorikoa: Gai bakoitza irakasleak PowerPoint-en, ponentzi moduan, aurkeztuko du



B-Praktika:

1.Osasun balorazio praktikak egitea

2.Ariketa baloratzeko esfortzu proba desberdinak egin

3.Lortutako emaitzak analizatu

4.Osasun egoera desberdineko kasuak aztertu, jarduera fisikoa egiterakoan arriskuak analizatuz



C-Lan praktikoak: Kasu praktiko bateko datu guztiak analizatu:

1-Osasun balorazio aurreko baldintzak analizatu

2-Arriskuak zehaztu

3-Egin beharko litzakeen azterketa planifikatu

4-Jarduera fisikoa egiteko fitxa sortu

5-Lana ikasgelan aurkeztu eta defendatu

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • Banakako lanak (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1- Ebaluazio jarraia:

A-Lanak: Lanak gehienez %50ean baloratuko dira. Lan honen kalifikazioak 3 zati izango ditu: %20 kasu baten analisia, %20 kasu horren idazlana, %10 lanaren ahozko aurkezpena.



B-Praktikak: asistentzia ez da derrigorrezkoa.



C-Azterketa teorikoa: 5 galdera motzeko azterketa bat egingo da. Balioa azken notaren %50 izango da.



Ezinbestekoa da, ikasgaia gainditzeko, bai kasu praktikoan, bai azterketa teorikoan, gutxienez 4/10 lortzea, eta bataz bestea 5/10 edo gehiago izatea.



Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, 9 aste lehenago egin beharko dute eskaria, kasu honetan 2022ko azaroaren 11a baino lehen, izan behar du. Eskari hori idatziz ikasgaiaren irakaselari aurkeztu beharko zaio



2- Azken Ebaluaketa:

Lana aurkezten ez duten ikasleentzat: azkerteak bi zati izango ditu, kasu praktikoa eta azterketa teorikoa. Bi zati hauetatik notaren %100 aterako da, eta azterketa teorikoaren egunean egin beharko dira. Ikasgaia gainditzeko zati bakoitzean, bai kasu praktikoan bai azterketa teorikoan, gutxienez 4/10 lortu behar da, eta bataz bestea 5/10 edo gehiago izatea.



Deialdiari uko egitea: azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute



Ebaluazioa ez prezentziala egin beharko balitz, antolaketa-egokitzapenak egingo dira 2022-2023 Irakaskuntzarako Egokitzapen Planaren gomendioei jarraituz eta dagokien egutegi eta egitarauan.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1- Etengabeko baloraziora aurkeztu diren ikasleei, gainditutako zatia gordeko zaie, eta bakarrik gainditzeke dutena egin beharko dute.



- Ikasgaia gainditzeko, ezinbestekoa da, bai azterketa teorikoan, bai lanean, gutxienez 4/10 lortzea, eta bataz bestea 5/10 edo gehiago izatea.



- Lanaren nota ez da hurrengo kurtso akademikorako gordeko.



2- Gainerako ikasleek azken ebaluaketa egingo dute, azterketaren %100ren notarekin, zati teorikoa eta lana barne.



Ikasgaia gainditzeko, ezinbestekoa da, bai kasu praktikoan bai azterketa teorikoan, gutxienez 4/10 lortzea, eta bataz bestea 5/10 edo gehiago izatea.



3- Deialdiari uko egitea: azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute



Ebaluazioa ez prezentziala egin beharko balitz, antolaketa-egokitzapenak egingo dira 2022-2023 Irakaskuntzarako Egokitzapen Planaren gomendioei jarraituz eta dagokien egutegi eta egitarauan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Eskola aurkeztutako artikulu zientifikoak
- Eskolan aurkeztutako galdeketak
- eGELA plataforma erabiliko da

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Prescripción de ejercicio: fundamentos fisiológicos. Guía para profesionales de la salud, del deporte y del ejercicio físico

Woolf-May K

Elsevier Masson 2008



Evaluación de la aptitud física y Prescripción del ejercicio

Heyward, V.H,

Ed. paidotribo 2008



ACSM’s Guidelines for exercise testing and prescription.

American College of Sport Medicine.

9th Edition. Lippincott Williams & Wilkins, 2013.



Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription.

Vivian H. Heyward. 4th edition.

Human Kinetics, 2002.



The recommended quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory and muscular fitness in healthy adults

American College of Sports Medicine

Medecine and Science in Sports and Exercise, Position Stand, 1990



La Salud y la Actividad Física en las Personas Mayores (I y II)

Marcos Becerro, J.F, Frontera, W., Santoja Gómez, R.

Comité Olímpico Español, Rafael Santoja-Editor 1995



Valoración de la condición física por medio de test

Legido Arce, J.C,

Ediciones Pedagógocas 1996



Pruebas para la valoración de la capacidad motriz en el deporte. Evaluación de la condición física.

J.M. García Manso, M. Navarro Valdivielso, J.A. Ruiz caballero.

Gymnos, 1996



Pruebas de aptitud física

Emilio J. Martínez López

Paidotribo, 2006



Tests y Pruebas físicas

J.D. George, A. Garth Fisher, P.R. Vehers.

Paidotribo, 2004

Aldizkariak

Medicine & Science in Sports & Exercise - http://www.acsm-msse.org/pt/re/msse/home.htm;jsessionid=LpPS3QSFfgHGZsGcqkhgZnXRQ6HXKQXpBmTBk09v9V7n9Qzsn5sQ!1379360954!181195629!8091!-1

BJSM Online - British Journal of Sports Medicine- http://bjsm.bmj.com/

FEMEDE- http://www.femede.es/portada.php

EUROPEAN JOURNAL OF CARDIOVASCULAR PREVENTION AND REHABILITATION.- http://www.ejcpr.com/pt/re/ejcpr/home.htm;jsessionid=JH7MW6lmBycsKyGlx6LD4DRy1yD1mLDyWrqLDTN9wMFSgMFvrLh0!-26702612!181195628!8091!-1

JOURNAL OF CARDIOPULMONARY REHABILITATION AND PREVENTION.- http://www.jcrjournal.com/pt/re/jcardiorehab/home.htm;jsessionid=JH8GFyp15bDpZnLyxc2PpVyDnFpLwhyk8P1tkZ7vx62FbndfnchN!-26702612!181195628!8091!-1

Web helbideak

Medicine & Science in Sports & Exercise - http://www.acsm-msse.org/pt/re/msse/home.htm;jsessionid=LpPS3QSFfgHGZsGcqkhgZnXRQ6HXKQXpBmTBk09v9V7n9Qzsn5sQ!1379360954!181195629!8091!-1

BJSM Online - British Journal of Sports Medicine- http://bjsm.bmj.com/

FEMEDE- http://www.femede.es/portada.php

EUROPEAN JOURNAL OF CARDIOVASCULAR PREVENTION AND REHABILITATION.- http://www.ejcpr.com/pt/re/ejcpr/home.htm;jsessionid=JH7MW6lmBycsKyGlx6LD4DRy1yD1mLDyWrqLDTN9wMFSgMFvrLh0!-26702612!181195628!8091!-1

JOURNAL OF CARDIOPULMONARY REHABILITATION AND PREVENTION.- http://www.jcrjournal.com/pt/re/jcardiorehab/home.htm;jsessionid=JH8GFyp15bDpZnLyxc2PpVyDnFpLwhyk8P1tkZ7vx62FbndfnchN!-26702612!181195628!8091!-1

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRATIBEL IMAZ, IÑAKI
  • GONZALEZ SUAREZ, ANGEL MANUEL
  • MALDONADO MARTIN, SARA
  • ARRATIBEL IMAZ, IÑAKI
  • ITURRIAGA MADARIAGA, GORKA
  • MALDONADO MARTIN, SARA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

10:30-12:00 (1)

12:00-13:30 (2)

6-10

10:30-12:00 (3)

11-12

12:00-13:30 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-10

12:00-13:30 (1)

13-13

12:00-13:30 (2)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-13

12:00-13:30 (1)

14-15

12:00-13:30 (2)

12:00-13:30 (3)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

10:30-12:00 (1)

12:00-13:30 (2)

6-10

10:30-12:00 (3)

11-12

12:00-13:30 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-10

12:00-13:30 (1)

13-13

12:00-13:30 (2)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-13

12:00-13:30 (1)

14-15

12:00-13:30 (2)

12:00-13:30 (3)

Irakasleak