XSLaren edukia

Hizkuntzak eta Berrikuntza Eskolan27584

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
27584

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Eskolan eta gaur egungo gizartean ematen ari diren aldaketen azterketa. Aldaketetarako moldatzeko gaitasunaren eta berrikuntzarako gaitasuna garatu beharraren azterketa. Errefortsu eta integrazio hezkuntza teknikak. Eskolako errealitate aldakorra aztertzeko eta ebaluatzeko tresnak. Eskolako hizkuntza barietatean zerikusia duten faktoreen azterketa. Hizkuntzen irakaskuntzarako estrategia berritzaileak eta enfoke metodologiko berriak. esperientzien, proiektuen eta materialen azterketa. hizkuntzen ikaskuntza irakaskuntza prozesuetan informaziorako eta komunikaziorako tekniken erabilpena.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK

1. Egin hausnarketa praktikatik abiaturik, identifika daitezen norbere ahuleziak eta sendotasunak irakaste-zeregina gauzatzean, baita ere, eskolaren eta hezkuntza-sistemaren erronkak eta mugak.

2. Etapa honetako arlo curricularretako proposamen didaktikoak landu eta ebaluatu, era askotako metodologia didaktikoa erabiliz.

3.Informazio adierazgarriaren azterketa eta sintesia proiektu berritzaileetarako, irakaskuntza-ikasketa prozesuen hobekuntzarako bidera daitezen; beti ere, eskolako komunitatearekin eta inguru sozialarekin lankidetzen.

4. Garatu hausnarketarako autonomia, argumentaziorako eta iritzi akademiko eta profesionalak emateko gaitasunak, horrela hezkuntzari dagozkion arazoak konpontzeko erabakiak har daitezen.



HELBURUAK

1. Gaur egungo eskoletan hizkuntzen irakaskuntzaren gainean dauden berrikuntzei buruzko ikerketak eta programak aztertzea

2. Hizkuntzen ikaskuntzarako proiektu eta baliabide berritzaileak sortzea.

3. Lehen Hezkuntzako eskoletan egiten den hizkuntzen irakaskuntzari lotutako topikoen, pedagogien eta programa berritzaileen gainean aztertzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.GAIA: HIZKUNTZEN INTEGRAZIOA ESKOLAN EGITEKO PROGRAMAK

1.1. Hezkuntza programa elebidunen eta eleanitzen ikerketei buruzko azterketa eta gogoeta.

1.2. Programa estandarrak eta hauen adaptazioa ikastetxeen egoerara.

1.3. Integrazio teknikak, hezkuntza errefortzu teknikoak: gaitasun altuko ikasleak, hizkuntza beharrizan bereziak dituzten ikasleak.



2. Hizkuntza eta kultura aniztasuna eskolan

2.1. Ikastetxeko Hizkuntza Proiektuaren diseinua: ezaugarrien azterketa, eskola antolakuntza eta ikasleen integraziorako ekintza protokoloa.

2.2. Proiektua eskolako errealitate aldakorrera moldatzeko estrategiak.



3. GAIA: HIZKUNTZA ESTANDARRA ETA BARIOAZIO LINGUISTIKOAK ESKOLAN

3.1. Kontaktuan dauden hizkuntzen arteko interferentzia linguistikoak.

3.2. Bariazio linguistikoan eragiten duten faktoreak: faktore sozialak, kulturalak, dialektalak eta motibazioari dagozkion faktoreak.

3.3. Generoari buruzko aspektuak



4. GAIA: HEZKUNTZA INTEGRATUAREN TRATAERA

4.1. Hizkuntza eta edukien tratamendu integratua:(AICLE), (CLIL), Waldorf pedagogia, eta abar.

4.2. Hizkuntzaren ikaskuntza proiektuen bidez

4.3. Ortografia eta gramatika ikasi eta irakasteko bide berriak



5. GAIA: IKTAK ETA HIZKUNTZEN IRAKASKUNTZA

5.1. Hizkuntzaren irakaskuntzan informazio eta komunikazio teknika berrien erabilpena eta deskribapena.

5.2. Web 2.0 aplikazioen erabilpena hizkuntzaren didaktikan

5.3. Hizkuntzen irakaskuntza ikaskuntzarako prozesuan ikus-entzunezkoen erabilera.

5.3. Hizkuntzen irakaskuntzarako materiala multimedien sorkuntza eta zabaltzea.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia hiru proiekturen garapenean oinarrituko da:

1. Hezkuntzaren testuinguru ezberdinetan hizkuntzaren irakaskuntza ikuspuntu berritzaile batetik lantzeko material bat sortuko da.

2. Linguanova kongresua: Lan taldeetan Linguanova kongresua antolatuko da. Horrez gain, ikerketa lan txikiak burutuko dira kongresuan era ezberdinetako aurkezpen tresna bidez aurkezteko. Komunikazioak idatzi egingo dira, kongresuko araudia jarraituz.

3. “Euskal youtuberren bila”: ikasleek Youehule proiektuan parte hartuko dute. Bertan, bideoak sortuko dira fakultateko espazio ez formaletan euskararen erabilera sustatzeko helburuz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ahozko defentsa (%): 20
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITU EDO ETENGABEA:

Ebaluazioa eskoletan egindako hiru proiektuen gehiketa izango da:

1.Hezkuntzaren testuinguru ezberdinetan hizkuntzak irakasteko material berritzaile bat sortzea.

2.Linguanova kongresua: kongresua antolakuntza, parte-hartzea eta aurkezpena egitea.

3.“Euskal youtuberren bila” proiektuaren baitan garatuko diren ekintzetan parte hartzea.

Ikasgaia gainditzeko atal bakoitza gainditu beharko da (ahozko aurkezpena, bakarkako lanak eta taldeko lanak).



AZKEN EBALUAZIOA:

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.



Ikasleak azken ebaluazio sistema egitea hautatzen badu, ikasgaian landutako kontzeptuak eta gaitasunak barneratu dituela erakusteko ebaluazio froga bat egin beharko du.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA:

Ikasleak aukera izango du deialdiari uko egiteko. Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasgaiaren ebaluazioa ezohiko deialdian amaierako ebaluazioren araberakoa izango da. Ikasleak ikasgaian landutako kontzeptuak eta gaitasunak barneratu dituela erakusteko ebaluazio froga bat egin beharko du.



Egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Ordengailua eta ikasleek dituzten gai mugikorrak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- NUSSBAM CAPDEVILLA, Lucila (1994) ¿Tradición e innovación en la enseñanza de lenguas segundas y extranjeras¿ Textos de didáctica de la lengua y la literatura,

ISSN 1133-9829, Nº 1, 1994 (Ejemplar dedicado a: Enseñar lengua) , pags. 85-93

- CAMBRA, M, FONS, M., PALOU, J., CIVERA, I. (2008) ¿Los procesos de reflexión de los docentes y la innovación en las aulas plurilingües¿. Miradas y voces.

Investigación sobre la educación lingüística y literaria en entornos plurilingües. Ed. Graó.

- WATERS, Alan y VILCHES, Mª Luz (2005) ¿Managing Innovation in Language Education: Acourse for ELT Change Agents¿. RELC Journal, Vol. 36, No. 2, 117-136.

- GONZALEZ LAS, Catalina (2005), ¿Estrategias de innovación docente en didáctica de la lengua¿. Grupo Editorial Universitario

- RICKFORD, J. (1988). Language contact, variation, and diffusion: Microlevel community perspectives. In Georgetown Roundtable on Language and Linguistics (pp.

25¿44). Washington, DC: Georgetown University.

- TRUDGILL, P. (1986). Dialects in contact. Oxford, England: Blackwell

- LASAGABASTER, D. y SIERRA, J.M: (coord.) (2007) ¿Multilingüismo y Multiculturalismo en la escuela¿. Cuadernos de Educación. Ice/Horsori.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Gehiago sakontzeko bibliografia talde bakoitzak egindo duen proiektuekin lotuta egongo da. Hau da, ikasleen interesen arabera aurkeztuko da bibliografia hau.

Aldizkariak

- ENCUENTRO Revista de investigación e innovación en la clase de lenguas. Universidad de Alcalá. ISSN: 1989-0796
- AULA DE INNOVACION EDUCATIVA. ISSN: 1131-995X
- LLENGUA i LITERATURA. ISSN 0213-6554
- INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING, ISSN: 1750-1237 (electronic) 1750-1229 (paper)
- ELT JOURNAL, ISSN 1477-4526 (online) ISSN 0951-0893 (print)

Web helbideak

- http://www.heziberri.net/
- http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2519/es/
- http://www.xtec.cat/cirel/ (Centre de suport a la innovació i la recerca educativa en llengües)
- http://www.grao.com
- http://lenguatic.blogspot.com/ (Las TIC en Lengua y Literatura)
- http://usalasticlengua.wordpress.com/
- http://www.materialesdelengua.org/recursos_tic/enlaces.htm

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BOILLOS PEREIRA, MARIA DEL MAR
  • IRUSKIETA QUINTIAN, MIKEL
  • ROMERO ANDONEGUI, ASIER

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-10:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

13:00-15:30 (1)

12-12

13:00-15:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

13:00-15:30 (1)

12-12

13:00-15:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)