Ikus-entzunezko Sormen Prozesuak27157
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 27157
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Ikus-entzunezko Sormen Prozesuak (ISP) irakasgaia Ikus-entzunezko Komunikazioa graduko bigarren mailan euskaraz eta gaztelaniaz irakasten da. Derrigorrezko irakasgaia da, eta ikasleei produkzio-prozesuaren ikuspegi orokorra ematea eta ikus-entzunezko produktuak sortzeko, ekoizteko eta errealizatzeko zeregin nagusiak betetzeko gaitzea du helburu.
Horretarako, ikus-entzunezkoen alorreko teknika eta ekoizpen-modu nagusiak erakutsiko dira, bai alderdi teknikoari, bai narrazioari eta baita antolaketari dagokienez ere. Ikastaro honen helburua da kamera anitzeko proiektu bat gauzatzeko behar diren baliabide teorikoak eta praktikoak irakastea.
Irakasgai hau Ikus-entzunezko Sormen Teknikak irakasgaian eskuratutako ezagutza teknikoetatik abiatzen da eta Ikus-entzunezko Lengoaiaren ezagutza teorikoetan sakontzen du, irakasgai biak lehen mailan ematen baitira. "Ikus-entzunezko Sormen Prozesuak" irakasgaia gainditzean, ikasleek hirugarren mailako Errealizazio I eta II irakasgaietako ikus-entzunezko proiektuak egiteko gaitasuna izango dute. Gainera, gidoien idazketan sakontzeko oinarrizko ezagutzak izango dute eta beraz hirugarren mailako Gidoigintza I. eta II. irakasgaietako edukiak behar bezala jasotzeko. Ikus-entzunezko Sormen Prozesuak irakasgaian eskuratutako ezagutzek osatuko eta garatuko dituzte eta garatzen beste hautazko irakasgai batzuek, hala nola: Zuzendaritza Artistikoa, Dokumental Tailerra eta Audio-postprodukzioa.
ISP Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultateko gelan eta telebistako platoan egingo da. Gainera, eGela plataformaren laguntza du, bertan igoko baitira ikasgelako diapositibak eta irakasgai hau jarraitzeko behar diren baliabideak.
Ikastaroa amaitu aurretik, parte-hartzaile bakoitzak plataforman proposatutako ariketak egin beharko ditu, baita telebistarako ikus-entzunezko proiektu bat gauzatu ere.
Jarduera profesionalari begira, ikasleak telebistarako kamera anitzeko proiektu baten garapenean parte hartzeko gai izango dira, gidoiaren faseak, banakapena eta produkzio-plana ezagutzetik hasi eta errealizaziora arte.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Irakasgai honek ikasleak hau lortzea du helburu:
1. Ikusentzunezko proiektu bat egiteko giza baliabide eta baliabide teknikoak identifikatzea.
2. Ikusentzunezko produkto baten produkzioaren etapa ezberdinak aztertu eta ulertzea.
3. Artistikoki eta teknikoki proiektu audiobisual bat burutzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
I. Produkzioaren prozesua
II: Telebistako lan taldea
III. Gidoia: proiektuen aurkezpena
IV. Produkzioa: Gidoiaren desglosea eta lan-plangintza
V. Irudiaren konposaketa
VI. Irudia mugimenduan:kamara eta jarraitasuna
Programa praktikoa:
1) Ekoizpena eta elkarrizketako errealizazioa
-Elkarrizketatua
-Galdera-zerrenda eta eskaleta
. -VTRs: elkarrizketatuakoari buruzko hiru bideo eta goiburuak.
2) TBko programa bateko ekoizpena eta errealizazioa (magazine-ak, lehiaketak, eztabaida…)
-Aurre-ekoizpena: programa-proposamena eta gidoia.
-Ekoizpena: kontrolean eta kanpokoetan grabazioa.
-Post-ekoizpena: programako azkeneko muntaketa.
MetodologiaToggle Navigation
Ikastaro honek 6 kreditu ditu; horrek 150 orduko lan zama esan nahi du: 60 ordu ikasgelan irakaslearekin, eta 90 ikasgelatik kanpoko jardueretan.
Praktikak telebistako platoan burutuko dira.
1) Ekoizpena eta elkarrizketako errealizazioa
-Elkarrizketatua
-Galdera-zerrenda eta eskaleta
-VTRs: elkarrizketatuakoari buruzko hiru bideo eta goiburuak.
2) TBko programa bateko ekoizpena eta errealizazioa (magazine-ak, lehiaketak, eztabaida…)
-Aurre-ekoizpena: programa-proposamena eta gidoia.
-Ekoizpena: kontrolean eta kanpokoetan grabazioa.
-Post-ekoizpena: programako azkeneko muntaketa.
Programaren iraupena 15 minutukoa izango da.
Programak entregatuko dira aurkezpen txosten batekin batera.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50
- Banakako lanak (%): 25
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgai honek alde teoriko eta praktikoa dituen neurrian, zati biak gainditu beharko dira irakasgaia gainditzeko. Ebaluaketaren %50a alde teorikoari dagokio eta beste %50a praktiken ebaluaketari.
Alde teorikoa gainditzeko ebaluaketa jarraitua proposatzen da. Klasean ematen den teoria hobeto ulertzeko zeregin eta galdetegiak egiten dira klasean. Zeregin hauek eGela plataforman igoko dira, ebaluazioan kontutan izateko. Zeregin hauek azken notaren %25a suposatzen dute. Beste %25a taldeko lana eta aurkezpenari dagokio.
Etengabeko ebaluazioaren bitartez aprobatu ahal izateko nahitaezkoa da eskolara etortzea eta lan guztiak ezarritako epean amaitzea.
Ebaluaketa jarraitua egiten ez dutenek eta ez ohiko deialdiara joaten direnek azterketa teorikoa eta eGelako zereginak egiteko aukera daukate. Honek azken notaren %50a suposatzen da.
Ebaluaketaren %50a praktiken ebaluaketari dagokio.
Praktikak Telebistako platoan eta kontrol gelan garatzen dira eta derrigorrezkoa da parte hartzea.
Ebaluaketa jarraitua egiten ez duten ikasleek telebistako estudioan egindako probaren bidez frogatu beharko dute errealizazio ezagutza. Horretarako, irakasgaiko irakasleekin hitz egin behar dute proba praktikoaren eguna zehazteko.
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
*Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu. Hala ere, irakasgaiaren atal bakoitzari dagozkion ehunekoak eta ebaluazio-tresnak aldatu ahal izango dira, ikasturtean zehar salbuespen-egoeraren bat gertatzen bada.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdia irakasgaiaren ohiko deialdiarentzat azaldutako jarraibide eta ebaluazio-irizpide berberekin gauzatuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Castillo, José María: Televisión y lenguaje audiovisual. IORTV. Madril, 2004.
Millerson, Gerald: Telebista produkzioa. UPV/EHU. Bilbo, 2006.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Barroso, Jaime: Técnicas de realización de reportajes y documentales para televisión. IORTV. Madril, 1998.
Beltrán Moner, Rafael: La ambientación musical en radio y televisión: selección, montaje y sonorización. IORTV. Madril, 2006.
Camino, Jaime: El oficio de director de cine. Cátedra. Madril, 1997.
Dancyger, Ken: Técnicas de edición en cine y vídeo. Gedisa. Bartzelona, 1999.
Feldman, Simón: La composición de la imagen en movimiento. Gedisa, Bartzelona, 1997 (2ª edición)
McKee, Robert: El Guión. Alba Editorial, Bartzelona, 2002
Feldman, Simón: La composición de la imagen en movimiento. Gedisa, Bartzelona, 1997 (2ª edición)
Prosper Ribes, José; López Catalán, Celestino J.: Elaboración de noticias y reportajes audiovisuales. Fundación Universitaria San Pablo C.E.U. Valencia. 1998.
Rodari, Gianni: Gramática de la Fantasía. Del Bronce. Madril. 2002
Sáinz, Miguel: El productor audiovisual. Síntesis. Madril, 1999.
Solarino Carlo: Cómo hacer televisión. Cátedra. Barcelona, 1993.
Zettl, Herbert: Manual de Producción de Televisión. Paraninfo Thomson Editores. Madril, 2000.
Aldizkariak
TELEVISION & NEW MEDIA: https://journals.sagepub.com/home/tvn
NEW REVIEW OF FILM AND TELEVISION STUDIES:https://www.tandfonline.com/toc/rfts20/current
Web helbideak
http://recursos.cnice.mec.es/media/television/bloque5/index.html
http://www.cybercollege.com/
http://www.eikencluster.com/
http://www.eikenbank.com/
http://www.ibaia.org
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-18:00 (1) | 18:00-20:00 (2) | |||
2-15 | 14:00-16:00 (3) |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 16:00-18:00 (1) |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 18:00-20:00 (1) |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 18:00-20:00 (1) |
Irakasleak
17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-18:00 (1) | 18:00-20:00 (2) | |||
2-15 | 14:00-16:00 (3) |
Irakasleak
17 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 16:00-18:00 (1) |
Irakasleak
17 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 18:00-20:00 (1) |
Irakasleak
17 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 18:00-20:00 (1) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
2-15 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
2-15 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
32 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
32 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 11:00-13:00 (1) |