XSLaren edukia

Internet eta Kultura Industriak27146

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Kodea
27146

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Mintegia710.5
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Zer inpaktu dute deskargek zinema eta musikaren industrietan? Kazetari-industria, zergatik ari da pasatzen bolada txarrenetako bat? Zein da Spotify, Netflix edo Youtube-ko negozio-eredua? “Internet eta kultura-industriak” irakasgaiak zinematografia-, musika-, telebista-, liburuen eta prentsa industrietan Internetek eduki duen eragina erakutsi nahi die ikasleei. Horretarako, irakasgairen lehenengo zatian Interneten natura, bilakaera, eta protagonista nagusiak –Google, Amazon, Youtube- analizatuko dira.



Irakasgaiaren hurrengo zatian industria kultural bakoitzaren kasu zehatzak analizatuko dira –zinema, telebista, liburua, prentsa, musika-, ikasleek Internetek izan duen inpaktua kasu bakoitzean ezagutu ahal izateko.



Paraleloki, ikasleek taldeko lanak garatuko dituzte eta horietan Interneten aurreko arlo guztietan dauden negozio-eredu eta esperientzia berriak aztertuko dituzte.





Esta asignatura sigue la línea “estructura del sistema comunicativo” (2º) y “tendencias actuales de la comunicación” (4º) profundizando en los aspectos de la comunicación más vinculados con internet, el impacto que ha tenido en el sistema comunicativo y las nuevas lógicas que se desarrollan desde la aparición de nuevos actores como google, Amazon, o las redes sociales.



La asignatura permite al alumno conocer mejor a unos agentes que cada vez tienen más importancia en el terreno en el que habrá de desarrollar su labor profesional. Y sobre todo les permitirá conocer mejor sus modelos de negocio y por tanto en el modo en el que circulan las obras audiovisuales hoy en día, las dificultades entraña este modelo para la industria audiovisual pero también las oportunidades de la mano de nuevas formas de financiación como el crowfunding.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK



1. Interneten maila, etapa eta kultura desberdinak bereiztea.



2. Industria kulturalei gatazkak ekarri dizkieten kontuak interpretatzea eta Interneten kontsumo eta erabileraren ezaugarriak ezagutzea.



3. Erregulazio-jarduera eta organismo desberdinak ezagutzea eta erlazionatzea.



4. Interneten aktore nagusiak analizatzea (Google, Amazon, Youtube).





Irakasgai ikastearen emaitzak:



Kultura-industrien garrantzia ulertzea Interneten aroan: aldaketen ardatzak (copyright-a, enpresen estrategiak, komunikazio-politika) eta kontzeptuak (doakotasuna vs. ordainketa, transmedia, etab.)



Kultura-industriaren eta Industria sortzaileen arteko erlazioa ulertzea.



Balio-katearen eta Ekosistemaren kontzeptuak ezagutzea eta tresna horiek erabiltzea, kultura-industriak aztertzeko.



Negozio-ereduaren kontzeptua ulertzea eta erabiltzea enpresa baten aktibitatea aztertzeko.

Doakotasuna eta ordainketaren arteko gatazka aztertzea kultura- industrietan.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

TEORIA



1. Kultura eta komunikabide masiboen eboluzioa

2. Internet, komunikabide digitalak eta konbergentzia

2.1 Interneten eboluzioa

2.2 Interneta, gaur egun: konbergentziatik 3.0 web-era

2.3 Interneten alde ekonomikoak

2.4 Internet eta demokrazia

3. Musikaren industria

3.1 Euskarrietatik digitalera

3.2 Konbergentzia: musikaren industria Interneten aroan

3.3 P2P eta deskargen eragina

4. Telebista

4.1 Konbergentzia: Internet eta telebista

4.2 Telebista soziala

5. Zinema

5.1 Zinematografia-industriaren ekonomia

5.2 Ekoizpena, banaketa eta erakustea

5.3 Konbergentzia: industria zinematografikoa aro digitalera egokitzea

6. Prentsa eta liburua

6.1 Kazetaritzaren erronkak aro digitalean

6.2 Liburuen industriaren jabe berriak: Amazon eta Google





PROGRAMA PRAKTIKOA



Ikastaroan zehar lau taldeko lan praktiko garatuko dira. Lan bakoitzak helburu hau izango du: Interneten dauden kultura-produktuak kontsumitzeko eskaintza aztertzea zinematografia-, musika-, telebista- eta prentsa eta liburuen industrietan.



Lanek hurrengo puntuak kontuan hartu behar izango dituzte:



Kultura-produktuak kontsumitzeko aukera ematen duten plataformen eskaintza zerrendatzea.



Plataforma hauetako negozio-ereduak azaldu.



Aldaketak, industrian, plataforma hauen ondorioz.









MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiak alde teorika eta praktika dauzka:



- Alde teorikoa internetek prentsa, musika eta ikus-entzunezko industrietan izan duen eraginan jarriko du arreta.



- Alde praktikoa interneten eduki kulturalak sortzen edo banatzen diren enpresa desberdineko kasuetara hulbilduko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 60
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAKETA JARRAITUA



Ikastaroan zehar garatzen diren praktikak eta irakurketak eta azterketako datetan ipinitako azterketan osatzen dituzte ebaluazio jarritua.

Iraskagaien alde praktikoan ebaluatzen dira:



1. Praktika (%30)

2. Praktika (%30)

3. Irakurketak (%10)



Irakasgaiaren azterketa notaren %30 balio du. Azterketan galdera teorikoak egingo dira. Galdera horiek ikasleen ezagutza baloratuko dituzte lortu behar diren konpetentzietan.

Irakasgaia gaindetzeko alde teorikoa eta praktikoa gainditu behar dira.

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).



Azken ebaluazioak honako probak jasoko ditu:



- Azterketa data ofizialetan

- Lan pertsonala. Azterketa Data ofizialetan entregatu behar da lana. Lan honekin ebaluaketa jarraitua erabili ez duten ikasleek irakasgairen alde praktikoan eskatzen diren konpetentziak erakutsi behar dute.



Irakasgaia gaindetzeko alde teorikoa eta praktikoa gainditu behar dira.





EBALUAKETA FINALA



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa finalaren prozedura erabiltzen da.



Ebaluaketa jarraitua eginez alde praktikoa gainditu duten ikasleek nota praktika hau manteduko dute. Nota hau bere balore mantenduko du (nota finalaren %70), kasu hauetan azterketa nota finalaren %30 izango da.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Derrigorrezko materialak egela plataforma eskuragarriak egongo dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Calvi, J. C. “La circulación de productos audiovisuales en Internet. Análisis de una lógica de distribución, intercambio y reproducción cultural en la Era Digital”. Revista Telos (65), 2005.

Castells, M, La galaxia Internet. Barcelona, Planeta, 2001.

VV.AA. Dossier La industria de contenidos digitales. Telos, no 69, Octubre 2006. (www.campusred.net/telos).

Wired. http://www.wired.com/wired/archive/12.10/tail.html. The Long Tail, Wired, número 12.10. Octubre de 2004.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Fuchs, Christian. 2015. Culture and Economy in the Age of Social Media. New York: Routledge. ISBN 978-1-13-883931-1.
Hardy, J. (2014). Critical political economy of the media: An introduction. Routledge.
Almiron Roig, N. (2011). La estructura de la comunicación social en el entorno digital. Barcelona: UOC.
Cardoso, G. (2011). El nacimiento de la comunicación red. Más allá de Internet y de los medios de comunicación de masas. Telos, 86, 14–22.
Cea Esteruelas, N. (2013). Economía de los cibermedios: modelo de ingresos y fuentes de financiación. El Profesional de La Información, 22(4), 353–361. Retrieved from http://dx.doi.org/10.3145/epi.2013.jul.12
Jin, B.-H., & Li, Y.-M. (2012). Analysis of emerging technology adoption for the digital content market. INFORMATION TECHNOLOGY & MANAGEMENT, 13(3), 149–165. doi:10.1007/s10799-011-0113-6
Mandel, P., & Suessmuth, B. (2012). Determinants of Digital Piracy: A Re-examination of Results. JAHRBUCHER FUR NATIONALOKONOMIE UND STATISTIK, 232(4), 394–413.
Tunca, T. I., & Wu, Q. (2013). Fighting Fire with Fire: Commercial Piracy and the Role of File Sharing on Copyright Protection Policy for Digital Goods. INFORMATION SYSTEMS RESEARCH, 24(2), 436–453. doi:10.1287/isre.1120.0430

Aldizkariak

Revista TELOS
Revista ZER

Web helbideak

http://www.portalcomunicacion.com. Existen textos sobre Internet. En epecial, J. C. Miguel, Economía Directa.
http://www.elon.edu/predictions/. Sobre Internet. Futuro...
En http://webcast.oii.ox.ac.uk/ hay videos sobre Networks sociales.
http://www.bubblegeneration.com/2005/11/attention-economy-across-consumer.cfm.
http://www.vanityfair.com/culture/features/2008/07/internet200807. Una historia corta e interesante de Internet

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA