XSLaren edukia

Konputagailu bidezko Grafikoak

Ikastegia
Informatika Fakultatea
Titulazioa
Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4050
Laborategiko p.2040

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgaia gaindituz gero, ondoko emaitzak lortuko dira:



.- Grafikoen oinarri matematikoak ezagutu eta ulertu

.- Aplikazio grafikoak garatzeko erabiltzen den OpenGL liburutegia ezagutu eta erabili

.- Aplikazio grafikoak garatu

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. gaia.- Sarrera eta oinarrizko kontzeptuak

1.1 Irudiak sortzean aurkituko ditugun arazoen berri eman eta arazoei aurre egiteko teknikak

azalduko dira.

1.2 Adierazpide diskretuak eragindako aliasing efektua.

1.3 Marrazketarako oinarrizko funtzioak.



2. gaia.- Aldaketa geometrikoak

2.1 Hiru dimentsioetako objektuei eragin diezazkiekegun aldaketak.

2.2 Matrize bidezko adierazpena.

2.3 Koordenatu homogeneoak.

2.4 Aldaketen kateaketa.



3. gaia.- Erreferentzi sistemak

3.1 Erreferentzi sistemak. Kamerak.

3.2 Erreferentzi sistema aldaketak.

3.3 Erreferentzi sistema aldaketen adierazpide matriziala.

3.4 Proiekzioak: perspektiba eta paraleloa

3.5 Mugaketa. Pantailaratzea.



4. gaia.- Objektuen adierazpideak

4.1 Hiru dimentsioetarako adierazpideen sailkapena.

4.2 Eredu ezberdinen erabilerak.



5. gaia.- Argien eragina.

5.1 Argiztapen globala eta interpolazioa.

5.2 Argi-iturri motak.

5.3 Objektuen materialaren portaera argiarekiko. Puntu batean argiaren eraginaren kalkulua.

5.4 Soluzio globalak. Itzalak. Gardentasuna.



6. Gaia.- Ikusgaitasuna eta irudiak sortzeko algoritmoak.

6.1 Ikusgaitasunaren arazoa.

6.2 Z-buffer, ray-tracing...

6.3 Irudi errealen eta birtualen nahasketa.



MetodologiaToggle Navigation

Ikasleak eskola orduetan bi motako saioak izango ditu, alde batetik irakasleak gidatutako saioak eta bestetik ikasleek laborategian egingo dituzten praktikei dagozkienak. Irakasleak gidatutako eskoletan azalpen teorikoak jasoko ditu ikasleak, azalpen horiek hainbat kasutan, era aktiboan eta ikasleen arteko kolaborazioan oinarritutako metodologiak erabiliz izango dira, beste hainbatetan, ordea, ohiko eskola magistralak izango dira.

Laborategiko praktikak, bestalde, ikasleek beraiek garatu beharko duten lana aurreratzeko erabiliko dira. Lan hori guztia laborategian bukatzen ez bada ikasleek ikasgelaz kanpoko orduetan bukatu beharko dute. Laborategiko lana egin ahal izateko irakasleak azaldutako teknika eta algoritmoak aplikatu beharko dira, beraz, teknika horiek barneratzeko hainbat denbora beharko dute ikasleek ikasgelako orduez gain. Batez ere eskolan azaldutakoa barneratzeko behar den denbora da eskolaz kanpoko jardueretan aurreikusitako denbora: bai azterketarako eta bai laborategiko lana egiteko beharrezkoa izango baita kontzeptuak ondo barneratzea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Bi bide nagusi daude ikasgaia gainditzeko: ebaluazio jarraitua eta ebaluazio globala. Ebaluazio jarraitua borondatezkoa da, eta ikaslearen parte hartze aktiboa eskatzen du; beraz, ikasleak eskoletara eta laborategietara etorri beharko du, haietan parte hartu, eta proposatutako jarduerak (ariketak, lanak, praktikak, azalpenak...) egin beharko ditu eskatzen diren epeetan.

Ebaluazio jarraitua ikastaroaren hasieran aukeratu ahal izango da, eta behin betiko bihurtuko da adieraziko diren epeetan (ikastaroaren %60 - %80 igarota), ikasleak hala eskatuta eta irakasleak ikaslearen errendimendua egiaztatu ondoren. Kasu justifikatuetan bakarrik egingo da azken ebaluazioa.

Bai ebaluazio jarraituan eta bai ebaluazio globalean proba idatzia eta lan praktikoak egin beharko dira. Lan praktikoak laborategietako saioetan eta proiektu luzeago batean banatzen dira.



Ebaluazio globalaren kasuan lan praktikoa aurkeztu beharko da azken azterketa idatziaren data baino lehen.



Lan praktikoetan, banakako elkarrizketak egingo dira kasu hauetan: i) lana zuzentzean zati bat edo osoa beste lan baten kopia bat dela antzematen bada ii) lana laborategian presentzialki garatzen ez bada (esate baterako 2. deialdian)



Proba idatziaren pisua %35 izango da eta guxienez 3.75 atera beharko da (10etik)

Laborategietako lanek %15eko pisua izango dute eta gutxienez 4 aterabeharko da %10etik.

Garatu beharreko proiektuak %50eko pisua izango du. Proiektuan ere gutxienez 4a atera beharko da (10etik).











BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

MAKAZAGA, J. eta LASA, A. "Ordenadore Bidezko Irudigintza", UEU 1998

FOLEY, J.D., VAN DAM, A., HUGHES, J. and FEINER, S.K. "Computer Graphics: Principles and Practice", 2nd edition in C. Addison-Wesley. 1996

HEARN, D. and BAKER, M.P. "Computer Graphics with OpenGL". 3rd. ed. Prentice-Hall. 2004

WATT, A. "3D Computer Graphics". Addison-Wesley. 2000

DELRIEUX C. and BAMBINI J.. "Computación Gráfica" http://www.dc.uba.ar/people/materias/cgr/util.htm - UBA (Universidad de Buenos Aires) 2003.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Akenine-Möller, T. Haines, E. eta Hoffman N. Real-Time Rendering ISBN-13: 978-1-56881-424-7

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:00-15:30

17:00-18:30

Irakasleak

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:30-17:00

Irakasleak

16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:00-15:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-10:30

12:00-13:30

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:00

Irakasleak