XSLaren edukia

Hiri Plangintza Estrategikoa

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
5
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3020
Tailerra3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Titulazioaren gaitasun espezifikoak:



G003 - Plangintza-prozesuan aplikatutako teknikak eta hirigintza ezagutzea.

G007 - Pertsonen eta eraikinen arteko erlazioak eta eraikinen eta haien inguruaren artekoak ulertzea. Gainera, eraikinak eta haien artean dauden espazioak erlazionatzeko beharra ulertzea, gizakiaren beharren eta eskalaren arabera.



M06 - Proiektu Modulu Aurreratua. Konposizioa, Proiektuak eta Hirigintza moduluaren gaitasun espezifikoak:



M06CM02 - Gaitasun aurreratua: Eraikinen eta hiri-espazioen programa funtzionalak egiteko (Z); Eraikitako ondarean esku hartzeko eta hura kontserbatzeko, eraberritzeko eta birgaitzeko (Z); Kritika arkitektonikoa egiteko; Segurtasun-, ebakuazio- eta babes-proiektuak egiteko higiezinetan (Z); Obra zibileko proiektuak idazteko (Z); Hiri trazatuak eta urbanizazio-, lorezaintza- eta paisaia-proiektuak diseinatzeko eta exekutatzeko (Z); Hirigintza-arauak eta ordenantzak aplikatzeko (Z); Ingurumen-azterlan paisajistikoak eta ingurumen-inpaktuak zuzentzeko azterlanak egiteko (Z).

M06CM04 - Ezagutza aurreratua: Formaren, konposizioaren eta tipologia arkitektonikoen teoria orokorrak; Arkitekturaren historia orokorra; Sinbolizazio-prozesuen, funtzio praktikoen eta ergonomiaren ikasketa-metodoak; Gizarte-beharren, bizi-kalitatearen, bizigarritasunaren eta oinarrizko etxebizitza-programen ikasketa-metodoak; Ekologia, jasangarritasuna eta energia- eta ingurumen-baliabideen kontserbaziorako printzipioak; Mendebaldeko kulturaren arkitektura-, hirigintza- eta paisaia-tradizioak, eta haien oinarri teknikoak, klimatikoak, ekonomikoak eta ideologikoak; Arte ederren eta arte aplikatuen estetika eta teoria eta historia; Kultura-ereduen eta arkitektoaren gizarte-erantzukizunen arteko erlazioa; Herri-arkitekturaren oinarriak; Hiri-soziologia, teoria, ekonomia eta historia; Hiri-plangintzaren eta lurralde- eta metropoli-antolamenduaren oinarri metodologikoak; Hirigintza-planak idazteko eta kudeatzeko mekanismoak, edozein eskalatan.

M06CM05 - Ezagutza: Eraikuntzaren eta lanbide-jardunari buruzko industriaren erregelamentazio zibila, administratiboa eta hirigintzakoa; Proiektu integratuen bideragarritasun-azterlana eta haien gainbegiratzea eta koordinazioa; Higiezinen tasazioa.



Zeharkako gaitasunak: Ikasketa-planak ez ditu definitu.





AZALPENA



Edukien azalpen laburra, ikasketa-planaren arabera: Lurraldea eta metropolia antolatzeko eta ingurumena babesteko praktika.





HELBURUAK

Arestian azaldutako titulazioaren eta moduluaren gaitasun espezifikoak erdiestea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Korpus teorikoa

1.- Plangintza estrategikoa metropoliaren diagnosi tresna bezala.

2.- Hiri programa eguneko marko sezioekonomikoan

3.- Berrikuntza, lehiakortasun eta jasangarritasun kriterioen aplikazioa hirigintzan. Plangintza estrategiko ereduak Euskal Herrian



4.- Hiri egituraren anaisis hurrengo kriterioen arabera:

a) Erabilera ezberdinen integrazioa: erresidentzial, industrial eta tertziarioa.

b) Zentralitate mota berriak eguneko metropolietan.

c) Mugikortasunaren erronkak.



5.- Plangintza estrategikoaren tresnak: Hiri proiektuak eta “masterplanak”.



Aurkezpen/eztabaida monografikoak:



· “Une hiria”(Instant City): Jaialdia eraldaketa bide bezala

· Sozio-ekonomia: klaseen hiria,kooperazioa eta partaidetza

· Kontinuo komertzialaren errekuperaziorako “Akupuntura”

· “Hiri Berde” baterako estrategia anbientalak.

· Hiri Mugikortasuna: Bala trenetik “Slow Hirira”

· Hiri berriztapen planak

· "Smart City" vs "Smart Citizens"

MetodologiaToggle Navigation

1. METODOLOGIA: Eskola teorikoak

15 eskola teoriko, zeinetan irakasleak eduki teorikoa azaltzen duen, ikus-entzunezko baliabideen laguntzarekin eta ikasleen parte-hartzearekin.

JARDUERAK: Kasu zehatzen azterketa; arazoen azterketan oinarritutako irakaskuntza; taldean garatutako eztabaidak.



2. METODOLOGIA: Ohiko eskola praktikoak

15 ohiko eskola praktiko, zeinetan ikasleek eskola teorikoetan jasotako irakaspenak aplikatuko dituzten.

JARDUERAK: Ariketen taldekako ebazpena; ariketen banakako ebazpena; landa-lanen ebazpena.



3. METODOLOGIA: Ikasgelaz kanpoko irakaskuntza

Ikasleek beren kabuz sakontzen dute irakasgaiaren edukietan.

JARDUERAK: Irakaskuntza autonomoa; artikulu aukeratuen irakurketa.



4. METODOLOGIA: Tutoretzak

Ikasgelaz kanpoko irakaskuntzaren osagarria, non ikasleen lana, banaka zein taldeka, modu pertsonalizatuan bideratzen den, ohiko gelan edo irakaslearen bulegoan.

JARDUERA: Lanen ikuskapen pertsonalizatua.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ponderazioari dagokionez, idatzizko azterketaren pisua, azterketa egonez gero, ez da nota osoaren % 40 baino handiagoa izango.



Soilik praktika egongo dela jakinarazten badu irakasleak, eta, hala ere, ikasle batek azterketa teorikoa egin nahi badu, ebaluazio jarraituari uko eginez, azterketa teorikoa egingo zaio berari. Hori bai, ikasleak azterketa teorikoa egin nahi duela idatziz jakinaraziko dio irakasleari ikasturteko lehenengo 9 asteetan.



Lanaren bat egin arren "ez aurkeztu" gisa agertu nahi den ikasleak idatziz jakinaraziko dio irakasleari, gutxienez azterketaren data ofiziala baino astebete lehenago.



Matrikulatuta ez dauden ikasleak ezin izango dira aurkeztu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Legislación sobre Urbanismo, Ordenación del Territorio y Protección del Medio Ambiente.
-Ley de Ordenación del territorio 4/1990.
-Ley del Suelo y Urbanismo (2/2006)
-Ley 11/2008, de 28 de noviembre

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BORJA, Jordi; CASTELLS, Manuel. (1997) Local y global: la gestión de las ciudades en la era de la información.

FERNÁNDEZ GÜELL JM (2013) Planificación estratégica de ciudades: nuevos instrumentos y procesos. Barcelona Reverté

JACOBS, Jane (1961) The Death and Life of Great American Cities

LERNER, Jaime (2005) Acupuntura Urbana

PASCUAL I ESTEVE, Josep Maria, (2002) La gestión estratégica de las ciudades: un instrumento para gobernar las ciudades en la era info-global. Sevilla : Dirección General de Administración Local.”.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BUCHANAN, Colin D. (1973) El tráfico en las ciudades. Madrid: Ed.Tecnos.
RUEDA PALENZUELA, S. (2011) El urbanismo ecológico, in Urban-e nº 2

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ASEGUINOLAZA BRAGA, IZASKUN
  • GRIJALBA ASEGUINOLAZA, OLATZ
  • LAURENZ SENOSIAIN, ANGELA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-17

10:00-12:00

18-18

10:00-12:00

19-20

10:00-12:00

21-21

10:00-12:00

22-23

10:00-12:00

24-24

10:00-12:00

25-26

10:00-12:00

27-27

10:00-12:00

28-28

10:00-12:00

29-30

10:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-17

12:00-14:00

18-18

12:00-14:00

19-20

12:00-14:00

21-21

12:00-14:00

22-23

12:00-14:00

24-24

12:00-14:00

25-26

12:00-14:00

27-27

12:00-14:00

28-28

12:00-14:00

29-30

12:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .
  • Aula 3.06 - .