Ruta de navegación

Contenido de XSL

Teoría e Historia de la Educación25858

Centro
Facultad de Educación, Filosofía y Antropología
Titulación
Grado en Educación Primaria
Curso académico
2023/24
Curso
1
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera
Código
25858

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral1218
P. de Aula4872

Guía docenteAlternar navegación

Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación

DESKRIPTOREAK



Hezkuntza arlorako hurbilpena

Hezkuntza-erakundeak eta eragileak

Pentsamendu pedagogikoaren garapena

Garaiko hezkuntza-teoriak

Garaiko Hezkuntzaren Historia Euskal Herrian

Haurtzaroaren egoera eta eskubideak.







IRAKASGAIAREN DESKRIBAPENA



Prestakuntza pedagogikoa etorkizuneko gizartean hezkuntza zeregina garatzeko ardura edukiko duten maisu-maistren oinarrizko zutabea da. Hezkuntzaren Teoria eta Historia izeneko irakasgaiaren bitartez paradigma eta ikuspegi pedagogiko garaikideetara hurbiltzeko aukera edukiko dugu, gaur egungo hezkuntza fundamentatzen duten oinarri teoriko eta epistemologikoak hobeto ezagutzeko eta ulertzeko asmoz.



Gaur egungo hezkuntza egoera konfiguratzen lagundu duten ikuspegi pedagogiko ezberdinen azterketa holistikoa burutu ondoren, Euskal Herrian zentraturiko ikuspegia ere eskaini nahi dugu, ikasleek beren gertuko errealitatean gertaturiko esperientziak modu egokian testuinguruan jar ditzaten.



Etorkizuneko maisu eta maistrak estimulatu nahi ditugu hezkuntza gertaerari buruzko pentsamendu propioa eraikitzeko, beti ere ezagutza eta haurtzaroaren eskubideekiko begirunerik handiena abiapuntutzat harturik; modu horretan, beren etorkizuneko jarduera gida dezakeen aukera baten hautaketa ere orienta daiteke. Irakasgaiaren izaerak, Hezkuntza eta Pedagogia graduetako ikasketa planetan agertzen diren beste irakasgai batzuen laguntzaz, irakas zereginerako markoa eraikitzen du; irakasgai horien arteko loturak hiritartasuna eta parte-hartze demokratikoari loturiko gaitasunen lorpenean laguntzen du, horiek etorkizuneko hezitzaileen ezinbesteko oinarriak izanik.

Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación

G1: Hezkuntza sistemaren garapen historikoa eta hezkuntza jardueraren baldintzatzaile politiko eta legegintzakoak ezagutzea; Haur Hezkuntzako eskola hezkuntza sisteman kokatzea eta, ikuspegi pedagogiko garaikideen laguntzaz, bere funtzioa aztertzea, gure testuinguruan ezezik, europear eta nazioarteko testuinguruan ere.



IE1: Ikasleek, hasieratik gaur egun arte, Hezkuntza sistemaren garai desberdinak ezagutzen dituzte

IE2: Ikasleek haur eskolaren ezaugarriak identifikatzen eta desberdintzen dituzte beste eskolarekiko

IE3: Ikasleek beste garaiko ikuspegi pedagogikoak testuinguru geografiko desberdinetan aztertzen dituzte



G2: Hezkuntza eragileek irakaskuntza praktikan duten funtzioa aztertzea, horretarako gela barruko interakzio eta komunikazio prozesuak eta funtzio horren inguruan ager daitezkeen baldintza instituzionalak kontuan hartuz.



IE1: Hezkuntza sisteman parte hartzen duten eragile desberdinek (familia, eskola, ikasleek, irakasleek, ...) ikasleek identifikatzen eta aztertzen dituzte.



G3: Giza eskubide eta haurtzaroaren eskubideak abiapuntutzat harturik, hezkuntza prozesuen eta ikaskuntzaren oinarrizko printzipioak familia testuinguruan, gizartean eta eskolan ulertzea eta aplikatzea, familiaren funtzioa hezkuntza eragile bezala eta eskolarekiko bere erlazioa bereziki azpimarratuz (garapen historikoa, familia ereduak eta hezkuntza familia testuinguruan)



IE1: Ikasleek haurtzaroaren eskubideak ezagutzen dituzte

IE2: Ikasleek hezkuntza prozesuak, garatzen diren testuinguruaren arabera, identifikatzen eta desberdintzen dituzte

IE3: Familia eta eskolaren arteko harremaren garrantzia ikasleek ezagutzen dute

Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación

1.gaia: Hezkuntza arlorako hurbilpena

Hezkuntza eta Pedagogia. Kontzeptu definizioa. Hezkuntza arloak: hezkuntza formala, ez formala eta informala. Hezkuntza-ekintza eta bere eragileak: hezitzailea, hezitua, ingurua, erakundeak. Hezkuntza ezagutza zientifikoaren objektu bezala. Kontzeptu definizioa. Hezkuntza Zientziak.



2.gaia: Pentsamendu pedagogikoaren garapena

Rousseau eta naturalismo pedagogikoa. Pestalozzi eta Froebel. Eskola Tradizionala: oinarrizko ezaugarriak. Eskola Tradizionala gainditzeko prozesua: Eskola Berriaren mugimendu pedagogikoa. Teoria sozialisten ekarpena. Autoritarismoaren kontrako teoriak. Teoria pertsonalistak. Deseskolaratze teoriak eta teoria posmodernoak.



3.gaia: Garaiko hezkuntzaren historia Euskal Herrian

Hezkuntza Sistemaren genesia eta garapena. Hezkuntza erakundeen genesia eta garapena. Irakasleriaren prestakuntza. Hezkuntza Euskal Herrian.



4.gaia: Haurtzaroaren egoera eta eskubideak

Haurtzaroarekin lotutako hainbat praktikaren analisia eta garapena: haur hilketa, abandonatzea, gerruntzearen erabilera, diziplina eta sexualitatea. Haurtzaroa Aro Garaikidean: haurtzaroaren deskubrimendua. Irakasleriaren prestakuntza eta giza-eskubideak. Haurtzaroaren eskubideak Umearen Konbentzioaren arabera.

MetodologíaAlternar navegación

Programan agertzen diren ikasgaiak saio teoriko eta praktikoetan landuko dira. Azalpen teorikoak lantzeko euskarri desberdinak erabiliko dira: ppt-ak, bideoak, dokumentazio historikoa, oinarrizko bibliografía zein bibliografía osagarria, filmografia eta gaiak lantzeko behar diren baliabide desberdinak. Lan indibiduala zein talde lana burutuko dira. UPV/EHUren hezkuntza-eredua den Ikasketa Kooperatibo eta Dinamikoa (IKD eredua) planteamendu metodologikoaren ardatza izango da.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

  • Sistema de Evaluación Final
  • Herramientas y porcentajes de calificación:
    • Prueba escrita a desarrollar (%): 50
    • Realización de prácticas (ejercicios, casos o problemas) (%): 35
    • Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 15

Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Ebaluazio metodoei dagokienez, Ikasleen Ebaluaziorako Araudiaren 8. artikuluak ezartzen dituen ebaluazio sistemak eskainiko dira:



1. Etengabeko ebaluazioa: saio teoriko-praktikoetan gauzatuko diren ebaluazio probak kontuan hartuko dira; hauez gain, azterketa bat egongo da deialdi ofizialean.

2. Azken ebaluazioa: deialdi ofizialean gauzatuko den azterketa baten bitartez ebaluatuko dira ikaskuntzaren emaitzak. Honez gain, modulu lanari buruzko proba edo jarduera ere gainditu beharko da.



OHIKO DEIALDIA

Saio teoriko-praktikoetan eskatuko diren ebaluazio probek % 35 balioko dute.

Azterketa deialdi ofizialean gauzatuko den ebaluazio probak (azterketa) azkenengo kalifikazioaren % 50 balioko du.

Modulu lanak % 15 balioko du.

Ebaluazio proba guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditu ahal izateko.



ETENGABEKO EBALUAZIOARI UKO EGITEKO AUKERA: eskubide hori baliatzeko, ikasleak, 9. asterako, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

2. AZKEN EBALUAZIOA

Azterketak % 85 bitarteko balioko du.

Modulu lanarekin lotutako proba edo jarduerak % 15 balioko du.

Ebaluazio proba guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditu ahal izateko.







DEIALDIAK ETA UKO EGITEA

Iraunkortasun Arautegiaren 3. artikuluan jasotakoaren ildotik, honako hau azpimarratu nahi da:





1. Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

2. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.





Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

EZ OHIKO DEIALDIA

Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da. Ohiko deialdian etengabeko ebaluazioan aritu diren ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

Camino, I. eta Murua, H. (2012). Hezkuntzaren Teoria eta Historia. Delta Publicaciones Universitarias.

Camino, I. eta Murua, H. (2012). Teoría e Historia de la Educación. Delta Publicaciones Universitarias.

Carreño, M. (Ed.). (2000). Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Síntesis.

Colom, A. (Ed.). (1997). Teorías e instituciones contemporáneas de la educación. Ariel.

Colom, A. eta Nuñez, L. (2001). Teoría de la educación. Síntesis.

Dávila, P. (1995). Lengua, sociedad y cultura en el País Vasco. Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.

Dávila, P. (1995). La política educativa y la enseñanza primaria en el País Vasco (1860-1930). Ibaeta Pedagogia.

De Mause, L. (1982). Historia de la infancia. Alianza Universidad.

Delgado, B. (1988). Historia de la infancia. Ariel.

Del Pozo, M. (Ed). (2004). Teorías e Instituciones Contemporáneas de Educación. Biblioteca Nueva.

Escolano, A. (2002). La educación en la España contemporánea. Políticas educativas, escolarización y culturas pedagógicas. Biblioteca Nueva.

Fernández, I. (1994). Oroimenaren hitza. Ikastolen mugimenduaren historia (1960-75). Udako Euskal Unibertsitatea.

Imbernón, F. (Ed.). (1999). La educación en el siglo XXI: los retos del futuro inmediato. Graó.

Iyanga, A. (1996). La Educación Contemporánea. Teorías e Instituciones. Nau Llibres.

Iztueta, P. (2000). Hezkuntza, hizkuntza eta boterea Euskal Herrian. Utriusque Vasconiae.

López-Goñi, I. (Ed.). (2002). Hezkuntzari buruzko teoriak eta erakunde garaikideak. Nafarroako Unibertsitate Publikoa.

López-Goñi, I. eta Uribe-Etxebarria, A. (2005). Pedagogo sortzaileak. Teorien iturburu. Xangorin.

Sarramona, J. (2000). Teoría de la Educación (Reflexión y normativa pedagógica). Ariel.

Trilla, J. (2001). El legado pedagógico del siglo XX para la escuela del siglo XXI. Graó.

Trilla, J. (2002). La aborrecida escuela. Laertes.

Direcciones web


http://www.vc.ehu.es/araka/
http://hikhasi.eus
https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/hezkuntza-saila/
https://ojs.ehu.eus/index.php/Tantak

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • GARMENDIA LARRAÑAGA, JOSE FERNANDO
  • JAUREGUI ECHANIZ, PELLO
  • MURUA CARTON, HILARIO

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-6

10:30-12:30 (1)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1.1 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)

31 P. de Aula-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

10:30-12:30 (1)

7-15

10:30-12:30 (2)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

08:30-10:30 (1)

7-15

08:30-10:30 (2)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

32 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-6

12:30-14:30 (1)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 2.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)

32 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

08:30-10:30 (1)

7-15

12:30-14:30 (2)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 2.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 2.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)