Ruta de navegación

Contenido de XSL

Ciencias de la Naturaleza en el Aula de Educación Primaria II25866

Centro
Facultad de Educación, Filosofía y Antropología
Titulación
Grado en Educación Primaria
Curso académico
2023/24
Curso
3
Nº Créditos
9
Idiomas
Euskera
Código
25866

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral1827
P. de Aula3654
P. Laboratorio3654

Guía docenteAlternar navegación

Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación

Irakasgaia bi blokeetan dago antolatua. Lehenengoan, 1. ikasturtean materia eta energiari buruz Natura Zientziak Lehen Hezkuntzako Ikasgelan I irakasgaian landu ez diren oinarrizko kontzeptu zientifikoak landuko dira, ZTG erlazioak azpimarratuko dira eta eguneroko bizitzako edukiak aplikatuko dira. Bigarren blokean, Natura Zientzien Didaktikako irakaskuntza/ikaskuntzan sakonduko da eta horretarako jarduera praktikoak egingo dira. Lehen Hezkuntzako ziklo ezberdinetara egokitutako sekuentzia didaktikoak diseinatuko dira

Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación

-Esperimentazio-zientzien funtsezko legeen eta oinarrizko printzipioen irakaskuntza osatzea. -Eguneroko bizitzari lotutako arazoak planteatzea eta ebaztea. Esperimentazio-zientzien eskola-curriculuma aztertzea eta balioestea. -Natur Zientzien arloko Curriculumaren edukietatik abiatuz sekuentzia didaktikoak diseinatzea, garatzea eta ebaluatzea.-Zientzia Esperimentalen ikaskuntzarako estrategia metodologiko eta baliabide didaktiko aztertzea eta aplikatzea. -Esperimentazio-zientzien eta horren irakaskuntza eta ikaskuntzaren gaineko bibliografia taldean bilatzea eta erabiltzea. -Jarrera parte-hartzailea erakustea eta beste pertsonen ideiak eta iritziak errespetatzea.

Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación

1. ZIENTZIA ESPERIMENTALETAKO EDUKIAK. Materia eta bere aldaketak. Energia, makinak eta teknologia. 2. LEHEN HEZKUNTZAKO NATURA ZIENTZIEN IRAKASKUNTZA ETA IKASKUNTZA. Zientziaren izaera, metodologia eta ondorio didaktikoak. Estrategia metodologikoak eta baliabide didaktikoak. Jarduera motak eta jardueren sekuentziazioa. Natur Zientzien ikaskuntza: Aurretiko-ezaguerak. Sekuentzia didaktikoen diseinua eta elaborazioa. Edukien sekuentziazioa lehen hezkuntzan.

MetodologíaAlternar navegación

Metodologia desberdinak erabiliko dira irakasgaian zehar. UPV/EHUko IKD kontuan hartuta gehienbat ikasleengan zentratutako metodologia aktiboak eta lan kooperatiboa sustatzen duten metodologiak erabiliko dira. Jarduera zientifikoan garrantzitsuak diren metodologiak erabili eta sustatuko dira (ikerketa, modelizazioa, argumentazioa). Horretaz gain, banakako lanak, taldeko lanak, laborategiko praktikak (derrigorrezkoak) eta irteerak ere egingo dira. Unibertsitatearen nahiz Osasun agintarien aginduz, irakasgaiaren beraren presentzialtasuna aldatu beharko balitz, egin beharreko moldaketak irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

  • Sistema de Evaluación Final
  • Herramientas y porcentajes de calificación:
    • Prueba escrita a desarrollar (%): 30
    • Prueba tipo test (%): 20
    • Defensa oral (%): 10
    • Realización de prácticas (ejercicios, casos o problemas) (%): 10
    • Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 10
    • Exposición de trabajos, lecturas… (%): 10
    • Portfolio (%): 10

Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

- Ebaluazio jarraituaren sistema - Azken ebaluazioaren sistema

1. Etengabeko ebaluazioa Ebaluazioak ondoko proba hauek ditu: a.) Gaitasunen lorpena erakusteko proba idatzia, azken azterketa idatzia barne. Bi eduki blokeetako jarduerak izango ditu eta bloke bakoitzean minimo bat gainditu beharko da. Haztapena edo ponderazioa % 30etik %70ra izango da ikastegi bakoitzean dauden modalitateen arabera.

Or.:ofdr00352 / 4b.) Metodologia aktiboak erabiliz Lehen Hezkuntzarako sekuentzia didaktikoen diseinua eta garapena, laborategi praktikak, bestelako atazak eta diziplinarteko lanak, kalifikazioaren %100a osatu arte. Laborategi praktikak egitea derrigorrezkoa da. Proba bakoitzean %50ko puntuazioa lortzen ez bada ezin da gainditu, gaitasunak eskuratu ez baitira. Tresnaren batean %50eko kalifikazioa baino baxuagoa bada kalifikazioa, zenbakizko kalifikazioa tresna guztien kalifikazioen artean nota baxuena izango da. Irakasgaia gainditzeko, ikasleak komunikazio gaitasun ona erakutsi behar du, bai ahoz bai idatziz. Lan guztietan (bakarka zein taldean) kontuan hartuko da lanaren hizkuntza-zuzentasuna. Ikasleak gai izan behar dira zuzentasunez eta jariotasunez ideiak adierazteko, eta testu akademikoak ulertzeko. Lan bat ez gainditua izan daiteke irakasleak uste badu ez duela hizkuntza zuzentasun nahikoa. 2. Amaierako Ebaluazioa 8.3 artikuluak dioen bezala ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, horretarako ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Azken ebaluazioak aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da. Salbuespen moduan, ebaluazio sistema horrek ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahal izango ditu, azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko. (Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako, EHAA, 50. zk., 2017ko martxoaren 13a). Urruneko ebaluazioa egiteko beharra sortuko balitz, irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke egin beharreko moldaketak. Kasu horretan, nagusiki eGelaren bidez UPV/EHUk komunitatearen eskura jartzen dituen baliabide telematikoak erabiliko lirateke. Baldin eta, salbuespenez, beste baliabide osagarriaren bat erabili beharko balitz, ikasleei aldez aurretik jakinaraziko litzaieke.

Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Ohiko deialdian agertzen diren irizpideak erabiliko dira. Ez ohiko deialdiari dagokionez, 9. artikuluak dioen bezala ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da eta azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa etaebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute.

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

Onlineko plataformak (moodle, drive, etab.), eta hala badagokio, irakasgairen materialen fotokopiak. Laborategiko eta saiopraktikoetako jarduerak egiteko beharrezkoak izango diren material guztiak. Irakasleek kurtso hasieran ala beharrezkoa den unean jakinaraziko dute.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

AA.VV. (1995). Ciencias de la Naturaleza. Vol. 4 Madrid: MEC /Edelvives Etxabe, Jose Maria (2006) Natur Zientzien eta Teknologiaren didaktika ECTS kredituaren ikuspegitik. San Sebastian: edición propia Frield, A. (2005). Enseñar ciencias a los niños. Barcelona: Gedisa. Majó, F. eta Baqueró, M. (2014). 8 ideas clave. Los proyectos interdisciplinarios. Bartzelona: Graó. Rivero, A., Martín, R.,· Solís, E., y· Porlán, R. (2017) Didáctica de las ciencias experimentales en educación primaria. Madrid: Editorial Sintesis Cañal, P., García-Carmona, A., y Cruz-Guzmán, M. (2016). Didáctica de las ciencias experimentales en eduación primaria. Madrid: Paraninfo.

Vilchez, J.M. (2014) Didáctica de las ciencias para educación primaria. Vol I y II. Madrid: Pirámide. Harlem, W., Bell, D., Devés, R., Dyasi, H., Fernández de la Garza, G., Léna, P., Millar, R., Reis, M., Rowell, P., Yu, W. (2016). Principios y grandes ideas para la educación de las ciencias. Bogotá, Colombia: Editorial Alfaomega. Arautegiak - 236/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena (EHAA, 2016-01-15). 2016ko otsailaren 9an berreskuratua https://www.euskadi.eus/bopv2/datos/2016/01/1600141e.pdf -tik - 236/2015eko Dekretuaren II. Eranskina osatzen duen curriculum orientatzailea. 2016ko otsailaren 9an berreskuratua http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/contenidos/informacion/heziberri_2020/eu_2_proyec/adjuntos/OH_curriculum_osoa.pdf -tik

Bibliografía de profundización

Abella Rosa et al. (2009) Hacemos ciencia en la Escuela Ed. GraóBullejos de la Higuera, Juan, & Hierrezuelo Moreno, José (1995). Ciencias de la naturaleza I, II, III y IV. MECCaamaño Ros, Aureli (coord.) (2011) Didáctica de la Física y la Química. Ed. Graó. Caamaño Ros, A (coord.)Caamaño Ros Aureli (2011). Física y química: complementos de formación disciplinar. GraóCaballero Armenta, Manuela (2009). Aprendiendo ciencias de la naturaleza en la cocina. Madrid: CCS.Charpak, Georges (coord..) (2005). Manos a la obra: Las ciencias en la escuela primaria. Buenos Aires: Fondo de CulturaEconómica.Driver, Rosalind (1989) Ideas científicas en la infancia y la adolescencia. Madrid. Ed Morata. MECFeixas, Jordi Marti (2012). Aprender ciencias en educación primaria (Vol. 1). Barcelona: Graó.Friedl, Alfred E. (2000) Enseñar ciencias a los niños. Barcelona: Ed. GedisaHarasim, Linda (2012). Learning theory and online technologies. Routledge.Informe Pisa 2006 (2008) Competencias científicas para el mundo del mañana. Ed. SantillanaJiménez Aleixandre Maria Pilar (2012) Las ciencias en la escuela Ed. Graó.Jiménez Aleixandre, Maria Pilar (1996) Dibulgar para aprender. Ed. Xerais. VigoLahera Claramonte, Jesus, & Forteza, Ana (2003). Ciencias físicas en primaria y secundaria: Modelo y ejemplificaciones. Madrid: CCSLahera Claramonte, Jesus (2009). Fundamentos de física para el grado de magisterio: Una antología de textos y problemas comentados y evaluados. Madrid:CCS.Lahera, Jesus (2007). Aprendiendo física básica en el laboratorio. Madrid:CCS.Liguori, Liliana, & Noste, Maria I. (2007). Didáctica de las ciencias naturales: Enseñar ciencias naturales. Madrid: Homo SapiensPascual Martínez, Angel y Martínez, Ginés (1995). La Unidad Didáctica en Educación Primaria. (Elaboración y diseño). Madrid: Bruño.Perales, Francisco Javier y Cañal, Pedro (2000). Didáctica de las Ciencias Experimentales. Alcoy: Marfil.

Revistas

Alambique, Aula de Innovación Educativa, Tantak, Elhuyar, Enseñanza de las Ciencias, Guías Praxis. Cuadernos de Pedagogía, Infancia y Aprendizaje, Investigación en la Escuela, Muy interesante, Mundo científico, Revista Interuniversitaria de Formación del ProfesoradoRevistas on line: www.ehu.es/ikastorratza/Revista Eureka, REECC

Direcciones web

www.zientzia.net
http://www2.uah.es/jmc/webens/INDEX.html
http://intercentres.cult.gva.es/iesleonardodavinci/Fisica/fisica.htm
http://www.ibercajalav.net/recursos.php?codopcion=1181&codopcion2=2495
http://www.rosasensat.org/index.htmwww.kutxaespacio.es/
(recursos educativos)www.centros.pntic.mec.es/
www.ciencianet.com
www.zernola.com/
www.elhuyar.org/
www.ehu.es/ikastorratza/
Manual de Educación para la sotenibilidad/ Iraukortasun Hezkuntzarako Euskuliburua (2009)
Unesco Etxea-Centro Unesco País Vasco. Fundación Iberdrola Bilbao.http://www.unescoetxea.org/e

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • AGIRREZABALAGA ELOSEGI, FLORENCIO JESUS
  • CAÑO PEREZ, LIDIA
  • ETXABE URBIETA, JOSE MARIA

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-9

08:30-10:30 (1)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • Aula 1.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

10:30-12:30 (1)

13-15

10:30-12:30 (2)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

31 P. de Aula-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-9

10:30-12:30 (1)

10-15

10:30-12:30 (2)

13-15

12:30-14:30 (3)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)

31 P. Laboratorio-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

10:30-12:30 (1)

17-19

08:30-10:30 (2)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

31 P. Laboratorio-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

08:30-10:30 (1)

17-19

12:30-14:30 (2)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

31 P. Laboratorio-3 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

12:30-14:30 (1)

17-19

08:30-10:30 (2)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

31 P. Laboratorio-4 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

14:30-16:30 (1)

17-19

14:30-16:30 (2)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • K.L. 3.7 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

32 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-9

08:30-10:30 (1)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)

32 P. de Aula-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

08:30-10:30 (1)

10-12

12:30-14:30 (2)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

32 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

08:30-10:30 (1)

10-12

08:30-10:30 (2)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

32 P. Laboratorio-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-5

08:30-10:30 (1)

6-15

08:30-10:30 (2)

17-17

10:30-12:30 (3)

18-19

10:30-12:30 (4)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)

32 P. Laboratorio-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-5

10:30-12:30 (1)

6-15

10:30-12:30 (2)

17-17

12:30-14:30 (3)

18-19

12:30-14:30 (4)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)

32 P. Laboratorio-3 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-5

12:30-14:30 (1)

6-6

12:30-14:30 (2)

7-15

10:30-12:30 (3)

17-17

08:30-10:30 (4)

18-19

08:30-10:30 (5)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)
  • L.T. 3.6 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)