Ruta de navegación

Contenido de XSL

Euskal Filologia eta Hizkuntz Ideien Historiako Gaiak25686

Centro
Facultad de Letras
Titulación
Grado en Estudios Vascos
Curso académico
2023/24
Curso
3
Nº Créditos
6
Idiomas
Castellano
Código
25686

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral4060
P. de Aula2030

Guía docenteAlternar navegación

Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación

Ikastaroaren



IKASGAIAREN HELBURUAK:



- Euskal testuen edizioaren metodo eta arazoetan sakontzea

- Euskal testu zaharren azterketan sakontzea

- Euskal gramatikagintza eta hiztegigintza zaharren helburu, metodo eta teoria nagusiak historian zehar nola aztertu eta aurkeztu diren azaltzea, bai barneko azterketaren bidez, baita Europako garaian garaiko hizkuntza ideien erkaketaren argitan ere.

Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación

HELBURUAK:



• Euskal testuen edizioaren metodo eta arazoetan sakontzea

• Euskal testu zaharren azterketan sakontzea

• Euskal gramatikagintza eta hiztegigintza zaharren helburu, metodo eta teoria nagusiak historian zehar nola aztertu eta aurkeztu diren azaltzea, bai barneko azterketaren bidez, baita Europako garaian garaiko hizkuntza ideien erkaketaren argitan ere.



GAITASUNAK:



Moduluko gaitasunak (Modulua: M06 – Euskal Literatura eta Filologia):



M06CM03: Euskal testu-tradizioa ikuspuntu filologikotik modu sakonean deskribatzea eta aztertzea.

M06CM04: Euskarari buruzko hainbat informazio eta ezagutza mota transmititzen jakitea publiko espezializatuari.



Tituluko gaitasunak (Titulua: Euskal Ikasketen Gradua):



G003: Literaturako, filologiako edo hizkuntzalaritzako arazo bat lantzeko, aztertzeko eta azaltzeko beharrezkoa den argudiatzea modu egituratuan eta zehatzean eraikitzea, eta, horretarako, filologiako, literatura-kritikako eta hizkuntzalaritza teorikoko eta aplikatuko berezko teorietan, metodoetan eta baliabideetan oinarritzea.

G004: Eskuratutako ezagutzak aplikatzea eta komunikatzea irakaskuntzaren arloan nahiz hizkuntzalaritzaren plangintzaren eta bitartekotzaren arloan.

G007: Banaka nahiz diziplina bereko edo diziplina anitzeko taldeekin modu kooperatiboan lan egitea.

G008: Hizkuntzarekin, literaturarekin eta kulturarekin lotutako mota guztietako dokumentazioa eta informazioa aurkitzea, erabiltzea, aztertzea, sintetizatzea eta ebaluatzea modu kritikoan.



MECen oinarrizko gaitasunak:



MEC1: Ikasleek bigarren hezkuntzaren oinarri orokorreko ikasketa arlo bateko jakintzak izatea eta ulertzea erakutsi izana, eta testuliburu aurreratuak erabiltzeko maila eta ikasketa arloko abangoardiatik etorritako jakintzek inplikatzen dituzten zenbait alderdi ezagutzeko maila erakutsi izana.

MEC2: Jakintzak lanari edo bokazioari modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta argumentuak defendatuz eta ikasketa arloko arazoak ebatziz frogatzen diren gaitasunak izatea.

MEC3: Datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, ikasketa-arloaren barruan); hartara, gizarteko, zientziako edo etikako gai garrantzitsuei buruzko gogoetak barneratzen dituzten iritziak emateko.

MEC4: Informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak publiko espezializatuari edo ez-espezializatuari transmititzeko gai izatea.

MEC5: Etorkizunean autonomia handiko ikasketak hasteko beharrezkoak diren ikasteko gaitasunak garatuta izatea.

Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación

Ikasturte bakoitzean ikasgaiaren heziketa helburuekin lotutako gai batzuk hautatuko dira.

MetodologíaAlternar navegación

Irakaskuntza-ikaskuntza jarduerak:



• Gaitegiko edukiak eskola magistraletan azaltzea eta ikasleekin eztabaidatzea.

• Eskolan egindako testu-iruzkinak.

• Banakako edo taldekako idazlan gidatua.



Oharrak:



1. Ebaluazio jarraia egin ahal izateko eskoletara erregulartasunez etorri beharko da eta ikastaroaren lehen bi asteetan ebaluazio jarraia egiteko konpromisoa jakinarazi.

2. Ebaluazio jarraiaren baldintzak betetzen ez dituzten ikasleei eta egin nahi ez duten edo ezin duten ikasleei azken azterketaren bidez ebaluatuko zaie notaren %100.

3. Idatzizko lan eta azterketetan, ikasleek euskara maila zuzen eta jasoa erabiltzea ezinbestekoa da. Hizkuntza maila nahikorik ez dutenek “Gutxiegi” kalifikazioa izango dute, edukia gorabehera.

4. Idatzizko azken azterketa gainditzea nahitaezkoa da gainerako ebaluazio tresnekin bataz bestekoa egiteko.

5. Ezohiko deialdian azterketa izango da ebaluazio modu bakarra.

6. Hala ere, ebaluazio jarraia 20 ikasle baino gehiagok hautatuz gero, aztertuko da ebaluazio jarraia egiteko aukerari eusten zaion ala ez, irakasleak ikasleen lanak behar bezala jarraitzeko eta zuzentzeko denbora eta baliabide nahikorik ez izanik.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

  • Sistema de Evaluación Final

Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Ebaluazio-mota bakoitzaren irizpideak eta azken notaren portzentajea:



Idatzizko azterketa (%30):

• Ikasgaiaren oinarrizko edukiak ondo jasotzea

• Edukiak kritikoki erabiltzea eta elkarrekin erlazionatzea

• Hizkuntzaren erabilera jaso eta zuzena

• Terminologiaren erabilera zuzen eta egokia



Banakako edo taldekako idazlan gidatua (%60):

• Edukiak kritikoki erabiltzea eta elkarrekin erlazionatzea

• Talde-lanaren prozesua Moodle plataforman islatzea

• Idazlanaren egitura, antolamendu eta aurkezpen egokia

• Koherentzia

• Hizkuntzaren erabilera jaso eta zuzena

• Terminologiaren erabilera zuzen eta egokia



Jarrera aktibo eta parte-hartzailea (%10):

• Eskoletan parte-hartze aktiboa izatea

• Eskoletan taldearekiko begirunea gordetzea

Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

1. Ezohiko deialdian idatzizko azterketa izango da ebaluazio modu bakarra.

2. Idatzizko azterketan, ikasleek euskara maila zuzen eta jasoa erabiltzea ezinbestekoa da. Hizkuntza maila nahikorik ez dutenek “GUTXIEGI” kalifikazioa izango dute, edukia gorabehera.



Idatzizko azterketa (%100):

- Ikasgaiaren oinarrizko edukiak ondo jasotzea

- Edukiak kritikoki erabiltzea eta elkarrekin erlazionatzea

- Hizkuntzaren erabilera jaso eta zuzena

- Terminologiaren erabilera zuzen eta egokia

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

• Oinarrizko bibliografia
• Moodle-n utzitako materialak
• Eskoletako azalpenak
• Ikasle bakoitzak bere idazlanerako behar duen bibliografia

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

Gómez, Ricardo, 1997a. “Euskalaritzaren historia eta historiografia: ikerketa-arloaren egoera”. ASJU 31:2, 363-391.

______, 1997b. “Euskalaritzaren historiaren ikerketa-norabideak: zenbait proposamendu”. ASJU 31:2, 393-409.

______, 2006. Hizkuntzalaritzaren historiaz. Irakaskuntza materialak. Gasteiz: UPV/EHU. Interneten eskuragarri: .

______, 2007. XIX. mendeko euskal gramatikagintzari buruzko ikerketak. Bilbo: EHU. Aurreko bertsio bat Interneten eskuragarri: .

______ & Blanca Urgell, 2010. “Descripción y defensa de la lengua vasca durante los siglos XVI y XVII”, in A. M. González Carrillo (arg.), 2010, Post tenebras spero lucem: Los estudios gramaticales en la España medieval y renacentista Varsovia & Granada: Instituto de Estudios Ibéricos e Iberoamericanos, Universidad de Varsovia & Universidad de Granada, 257-320.

Martines, Vicent, 1999, L'edició filològica de textos, València: Universitat de València.

Orduna, Germán, 2000, Ecdótica. Problemática de la edición de textos, Kassel: Edition Reichenberger.

Pérez Priego, Miguel Ángel, 2001. Introducción general a la edición del texto literario. Madrid: UNED.

Bibliografía de profundización

Ikasturte bakoitzean zehaztuko da, hautatutako gaien arabera.

Revistas

• ASJU = Anuario del Seminario de Filología Vasca “Julio de Urquijo”: http://www.ehu.es/ojs/index.php/ASJU/
• Beiträge zur Geschichte der Sprachwissenschaft (BGS):
• Euskera: http://www.euskaltzaindia.net/euskera/
• FLV = Fontes Linguae Vasconum: http://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=593
• Histoire Epistémologie Langage (HEL): ,
• Historiograhia Linguistica (HL):
• Lapurdum: http://lapurdum.revues.org/
• Oihenart: http://www.eusko-ikaskuntza.org/eu/publicaciones/colecciones/cuadernos/coleccion.php?o=760
• Revista argentina de historiografía lingüística (RAHL):

Direcciones web

• Armiarma. Literaturaren sarean: . Euskal literaturari buruzko ataria: euskal klasikoen testuak, euskal idazleen biografiak eta bibliografiak, argazkiak, kritikak, literatur-aldizkariak…
• Corpus de textes linguistiques fondamentaux (CTLF):
• Euskal gramatikagintzaren historia: . XX. mendea arteko euskal gramatiken kronologia.
• FiloBlogiako loturak: < http://del.icio.us/FiloBlogia>. Lotura-bilduma erabilgarria, gaika sailkatua.
• Vocabulaire codicologique: . Testuen gaineko hiztegi irudiduna (frantsesa-italiera-gaztelania-ingelesa).