Ruta de navegación

Contenido de XSL

Participación Social y Metodología Participativa25027

Centro
Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación
Titulación
Grado en Sociología
Curso académico
2023/24
Curso
3
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera
Código
25027

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral4669
Seminario710.5
P. de Aula710.5

Guía docenteAlternar navegación

Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación

Gizarte parte hartzea sustatzeko dauden filosofiak eta metodologiak aurkeztea da ikasgai honen funtsa, baita praktikarako orientabideak ematea ere.

Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación

1. Gizarte zientzietan herritarren jabekuntza eta parte hartzea errazteko garatzen ari diren ikusmoldeak eta metodologiak ezagutzea.



2. Herritarren parte hartzeari buruzko talde gogoeta egitea.



3. Modu praktikoan herritarren parte hartzea errazteko teknikak eta metodologiak garatzea.



4. Debate kolektiboaren bitartez, ikerketa egiteak nolako erronka profesionalak eta pertsonalak dituen identifikatzea eta hausnartzea. Hau da, ikerketa bat norentzako, zertarako eta zergatik egiten dugun hausnartzea. Eta nola elkarlotzen diren ikerketaren maila epistemologikoa, metodologikoa eta teknikoa.



5. Talde lanean aritzeko prestutasuna eta jarrera positiboa garatzea: lan-konpromisoa taldekideekiko; entzumen aktiboa eta enpatikoa; pentsatzen eta sentitzen duguna modu atseginean adieraztea; ahozko komunikazioa lantzea eta zaintzea; adostasunak sortzeko jarrera irekia garatzea.

Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación

Gizarte parte hartze eta demokrazia

Sareen teoria eta azterketa

Ikerketa-ekintzaren prozesuaren urratsak

Jakintza eta eragiteko plangintza modu kolektiboan sortzea:

MetodologíaAlternar navegación

Talde-ariketak eta aurkezpenak tartekatzen ditugu ikasgai honen praktika didaktikoan.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

  • Sistema de Evaluación Final
  • Herramientas y porcentajes de calificación:
    • Realización de prácticas (ejercicios, casos o problemas) (%): 25
    • Trabajos individuales (%): 50
    • Exposición de trabajos, lecturas… (%): 25

Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Klaseko praktikak eta aurkezpenak notaren %50a.



Banakako lana notaren beste %50a izango da.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica



- Martinez, Z. Blas A. (2008) Poder político y participación: demokrazia, ogi gogorrari agin zorrotza. Eusko jaurlaritzako Argitalpen Zentrua.

Vitoria-Gasteiz.

- Martí, Joel. Pascual, Joel et al. (coord.) (2005) Participación y desarrollo comunitario en medio urbano Construyendo ciudadanía /7. Madrid: Iepala Editorial / CIMAS.

- Partaidetza, Demokrazia eta komunitatearen dinamizazioa Euskal herrian: http://www.partehartuz.org/

- Herritartasuna eta Garapenerako Behatokia Madrilen: http://www.cimas.eurosur.org/





- Martí, Joel. Pascual, Joel et al. (coord.) (2005) Participación y desarrollo comunitario en medio urbano Construyendo ciudadanía /7. Madrid: Iepala Editorial / CIMAS.

Martinez, Z. eta Berrio-otxoa K. (2006) ¿Prebentzio komunitariorako gida metodologikoa partehartze prozesuen bidez¿ Ir de litros liburuan. Eusko jaurlaritzako Argitalpen Zentrua. Vitoria-Gasteiz.



- Martinez, Z. eta Berrio-otxoa K. (2006) ¿Prebentzio komunitariorako gida metodologikoa partehartze prozesuen bidez¿ Ir de litros liburuan. Eusko jaurlaritzako Argitalpen Zentrua. Vitoria-Gasteiz.



Bibliografía de profundización

Encina, Javier y Avila, Mª Angeles et al. (coord.) (2003) Democracias participativas e intervención social comunitaria desde Andalucía. Construyendo ciudadanía /5. Madrid: Atrapasueños, ACSUR y Universidad Pablo de Olavide. Fernández, M. (2007) ¿Redes sociales, espacio de encuentro y construcción colectiva del conocimiento¿ en Democracia participativa y desarrolla Humano. Dyckinson. Serie Oñate. Madrid. Villasante, T. R.; Montañés, M.; Martí, J. (coords.) (2000) La investigación social participativa. El Viejo Topo. Barcelona Ibáñez, J. (1994) Por una sociología de la vida cotidiana. Siglo XXI. Madrid. Martinez, Z. (2007) ¿Globalización política y nuevas formas de participación de la agencia humana¿ en Democracia participativa y desarrolla Humano. Dyckinson. Serie Oñate. Madrid Villasante, T.R. (2006) Desbordes Creativos. Estilos y estrategias para la transformación social. La Catarata. Madrid. Fals Borda y otros.(1993) ¿Investigación-Acción-Participativa¿. En Documentación Social, nº 92. Madrid. Freire, P. (1970) Pedagogía del oprimido. Siglo XXI. Madrid.

Revistas

- Action Research
- Sociological Methods & Research

Direcciones web

http://www.reflect-action.org/es/home
http://www.cimas.eurosur.org/
http://www.nodo50.org/ioe/
http://www.ehess.fr/centres/cadis/index.html
http://www.scu.edu.au/schools/gcm/ar/arhome.html

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • MARTIN RONCERO, UNAI
  • MARTINEZ DE ALBENIZ EZPELETA, IÑAKI
  • OTERO GUTIERREZ, BEATRIZ

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
16-16

15:00-17:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

15:00-17:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Profesorado

31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
17-30

12:30-13:00 (1)

Profesorado

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
17-30

12:00-12:30 (1)

Profesorado