Sociología del Género25035
- Centro
- Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación
- Titulación
- Grado en Sociología (Plan nuevo)
- Curso académico
- 2023/24
- Curso
- 4
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Castellano
- Euskera
- Código
- 25035
DocenciaAlternar navegación
Guía docenteAlternar navegación
Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación
Generoaren,feminismoen edo emakumeen inguruko literaturaz abala eta askotarikoa da.Hala da,teoria eta praktika feministetatik landutako gizarte-gaiak anitzak dira,eta bai genero-etafeminista-ikerketa eta soziologiaren artean landu beharreko eremuan sortutako literatura ere, baina horietara guztietara ezin izango gara hurbildu. Beraz,aukeratu beharrean aurkitzen gara, hala gai askoren gainean aritu barik gutxi batzuk hautatu,eta era sakonago bateanlandu egingo ditugu.Hartara, honako helburuak izango ditu irakaskuntza ikaskuntza prozesu honek:
•Soziologiak aztergai dituen errealitate sozialak ulertzeko sortu dituen kontzeptuak eta teoriak genero eta teoria feministarekin harremanetanjartzea.
•Genero eta teoria feministak soziologiari egindako ekarpenak lantzea eta sakontzea
•Gizarte aldaketa, gizarte egitura, elkarrekintzak, sozializazioa, praktikak, jarrerak, portaera kolektiboak eta indibidualak, subjetibitateen eraikuntza aztertzerakoan genero eta teoría feministak erabiltzeko gaitasuna izatea.
Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación
-Oinarrizko ibilbideak, ikuspegiak, teoriak, epistemologiak eta metodologiak ezagutzea
-Funtsezko kontzeptuak barneratzea eta aplikatzeko gaitasuna izatea
-Egungo eztabaidak ulertzea eta hauen analisi kritikoa gauzatzekotrebetasuna garatzea
Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación
1. Teoria Feministak:
1.1.Teoria feministaren hastapenak
1.2.Teoria feminista gizartearen teoria kritiko gisa
1.3.Mendebaldekofeminismoaren mugimendua: feminismoaren olatuak
1.4.Feminismo garaikidea
2. Epistemología eta Metodología Feminista
2.1.Sexu/genero eztabaida
2.2.Feminismoaren kritikak zientziaren eredu hegemonikoaren ezagutzaren ekoizpenari
2.3.Ezagutzaren ekoizpena genero eta feminista ikuspegitik
2.4.Metodologia feministaren gaineko eztabaida
3.Genero eta Gizarte egitura
3.1.Genero lana eta enplegua. Ekonomia feministaren ekarpena. Zaintzak
3.2.Genero eta familia
3.3.Genero eta hezkuntza sistema
3.4.Genero botere egituraketa politika. Portaera kolektiboa eta gizarte mugimenduak
3.5.Genero eta gizarte komunikazioa
4.Genero sozializazio eremuak eta subjektibitateen eraikuntza
4.1.Feminitate eta maskulinitate eraikuntzak
4.2.Sexuaniztasuna
4.3.Genero identitateak
4.4.Gizarte lokarriak gizarte postmodernoetan.Harreman afektiboak eta sexualak
4.5.Sexu eta genero indarkeriak
MetodologíaAlternar navegación
Eskola magistraletan lankidetzan oinarritutako metodologia partehartzailea erabiliko da. Hala,saioen hasierako hiru laurdenetan, gutxi gora behera, azalpen teoriko bat egongo da. Horren ostean, talde dinamika bat planteatzen da landutako teoria eztabaidatzeko eta galdera desberdinak formulatzeko. Taldeka proposatutako galderak talde handian aurkeztuko dira eta bat aukeratuko da ikasle bakoitzak erantzun dezala egelaren bitartez.dinamika horiek sustengantzeko ikasmaterial desberdinak eskainiko zaie ikasleei: ikusentzunezkoak, literatura, eta abar.
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
- Sistema de Evaluación Continua
- Sistema de Evaluación Final
- Herramientas y porcentajes de calificación:
- Trabajos individuales (%): 30
- Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 30
- Exposición de trabajos, lecturas… (%): 30
- ESKOLETAN PARTE HARTZEA (%): 10
Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
-Bakarka lana. Saio teoriko bakoitzeko galdera bati erantzun eta astebeteko epean igo egelara. Erantzuna gogoeta soziologiko-kritiko gisa idatzi behar da (75 hitz gehienez). Balioa azken ebaluazioan %30ekoa da.
-Talde lana. Lankidetzan oinarritutako gogoeta metodologia partehartzailea erabiliz maskulinitateari eta feminitateari buruz. Talde bakoitzak egelara igondako dokumentua ebaluatuko da. Saio partehartzailearen dinamika guztia jaso behar du. Balioa azken ebaluazioan %30ekoa da.
-Taldelana. Sexu eta genero indarkerien gainean ikerketan oinarritutako metodología erabiliz arazo baten irtenbide desberdinen proposamenaklanduko dira. Azken ebaluazioan %30eko balioa izango dute.
-ESKOLETAN PARTEHARTZEAK %10eko balioa izango du. Ebaluazio hori jasotzeko egunero etorri beharra dago, ezin etortzea ondo justifikatu behar da.
Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
Bakarka lana: Agindutako bi testuenlaburpena, azpimarratuz ideia nagusiak eta horiekiko gogoeta kritiko bat. Lanaren laburpenaren luzera gehienez 2.500 hitzekoa izango da. Bi idazlanek % 50eko balioa izango dute azken ebaluazioan(Bakoitzak %25ekoa).
Proba idatzia: eskola teorikoetan erabilitako ikasmaterialen gaineko galdera batzuei erantzutea. Azken ebaluazioan % 50eko balioa izango du.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
Día, C. y Dema, S. (2013). Sociología y Género.Tecnos, Madrid.
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
Arruzza, C. et al. (2017). Feminismoa %99ren alde.Txalaparta, Tafalla.
Beauvoir, S. (2019). Bigarren sexua.Jakin Fundazioa, Elkar.
Connell, R. W.(2022). Maskulinitateak.Jakin Fundazioa, Elkar.
Davis, A. (2016). Emakumeak, arraza eta klasea.Jakin Fundazioa, Elkar.
Despentes, V. (2017). King Kong teoria.Jakin Fundazioa, Elkar.
Epelde, E. et al.(2015. Gure genealogia feministak. Emagin Ikerketa eta Dokumentazio Zentrua, Espartza Galar.
Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación
- MARTIN RONCERO, UNAI
- MARTINEZ DE ALBENIZ EZPELETA, IÑAKI
- OTERO GUTIERREZ, BEATRIZ
GruposAlternar navegación
01 Teórico (Castellano - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
17-30 | 11:00-13:00 (3) |
Profesorado
01 P. de Aula-1 (Castellano - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 (1) |
Profesorado
31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
17-30 | 09:00-11:00 (3) |
Profesorado
31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 (1) |