XSLaren edukia

Bigarren Hizkuntza III: Hizkuntza Klasikoa25350

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Euskal Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25350
Murrizketak
Bigarren Hizkuntza III: Hizkuntza Klasikoa irakasgaian matrikula egiteko, Bigarren Hizkuntza II: Hizkuntza Klasikoa irakasgaia gaindituta izan behar da

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Grekoa I Bigarren Hizkuntza III: Hizkuntza Klasikoa irakasgaiarekin bat dator.

Filologia (Hispanikoa, Frantsesa eta Alemana), Ingeles Ikasketak eta Euskal Ikasketak; eta sei irakasgaietako bat da (36

Bigarren Hizkuntza: Hizkuntza Klasikoa aipamena lortu nahi dutenek egin behar dituztenak.



Grekoa I 6 kredituko derrigorrezko irakasgaia da, lehen kurtsoko lehen lauhilekoan ematen dena.

Gradua Filologian (Filologia Klasikoa). Greziar Filologia moduluan integratzen da eta irakasgaiekin osatzen da

Greziera II, III eta IV. Lau irakasgai horiek, batez ere, grekoa ikasteari buruzkoak dira.

genero eta autore desberdinetako testuen bitartez; ikaskuntza progresiboa da, nahiz eta gramatika eta



irakasgai hauen erdigunea dira, alderdi historikoak eta literarioak ere jorratzen dira. Honako hauei dagokienez:

Grekoa I, historiografiako prosa joniko-atikoko testuak itzuli eta gramatikalki aztertzen dira.

hastapen-mailetako ikasleak.



Greko Hizkuntzan egiten den lanari esker (Grekoa II hizkuntzarekin batera), ikasleak

hizkuntza greko klasikoaren morfologiaren eta sintaxiaren oinarrizko oinarriak, eta

testu greko errazak, prosaz idatziak, itzultzea eta aztertzea. Horretarako,

Hurrengo greziar hizkuntza eta testuena.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

G (aitasunak): Greziar Filologiaren M (oduloarenak)



GM 01 Hainbat garaitako greziar testuak ulertzeko eta haien testuinguru historiko eta kulturalean kokatzeko gaitasuna.



GM 03 Ezagutza teorikoak itzulpengintzan eta azterketa linguistiko eta literarioetan aplikatzeko gaitasuna.



GM 05 Informazioa antolatzeko, planifikatzeko eta kudeatzeko gaitasuna, baliabide tradizionalen eta

Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologia Berriak (IKTB).



- Ikasleak modu arrazoituan ezagutzen ditu greko klasikoaren morfologiaren eta sintaxiaren oinarrizko oinarriak.



- Greziar historiografiako testu errazak prosa joniko-atikoan zuzen aztertzen eta itzultzen ditu.



- Testu horiek dagokien generoaren, kultura-testuinguruaren eta egilearen barruan kokatzen ditu.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKI TEORIKOAK



Hizkuntza grekoaren morfologia eta sintaxiaren oinarri basikoak



1. Morfologia nominala: substantiboen, adjektiboen eta izenordainen motak eta deklinabideak. Hiru deklinabideen azalpen arrazoitua.



2. Aditz-morfologia: aditz tematikoen ezaugarriak eta azalpen arrazoitua.



3. Sintaxia: kasuen funtzio nagusiak; preposizioak; maiz erabiltzen diren koordinazioaren eta menderakuntzaren juntagailuak; infinitiboaren eta partizipioaren erabilera nagusiak.



EDUKI PRAKTIKOAK



- Testuen analisi morfosintaktikoa, itzulpena eta gramatika-ariketak.



- Programaren gramatika-edukiei buruz irakasleak emandako azalpen arrazoituak.



- Hiztegia erabiltzea.



- Testuetan islatutako alderdi historikoei eta literarioei buruzko gogoetak.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren izaera dela eta, saio bakoitzak, oro har, zati teoriko bat izango du, programaren eduki gramatikalak modu arrazoituan azaltzeko; eta zati praktiko bat, analisi morfosintaktikoa eta testuen itzulpena ardatz dituena, baita ariketa gramatikalak ere. Aipatutako jarduera praktikoak (ariketak, testuen analisia eta itzulpena) banaka prestatu behar dira ikasgelatik kanpo, gero irakaslearekin berrikusteko, nahiz eta batzuetan hori guztia eskolan egingo den.



Ikasgelatik kanpoko lana



Ikasleak irakaslearen presentziarik gabe egin behar duen lana da.



Barnean hartzen ditu: testuak prestatzea, ikastea, eta gramatika-ariketak.





Tutoretzak



Ez dira nahitaezkoak, baina baliagarriak izan daitezke, ikasleen eta irakasleen arteko komunikazioa errazten baitute, eta ikasle batek irakasgaiari buruz izan ditzakeen zalantzak banaka ebazteko aukera ematen baitute.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Irakasgai honen ebaluazioa MISTOA da, eta honako hauen bidez egiten da:



1. Amaierako proba idatzia: ikasgaiaren notaren % 60.



Azken azterketa hau praktikoa da batez ere, eta ikastaroaren antzeko testuen itzulpen eta analisi gramatikalak eta morfologia eta sintaxi ariketak osatzen dute. Testu eta ariketa horiei buruzko gramatika-galderak ere egon daitezke, edo lauhilekoan azaldutako eduki kulturalei buruzko galderaren bat.



2. Ebaluazio jarraitua: ikasgaiaren notaren % 40.



Ikasitako eduki teoriko eta praktikoei buruzko idatzizko bi proba egitean datza. Bi proba horiek ikasgelan egiten dira; lehena ( % 20), urriaren amaieran; eta bigarrena ( % 20), abenduko azken eskola-egunetan.



Azken kalifikazioa zati bakoitzean lortutako kalifikazioen batez bestekotik aterako da. Batezbestekoa egiteko baldintzak hauek dira: ebaluazio jarraituan gutxienez 5eko nota lortzea; eta amaierako proba idatzian 5. Era berean, justifikatutako arrazoirik ezean, ebaluatu daitezkeen proba guztiak egin behar dira: azken azterketa eta etengabeko ebaluazioko bi probak. Bi zatiak gainditu behar dira irakasgai osoa gainditzeko.



- Ebaluazio-irizpideak



Oro har, aurretik adierazitako ikaskuntzaren emaitzak ebaluatuko dira: zein lortu diren eta zer ulermen- eta aplikazio-mailarekin.



Ikasturtean zehar egingo diren ariketek eta probek ikaskuntza progresiboa egokia den baloratzeko balioko dute; eta, beharrezkoa bada, hori hobetzeko jarduera osagarriak iradokiko dira.



- Araudia, ebaluazio jarraituari eta/edo mistoari uko eginez gero



UPV/EHUko Araudiak azken proba bakar baten bidez egiten du ebaluazioa, hau da, irakasgaiaren notaren % 100. Ikasle guztiek dute modu horretan ebaluatzeko eskubidea, baina, horretarako, ebaluazio jarraituari uko egin behar diote. Graduko titulazio ofizialetan ikasleak ebaluatzeko araudiak honela dio ( II, 8. art.): "Ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek ebaluazio jarraituari uko egiteko idazkia aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, eta 18 astekoa urteko irakasgaietarako, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Irakasgaiaren irakaskuntza-gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da "(https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml).



Araudia, ohiko deialdiari uko eginez gero



Graduko titulazioetan Ikasleak Ebaluatzeko Araudiaren 12. artikuluan ezarritakoaren arabera: "Etengabeko ebaluazioaren kasuan, probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da azken proba horretara ez aurkeztea, azken kalifikazioa ez aurkezteko edo ez aurkezteko. Bestela, azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo gutxiago bada, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei. "(https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia)

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiz kanpoko deialdian, irakasgaiaren ebaluazioa amaierako proba bakarra izango da, eta notaren % 100 izango da. Etengabeko ebaluazioan emaitza positiboak lortu dituzten ikasleen kasuan, emaitza horiek mantendu egingo dira, baita dagokien kalifikazio-ehunekoa ere: ebaluazio jarraitua % 40; idatzizko azken probaren % 60. Horri buruzko araudia hemen kontsulta daiteke:

https://www.euskadi.eus/y22bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml (Cap. II, Art. 9).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Berenguer Amenós, J., Gramática griega, Barcelona 1986.
- Greziera-gaztelania Vox hiztegia.
- Irakasleak ikasleei emango dizkien testuak hautatzea.
- Irakaslearen azalpenak programaren edukiei buruz.
- Lauhilekoan egindako jarduerak.
- eGelan jarritako informazioa eta baliabideak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Berenguer Amenós, J., Gramática griega, Barcelona 1986.



-Rodríguez Alfageme, I., Nueva gramática griega, Madrid 1988.



-Rodríguez Alfageme, I., Gramática griega, Madrid 2017.



-Rojas Álvarez, L., Gramática griega, 2 vols., México 2004.



-Calvo Martínez, J. L., Griego para universitarios, Granada 2016

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Rodríguez Adrados, F., Nueva Sintaxis del Griego Antiguo, Madrid 1992
-Crespo, E.-Conti, L.-Maquieira, H., Sintaxis del Griego Clásico, Madrid, 2003.
-Chantraine, P., Morfología histórica del griego, Barcelona 1983.
-Humbert, J., Syntaxe grecque, París 1982.

Aldizkariak

Estudios Clásicos (http://www.estudiosclasicos.org/eclas-archivo/), Cuadernos de Filología Clásica (UCM), Emerita. Revista de Lingüística y Filología Clásica (http://emerita.revistas.csic.es/index.php/emerita/index), Habis, Minerva, Veleia.

Web helbideak

Bilaketa bibliografikoetarako datu-baseak:
http://dialnet.unirioja.es
http://www.annee-philologique.com/aph/
http://pio.chadwyck.co.uk/home.;
http://www.jstor.org /

Testu-bildumak, bibliografiak, irudiak, mapak eta abar eskuratzeko aukera ematen duten orriak:
http://clasicas.usal.es/portal_recursos / Klasikoetarako Interneteko Baliabideen eta Indoeuroparren ataririk onena da Espainian. Salamancako Unibertsitateko Filologia Klasiko eta Indoeuroparraren Departamentukoa da. Oso osoa eta oso ondo antolatua, mundu osoko Bilatzaile eta Orrialde Orokorretara, Testu Bildumetara, Hiztegietara, Bibliografietara, Baliabide didaktikoetara, Zeharkako diziplinetara eta abarretara bidaltzen dituzten estekekin.
Hasteko, interesgarriak dira Testu Bildumetarako eta Baliabide Didaktikoetarako estekak.
http://www.perseus.tufts.edu.
http://www.liceus.com/cgi-bin/aco/culc/index. asp. Kultura eta filologia klasikoaren ataria, literaturari, hizkuntzalaritzari, hizkuntzaren historiari eta abarri buruzko artikuluekin.
http://www.estudiosclasicos.org /

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:00 (1)

09:00-09:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.16 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.07 - LETREN FAKULTATEA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.07 - LETREN FAKULTATEA (1)