XSLaren edukia

Administrazio Zuzenbidea I

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea. Bizkaiko Atala
Titulazioa
Zuzenbideko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. GAITASUN TRANSBERSALAK/GENERIKOAK:



T1. Kultura juridikoa.

T2. Legezko testuak erabiltzeko gaitasuna.

T3. Metodologia juridikoa.

T4. Dogmatika juridikoaren oinarrizko ezagupenak.

T5. Hausnarketa kritikoa.

T6. Ahozko eta idatzizko adierazpena.



2. GAITASUN ESPEZIFIKOAK:



* Kognitiboak (jakitea):



E1. Administrazioa eta Administrazio-zuzenbidearen kontzeptuak eta haien ezaugarriak ezagutzea. E2. Administrazio-zuzenbidearen iturriak ondo menderatzea.

E3. Erregelamendu eta egintzen arteko ezberdintasun irizpideak ezagutzea.

E4. Administrazioaren erregelamendu eta egintzen baliozkotasun elementuak identifikatzen jakitea eta haien kontrolatzeko tresnak zeintzuk diren jakitea.

E5. Administrazio-prozeduraren printzipio nagusiak menderatzea.

E6. Administrazioak dituen botereak kontrolatzeko teknikak ezagutzea.



* Prozedurazkoak/Instrumentalak (egiten jakitea):



E7. Arloko terminologia juridiko publikoa erabiltzea.

E8. Irakasgaiak barne hartzen dituen arloetako arazo juridiko-administratiboei aplikatu beharreko arau-iturriak zehaztea.

E9. Irakasgaiaren arloetan administrazioarekin zerikusia duten gatazken argumentazio juridikoa.



* Jarrerazkoak (izatea):



E10. Gaitasun kritikoa

E11. Taldean lana egiteko gaitasuna





3. IKASKUNTZA-EMAITZA TEORIKO-PRAKTIKOAK:



IE1. Administrazio Zuzenbidearen oinarrizko kontzeptuak eskuratu ditu.

IE2. Erregelamendu eta administrazio egintzak bereizteko irizpideak egoki aplikatzen ditu.

IE3. Erregelamenduen eta administrazio egintzen balio-gabeziaren aurrean tresna egokiak erabiltzen badaki.

IE4. Jurisprudentzia bilaketak arrakastatsuak egiten ditu.

IE5. Administrazio-ahalak kontrolatzeko teknikak aplikatzen ditu.



4. PRAKTIKETAN GARATU BEHARREKO IKASKUNTZA-EMAITZAK:



IE6. Planteatutako suposamenduetan kontzeptu teorikoak aplikatzen ditu.

IE7. Suposamendu bakoitzaren atzean dauden arazo juridikoak nabaritzen ditu.

IE8. Hipotesi posibleen aldeko argudioak ematen ditu.

IE9. Erabakitzeko irizpideak ezartzen ditu.

IE10. Suposamenduaren ebazpenak izango dituen ondorioak balioesten ditu.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

ADMINISTRAZIO-ORDENAMENDUA. ADMINISTRAZIO PUBLIKOEN EGITURA ETA OINARRIZKO ERREGIMENA



1. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO PUBLIKOA ETA ADMINISTRAZIO-ZUZENBIDEA.

I. Administrazio publikoaren kontzeptua. II. Administrazio-zuzenbidearen kontzeptua eta ezaugarriak. III. Administrazioaren eskema Espainian. IV. Hiritarraren egoera juridikoa administrazioaren aurrean.



2. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO-ZUZENBIDEAREN ITURRIAK.

I. Konstituzioa. II.- Lege indarra duten arauak. III. Legegintzaren eskuordetzea. IV. Erregelamendua. 1. Ahalmen erregelamendugilea. 2. Erregelamenduen baliozkotasun baldintzak. 3. Erregelamendu motak. IV. Erregelamenduen banakako indargabezintasuna. V. Erregelamenduen kontrola.



3. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIOAREN LEGEZKOTASUN-PRINTZIPIOA.

I. Administrazioak legezkotasunarekiko duen lotura positiboa. II. Ahalaren kontzeptua. III. Ahal arautua eta ahal diskrezionala. IV. Zehaztugabeko kontzeptu juridikoak. V. Diskrezionalitatearen kontrola.



ADMINISTRAZIO-JARDUERAREN TRESNA FORMALAK: ADMINISTRAZIO-EGINTZAK ETA ADMINISTRAZIO-PROZEDURA



4. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO-EGINTZA.

I. Kontzeptua. II. Egintza eta erregelamenduaren arteko bereizketa. III. Administrazio-egintzaren motak. IV. Administrazio-egintzaren elementuak. 1. Subjektiboak. 2. Objektiboak. 3. Formalak. V. Egintzak arrazoitzea. VI. Egintzen baliozkotasun-presuntzioa. VII. Egintzen eraginkortasuna: jakinarazpena eta argitalpena. VIII. Eraginkortasuna etetea.



5. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO-EGINTZAREN BALIO-GABEZIA.

I. Zuzenbide osoko deuseztasuna. 1. Deuseztasunaren legezko suposamenduak. 2. Deuseztasunaren erregimen juridikoa. II. Deuseztagarritasuna. 1. Deuseztagarritasunaren legezko suposamenduak. 2. Deuseztagarritasunaren erregimen juridikoa. III. Baliogabetzen ez duten bestelako akatsak.



6. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO-EGINTZAK BETEARAZTEA.

I. Nahitaez betearaztea eta printzipio orokorrak. II. Nahitaez betearazteko bideak. 1. Ondarearekiko premiamendua. 2. Betearazte subsidiarioa. 3. Hertsatzeko isunak. 4. Pertsonen gaineko indarra. III. Hertsapen zuzena. IV. Egitatezko bidea.



7. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO-PROZEDURA.

I.- Administrazio Publikoen Prozedura Administratibo Erkideari buruzko 39/2015 Legea. 1. Ezaugarriak. 2. Aplikazio-eremua. II. Prozeduraren subjektuak. III. Prozeduraren hasiera. IV. Prozeduraren instrukzioa. V. Prozeduraren amaiera. VI. Prozedura eta denbora: administrazio-isiltasuna.



8. IKASGAIA.- LEGEZKOTASUN-BERRIKUSPENA ADMINISTRAZIO-BIDEAN.

I. Administrazio-errekurtsoak. II. Ofizioz berrikustea. 1. Zuzenbide osoz deusezak diren egintza eta erregelamenduak berrikustea. 2. Norbanakoaren aldeko egintza deuseztagarriak berrikustea. 3. Kargak ezartzen dituzten egintzak errebokatzea. 4. Errakuntza material eta aritmetikoak zuzentzea.

MetodologiaToggle Navigation

Eskola-ordu magistraletan arestian azaldutako gai-zerrendaren eduki teoriko-praktikoak besarkatuko dira.



Bestalde, gelako praktika-orduetan eskola-ordu magistraletan ikusitako gaien inguruko suposamendu praktikoak aztertu, egin eta ebatziko dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Aurreko atalean esan bezala, ebaluazio mistoaren sistemak irakasleak esandakoa jarraituz lauhilekoan eskatutako lanak %30 balioesten ditu (lan horiek bai ordu teorikoetan, bai praktikoetan proposatuak izan daitezke: praktikak ebaztea, testak egitea, bilaketak edo irakurketak edo bestelako ariketa teoriko-praktikoak egitea...). Beste %70 ezagutza teoriko-praktikoak neurtuko dituen azken froga idatzi batek emango du. Azken froga gainditu beharko da ebaluaketa jarraituan ateratako nota kontuan hartzeko.



Azken ebaluazioaren sisteman, aldiz, azken ariketa teoriko-praktikoak emango du irakasgaiaren emaitzaren %100. Ikasleak eskubidea izango du arauetan ezarritako bideak jarraituz ebaluazio jarraitua gaitzesteko eta azken notaren 100%a azkeneko azterketari lotzeko. Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arauketaren 8.3. artikulua jarraituz, ikasleak egutegi akademikoaren arabera lauhilekoa hasi zenetik 9 aste izango ditu gutxienez (irakasle bakoitzak epe hori luzatu ahal izango du) ebaluazio jarraituari uko egiteko.



EBALUAZIOAREN EGOKITZAPENA, AURREZ AURRE EGITERIK EZ DAGOEN KASURAKO:



Ebaluazio sistema aldatu egingo da izaeraren arabera:



a) Ebaluazio mistoko sisteman, azken kalifikazioaren % 30 gutxienez proba edo jarduera desberdinen baloraziotik lortuko da: test moduko probak, ariketa praktikoak egitea, banakako lanak, talde lanak... Azken kalifikazioaren % 70 amaierako proba batetik lortuko da. Proba honen diseinua honako hau izan daiteke: test motako proba, kasu praktikoen ebazpena, galdera laburrak, lanak egitea, edo ahozko proba bat. Talde bakoitzeko irakasle arduradunak aukera izango du ebaluazio jarraituaren ehunekoa % 100era igotzeko.



b) Amaierako ebaluazio sisteman kalifikazioaren %100 amaierako proba teoriko-praktiko bat egitetik etorriko da. Aurrez aurrekoa ez den azken ebaluazio proba hori diseinatzeko, taldeko irakasle arduradunak honako aukera hauek erabaki ditzake, besteak beste: kasu praktikoak ebaztea, test moduko azterketa bat, galdera laburrak, ahozko proba bat, edo aurrekoen konbinazioa.



Edozein kasutan, talde bakoitzeko irakasle arduradunak, posible denean, ikasturtea hasi baino lehen, ikasgaia gainditzeko egin beharreko jarduerak eta probak zehaztu beharko ditu eGelan, bai ebaluazio mistoko sisteman, bai eta amaierako ebaluazio sisteman.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-GARCÍA URETA, A., Temas de Derecho Administrativo, I. alea. Marcial Pons.

-LASAGABASTER HERRARTE, I., Fuentes del Derecho, Lete.

-SANCHEZ MORON, M. Derecho Administrativo. Parte General. Tecnos (azken edizio eguneratua).

-MARTÍN REBOLLO, L. Leyes administrativas (Aranzadi) (eguneratzeak webgune honetan: www.aranzadi.es).

-"Noticias de Legislación": www.laley.net.

- Código administrativo. La Ley. (eguneratzeak Interneten)

- BOEren webgunean ere Administrazio Zuzenbideko kode elektronikoa eskura daiteke (www.boe.es)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-GARCÍA URETA, A., Temas de Derecho Administrativo. Marcial Pons.



-ARZOZ, X., Administrazio zuzenbidearen hastapenak. UPV/EHU.



-LASAGABASTER HERRARTE, I., Las fuentes del derecho. Lete.



-SANCHEZ MORON, Derecho Administrativo. Parte General. Tecnos.



-GARCÍA DE ENTERRIA, E - FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ, T.R. Curso de Derecho Administrativo. Civitas.



-PARADA VÁZQUEZ, J. R. Derecho Administrativo. Marcial Pons.



-SANTAMARÍA PASTOR, J. A. Principios de Derecho Administrativo. Mcgraw-Hill.



-PAREJO ALFONSO, L. Derecho Administrativo. Ariel.



- VV. AA. Materiales para el estudio del Derecho. www.iustel.com

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ikus oinarrizko bibliografian aipatutako eskuliburuak.

Aldizkariak

-Administrazioa euskaraz, HAEE/IVAP.

-Eleria, Eusko Ikaskuntza.

-Herri Arduralaritzako Euskal Aldizkaria-Revista Vasca de Administración Pública (HAEA/RVAP), HAEE/IVAP.

-Noticias de la Unión Europea (aurrez Noticias CEE), CISS.

-Revista de Administración Pública (RAP), Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.

-Revista de Derecho Comunitario Europeo, Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.

-Revista Española de Derecho Administrativo (REDA), Civitas.

-Revista Española de Derecho Europeo, Civitas.

-Revista General de Derecho Administrativo. Iustel.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CUBERO MARCOS, JOSE IGNACIO
  • GARCIA URETA, AGUSTIN MARIA
  • URIARTE RICOTE, MAITE
  • BARBERO GONZALEZ, IKER
  • CUBERO MARCOS, JOSE IGNACIO
  • SOLOZABAL BERGARA, KEPA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

08:30-10:30

09:30-11:30

22-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1-2 - .
  • AULA 1-2 - .
  • AULA 1-2 - .

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-26

08:30-09:30

22-30

09:30-10:30

27-30

10:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1-2 - .
  • AULA 1-2 - .
  • AULA 1-2 - .

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1-2 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

12:30-14:30

08:30-10:30

22-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.1 - .
  • AULA 2.1 - .
  • AULA 2.1 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.1 - .