XSLaren edukia

Zuinketak eta Topografia

Ikastegia
Gipuzkoako Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Arkitektura Teknikoko Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Tailerra6090

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

ZEHARKAKO GAITASUNAK:

G1: Ariketak ebaztea eta argudiatzea.

G2: Talde lana.

G3: Idatzizko eta ahozko informazio trasmisioa.



GAITASUN ESPEZIFIKOAK:

Eraikuntza eremuko kartografia eta infografia metodo eta prozeduren ezagutza. Topografiako instrumenduekin lan egiteko gaitasuna orube eta eraikuntzen jasotzea eta lursailetan zuinketak egiteko



HELBURUAK:

Ikaslea “Kartografía eta lursailen Ingenieritza” ezagutzan eremuko materiatan barneratzea. Eraikuntza munduan baliatzen diren Topografia eta zuinketa metodoen inguruko ezagutza ematea. Hainbat metodoren bidezko obrako oinarrizko puntuen jasotze topografiko xumeak eta baita zuinketa egiteko gaitasuna ematea ikasleari, eraikinen zuinketan sakonduz,etab.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1 BLOKEA: OINARRI ETA KONTZEPTU OROKORRAK



1.1- Geodesiara sarrera. Lurraren forma. Koordenatu geodesikoak eta koordenatu geozentrikoak. Garaiera ortometrikoa. Bertikalaren desbideratzea.



1.2- Sare geodesikoak. Erredundantzia kontzeptua. Sare geodesiko estatala.



1.3- Modelo matematikoak: akatsen teoria. AkatsErrores sistematikoak eta halabeharrezkoak. Modeluen formazioa eta Formación y doikuntza: mm.cc. estimazioa.



1.4- Planimetría eta altimetriaren adierazpena. Mapa eta planoaren arteko ezberdintasuna. Escala kontzeptua. Ikuste pertzepzio muga. Orokortze eta sinbologia. Dierazpen sistemak. Plano akotatuak.



1.5- Proiekzio kartografikoak.



1.6- Hiri topometria kontzeptua.



2 BLOKEA: INSTRUMENTAZIOA



2.1- Kontzeptu orokorrak. Ur-neurketa metodoak. Zinta metrikoa. Adierazi eta azaldu. Seinaleztapen tipologia topografían.



2.2- Goniometroa. Ardatzak, plomadak, nibelazio edo galgatze plataforma, presio torlojuak eta koinzidentzia. Goniometroaren galgak. Betaurrekoa. Haundigotzea. Erretikulo haria. Linbo horizontal eta bertikalak. Goniometroaren estazio egin edo geratzea.



2.3- Teodolitoa. Nonio eta mikrometroak. Angeluen neurekta elektronikoa. Errore angeluarrak: betikaltasuna, norabidea, punteria eta irakurketa. Zehaztasun angeluarra haunditzeko metodoakr: Bessel erregela, errepikatze eta behin eta berriro egitearen metodoak.



2.4- Iparrorrazt takimetrikoa.



2.5- Takimetroa. Distantzien neurketa estadimetrikoa. Distanzien neurketa elektronikoa. Metodoak eta akatsak. Distantziometro baten zehaztasuna.



2.6- Nivel edo galga. Erreferentzia gainazalak: altitude ortometrikoa et dinamikoa. Nibel edo galga automatikoak. Laser nibelak. Estazio totala.



3 BLOKEA: METODO TOPOGRAFIKOAK



Metodo planimetrikoak



3.1- Erradiazio metodoa. Oinarriak, aplikazioa eta akatsak.



3.2- Ibilbidearen metodoa. Poligonalak. Oinarriak, aplikazioa eta akatsen konpentsazioa.



3.3- Ebaketa zuzena.



3.4- Aldirantzizko ebaketa.



3.5- Triangulaketa eta hiru alderatzea. Oinarriak.



3.6- GPS metodoak.



Metodo altimetrikoak.



3.7- Nibelazio edo galgatze trigonometriko sinplea.



3.8- Elkarrekiko estazio bidezko nibelazio edo galgatze trigonometrikoa.



3.9- Nibelazio edo galgatze geometrikoa: metodoak.



3.10- Nibelazio edo galgatze geometriko komposatua. Akatsen konpentsazioa.





4 BLOKEA:OBRA ZUINKETAK



Aurre kontzeptuak. Obra zuinketara aplikaturiko geometria.Zuinketa metodoak.



4.1 - Eraikuntza proeiktua: ingenieria proiektua (proiektuaren azterketa geometria ikuspuntutik). Proeiktu lineal baten oin-plantaren definizio geometrikoa. Ardatz eta puntu nagusiak. Obrako puntuen adieraztea edo seinaleztapena. Zuinketa puntuen egikaritzea: taketa, angarilak.



4.2 - Oinarrizko kontzeptu geometrikoak. Lerrokadura, paralelo, elkartzuta, etab. markatzea. Zeharkako zehaztapenak. Planta, traza eta lur-arrasa. Kota gorria. Puntu baten posizio absolutua eta erlatiboa.



4.3 - Zuinketa metodoak. Polar bidezko zuinketa. Base batekiko abszisa eta ordenatuen bidezko zuinketa. Erdibiketa bidezko zuinketa. Erdibitze anitz bidezko zuinketa.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia aktiboak proposatzen dira, kurtsoaren zehar lan kooperatiboa gradualki bultzatuz. Metodologia aktiboak autoikaskuntza sustatzen du, bai modu autonomoan edo elkarlanean, irakasleak bideratutako jarduerak garatuz eta hasieran finkatutako helburuak erdietsiz.



- Lantegi ikasgela (TA), egun eta toki berean emango dira, zehaztutako ordutegian, nahiz eta proposatutako jarduera eta materia ez beti aulan bertan izan, gelako altzari eta ezaugarri fisikoek ezinezko egiteagatik. Hauek zentru hainbat lekuta garatu ahalko dira, eta baita zentrutik kanpo ere (dist< 1km).



- Ordenagailu bidezko klaseak Adierazpen Grafikoko Laborategietan izango dira (6. Solairua), eta baita ere ordenagailu bidezko ariketak kartografiako planoen gaineko ariketen uztartuko dira.



- Irakasgaian garatzen diren Lan motak, bai prresentzialak (P), zein ez Presentzialak(EP), honakoak dira:



1.- Proposatutako materiale teorikoaren atalak prestatu (aurretiazko irakurketa), kontsultatu eta azaldu, eta gelan(P/EP) emandako azalpenetatik irakasgaiko apunteak osatzea.

2.- Proposatutako ariketen ebaztea, entrega eta zuzenketa (P/EP).

3.- Ordenagailuz burututriko praktikak (P,EP)

4.- Paperena emandako plano kartografikoen gaineko praktikak, PLANO AKOTATUen sistema bidezko adierazpen sisitema erabiliz(P,EP)



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ohiko deialdiaren ebaluazio sistema ETENGABEKO EBALUAZIOA izando da.



Ikasleak, ETENGABEKO EBALUAZIOAren prozesua jarraitze aldera, banakako edo/eta talde izaerako proba edo /eta praktika edo/eta lanak burutuko ditu prestakuntza aldian zehar, emandako edukiekin erlazionaturik eta derrigorrezkoa izanik, zehaztutako epetan hauek entregatzea edo/eta aurkeztea. Epez kanpo entregatutako proba edo /eta praktika edo/eta lanak ez dira onartuko arrazoizko zergatirik ez balego.



Prestakuntza aldian zehar burututako proba edo /eta praktika edo/eta lanak, azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean egingo den azken proba edo ezterketa batekin osatuko dira.



Prestakuntza aldian zehar proposaturiko proba edo /eta praktika edo/eta lan guztien %90a entregatzea derrigorrezkoa da irakasgaia gainditu ahal izateko.



PRESTAKUNTZA ALDIAN ZEHAR BURUTU BEHARREKO PROBA EDO/ETA PRAKTIKA EDO/ETA LANEN ETA EBALUAKETA PROBEN EGUTEGI BARRUAN BURUTU BEHARREKO AZKEN PROBA EDO EZTERKETAREN ARTEKO HAZTAPENA HAU IZANGO DA:



IKASTURTE EPEAN ZEHAR BURUTU BEHARREKO PROBAK: 60%

AZKEN PROBA EDO EZTERKETA: 40%



IRAKASGAIAREN AZKEN KALIFIKAZIOA.



Prestakuntza aldian zehar burututako proben emaitzen balioa gehi azken proba edo azterketaren emaitzaren balioaren batura portzentuala izango da, beti ere prestakuntza aldian zehar burututako proben gutxienezko nota orokorra 10etik 4koa bada eta azken proba edo azterketaren gutxienezko nota 10etik 5ekoa bada.



Prestakuntza aldian zehar burututako proben gutxienezko nota orokorra 10etik 4koa baino gutxiagoa bada irakasgaia ez gainditua izango da.



Azken proba edo azterketari dagokionez, prestakuntza aldian zehar burututako probekin batura egin ahal izateko, gutxienezko nota 10etik 4koa izan beharko da azken proba edo azterketa osatzen duten atal bakoitzean, atal hauek 3 izanik. Bai ariketen atalean zein teroriarenean edo akotakukoan, 3 emaitzetakoren bat 10etik 4koa baino gutxiagoa bada, irakasgaia ez gainditua izango da.



Azken proba edo azterketako 3 ataletako bakoitzaren balorazioa, eta prestakuntza aldian zehar burutu beharreko proben beste zenbait ezaugarri konkretu, klasetako aurreneko bi astetan ikaslearen gidan aurkeztuko zaizkie ikasleei.



DEIALDIARI UKO EGITEA



Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

Deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



ETENGABEKO EBALUAZIOARI UKO EGITEA



Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren II. KAPITULUKO 8. artikuluari jarraituz Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.

Etengabeko abaluazioari edo ebaluazio jarraituaren sistemari uko egiten dioten ikasleek, ikasgaiaren azken eskola-eguna baino lehen, ikastetxeko 2020-2021 ikasturteko egutegi akademikoaren arabera, lan osagarri batzuk egin eta/edo entregatu beharko dituzte: sistema akotatuko praktikak, metodo topografikoen ariketak, teoriako lanak eta landako praktikak instrumentazio topografikoarekin.



UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa jarraituz, azterketa edo ebaluazio probetan eta lan akademikoetan plagioa, kopia edo iruzurra eragozteko neurriak hartuko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Eskuadra, kartaboia, konpasa, eskalimetroa, kalkulagailu zientifikoa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-GEOMETRIA DESCRIPTIVA. F.Izquierdo Asensi. Ed. Dossat.sa (La parte de acotado)

-J. LOPEZ FERNANDEZ, J. A. TAJADURA ZAPIRAIN: Autocad avanzado. Ed Mc Graw Hill, Madrid. (Version 2000 o superiores)

Gehiago sakontzeko bibliografia

- JOSÉ JUAN DE SAN JOSÉ Y OTROS, Introducción a las ciencias que estudian la geometría de la superficie terrestre.
Ed. Bellisco. Madrid 2000.
- F.J. POLIDURA FERNÁNDEZ, Topografía, Geodesia y Cartografía aplicadas a la ingeniería. Ediciones Mundi-Prensa.
Madrid 2000. (Ebatzitako ariketak)
- JUAN PEDRO CARPIÓ HERNÁNDEZ, Redes Topométrícas. Ed. Bellisco. Madrid.
- FRANCISCO DOMÍNGUEZ GARCÍA-TEJERO, Topografía general y aplicada. Ed. Dossat. Madrid.
- PAUL R. WOLF, CHARLES D.GHILANI, Adjustment computations, statistics and least squares in surveying and GIS. New York 1996.
- M. DELGADO PASCUAL, J.F. CHARFOLÉ DE JUAN, J.MARTIN GÓMEZ y G. SANTOS DELGADO, Problemas resueltos de topografia, Ed.Unidersidad Salamanca, 2000
- DIAZ LETAMENDI, H. eta ELORZA, I., Topografiaren oinarrizko kontzeptuak.EHU-UPV eta Arabako Foru Aldundia, 1998.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • LEON CASCANTE, IÑIGO
  • PEREZ MARTINEZ, JOSE JAVIER
  • SENDEROS LACA, MARIA

TaldeakToggle Navigation

16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

14:30-18:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eLABORATORIO EXPRESIÓN GRÁFICA I - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA

46 Tailerra-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

14:30-18:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eLABORATORIO EXPRESIÓN GRÁFICA I - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA