XSLaren edukia

Lurraldea eta Hiria XXI. Mendean

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
5
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3020
Tailerra3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasgai honen bitartez ikasleek hiri-hazkunde mota berriak bereizten eta sare fisiko eta telematikoek hiri-egitura globalizatuetan duten eragina lantzen ikasiko dute, eta besteak beste:



- Hiriaren (urbanitatearen) inguruko teoria berrien ikuspegi orokorra.



- Mundu mailako globalizazio eta hiri-eraldaketa fenomenoen ezagutza sakona.



- Lurralde-sare berrietako komunikazio eta fluxu metodoen ezagutza sakona.



- Metropoli-egitura berrien inguruko ezagutza.



- Plangintza metropoli-errealitate berrietan integratu.



- Ikerketa akademikora lehen hurbilketa.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Programa teorikoa:



Irakaskuntza gida jarraituz, ikasgaiak gaur egungo hiri-eraldaketak aztertuko ditu. 7 gai nagusiren inguruan antolatuko da ikasgaia:



1. GAIA: Hiriaren ikerketaren egungo egoera eta aurrekariak.



2. GAIA: Biolurraldea eta Urbanizazio Planetarioaren diskurtsoak



3. GAIA: Garapena eta lankidetzaren egungo egoera eta erronkak; teoria postkolonialistak hiri-ikasketen arloan.



4. GAIA: Lurralde hiritartuak eta hiri-barreiatua: suburbanizazioa, "sprawl" fenomenoa, lurralde difusoak eta periferien paisaia.



5. GAIA: Dimentsio sozioekonomiko eta kulturaletik ekarpenak eta diskurtsoak.



6. GAIA: Paisaia kontzeptua lurraldearen ulermen eta kontzeptualizaziorako ikuspegi integratu gisa.



7. GAIA: XXI. mendeko Gipuzkoako lurralde ikuspegiaren hurbilketa bat.



Programa praktikoa:



Gelako praktika desberdinak garatuko dira, banakakoak, helburu nagusitzat lan praktiko nagusia izango den ikerlan proposamena osatzea izango dutenak. Hauen helburua ikaslea ikerketa akamedikora hurbiltzea izango da.



MetodologiaToggle Navigation

1. METODOLOGIA: Eskola teorikoak

XX eskola teoriko, zeinetan irakasleak eduki teorikoa azaltzen duen, ikus-entzunezko baliabideen laguntzarekin eta ikasleen parte-hartzearekin.

JARDUERAK: Kasu zehatzen azterketa; arazoen azterketan oinarritutako irakaskuntza; taldean garatutako eztabaidak.



2. METODOLOGIA: Ohiko eskola praktikoak

XX ohiko eskola praktiko, zeinetan ikasleek eskola teorikoetan jasotako irakaspenak aplikatuko dituzten.

JARDUERAK: Ariketen taldekako ebazpena; ariketen banakako ebazpena; landa-lanen ebazpena.



3. METODOLOGIA: Ikasgelaz kanpoko irakaskuntza

Ikasleek beren kabuz sakontzen dute irakasgaiaren edukietan.

JARDUERAK: Irakaskuntza autonomoa; artikulu aukeratuen irakurketa.



4. METODOLOGIA: Tutoretzak

Ikasgelaz kanpoko irakaskuntzaren osagarria, non ikasleen lana, banaka zein taldeka, modu pertsonalizatuan bideratzen den, ohiko gelan edo irakaslearen bulegoan.

JARDUERA: Lanen ikuskapen pertsonalizatua.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikaslearen ebaluaketa jarraitua egingo da, alde batetik ariketa praktikoen emaitza kontutan hartuko duena (saio bakoitzean landutako lanaren garapena baloratuz) eta, bestetik, ikaslearen jardueraren garapena ebaluatuko duena, jasotako gaitasunak aztertuz (lanaren aurkezpen publikoan eta parte-hartzean oinarrituz). Ebaluaketa sistema honek amaierako lana eta kurtsoan zehar izandako garapena kontuan hartzen dituen heinean, ikaslea klasera etortzea eta aktiboki parte hartzea exijitzen du.



Ikasgaiaren azken kalifikazioa lauhilabetekoan zehar landutako ariketa desberdinen emaitzen batazbestekoa eginez lortuko da, nahitaezkoa izanik lan guztiak eginak izatea. Lanen bat egin arren "ez aurkeztu" gisa agertu nahi duen ikasleak idatziz jakinaraziko dio irakasleari, gutxienez azterketaren data ofiziala baino astebete lehenago.



Justikatutako arrazoi batengatik ebaluaketa jarraitua izaterik ez duen ikasleak azken ebaluaketa batetarako eskubidea izango du, non kurtsoan zehar eskatu diren lanak aurkezteaz gain, azken froga idatzi bat egingo duen. Horrelako egoerak kurtsoko lehenengo 9 asteetan zehar jakinarazi beharko zaizkie irakasleei idatziz.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Se considera como material de uso obligatorio de la asignatura los siguientes documentos de planeamiento urbanístico y territorial (todos ellos disponibles en Internet):

- Comisión Europea (1999): "ETE. Estrategia Territorial Europea. Hacia un desarrollo equilibrado y sostenible del territorio de la UE".

- Gobierno Vasco (2012): "Euskal Hiria NET. Nueva Estrategia Territorial. Modificación de las DOT, como consecuencia de su Reestudio. Documento para la aprobación inicial. Febrero 2012".

- Gobierno Vasco (2014): "Contenido ilustrativo. Cuadro: Cuantificación residencial. Resultados para el período de planeamiento 2014-2022".

- Gobierno Vasco (2018): "Directrices de Ordenación Territorial de la CAPV. Documento Aprobación Provisional".

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BRIDGE, Gary, WATSON, Sophie (2010) The Blackwell City Reader, 2nd Edition, Wiley-Blackwell.



DIENER, Roger, HERZOG, Jacques, MEILI, Marcel, MEURON, Pierre de, & SCHMID, Christian (2005). Switzerland: an Urban Portrait. Vol. 1: Introduction; Vol. 2: Borders, Communes -a Brief History of the Territory; Vol. 3: Materials. Basel; Boston; Berlin: Birkhäuser.



MARTIN RAMOS, Ángel (2004), Lo Urbano en 20 autores contemporáneos, Barcelona: ETSAB: Edicions UPC, Universitat Politècnica de Catalunya.



Bibliografía sobre Metodología de investigación:



CRESSWELL, John W. (2014), Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Fourth Edition, Sage.



DEMING M. Elen, SWAFFIELD, Simon (2009), Landscape Architectural Research: Inquiry, Strategy, Design, ed. Wiley.



ECO, Umberto (2001), Cómo se hace una tesis. 6ª edición. Ed. Gedisa.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ASCHER, François (2001), Los nuevos principios del urbanismo: el fin de las ciudades no está a la orden del día, Alianza, Madrid: 2004.

BRENNER, Neil, & SCHMID, Christian (2011), "Planetary Urbanisation". In Urban Constellations (pp. 10-13). jovis Verlag.

CORBOZ, André (1983), "The Land as Palimpsest". Diogenes, 31, 12-34. Publicado en castellano en Lo urbano en 20 autores contemporáneos / coord. por Angel Martín Ramos, 2004, págs. 25-34.

GALLENT, Nick, ANDERSSON, Johan, & BIANCONI, Marco (2006), Planning on the edge: the context for planning at the rural-urban fringe. Taylor & Francis.

FONT, Antonio (coord.) (2007), La Explosión de la ciudad = The explosion of the city : transformaciones territoriales en las regiones urbanas de la Europa Meridional : territorial transformations in the South Europe urban regions, Ministerio de Vivienda.

MAGNAGHI, Alberto (2000), El proyecto local. Hacia una conciencia del lugar, Barcelona: Edicions UPC, 2011.

MUÑOZ, Francesc (2008), Urbanalización: paisajes comunes, lugares globales, Barcelona: Gustavo Gili.

SASSEN, Saskia (1999), La Ciudad global: Nueva York, Londres, Tokio, Buenos Aires: Eudeba. Edición original: Sassen, Saskia, The Global City: New York, London, Tokyo, Princeton University Press: 1991.

SECCHI, Bernardo (2000), La prima lezione di urbanistica, Roma: Laterza.

SIEVERTS, Thomas (2003). Cities without cities : an interpretation of the Zwischenstadt. London: Spon Press.

SOJA, Edward W. (2008), Postmetrópolis: estudios críticos sobre las ciudades y las regiones, Madrid: Traficantes de sueños.

Aldizkariak

ALDIRI. ARKITEKTURA ETA ABAR, Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbao. [ISSN 1889-7185]

CIUDAD Y TERRITORIO. ESTUDIOS TERRITORIALES, Ministerio de Fomento del Gobierno de España, Madrid. [ISSN 1133-4762]

EL ECOLOGISTA, Ecologistas en Acción, Madrid. [ISSN 1575-2712]

LURRALDE. INVESTIGACIÓN Y ESPACIO, Ingeba, Donostia-San Sebastián. [ISSN 0211-5891]

URBAN, Universidad Politécnica de Madrid, Madrid. [ISSN 1138-0810]

MONU. Magazine on urbanism. http://www.monu-magazine.com/

CITY: analysis of urban trends, culture,theory, policy, action. Routledge

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ASEGUINOLAZA BRAGA, IZASKUN
  • LATASA ZABALLOS, ITXARO
  • TELLERIA ANDUEZA, KOLDOBIKA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

10:00-12:00

2-2

10:00-12:00

3-3

10:00-12:00

4-4

10:00-12:00

5-5

10:00-12:00

6-6

10:00-12:00

7-7

10:00-12:00

8-8

10:00-12:00

9-9

10:00-12:00

10-10

10:00-12:00

11-11

10:00-12:00

12-12

10:00-12:00

13-13

10:00-12:00

14-14

10:00-12:00

15-15

10:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:00-14:00

2-2

12:00-14:00

3-3

12:00-14:00

4-4

12:00-14:00

5-5

12:00-14:00

6-6

12:00-14:00

7-7

12:00-14:00

8-8

12:00-14:00

9-9

12:00-14:00

10-10

12:00-14:00

11-11

12:00-14:00

12-12

12:00-14:00

13-13

12:00-14:00

14-14

12:00-14:00

15-15

12:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.