XSLaren edukia

Gune Irekien Antolakuntza eta Hiri Ekipamenduak

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
5
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3020
Tailerra3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Inguruaren errepresentazio eta kartografiaren teknologiean ezagurtza sakona.

Giza aktibitateak eta inguruaren eraldaketaren arteko harremanaren ezagutza sakona.

Hiri espazio publikoen eta ekipamentu publikoen antolaketarako gaitasuna.



• Hiriko eta hiri inguruko espazio irekietan lan egiteko gaitasuna.

• Hiri ekipamentuen izaeraren ulermena.

• Espazio publiko eta ekipamentu publikoek osatzen dituzten sareen egituren ulermena.

• Hiri espazioen antolaketa eta diseinurako gaitasun sakona.

• Eskala ezberdinetako hiri planak egiteko gaitasun sakona.

• Herritarren parte hartzea eta dauden hiri egiturak baloratzea.

• Hiri paisaia eta hiriak kuantifikatzea eta kualifikatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

GAI TEORIKOAK:

TEMA 1 Hiriaren forma eta egitura.

TEMA 2 Trazadurak.

TEMA 3 Espazio irekiak eta gune berdeak.

TEMA 4 Hiri eta herritarren parte hartzeak espazio publikoaren eraikuntzan eta mantenuan duen garrantzia.

TEMA 5 Hiri espazio publikoen erregenerazioa.

TEMA 6 Hhiri espazio pbuliko berrien sorrera. C

TEMA 7 Plazak.

TEMA 8 Kaleak.

TEMA 9 Parkeak.

TEMA 10 Ibai, itsas eta antzeko paseaok.

TEMA 11 Hiri paisaia.

TEMA 12 Hiri proiektuaren eskala.

TEMA 13 Egungo espazio publikoen proiekutak.

Programa praktikoa:

Ikasleak neurri ertaineko hiri baten espazio publiko eta ekipamentuen azterketa gauzatuko du eta bertan eraldaketak proposatuko ditu tokiko biztanleen parte hartze zuzenarekin.



























MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaiak lan praktikoan oinarrituko da, banakako lanak eta talde txikietakoak uztartuz.



Ondorengo egitura izango du:

- Planteamendu orokorren aurkezpen kolektibo laburrak.

- Talde eta bakarkako proiekutean zuzenketa jarraituak.

- Hausnarketara bideratutako mahai inguruak.



IRAKASKUNTZA EZ PRESENTZIALA



Aurrez aurreko irakaskuntza etengo balitz, osasun arloko larrialdi-egoeragatik adibidez, ohiko metodologia modu birtualera egokituko da. Horretarako, EHUk eskuragai jarritako baliabideak erabiliko dira, nola Blackboard Collaborate, hala eGela, adibidez. Ikasleei egokitzapen hauen berri emango zaie, ohiko bitarteko den eGela plataformaren bidez.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikaslearen ebaluazio jarraia egingo da, batetik ariketa praktikoak baloratuko dira(aurreko zuzenketatik eta kurtsoan izan duen garapena ebaluatuz), eta bestetik lanen garapenean ikaslearen ibilbidea baloratuko da, dagozkion konpetentziak nola jasotzen dituen ikusiz (aurkezpenen garapena, etapa ezberdinetan ikasleak izan duen parte hartzea bai talde lanean zein eztabaidetan).

Ebaluaketa modu honek azken emaitza zein ibilbidea eta prozesuan izandako garapena baloratuko ditu eta ikaslearen presentzia eta parte hartze ahalik eta handiena kontutan izango du.



Justifikatutako arrazoi batengatik ebaluaketa jarraitua izaterik ez duen ikasleak azken ebaluaketa batetarako eskubidea izango du, non kurtsoan zehar eskatu diren lanak aurkezteaz gain, azken froga idatzi bat egingo duen. Horrelako egoerak kurtsoko lehenengo 9 asteetan zehar jakinarazi beharko zaizkie irakasleei idatziz.



EBALUAZIO EZ PRESENTZIALA



Aurrez aurreko irakaskuntza etengo balitz, osasun arloko larrialdi-egoeragatik adibidez, ebaluazioa ere modu birtualera egokituko da ahal den neurrian ohiko ebaluazio bideak erabiliz. Horretarako, EHUk eskuragai jarritako baliabideak erabiliko dira, nola Blackboard Collaborate, hala eGela, adibidez.









Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Apuntes; Paisaje, Jorge Oteiza.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

1.- Rodríguez-Tarduchy, Mª José: Forma y ciudad. En los límites de la arquitectura y el urbanismo. Madrid, Cinter

Divulgación Técnica, S.L.L., 2011

2.- Panerai, Philippe:Proyectar la ciudad. Madrid, Celeste, 2002

3.- Font i Arellano, Antonio: Los territorios del urbanista. 10 años de máster UPC de Proyectación Urbanística. Barcelona,

Ediciones UPC, S.L., 2005

4.- Gehl, Jan: La humanización del espacio urbano: la vida social entre los edificios. Barcelona, Reverté, 2006

5.- Holly Whyte, William:The Social Life of Small Urban Spaces. Washington, DC, The Conservation Foundation. 1980

6.- Jacobs, Jane : Vida y muerte de las grandes ciudades. Madrid, Ediciones Península, 1967

7.- Delgado Manuel : El animal publico. Hacia una tipologia de los espacios urbanos. Barcelona, Anagrama, 1999.

8._ Gehl, Jan : Ciudades para la gente. ediorial el equilibrista: 2016

Gehiago sakontzeko bibliografia

La construccion del paisaje Contemporaneo. Javier Maderuelo
- Urbanalización. Paisajes comunes, lugares globales. Francesc Muñoz . GG. 2008
- Los no lugares. Espacios del anonimato. Antropología de la Sobremodernidad. Marc Augé 1993
- Espacios para la vida cotidiana. Auditoría de Calidad Urbana con perspectiva de Género . Punt6. 2014

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ASEGUINOLAZA BRAGA, IZASKUN
  • TABERNA IRAZOQUI, VICENTE
  • TELLERIA ANDUEZA, KOLDOBIKA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 3.05 - .

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 3.05 - .