XSLaren edukia

Arkitektura Irudigintza IV

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1015
Tailerra5075

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1393/2007 ERREGE DEKRETUAREN BERARIAZKO ESKUMENAK



1101- Prozedura grafikoak espazioen eta objektuen irudikapenari aplikatzeko gaitasuna.

1102- Objektuen ikusizko ezaugarriak ulertzeko eta irudikatzeko eta marrazketaren proportzioa eta teknikak (informatikoak barne) menderatzeko gaitasuna.

1201- Espazioa irudikatzeko sistemak ezagutzea eta arkitekturan eta hirigintzan aplikatzea.

1202- Forma eta ikusmen-pertzepzioaren legeen azterketa eta teoria ezagutzea eta arkitekturan eta hirigintzan aplikatzea.

1204- Altxaera grafikoaren teknikak ezagutzea eta arkitekturan eta hirigintzan aplikatzea fase guztietan, apunteen marrazketatik hasi eta lehengoratze zientifikora arte.

1208- Topografia, hipsometria eta kartografiako oinarriak eta lurra aldatzeko teknikak ezagutzea eta arkitekturan eta hirigintzan aplikatzea.

3201- Oinarrizko proiektuak sortzeko eta garatzeko gaitasuna.

3202- Egikaritze-proiektuak sortzeko eta garatzeko gaitasuna.

3203- Krokisak eta aurreproiektuak sortzeko eta garatzeko gaitasuna.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK



- Arkitektoak hiri-eremuan egiten duen lanari dagozkion Adierazpen Grafikoko teknikak ulertzen eta aplikatzen ditu ikasleak.



- Eredu zientifikoa hiri-mailako proiektua asmatu, garatu eta idazteko prozesuaren funtsa dela ulertzen du.



- Eskala Grafikoak Eredu Arkitektonikoan duen balioa hartzen du barne, eta hiri-erreformaren eremuan duen erabilerarekin eta prozedura analogikoetan nahiz digitaletan duen arazoarekin ohituta dago.



- Hiri-eremuaren Ideazioaren prozesu grafikoa aplikatzen du: zirriborroak, apunteak, ideogramak, collagea, maketak eta krokisak.



- Hiri-proiektua egiteko eta grafikoki idazteko gaitasuna du eta ulertzen du: apunteak, krokisak eta planoak jasotzea, bai prozedura analogikoetan, bai digitaletan.



- Bere aplikazio-eremuko proportzioaren eta eskalaren balioa, konstanteak eta aldagaiak ezagutzen ditu, baita inprimaketa digitalak prozesu grafikoetan dituen arazoak ere.



- Teknika grafiko tradizionalak modu osagarrian aplikatzen ditu, teknika digitalen, Cad tekniken, argazkigintzaren, collagearen eta maketaren bidez, hiri-eremuari aplikatutako prozedura analogikoen eta digitalen bidez.



- Hiri-proiektua egiteko, maketatzeko eta aurkezteko gai da, bai zientzia-ereduari dagokionez, bai dibulgazioari eta haren faseak aurkezteari dagokionez: aurreproiektua, oinarrizko proiektua eta exekuzio-proiektua.



- Hiri-paisaia aldatzeko teknikak ezagutzen eta ezagutzen ditu, paisaia- eta lorezaintza-tekniketara hurbilduz eta natura, artifizioa eta iraunkortasun-parametroak bezalako kontzeptuak ulertuz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Irakasgaiaren eduki teoriko-praktikoak atal hauek ditu:



- Hiri-eremua: hiri-espazioaren pertzepzioa, analisia eta sintesia.



- Lurraldearen eta hiriaren marrazketari aplikatutako kontzeptuak irudikatzea: lurra, orografia, egitura eta bilbea, landaredia, zoladura, artifizioa, etab.



- Hiri-inguruneen naturalari buruzko apunteak.



- Hiri espazioak eta ibilbideak aztertzea, apunteak marraztuz, krokisak eginez eta planoak osatuz.



- Udal artxiboetan eskuragarri dagoen dokumentazio grafikoa erabiltzea.



- Hiri-marrazketari aplikatutako tresna informatikoak (ortofotografia, kartografia digitala, etab.).



- Hirigintza-eremua adierazteko eta asmatzeko prozesu grafikoaren teknikak: zirriborroak, apunteak, ideogramak, collagea, maketak eta krokisak



- Teknika grafiko tradizionalak eta teknika digitalak (Cad, argazkia, collagea eta maketa) batera erabiltzea, hirigintza-esparruari aplikatutako prozedura analogiko eta digitalen bidez.

MetodologiaToggle Navigation

Ordu presentzialetan, ikaslearen parte-hartzea aktiboa izango da dozentzia teoriko-praktikoan:



_Ikasleak bere ekarpenak, taldeari baliagarri gerta lekizkioken galdera edo iruzkin bidez egingo ditu teoriketan.

_Klase praktikoetan, norberaren eta taldekideen lanei buruz egingo diren azalpenak jaso ahal izango ditu ikasleak.



Ordu ez presentzialetan, emate partzial ala finalerako agindu diren banakako ala taldekako ariketetan jardungo da.



Ordu presentzial nahiz ez presentzialetan egin beharreko ariketekin ikasleak eduki hauetan trebatuko dira:



Arkitektura proiektuen analisia; espazio eta konposaketa ulermena apunte eta ikuspegi bidez, funtzio eta zirkulazio eskemak, altzariak eta inguruarekiko harremana; krokis akotatuak, orokorretik xehetasunera; oin, altxaera eta ebaketen adiera eskala ezberdinetan; bolumenen adierazpena; material eta ukieren analisi eta adiera; planoaren konposaketa; egindako lanen jendaurreko aurkezpena.



Ereduaren eta ikastaroaren arabera zehaztuko du irakasle bakoitzak ariketa mota eta kopurua.



Arkitektura Irudigintza ikasgai guztietan egiten diren ariketen izaerak, asteroko dozentzia presentzialaren ordutegia bateratzea eskatzen du, ariketa teoriko-praktikoen bilakaera egokia behar duten iraupenean bermatuaz. Era berean, ariketa kopuru handi bat kalean gauzatzen denez, ordutegia egun argitan jardun ahal izateko tartean finkatuko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

UPV/EHUko Graduko Titulazio Ofizialetan Ikasleak Ebaluatzeko Araudi Erregulatzailearen irizpidea kontuan hartuta, ohiko deialdiaren lehentasunezko ebaluazio-sistema jarraikako ebaluazioa izango da.



JARRAIKAKO EBALUAZIOA.



Ebaluazio-sistemak ikasturtean zehar egindako lanak hartuko ditu kontuan, eta ebaluazio hori azterketa batekin osatuko da. Ikasle guztiei aplikatuko zaien lehenetsitako aukera izango da, ikastaroaren lehen 9 asteetan etengabeko ebaluazioari uko egiten diotenei izan ezik. Etengabeko ebaluazioaren kalifikazioa ikasturteko lanen notaren (% 70) eta azterketaren (% 30) batez besteko haztatua izango da. Ebaluazio jarraitua gainditu ahal izateko, beharrezkoa izango da bi zatietako bakoitza bereizita gainditzea. Jarraikako ebaluazioa gainditzen ez duten ikasleek gutxiegi edo ez nahiko kalifikazioa izango dute, eskoletara joan, azterketa egin edo aipatutako lanak eskola-aldian aurkeztu dituzten kontuan hartu gabe. (UPV/EHUko Graduko Titulazio Ofizialetan Ikasleak Ebaluatzeko Araudi Erregulatzaileak ezartzen duen bezala, amaierako probaren edo azterketaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino txikiagoa izanik, deialdiari uko eginez gero soilik lortuko dute ikasleek EZ AURKEZTUA kalifikazioa).



AZKEN EBALUAZIOA



Ikasturteko lehen 9 asteetan etengabeko ebaluazioari uko egiten dioten ikasleei soilik aplikatuko zaie, II. KAPITULUKO 8. artikuluan (UPV/EHUko Graduko Titulazio Ofizialetan Ikasleak Ebaluatzeko Araudia) ezartzen den bezala. Aldez aurretik definitutako lan batzuk entregatu eta azterketa bat egingo da. Irakasleek lan horietako batzuk edo lan guztiak aurrez aurre egiteko eskatu ahal izango dute. Azken ebaluazioaren kalifikazioa lanen notaren (% 30) eta azterketaren (% 70) batez besteko haztatua izango da. Azken ebaluazioa gainditu ahal izateko, beharrezkoa da bi zatietako bakoitza bereizita gainditzea, gutxienez nahikoa kalifikazioarekin.



DEIALDIARI UKO EGITEA



Deialdiari uko eginez gero, aurkeztu gabekotzat edo aurkeztu gabekotzat joko da. Ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.



PROTOKOLOA, UPV/EHUko EBALUAZIO PROBETAN ETA LAN AKADEMIKOETAN JOKABIDE MAKUR ETA IRUZURREZKOAK ERAGOZTEARI ETA ETIKA AKADEMIKOARI BURUZKOA



UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan etika akademikoetan eta jokabide makur edo iruzurrezkoen prebentzioari buruzko protokoloaren arabera, ikasleek azterketak edo ebaluazio-probak gainditu eta lan akademikoak egiteko iruzurrezko bitartekoak erabili, kopiatu edo plagioa prebenitzeko jarduketa-jarraibideak aplikatuko dira.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Oinarrizko materialak:

_Taula arina ala apunte eta krokiserako koadernoa.
_Portamina ala HB, B eta 2B minetako arkatz bigunak.
_Marraketarako tresnak.
_Zinta metrikoa, laser neurgailua.
_Ordenagailu eramangarria. CAD 2D eta 3D programak.
_Bestelakoak: garaiz zehaztu eta iragarriko dira lantegiko praktikaren arabera.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Neufert. “Arte de Proyectar en Arquitectura”.



Le Corbusier, “Mensaje a los estudiantes de arquitectura”. Ed. Infinito, 2002. ISBN: 987-96370-3-8



Francis D. K. Ching, “Dibujo y proyecto”. Ed.: Gustavo Gili, SA de CV México 1999. ISBN: 968-887-365-9

Gehiago sakontzeko bibliografia

Cfr. F. Checa, “El dibujo, fundamento de las artes” , A Distancia, Teorías e historias de los dibujos de arquitectura, octubre 1991, 8-10

Brooks Pfeiffer, Bruce. “Frank Lloyd Wright Drawings” Ed Abradale Press/Harry N. Abrams, Inc. New York 1996

Geoffrey H. Baker, “Le Corbusier, Análisis de la forma”. Ed.; Gustavo Gili, 2000. ISBN 84-252-1808-X

Aldizkariak

Revista EGA Expresión Gráfica Arquitectónica. Universidad Politécnica de Valencia.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CASADO REZOLA, AMAIA
  • MUGICA URTEAGA, MARTE
  • PEREZ MARTINEZ, JOSE JAVIER

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

15:00-16:00

24-25

15:00-16:00

28-29

15:00-16:00

31-33

15:00-16:00

35-36

15:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.

16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

16:00-19:00

23-23

15:00-19:00

24-25

16:00-19:00

26-26

15:00-19:00

27-27

15:00-19:00

28-29

16:00-19:00

30-31

15:00-19:00

31-33

16:00-19:00

34-34

15:00-19:00

35-36

16:00-19:00

Irakasleak

16 Tailerra-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

16:00-19:00

23-23

15:00-19:00

24-25

16:00-19:00

26-26

15:00-19:00

27-27

15:00-19:00

28-29

16:00-19:00

30-31

15:00-19:00

31-33

16:00-19:00

34-34

15:00-19:00

35-36

16:00-19:00

Irakasleak

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

15:00-16:00

24-25

15:00-16:00

28-29

15:00-16:00

31-33

15:00-16:00

35-36

15:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.
  • A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T.

46 Tailerra-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

16:00-19:00

23-23

15:00-20:00

24-25

16:00-19:00

27-27

15:00-20:00

28-29

16:00-19:00

30-31

15:00-20:00

31-33

16:00-19:00

34-34

15:00-20:00

35-36

16:00-19:00

Irakasleak

46 Tailerra-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

16:00-19:00

23-23

15:00-20:00

24-25

16:00-19:00

27-27

15:00-20:00

28-29

16:00-19:00

30-31

15:00-20:00

31-33

16:00-19:00

34-34

15:00-20:00

35-36

16:00-19:00

Irakasleak

46 Tailerra-3 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

16:00-19:00

23-23

15:00-20:00

24-25

16:00-19:00

27-27

15:00-20:00

28-29

16:00-19:00

30-31

15:00-20:00

31-33

16:00-19:00

34-34

15:00-20:00

35-36

16:00-19:00

Irakasleak