XSLaren edukia
Biofisika
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Biokimikako eta Biologia Molekularreko Gradua
- Ikasturtea
- 2021/22
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 38 | 57 |
Mintegia | 4 | 12 |
Gelako p. | 6 | 9 |
Ordenagailuko p. | 12 | 12 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Gaitasun espezifikoak:
- Izaki bizidunek euren inguruneko energia erauzi, transformatu eta erabiltzeko duten modua maila molekularrean deskribatu
- Mintzaren zeharreko garraioaren eta potentzial elektrikoen egitura oinarriak eta funts termodinamikoak ulertu
Edukiaren deskribapena:
Termodinamika itzulgarria eta bere aplikazioa Biologian. Kalorimetria teknikak. Prozesu itzulezinen termodinamika. Mintz biologikoen propietateak. Difusioa: alde termodinamiko eta zinetikoak. Ikasketa metodoak. Garraio bitartekatua. Garraiatzaileak. Gertakari Bioelektrikoak. Nerbio-bulkada. Ioi kanalak. Zentzumen hartzea. Mintz energia transduktoreak. Energiaren transdukzio biologikoa: Fosforilazio oxidatzailea eta Fotosintesia. Molekula motorrak.
Helburu nagusia ikasleak arazo biologikoei aplikatutako biofisikaren kontzeptu eta teoria oinarriekin trebatzea izango da. Osagarri moduan prozesu hauetan parte hartzen duten zenbait makromolekulen egiturak deskribatzen dira: garraiatzaileak, ioi kanalak, etab. Problema desberdinen ebazpena, baita ordenagailu bidezko simulazioen praktika bidez, hurreratze praktiko eta kuantitatibo bat lortuko da.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Termodinamika eta bere aplikazioa Biologian. Oreka kimiko eta fisikoak Biokimikan. Kalorimetria teknikak. Fluxuak eta indar bultzatzaileak. Onsager-en Teorema.
Mintzaren zeharreko garraio gertakariak. Mintzen propietate biofisikoak. Garraio motak: Termodinamika eta garraioaren zinetika. Ikasketa metodoak. Garraiatzaileen adibideak: egitura/funtzio korrelazioa.
Gertakari Bioelektrikoak. Mintzen ezaugarri elektrikoak. Ikasketa metodoak. Nerbio-bulkada. Nerbio-bulkadaren sorrera eta transmisioa. Hodgkin eta Huxley-ren modeloa. Kablearen teoria. Ioi kanalak. Sinapsia eta transmisio neuromuskularra. Zentzumen hartzea.
Energiaren transdukzio biologikoa. Mintz energia transduktoreak. Fosforilazio oxidatzailea. Arnas katea: konplexuen eta ATP sintasaren egitura. Fotosintesia eta fotofosforilazioa. Antena konplexuak eta erreakzio guneak.
Molekula motorrak. Aktina/miosina sistema. Beste sistema batzuk. Errotazio motorrak.
MetodologiaToggle Navigation
Eskola magistraletan (M) ikasgai-zerrendan edukia azalduko da. Gelako praktiketan (GA) eskola magistraletan azaldutako kontzeptuekin erlazionatuta dauden ariketak eta problemak ebatziko dira bai kualitatiboki zein kuantitatiboki.
Ordenagailuko praktiken eskolak (GO) ondorengo gaietan sakontzeko erabiliko dira:
1) Atseden potentziala
2) Akzio potentziala
3) Saioak “voltaje clamp” aurretik finkatutako tentsioa erabiliz
4) Neurona komunikazioaren ezaugarriak
5) Sinapsi potentzialak
Guzti honetarako Neurons in Action v.2 softwarea erabiliko da.
Bakarkako lanean, kurtsoan zehar proposatu diren ariketak burutzea eta idatzizko lan bat eta/edo azken 5 urteetan biofisikako alorrean aurrerapen garrantzitsu bat bizitu duen ikerketa baten berrikuste bat izango den mintegi baten aurkezpena zenbatetsiko dira. Kurtso hasieran aukerako gaien eta aurkezpenaren formatuaren inguruko informazio zehatza emango da.
Praktiketako txostenean zein bakarkako lanean antzemandako bikoiztasun edo kopia kasuak zigortuak izango dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio sistema:
Amaierako ebaluaziorako ondorengoa izango da kontuan:
- Azterketaren burutzea. Azterketa honek test motako galderak, galdera motzak eta garapenekoak edukiko ditu, baita problema desberdinen ebazpena. Amaierako notaren %70 izango da.
- Ordenagailuko praktiketako lana, praktika bakoitzaren amaieran egindako bakarkako galdeketa bat erantzunez edo praktika bakoitzaren txosten bat aurkeztuz egingo da (kurtso hasieran zehaztuko da). Ebaluazioa, eta praktika hauetara bertaratzea eta azaldutako jarrera %15 balioarekin neurtuko da.
- Gai baten inguruan egindako bakarkako lana, idatziz zein mintegi baten bitartez aurkeztua, baita aldizka eskatutako zereginen betetzea: %15
Amaierako nota ebaluatutako hiru atal hauen kalifikazio partzialak batuz lortuko da. Azterketan, bi zatiek balio berdina edukiko dute batazbesteko notan. Azterketan 4,5eko kalifikazioa izango da beste atalen notekin batu ahal izateko beharrezko nota minimoa; gainera, ezingo da azterketaren bi ataletako batean ere 3,5 baino nota baxuagorik lortu. Irakasgaia gainditu ahal izateko aipatutako atal bakoitzean gutxienez %45 bat lortzea derrigorrezkoa da.
Ordenagailuko praktikak betetzea nahitaezkoa da.
Ebaluazio eta deialdiari uko egiteak indarrean dagoen araudia jarraituko dute (EHAA 2017ko martxoaren 13, 1311).
8.3 artikuluarekin bat etorriz “Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.” Uko egin eta aste betera, ikasleekin adostuko da etengabeko ebaluazioan kontuan izan ez diren aktibitateak ebaluaziora gehitzeko azterketa garaian.
DEIALDIARI UKO EGITEA: 12.2 artikuluarekin bat etorriz “Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.” Hau da, gehienez kurtsoko 11. astean egin ahalko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Kurtsoan irekitako Moodle orria: https://moodle3.ehu.es/login/index.php
Kontsigna Zerbitzua bidez informazio gehigarria emango da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- Molecular and Cellular Biophysics. M.B. Jackson. Cambridge University Press, 2006
- Physical Chemistry. Principles and Applications in Biological Sciences. 4ª ed I. Tinoco, K. Sauer y J.C. Wang. Prentice Hall , 2003
- Biological Thermodynamics. D.T.Haynie.2ª ed Cambridge University Press, 2008
- Principles and Problems in Physical Chemistry for Biochemists. N.C.Price, Raymond A. Dwek, R. G. Ratcliffe yMark Wormald. 3ª ed. Oxford Univ Press 2001
- Membrane structural Biology. M. Luckey. Cambridge University Press , 2008
- Bioenergetics 3ª ed D.G.Nicholls y S.J. Ferguson. Elsevier. 2002
- Photosynthetic Protein Complexes: A structural Approach. P. Fromme ed. Wiley, 2008
- Cell Biology 2ª ed. T.D.Pollard, W.C.Earshaw y J. Lippincott-Schwartz. Elsevier, 2007
Gehiago sakontzeko bibliografia
- Methods in Molecular Biophysics: Structure, Dynamics, Function. I.N.Serdyuk, N.R.Zaccai y J.Zaccai.Cambridge University Press, 2007.
- Advanced Techniques in Biophysics. J.L.R.Arrondo y A.Alonso. Springer, 2006
- Biocalorimetry 2: Applications of Calorimetry in the Biological Sciences. John E. Ladbury (Editor), Michael L. Doyle (Editor) Wiley, 2004
Aldizkariak
Science, Nature, Biophysical Journal, Annu. Rev, Biophysics
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- LORIZATE NOGALES, MAIER
- MARTIN PLAGARO, CESAR AUGUSTO
- OMAETXEBARRIA IBARRA, MIREN JOSU
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 12:00-13:00 | ||||
1-12 | 10:30-11:30 | ||||
1-15 | 12:00-13:00 | 10:30-11:30 |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-13 | 12:00-13:00 | ||||
14-14 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-12 | 10:30-11:30 |
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 12:00-14:00 | ||||
11-11 | 12:00-14:00 | ||||
11-12 | 15:00-17:00 | ||||
12-12 | 15:00-17:00 | 15:00-17:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 12:00-13:00 | ||||
1-12 | 10:30-11:30 | ||||
1-15 | 12:00-13:00 | 10:30-11:30 |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-8 | 12:00-13:00 | ||||
11-13 | 12:00-13:00 |
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-12 | 10:30-11:30 |
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 12:00-14:00 | ||||
13-13 | 15:00-17:00 | 15:00-17:00 | |||
14-14 | 15:00-17:00 | 15:00-17:00 | 15:00-17:00 |